2012 זה עכשיואקולוגיהסביבה וקהילהשיטוטים

אנגרי בירדס פרדס חנה

אנפיות בואדי - פסלים של ליאוני בר אלכבר כמה שנים הן כאן? 13? 20? יותר?
ומה הביא אותן הנה? הרפתות של החקלאי? משחטת עופות שפעלה כאן? פחי האשפה של הסופרמרקטים?
ומי עשה מה ומתי כדי להרחיק אותן? תלוי את מי שואלים. הנוגעים בדבר, שחוטים מהעניין, מדברים, חוקרים, כותבים, מאיימים, משקשקים בכנפיים ומנפחים נוצות. ולפעמים פשוט מרוטים, כמו היריב שמולם. הפער בין הרצוי (שיעופו מכאן) ובין המצוי (חנות ותיקה לציוד משרדי בואדי) גדול. געש אומר ניסינו הכל. ואכן –  ירו עליהם לייזר וזיקוקים, שטפו את האורנים ב- 400 קוב מים על חשבון משלם המיסים, פירקו קִנים, הביאו דחליל %

תגיות
הראה עוד

23 thoughts on “אנגרי בירדס פרדס חנה”

  1. פינגבאק: אוגוסט באיזי
  2. הפתרון כמו שכבר נאמר הוא ללכת עם ולא ללכת נגד, בקיצור פארק מיוחד שיש בו תעשיית קומפוסט, תיירות צפרות מים מפכים בוואדי, עם זאת אין ברירה אלא לדלל. -ביינתיים כדי לחנות וכדי להמית את העצים מוות איטי עשו כמעט עד לוואדי עצמו! מכבים שריפות

  3. כמות האנפיות גדלה כל כך לא ניתן ללכת ברגל באזור ואי אפשר לנשום את האויר.
    כל השקעה שתהיה במושבה לא תהיה שווה אם לא יהיה טיפול בנושא של האנפיות.
    העצים בוואדי שקבלו קהל ציפורים חדש כבר התחילו להרס בעקבות הקינון… כל כך חבל.

  4. ומי הולך לדבר עם האנפיות שישבו בשקט בכמות המוקצית להם על ידי הרשויות? או… האם הכוונה לכך שאנחנו שסופגים את המכה 24/7 נהיה הקרבנות שתקריבו למען "נספוג" כי אין להם מקום אחר?
    העניין הוא שהן התרבו. התרבו והתרבו. יש אישור לדלל אותם. עם כל הצער שבדבר.
    דעו לכם שאני כבר לא מסוגלת לאכול עוף כי אני מרגישה קניבלית מרב שהם הפכו להיות חלק (בלתי רצוי) מחיי ומהחשש שמא כעונש יחליטו להרחיב את

    המתחם

    שלהם ולפלוש גם אלי. כי אני יודעת שכמו שאפשרו להם לשבת בוואדי – לא יהיה מי שיעזור לי אם הם יחליטו לשבת אצלי במרפסת….
    אנא עזרו לנו לפתור את הבעייה בצורה מעשית, עקבית והגיונית. הרי לכלם ברור שהמצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי במקום מסודר ותקין ולא – הוואדי אינו ה"מתחם המסויים" אותו יש לספוג. אנשים הגרים ועובדים כאן אינם יכולים יום יום לשאת את המפגע למען אלה שגרים בשכונות שטרם נפגעו. ומילת המפתח היא טרם.
    כפי שאמרתי הם התרבו. התפשטו. ועוברים מהוואדי הלאה.
    עזרו לנו לעצור את זה לפני שאתם תהיו

    הסופגים

    הבאים

  5. אולי שורש הבעיה הוא שמגרשים את האנפיות מכל המקומות ואז גורמים להן להתרכז אצלנו. האנפיות האלה בסך הכל רוצות לחיות, וזה שכל אחד מגרש אותן מאצלו לא פותר את הבעיה, אלא רק מעביר אותה למקום אחר. צריך שכל ישוב יסכים ל"ספוג" חלק מהאנפיות ויחליט על מתחם מסויים שבו הן יכולות לחיות בשקט. השקעה קטנה מצד המועצה בניקיון האזור יכולה למנוע את רוב מטרדי הריח והלכלוך.

  6. רונית, הכתבה נפלאה מסכמת נושא כאוב זה בעדינות נפלאה.תמיד אהבתי ציפורים,אינני נוסע לטיול בארץ או מיחוצה לה ללא משקפת ומגדיר ציפורים.השירה ,היופי וההתנהגות של בעלי הכנף מדהימים אותי.אני מקשר את הציפור האצילית הזאת (אנפית הבקר) כזכרון ילדות מתוק.כאשר אני חוזר הביתה מבית הספר בעיר הולדתי וברפת של מר חסן ,מספר אנפיות מסתובבות להן חופשי.
    ואז הגעתי לפרדס חנה,מקום יפה וקסום עם אנשים נפלאים ועם ריח צחנה במרכז המושבה.היתכן שריח זה נובע מהציפורים אשר אותם אני אוהב?!,התשובה ידידי הינה לא וכן.לא,זה לא ריח שנובע הציפור בודדה.כן,זה ריח שנובע מלהקה ענקית אשר מתרבה לה לאיתה במרכז המושבה.יתרה מכן מרכז המושבה הינה מרכז קליטה,מרכז קליטה לכל אנפיות הבקר והמגלנים אשר פרחו ועפו להם מגן יאשיה,חדרה ומקומות אחרים בסביבה.אכן הרשויות ניסו וניסו בדרכים שונות,אבל לא בוצעה דרך אחת בצורה עיקבית לאורך זמן.על מנת לטפל בבעיה תברואתית זאת יש לנקוט בשיטה אחת במשך זמן .עד עכשיו המועצה טיפלה בנושא. הגיע הזמן בו המועצה תשכור חברה חיצונית אשר עבודתה תתמקד בנושא זה לאורך מספר שנים בצורה מקצועית תוך כדי פיקוח של רשות הטבע והגנים ותוך כדי נתינת דין וחשבון למועצה ולתושבים.סלילת כבישים ומדרכות הינו דבר מבורך,אך לפני שסוללים בואו קודם נטפל באנפות כדי שנוכל להנות משיפור התשתיות.

  7. ואותי הכי הצחיק שהן פלשו למתחם השישי בוואדי. מניעשה, מעצבנת אותי הגדר הזותי, והכיעור שלה עם הסרט אדום לבן. אפילו חשבתי שאפשר לעשות שיקשוק בדיוק מאחורי הגדר, ככה בספונטניות 🙂 כבר דמיינתי את הילדים שלנו על מחצלות מוכרים ברביות וספרים ואת רותה פותחת דוכן ואת עמלמול עם כובע קש רחב תיתורת.
    אבל זה מסיפור אחר…

  8. גלית, יפה אמרת! הפוסט על אנפיות גן יאשיה כבר נכתב ע"י תושבת המקום, אני מחכה לתמונות והוא יעלה. סיוון תודה.

  9. רונית, מודה לך על המושבה החופשית. בזמן האחרון אני פשוט מבין איזה מדהים זה החיבור הזה שאת עושה בין האנשים. פשוט תענוג
    שבוע טוב

  10. רוניתה מזדהה עם כל מילה ובכל הכיוונים. וזה פשוט כאילו מחמיר מיום ליום והופך בלתי נסבל לעבור שם. לראות את הפגרים הדרוסים ואת כל התשושים מסתובבים בכביש. פשוט נורא. הן מסכנות ואנחנו גם.. והריח זוועת עולם. ותכף הכל על הראש שלנו בשיקשוק החדש..
    הבנתי שבמושב גן יאשייה שבעמק חפר, שהם לא התייאשו התגברו על בעיה דומה.
    חיים געש – שווה לבדוק מולם!
    ועד אז שאולי יורידו את הארנונה למחיר איכות החיים פה..

  11. ממש עצוב. אחד המקומות היותר מדליקים במושבה, עם פוטנציאל אדיר.
    פשווט אי אפשר לעבור על זה לסדר היום!

  12. לנו, שאנחנו גרים והעסקים שלנו בוואדי, זה חשוב שישמעו אותכם. כי יש מי שחושב שרק לנו מפריע הריח והלשלשת והפירורים הלבנים שעפים לכל עבר.
    כשאני רואה את ההשקעה בחנייה ברחוב אני תוהה אם הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים? אולי גם הם שוחחו עם האנפיות בלילה והגיעו להסכם לגבי מכוניות שחונות בחנייה חדשה? ואולי גם עם האנפיות שעברו לעצים ב ד י ו ק מעל ,שישי בואדי'.
    אני מקווה שלא תדירו את רגליכם מהוואדי כי העסקים פה באמת עושים את מיטב יכולתם לדאוג שזה ישופר- וזה מאד מאד יעזור אם תביעו את הדברים גם ב 106 ו/או למעוצה .

  13. נחמד שעכשיו במסגרת שיפור תנאי החניה במושבה מסדרים שם מקומות חניה מסודרים – כדאי שמועצה תקים שם גם תחנה לשטיפת רכב ביציאה מהרחוב – אחרת אי אפשר לצאת מהחניה כשהשמשה הקדמית מכוסה כולה בלשלשת – לא רואים כלום. וגם כדאי לחשוב על מסכות לאף נגד הסרחון.

  14. רוניתה איזו אחלה כתבה, אנפורמטיבי עם טוויסט כמו שאת יודעת, בשבילי הסירחון הוא בלתי נסבל מדירה את רגלי מהוואדי עוקפת מסביב כל הדרך עד לחנות הסדקית של האישה הנחמדה .

  15. גישה הוליסטית לוואדי. תבורכי. אני לא שכחתי שאני בין אלה שרוצים שיעופו מפה – אבל את מתארת את המצב ברכות ובהבנה. אני מאד מקווה שינצלו פה את הידע של החברה שיודעת איך שולחים אותם למקומות אחרים ברכות ובמדעיות. ובינתיים לפחות אני לא מרגישה לבד מול העצים המתכלים והאנפיות המתרבות.
    תודה
    שבת שלום
    ליאוני

Close