השימושון

אסטרולוגיה של הנשמה

מאת: תמר טובלי (*)

מפת החותם הגלקטי לפי לוח השנה הקדוש של בני המאיה

כמה פעמים מצאתם את עצמכם חושבים שזה יכול היה להיות ממש נחמד אם היה יורד מלאך מן השמים ומספר לכם בדיוק מי אתם ובשביל מה אתם כאן? אני חשבתי כך המון פעמים, אבל המלאך הזה בושש מלהגיע. וכך, בהעדר חיבור למהותי הפנימית העמוקה, מצאתי את עצמי עושה כל מיני בחירות מוזרות בחיים, כמו למשל ההחלטה ללכת ללמוד משפטים ולעבוד כעורכת דין כמה שנים. כל אותה תקופה משהו בתוכי ידע שזה לא זה, שלא זה היעוד שלי, אבל גם לא היה לי מושג מה כן.
אז עברתי דרך מסע של שלילה, של ניסוי וטעייה. בין השאר נכנסתי לחיפוש רוחני אינטנסיבי ועמוק, אך המורים שפגשתי בתחילת דרכי כלל לא התייחסו אל שאלת הייעוד או הדהרמה. הידע הרוחני של ההארה הקלאסית אותו לימדו לא כלל בשום צורה התייחסות למימד הנשמה, או הייעוד האישי. אותו ידע שלל כל צורה של קיום עצמאי ונפרד, ודחף למוות של העצמי. כך שגם המורים הרוחניים לא סיפקו לי את התשובות לשאלות הללו.

תמר טובליהמשכתי לחפש אחר מקור ידע כלשהוא שיוכל לחבר אותי לייעודי, עד שיום אחד דרכי הצטלבה עם הידע של תרבות המאיה הקדומה. מבלי שידעתי להסביר זאת בתחילה, משהו בי נמשך באורח מסתורי ביותר לידע הזה. התחלתי ללמוד על בני המאיה ולמדתי על לוח השנה הקדוש שלהם הידוע כלוח הטצולקין. המפגש עם הידע של בני המאיה היה עבורי מעין מסע של היזכרות, מסע אינטימי ומוכר. לוח המאיה איפשר לי להתחבר אל עצמי בצורה חדשה ולא מוכרת. אם תמיד תפשתי את עצמי באופן ליניארי כתמר, שנולדה בתאריך מסוים, במקום מסוים, לנסיבות חיים מסוימות, ותמות בתאריך מסוים, אז לפתע חוויתי את עצמי יותר כתהליך. הפכתי למחזור של זמן ששורשיו נטועים אי שם בנקודה מרוחקת מאוד, ושנע במעגלים מתרחבים כמו ספירלה. פתאום הייתי משהו רחב הרבה יותר, עתיק וחסר קצה. מבלי שידעתי, מצאתי את מה שחיפשתי כל כך הרבה זמן. מצאתי קצה חוט לתחושת עצמיות עמוקה הרבה יותר מזו של האישיות השטחית.
מצאתי את הנשמה שאני.

לוח הטצולקין מאפשר לנו לדעת מהו יום הלידה הגלקטי שלנו וכך להתחבר למהותנו הנשמתית הייחודית. כדי להבין מהי המשמעות והכוונה של מילים כמו "יום לידה גלקטי", עלינו לערוך היכרות בסיסית עם לוח הטצולקין.
הלוח, שנראה ממבט ראשון מאוד שונה ולא רגיל, מונה מחזור של 260 ימים, כאשר כל יום בלוח מורכב מקומבינציה ייחודית של מה שנקרא 'חותם שמש' ושל 'טון'. ישנם 20 חותמי שמש ו-13 טונים, כך שהתדר המיוחד שלפיו הלוח עובד הוא 13:20. כדי להבין זאת דמיינו שישנם 20 צלילים שונים שאפשר לנגן אותם ב-13 מקצבים, מהמהיר ועד האיטי ביותר. כל חותם וכל טון הם בעלי משמעות ייחודית ולמעשה הם מהווים שילוב בין פעימות (חותמים) לבין צלילים (הטונים). על פי אמונתם של בני המאיה, מקורם של הרטטים והמקצבים במרכז הגלקסיה (בשפתם מרכז הגלקסיה כונה 'הונב קו'), לכן כל יום לפי לוח הטצולקין הוא שילוב בין שני סוגים של אנרגיות קוסמיות.
כמו כן בני המאיה האמינו שיום הלידה לפי לוח הטצולקין מייצג את האנרגיה הנשמתית שלנו, או במילים אחרות, יום הלידה הגלקטי שלנו הוא היום שבו כנשמה חדרנו אל תוך גוף בפעם הראשונה. אם לסכם זאת בפשטות, כל אחד מאיתנו נולד ביום מסוים לפי לוח הטצולקין, שהוא קומבינציה של אנרגיות מסוימות המגדירות את מהותנו הנשמתית ומכוונות אותנו להגשמת ייעודנו הייחודי.
לכן, מפת הלידה הגלקטית שלנו מאפשרת לנו מפגש פנים אל פנים עם האנטומיה של הנשמה, שהיא ה'אני' העמוק ביותר שלנו. כאשר אנחנו מתחילים להתוודע אל עצמנו ברמת הנשמה, אנחנו מתחילים לבוא במגע עם אינטימיות עצמית שמעולם לא ידענו כמותה. אנחנו יכולים להתחיל לקבל פרספקטיבה בהירה ומדוייקת יותר על עצמנו ועל ייעודנו הייחודי בחיים.
מתוך היכרות כזאת, אנחנו יכולים להתחיל לבחור בחירות בחיים שהן הרבה פחות שטחיות, או לא אקראיות. כך למשל נוכל לבחור בן או בת זוג ממקום עמוק יותר, או נוכל לבחור מקום עבודה, קריירה או לימודים בצורה שתתאים למי שאנחנו הרבה יותר, וכך לא נמצא את עצמנו מבואסים אחרי חודש בעבודה החדשה או שנרצה לעזוב את הלימודים אחרי הסמסטר הראשון.

כעת בואו נתאר מהי מפת החותם הגלקטי. המפה עצמה מורכבת מכמה אלמנטים. המפה כוללת את החותם המרכזי שלנו (כמו המזל שלנו באסטרולוגיה הקלאסית) ואת טון הלידה שלנו, וכמו כן היא כוללת עוד ארבעה חותמים: הכוח המדריך, הכוח המשלים, הכוח הנסתר והאתגר. ישנם עוד מרכיבים שמפיעים על הניתוח של המפה, אבל אלה הם הנתונים המרכזיים. כאשר אנו מתחילים ללמוד לנתח מפת לידה אנו רואים שלמעשה מפת החותם הגלקטי מספקת הרבה מאוד אינפורמציה מעשית שיכולה לעזור לנו מאוד בחיי היומיום שלנו.
לדוגמא, הזכרנו את האלמנט של האתגר המופיע במפה. האתגר מלמד אותנו על השיעור המרכזי שבאנו ללמוד בחיינו. מכיוון שלכל אחד מאיתנו יש יעוד ייחודי לאור מהות הנשמה, כך גם לכל אחד מאיתנו יש שיעור יחודי שאותו הוא בא ללמוד. כאשר אנו לומדים מהו האתגר שלנו, אנו יכולים להתחיל לפתח עירנות חדשה ולהתחיל לעשות צעדים יותר מודעים בחיינו. אם האתגר שלנו הוא למשל היכולת להביא דברים לידי סיום, להיות מעשיים ופרקטיים, סביר להניח שאנו חווים בחיים שלנו קושי גדול עם הליכה עד הסוף עם דברים, או שבדרך כלל אנחנו לא מעשיים כלל. אולי יש לנו המון רעיונות יצירתיים אבל אנו חווים שאין לנו את היכולת להפוך רעיון למציאות מוגשמת בפועל. במקרה כזה, אותו אדם בעל אתגר כזה יצטרך להיכנע לכך שזהו אחד השיעורים המרכזיים שלו, ויהיה עליו ללמוד להתגבר על הקשיים שגורמים לו לחוש מנוטרל או לא יסודי. הרבה פעמים יסודות אחרים במפה שלו יכולים לסייע לו ללמוד כיצד להתגבר ולנצח את אותו אתגר.
או אם ניקח דוגמא אחרת של הכוח המשלים שמופיע במפה, אז הכוח המשלים מהווה את החלק שאנו חסרים בעצמנו ושנוכחותו בחיינו, בין אם דרך חבר טוב או בן זוג, או אפילו כקול פנימי שאנו לומדים לטפח, עוזרת לנו להפוך לישות שלמה יותר, מגובשת יותר. זהו הכוח שמאפשר לנו יותר בהירות ביחס לעצמנו ולרוב הוא מופיע כאדם קרוב בחיינו.
מניסיוני האישי, ככל שהתוודעתי אל עצמי בממד הנשמה, כך הבחירות שעשיתי בחיים הפכו מדוייקות יותר ויותר. למשל בן זוגי (שהוא גם בעלי) נולד בחותם הנמצא במפת החותם האישית שלי בתור הכוח המשלים. אין ספק שהוא משלים אותי בכל כך הרבה מובנים (אני נולדתי בחותם האדמה והוא נולד בחותם הרוח) וכמו כן העבודה שלי כיום משקפת יותר ויותר את חותם הלידה שלי וכך אני הרבה יותר מאושרת ומסופקת בעבודה.

באופן כללי, ככל שאנו חיים בפועל ומתוך מודעות את מימד הנשמה שלנו, כך אנו חווים בחיינו אושר וסיפוק, ותחושה של משמעות והגשמה אדירים.
המורה היקר שלי, שי טובלי, התייחס לא פעם בעבודתו להיבט של מסע הנשמה. לאחרונה הוא הסביר שייעוד הוא החלק של כל אחד מאיתנו בתכנית האלוהית. לכל אחד מאיתנו יש תוכנית ייחודית במרקם הכולל, וכאשר אותה תוכנית מופעלת התכנית האלוהית כולה ממשיכה להתקדם לתכליתה הגבוהה ביותר שהיא להפוך את כל הממד החומרי, הנראה לעין, לאלוהים חיים.
כאשר שמעתי מילים אלה, ידעתי שלא במקרה הידע הקדום והנשכח של תרבות בני המאיה התעורר לחיים בעשרות השנים האחרונות. אנו חיים בעידן שקורא לכמה שיותר מאיתנו להתעורר למסע הנשמה היחודי שלו, כדי שנתחיל לחיות את החיים בצורה הכי קרובה להגשמת יעודנו ומהותינו. כולי תקווה שהידע של מפת החותם הגלקטי יעורר בנו את הכמיהה לבוא במגע חדש עם עצמנו, עם הנשמה שאנחנו, וכך נוכל להתחיל לחיות חיים מלאי משמעות שעולים בקנה אחד עם התכנית הייחודית של כל אחד מאיתנו, לטובת ולמען השלם כולו.

על מחברת המאמר:
תמר ברוש טובלי, מתמחה מזה כמה שנים בידע של לוחות השנה של בני המאיה. מעבירה סדנאות וקורסים בנושא, עובדת עם יחידים ועם קבוצות, מעבירה הרצאות למקומות עבודה ולארגונים, ועורכת מפות לידה גלקטיות לפי הזמנה מיוחדת. פרטים נוספים באתר | בטלפון 052-2683134 | באימייל.

הראה עוד

3 thoughts on “אסטרולוגיה של הנשמה”

כתיבת תגובה

Close