זוגיות ומשפחהטורים אישייםכלליכתיבה פרטיתמהעולםשיטוטים

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים # 4

"ציפורים נודדות מזכירות לי שהגיע הזמן שאתחיל לארוז שוב את תרמיל חיי…"

[אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים # 1]

[אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים # 2]

[אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים # 3]

מי שהכיר עוד לפני את האיש שלי רואי, מספר כי הרבה לחלום על חיי טבע (ואם אפשר בניו-זילנד). הוא נדד בין 4 יבשות ו-35 מדינות רק כדי לחזור לארץ ולפגוש אותי… עוד במפגש הראשון שלנו, הוקסמתי מהנווד שבתוכו, שחי והתפרנס ב-5 ארצות ופיתח יכולת הסתגלות מדהימה למכשולים ולאתגרים שהנדידה הציבה. בכל פעם שנדד היתה תכלית כלשהי שהפיחה בו חיים ושמחה לקראת ההרפתקה הבאה. במקביל היה לעיתים קול ברקע שלחש שזו כלל לא נדידה אלא בריחה. בריחה מהקושי. בריחה מההתחייבות ומעין השתעבדות לתחושת החופש. כאילו יש בנפשו שומרי ראש קבועים ששומרים על הילד בתוכו שלא ישתעמם.
"הוא צריך מטרה", אמר לי אבי, כששאלתי אותו בפעם הראשונה מה הוא חושב על רואי. אבא צדק. בדיוק כמו הבת שלנו לירי, שכשיש לה מטרה היא פורחת. אם צריך להביא לגננת פרח בבוקר לכבוד יום הולדתה, מיד כל מטלות הבוקר מתבצעות ביעילות וללא שום התעכבות שלה או זירוז מצידי. כשאנו  הולכות ברגל 10 דקות לחוג הבלט אותו היא אוהבת – אם אין מטרות קטנות בדרך עד ליעד הנכסף, היא מתעייפת. "עכשיו תחרות עד לעץ הגדול!" והיא מתעוררת לחיים.

רואי עצר את נדודיו, כדי לשוב לארץ ולהקים משפחה איתה יוכל להמשיך ולנדוד…  אני הייתי בעיצומו של פרויקט געגוע, מעבירה סדנאות במזרח ירושלים וחולמת על יום הגעגוע העולמי… הכרנו, ועם שלושת ילדינו אנו יוצאים רק כעת, חמש שנים אחרי, מאוחדים יחד סביב מטרה משותפת.

אולי אנחנו קצת כמו ציפור האלבטרוס שנודדת כל חייה עד לרגע שבוחרת בן זוג ואז שבה אל מחוז ילדותה ובונה את הקן במקום בו נולדה. בחרנו ללדת את ילדנו בביתנו, אהבנו, כאבנו והתגבשנו כתא משפחתי שעכשיו מחפש מקום להיוולד בו מחדש. לגלות שוב את הפנאי, פשוט להיות, פשוט לאהוב. לממש את היצירתיות שלנו. ולעוף.

והציפורים הנודדות הן גם קלות, חופשיות מרכוש ומוגנות בלהקה. אני לומדת מכן ציפורים יקרות… משילה מעלי בקושי רב קילוגרמים של קירות שהגנו עלי ורכוש שנקשרתי אליו. וכמה מרגש, שיצר הנדודים שלנו הדהד לשלוש משפחות של חברים נפלאים שמצטרפים בקרוב והופכים את כולנו ללהקה עם עוצמה ומעוף…

אנחנו יוצאים עוד פחות משלושה שבועות… מונעים מכמיהה לחיים שלווים ונעימים יותר עד לגעגוע שישיב אותנו חזרה הביתה. לבית הרגשי והחברתי של המשפחה והחברים המדהימים שאנחנו כ"כ אוהבים.

[אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים # 5]

 

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים # 4”

כתיבת תגובה

Close