השימושון

הסדנאות של אנאמה חוזרות לפרדס חנה

סדנת הכנת קרמים וקוסמטיקה טבעית

סדנת הכנת קרמים וקוסמטיקה טבעית של אנאמה חוזרת שוב לפרדס חנה כרכור אחרי "גלות" של כשנתיים. אנאמה מילר, ארומתרפיסטית קלאסית ומטפלת הוליסטית לשינוי וצמיחה, יוזמת ומקימת ראן ארומה – מחלקת ארומתרפיה וקוסמטיקה טבעית בחברת ראן צמחים, מורה ומנחה במכללות רבות בארץ, חוזרת ללמד ולטפל בפרדס חנה.

"השנתיים האחרונות היו מסע מסחרר של נסיעות ברחבי הארץ, יציאה החוצה בגדול, מפגש עם הרבה אנשים חדשים, לימוד ומתן אינפורמציה רחבה לכול עבר, מסע יפה וארוך שמרגיש כמגיע כעת לפחות לבינתיים, לקיצו. היום, שוב, אני בוחרת לעבוד "בקטן" אצלי בבית ההוליסטי בפרדס חנה, לפעמים הקטן הוא הגדול והמדויק ביותר שאפשר".

בואו להכין בעצמכם את הקוסמטיקה ואת מוצרי הטיפוח בהם אתם משתמשים! זה קל, זה פשוט, אין צורך בידע קודם, כלים מיוחדים אינם נדרשים. הסדנה מתאימה לקהל הרחב, לכל אחד הרוצה ליצור לעצמו ולמשפחתו סביבה בריאה יותר. 3 מפגשים בני 3 שעות,  בימי ב' בבוקר בין השעות 9:30-12:30, החל מתאריך: 19.10.09 לפרטים והרשמה: 050-4790536 | אימייל >>

כי בריאות זה לא רק אוכל
מאת: אנאמה מילר

במהלך השנים האחרונות גוברת המודעות לעובדה שמוצרי הקוסמטיקה והטיפוח שבשימוש יומיומי אצלנו עמוסים לעייפה בחומרים שמזיקים לבריאותנו ולבריאות משפחתנו. רוב החומרים נחקרים על היותם בעלי פוטנציאל לגרום לסרטנים מסוגים שונים לדוגמא החומרים הפעילים, המשמרים, חומרי הצבע, חומרי הריח הסינטטיים, חומרי הקצפה ועוד.
חלק מחומרים אלה נחשבים גם כפוגעים וכמשפיעים על מערכת העצבים.
מחקרים עולים כסף רב ומעטים הם בעלי היכולת לממן מחקרים שכאלה. רוב בעלי הממון שמתעניינים בתחום הם מפעלי הקוסמטיקה שלהם כמובן שאין אינטרס לפרסם את המחקרים הללו שכן זה יפגע קשות בהכנסות שלהם ובמחזור הכספים שלהם.

עד לא מזמן, התחום הזה נשאר בגבול האפור, עליו דיברו בייחוד אלא הנחשבים כ"אלטרנטיביים" ה"רוחניים" או כ"משוגעים לטבעי". היום המצב כבר שונה. התחום כבר מזמן אינו נחלתם של המשוגעים לדבר. מגיעים אלי מכול הארץ אנשים שעורם וגופם מגיב לרעה למוצרי הטיפוח שלהם מפתח רגישויות, אלרגיות בלתי יאמנו וכך יותר אנשים מודעים לסכנה שבמוצרים אלה.

תפקידו של העור להגן עלינו מפני כניסת חומרים שאינם רצויים, אך כיום, כמעט כולנו כבר מודעים לכך שהעור שלנו עלול לספוג חומרים אלה ולהובילם אל תוך הגוף. חומרים כימיים או אורגניים בעלי מולקולות קטנות ובעיקר אלו שהם מסיסי שומן, הם בהחלט חדירים דרך תאי העור אל גופנו ולרוב אפילו אל מחזור הדם.

ישנם מאות חומרים הנחשבים מזיקים שונים הרשימה ארוכה מאוד, אך ישנם כמה חומרים שחוזרים על עצמם ואותם נראה כמעט על כל המוצרים בהם אנו משתמשים ביומיום כגון:
TEA-Tree ethanol amine: חומר שמשמש לעיבוי, חומר מקשר בין פאזות מימיות לשומניות וגם משמר במידה מסוימת. עלול לגרום לגירוי בריריות הנשימה, העיניים וכו'. יחד עם חומרים נוספים יוצר ריאקציות וחומרים מסרטנים.
PG- Propylene glycol : חומר מלחלח וממוסס הנמצא בתכשירי איפור, מוצרים לטיפוח השיער, דאודורנטים ואפטר שייב
PEG- Polyethylene glycol : חומר משמר, מעבה ומקשר בין פאזות מימיות ושומניות.
SLS – Sodium lauryl sulfate: חומר האחראי על ההקצפה המופיע בכול הסבונים הנוזליים השמפואים שלנו ועוד.

בואו ננפץ שני מיתוסים נפוצים:
1. מוצר ברישיון משרד הבריאות אינו בהכרח מוצר בריא, מומלץ לשימוש ובטוח לשימוש
2. מוצר שכתוב עליו "אורגני" או "טבעי" או ואריאציות דומות לכך, אינו בהכרח כזה. משרדי הבריאות ברחבי העולם מגדירים מוצר כטבעי גם אם רק אחוז קטן ממנו הוא טבעי והיתר, סינטטי לחלוטין.

אז מה עושים?
אם אין לנו חשק וכוח להכין לבד וללמוד את הנושא, אז הכי חשוב לבדוק בתווית הרכיבים.
מישהו פעם הציע לי משהו נחמד ומצחיק "אם את לא יודעת לקרוא את זה, אל תאכלי את זה ואל תתמרחי בזה".
הלוואי וזה היה עד כדי כך פשוט, והלוואי והפטנט הזה היה עובד מספיק טוב.
גם בעולם הטבעי יש לנו שמות מסובכים של חומרים… ושמות בוטאניים.
אבל, אפשר בהחלט להקיש את שם החומר עליו אנו רוצים לחקור באינטרנט ולהתחיל לגלוש ולחפש עליו מידע.
לרוב, תמצאו מידע מספיק מחריד.

קיימים בשוק מוצרים מעטים אך טובים שהם טבעיים לחלוטין ושווה לחפשם ולהשתמש בהם.
אני מזמינה אתכם ללמוד להכין בעצמכם.
כך תדעו הכי טוב במה אתם משתמשים ותוכלו לבחור.

בואו להכין בעצמכם את הקוסמטיקה ואת מוצרי הטיפוח בהם אתם משתמשים! זה קל, זה פשוט, אין צורך בידע קודם, כלים מיוחדים אינם נדרשים. הסדנה מתאימה לקהל הרחב, לכל אחד הרוצה ליצור לעצמו ולמשפחתו סביבה בריאה יותר. 3 מפגשים בני 3 שעות,  בימי ב' בבוקר בין השעות 9:30-12:30, החל מתאריך: 19.10.09 לפרטים והרשמה: 050-4790536 | אימייל >>

הראה עוד

7 thoughts on “הסדנאות של אנאמה חוזרות לפרדס חנה”

כתיבת תגובה

Close