בעלי מקצועחינוךטיפוליםילדיםכללי

איריס ג'בלי – מטפלת הוליסטית בלקויות למידה ותפקוד ומדריכת הורים. ילדים* נוער* מבוגרים

הורים יקרים.

מתמודדים עם ילד בעל צרכים מיוחדים…?  מאותגרים מול ילדכם עם גבולות וסמכותכם ההורית?
מרגישים שאתם עושים את המיטב שלכם ועדין דברים לא מתפקדים כפי שהייתם רוצים?
הילד/ה לא מכבדים אתכם, מסרבים ללמוד, חצופים, מתריסים, מתבודדים, מסתבכים בצרות ואתם חסרי אונים מול זה?
ילדכם נוטים להתפרצויות זעם, מסתגרים, מתקשים לנהל את עצמם, קשיי קשב וריכוז, אימפולסיביים, סובלים מרגישויות יתר או תת רגישות במערכת החושים?
ילדכם ואתם זקוקים להכוונה, הדרכה, על מנת לגרום לדברים לחזור לשקט מבורך?

אל תישארו עם הקשיים לבד – יש מה לעשות !

דרך  עבודה משולבת של אבחון גורמי הקושי, טיפול ישירות בהם בליווי הדרכת הורים, קשר עם הצוות החינוכי ניתן ליצר שינוי מבורך לכל המשפחה.

בגיל ההתבגרות הילד צריך מאוד את התמיכה של ההורים גם אם הוא מתנהג כאילו הוא לא צריך אותה. ככל שאנו מרגישים יותר בטוחים וחזקים כהורים  אנו יכולים להיות עם הילד שלנו בהתפתחות שלו, עם הקשיים מבלי להתפרק.

כהורים אנו עומדים מול האתגר  מצד אחד לשחרר, לסמוך, להעביר את האחריות והעצמאות אל המתבגר ומצד שני לשמור על סמכותנו. השינוי שחל אצל המתבגר דורש התאמה בהתנהלות שלנו למול המתבגר שלנו  שמתמודד עם שינויים פיזיולוגיים, רגשיים, וקוגניטיביים.
המתבגר מתחיל להרגיש שהוא נהיה "גדול",  חיצונית הוא מתחיל להידמות לגדולים, אך רגשית הוא נבוך, מבולבל, ועדיין תלוי בהוריו. הוא חש תחושות סותרות והוא מתקשה להגדיר ולהסביר אותן גם לעצמו.
עליו לגבש לעצמו זהות חדשה ולהגדיר ולענות לעצמו על השאלה: מי אני? מהי הזהות האישית שלי? מה אני חושב על עצמי? איך אני רואה את עצמי? לאיזו קבוצה אני משייך את עצמי?
בתקופה זו הוא חווה שינויים הורמונאליים מיניים הקשורים לשינויים חברתיים וליחסים שבין המינים. הדרישות של בית הספר ממנו מתגברות ועליו לעמוד במטלות לימודיות קשות ומורכבות. המערכת מצפה מהמתבגר שיהיה פנוי ללימודים ושיתרכז בהם.

מתבגרים שלהם קשיי קשב וריכוז קשייהם מועצמים בגיל זה וזאת מכיוון שהם נוטים לאימפולסיביות, יש להם טווח קשב קצר וסף תסכול נמוך, לעיתים מתקשים לפענח סיטואציות חברתיות, מתקשים בלימודים, מתקשים להמתין לתורם, לשתף אחרים ויכולים להיחשב בעיני הסביבה כחוצפנים ובוטים, הם יטו להסתבך במריבות ובקטטות ובמקרים קיצוניים אף ידחו חברתית,  מתקשים לנהל את זמנם ולארגן את סדר היום שלהם.
לכולנו צורך בשייכות ובתחושת מועילות – תחושה זו מתפתחת בעקבות חוויות מעודדות בימי הילדות. ילדים עם קשיי קשב וריכוז חווים לא מעט חוסר הצלחה, הם צריכים לעבוד קשה יותר ולא תמיד ההשקעה שלהם באה לביטוי בתוצאות.

ילד שיש לו ספקות לגבי יכולותיו  לא ינסה להשתייך בדרכים מועילות, בייאושו הוא פונה להתנהגות חסרת תועלת ומרגיזה הוא מחליט שלפחות ירגישו בנוכחותו.

כיצד ניצור חוויות חיוביות ומעודדות אצל ילד שקשה לו ו…קשה לנו אתו ?

  * תחושת התייחסות אישית.
  * תחושת צמיחה וגדילה.
  * תחושת משמעות אישית.
  * תחושת מועילות ותרומה.
  * תחושת ערך עצמי.

עידוד הוא הזנה      חוסר עידוד הוא הרעבה       ביקורת היא הרעלה.

 10קצת עלי…

שמי איריס ג'בלי. את ההתפתחות המקצועית שלי בתחום כיוונה "יד המקרה" כאשר בתי הובחנה כילדה עם לקות למידה חיפשתי מענה עבורה וזאת כי היה לי ברור שבמקרה שלה המענה זה לא ריטלין, דרך המסע הגעתי  לשיטת אלבאום שזו שיטת טיפול גופנית, המטפלת בגורמים עצמם להפרעה.  נרשמתי ללימודים של ארבע שנים שפתחו בפני עולם ומלואו, ומאז אני משתתפת בלמידת עמיתים ומשתתפת באופן קבוע בכנסים והשתלמויות.

בנוסף עם הזמן רכשתי כלים נוספים:

מטפלת מוסמכת ומאבחנת ל"ל ותפקוד – שיטת אלבאום.
מאמנת הוליסטית – רידמן.
מטפלת בעזרת פרחי באך – רידמן.
מדריכת הורים לילדים עם לקויות למידה ותפקוד – או"פ ת"א.

איריס –  050-8674707  /  מייל

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close