אינטרנטגם וגםטכנולוגיהכלליסביבה וקהילהצדק חברתי

אנוּ – להתחבר. להשפיע

בפעם הראשונה בחיי, בגיל 40, התחלתי לעבוד כשכיר…  אף פעם לא אהבתי את הרעיון שמישהו יבוא אלי בדרישות/טענות (חוץ מאני לעצמי) – אבל מצאתי ארגון מקסים ומיוחד, שהמנכ"ל שלו הוא אחד מחברי הטובים ביותר… לארגון קוראים אנוּ ורציתי לספר לכם עליו רגע לפני שאני עוזב (אותו ואת הארץ).

אנו סלוגןלפי ההגדרה, "אנוּ הוא ארגון לשינוי חברתי, הפועל לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, קידום סוגיות חברתיות וכלכליות והעשרת השיח הציבורי, באמצעות אקטיביזם תקשורתי ודיגיטלי. אנו שואף לקדם שינוי בתחומי כלכלה, חברה וסביבה, ובתוך אלה לפעול למען שמירה על זכויות אדם, צמצום פערים, שיוויון הזדמנויות וביטחון כלכלי בישראל".
אבל אנוּ הוא קודם כל ארגון אנושי, ארגון גמיש ומתפתח – ובו מענה לכל יוזמה או בעיה. אם יש לכם משהו לשנות, "אתם תביאו את המוטיבציה" – ואנוּ יספק לכם את כל הכלים.

למה אנוּ? כי כששואלים אותנו מה אתם עושים, אנחו עונים: "מה אתם עושים? מה אנחנו עושים? יחד". רק פעולה קולקטיבית של חברה אזרחית הפועלת עבור צדק חברתי בשיתוף, בשקיפות ובעוצמה – יכולה להביא שינוי. בין המטרות של הארגון: קידום שינוי חברתי-כלכלי באמצעות העצמת קולה של החברה האזרחית, פיתוח שיח ציבורי דמוקרטי, מגוון ופלורליסטי, קידום שקיפות בתהליכי קבלת החלטות, גיבוש קהילות ויצירת קואליציות בין ארגונים הפועלים למען מטרות דומות בחתירה למען שינוי חברתי והגברת הנראות של מגוון אוכלוסיות מוחלשות וקבוצות מיעוט כדי לחזק את השפעתן על השיח הציבורי.

 איך עושים את זה?

אקטיביזם דיגיטלי

המעבדה של אנו למטרות חברתיות מספקת כלים דיגיטליים חיוניים לאקטיביסטים, שבאמצעותם ניתן לקדם קמפיינים, לרתום אנשים ולאחד כוחות. עם יותר מ-40 אלף אקטיביסטים רשומים, הפורטל של אנו מוכיח בהצלחה את יכולתו להפעיל לחץ ובכך לגשר על הפער בין אזרחים למקבלי החלטות.

המרכז לאסטרטגיה תקשורתית

אנו מדגיש ומקדם את קולן של קבוצות מיעוטים ושוליים בשיח הציבורי על ידי בניית יכולות תקשורתיות לארגונים, אקטיביסטים ומנהיגים חברתיים. הקניית יכולות אלה מביאה להתמודדות אפקטיבית עם שאלת הייצוג במדיה המרכזית, מגבירה נראות ומבססת צורת עבודה אסטרטגית עם התקשורת.

קמפיינים

אנו מנהל קמפיינים תקשורתיים ודיגיטליים בשיתוף עם השחקנים המובילים בתחום זה, כדי להשפיע על הציבור ועל מקבלי ההחלטות ולקדם בכך שינוי משמעותי חברתי, כלכלי וסביבתי. בין הקמפיינים האחרונים שעשינו היה קמפיין להצלת הדיג בים התיכון, קמפיין למען תקציב חברתי ועוד רבים אחרים.

– אנו גם המייסד של מרכז מדיה נשים שמטרתו להגביר את ייצוגן של נשים בתקשורת ובכך להעלות את השפעתן וכוחן בתהליכי קבלת החלטות בישראל (פרויקט 1325).

– וגם מספק הכשרות מקצועיות בתחום התקשורת ובניית יכולות בתחום האסטרטגיה התקשורתית.

 המון מהכלים של אנוּ הם חינמים – ובראשם אתר מאבק/יוזמה בלחיצת כפתור הכולל:

Arrow הצגת מטרות המאבק/קמפיין/יושמה – בפירוט
Arrow ניהול בלוג בפלטפורמה פשוטה ונוחה
Arrow גיוס מתנדבים והפעלתם באמצעות מערכת ניהול
Arrow גיוס מימון באמצעות תרומות
Arrow העלאה ושיתוף של קבצים
Arrow בחירת כתובת לאתר (חינם בדומיין השדרה / דומיין ייחודי בתשלום)
Arrow קידום בגוגל של המאבק שלכם
Arrow הטמעה אוטומטית של פוסטים מהפייסבוק
Arrow פרסום עדכונים שוטפים מהרשת

ויש גם כלים בתשלום:

קמפיין שליחת מיילים בלחיצת כפתור – הכלי מאפשר למנהלי הקמפיין לנסח מכתב ונותן לשולחים אפשרות לערוך אותו כראות עיניהם ולהוסיף נימה אישית. המיילים מופיעים בתיבות הדואר הנכנס של הנמענים כמכתב אישי מהכתובת הפרטית של כל שולח/ת.

מערכת מיפוי גיאוגרפי באמצעות Crowdmap המאפשר למשתמשי קצה לדווח על תופעה מכל מקום בארץ.

בנוסף תוכלו למצוא אצלנו:

אינדקס מאבקים מכל הארץ לפי סוג…

רשימה של ארגונים שיכולים לסייע לך במגוןן בעיות ובכלל ביוזמה שלכם…

לוח אירועים הקשורים לשינוי חברתי…

ועוד…

הרמת כוסיתבחמישי האחרון (22.5) השקנו את אנו בחללית בירקון שבעים, ביום מרגש שהתחיל במרתון תקשורת אזרחית, המשיך במפגש אקטיביסטים מכל הארץ והסתיים בהייד פארק מאבקים בהשתתפות  מיקי חיימוביץ', אריאנה מלמד ואחרים.

הכול מוכן אצל(א)נוּ. מחכים לכם שתבואו ותצטרפו אלינו. ארגונים לשינוי חברתי, אנשי תקשורת עצמאית וממוסדת, מעצבי דעת קהל, פעילים חברתיים וסוכני שינוי, אנשי אקדמיה ומקבלי החלטות, קבוצות מיעוט וקהילות או כל מי שרוצה לעשות שינוי.

ממש שווה שתציצו קודם כל באתר: www.anu.org.il  ותעשו לנו לייק להישאר מעודכנים: אנו בפייסבוק

ובכל מאבק או יוזמה (חקלאי? לידות בית? שבילי אופניים? זיהום אויר?) מוזמנים לפנות במייל אל: anu@anu.org.il

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close