אוכלאקולוגיה

אני עור

[מאת טלי מצליח, בית לבנדר]

אני עור. העור שלי מהקרקפת לפנים ליד העיניים בצידי האף מאחורי האוזניים הצוואר מרפקים ברכיים ירכיים קרסוליים כף הרגל עטופה בעור אני בתוכו…הוא עלי.
העור שלי עוטף מגן עלי מהעולם מעצמי וגם חושף אותי ומציג אותי.

אני רוצה עור שקט מתוח חיוני שלם. כשאני מתבוננת במראה אני מגלה שהעור שלי נראה אחרת בכל אזור בכל תקופה. כשאני מתבוננת בעצמי אני מגלה שהעור שלי מגיב למגע עם חומרים מסויימים. ומסמן לי בדרכו בעדינות ופעם באופן ברור יותר – אל תגעי בזה זה מגרה עדיף שתמנעי …או חסרה לך לחות את צריכה לשתות יותר…להזין.
המפתח לקריאת הסימנים חשוב ביותר ולא כולנו יודעים לפענח את כל הסימנים – כמו מה הקשר בין הפטריה על הפנים לאי הנוחות במערכת העיכול, מה הקשר בין הנפיחות והגרד למגע עם החתול או הסרפד..
לעיתים נזהה בקלות לעיתים דרוש מעקב ובדיקה עמוקים יותר, אבל ברור לי שהעור מבטא דבר שקיים אצלי בעולם. תגובה עורית היא ביטוי לנושא שיש לי מעורבות עמוקה איתו וגם רגישות אליו.

היום כמעט כל אדם מבין שיש קשר בין מצב הנפש למצב הגוף וגם בין מצב הגוף למצב הנפש. הזנחה של הנפש תתבטא בגוף, הזנחה של הגוף תתבטא בנפש. בדרך כלל מדובר בתהליך כך שקשה להבחין מיד, אבל כשתקופה קשה מתמשכת קשה שלא לזהות את סימניה.

אני שואלת את עצמי איך אנו עומדים בכל פעם מופתעים ומזועזעים כשאנו שומעים על מחלות קשות, שהרי אנו בוחרים לבוא במגע עם חומרים רעילים במנות קצובות באופן יומיומי, האם זה שיש לו אריזות יפות מבלבלות אותנו או פרסומות משעשעות או מטעות. השפע שלא ניתן למנוע את עצמנו ממנו?

כולנו יודעים שסוכר, מלח, קמח, צבעי מאכל חומרים משמרים חומרי ריח, נמצאים במזון במינונים מזיקים. בשנים האחרונות חל שינוי בהרגלים וגם במזונות, ועדיין ברור שלטיול לוקחים חטיפים ואין מסיבה בלי עוגה וממתקים.  גם במוצרי הטיפוח בהם אנו משתמשים באופן יומיומי נמצאים חומרים החשודים כמזיקים לעיתים אפילו כאלה האסורים בשימוש בגלל רעילות. חומרים אלו נמצאים במעל ל-95% ממוצרי הקוסמטיקה שעל המדפים, הם שם חודרים לעור ומשם למחזור הדם ומשפיעים עלינו לרעה בטווח החיים. האם שמעת על sls חומר ניקוי אגרסיבי ומגרה הנמצא כמעט בכל מוצרי הקוסמטיקה שידוע כגורה לדלקות עור?!

האם ידעת שחומרים משמרים רבים חשודים כמסרטנים ויחד עם זאת מוצרי הטיפוח המכילים מים או תמצית מימית חייבים חומרי שימור כי בלעדיהם מדובר בגן עדן לחיידקים?! האם חשבת על כך שחומרים אלו הם דמויי אסטרוגן ומה ההשפעה של הדמיון הזה עלינו, עודף הורמוני מין ממקור סינטטי?! האם שמעת על כך שחומרי ריח סיננטים הם אחד האלרגנים הנפוצים בעולם?!

העור שלנו המעטפת שלנו סופגת יום יום את "המזון " שאנו מעתירים עליה. שמפו, סבון לגוף, דאודורנטים, קרם גוף, קצף גילוח, שפתון, איפור, מה המשמעות ? הגוף שלי אמר מזמן לא לטיפוח התעשייתי זה לא מתאים לך. כשאני משתמשת אני בוחרת רק במוצרי טיפוח נקיים 100% טבעיים ללא חומרים משמרים ללא חומרי ריח סינטטים ללא אלכוהול כי הגוף שלי לא אוהב אותם. אני גם נמנעת ממוצרים שנוסו על בע"ח זה בלתי נסבל בעיניי אבל זה כבר סיפור אחר.

מזמינה אותך להקשיב לגוף שלך. אם העור שלך יבש, פגוע , אם יש לך פצעים גרודים אדמומיות נזלת דמיעה או אי שקט כללי, אם הילד/ה שלך מתחיל/ה להתבגר בגיל צעיר מידי לטעמך. אולי הגוף /העור מסמן שמשהו לא בסדר אולי כדאי להקשיב. כשאנחנו לא מקשיבים הסימפטומים מחריפים, לעיתים האיתות נפסק, התרגלנו או שדחקנו את הבעיה פנימה. השקט שהשגנו זמני, בזמן הלא מתאים הדברים יוצאים שוב פעם כגוש צפוף. אני עור. יש לי שכבת הגנה תחנת ממסר רק להקשיב ולהיות פתוח לשינוי בעקבות המסר.

הודעות ומבצעים מבית לבנדר, ינואר 2013:

החורף והמזגנים מייבשים לך את העור? מגוון הקרמים לגוף של לבנדר יעניקו לעורך את הלחות וההגנה שהוא כה זקוק לה, והחודש הקרמים לגוף במבצע, קני קרם גוף 100 סמ"ק – קבלי שפתון טבע ליפס מתנה!

לאורך כל השנה אנחנו מודים למי שבחרו להגיע אלינו ולרכוש מקומי.  ב 3-4/1/13 ימי העסקים הקטנים – תקבלו מתנה על כל קניה.

חברי מועדון לבנדר נהנים מהיום מכרטיס החתמות המזכה אותכם ב-100 ש"ח לרכישת מוצרי לבנדר. איך זה עובד? על כל קניה של 100 ש"ח אנו שולחים לכם כרטיס ובו חתימה עם מס' הקבלה ו/או מס' הזמנה. כאשר ברשותכם 10 חתימות, שילחו לנו מייל עם מספרי הקבלות/הזמנות, ותקבלו שובר ע"ס 100 ש"ח מתנה.

שוק החלפות לב העולם בבית לבנדר יום ו' 4/1/13 שעות 11:00-15:00
3-4/1/13 ימי העסקים הקטנים אנחנו משתתפים וגם מציעים מבצע מיוחד באותם ימים פרטים בדף הפייסבוק.

בואו להכיר את מרכז הייצור והחנות שלנו! הנעורים 54 כרכור, פתוח מ 9 בבוקר ועד 19 בערב. ביום שישי פתוח משעה 8:30 עד השעה שתיים בצהריים. בשבת נחים. לאתר > 

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close