אמנות ועיצובבילוייםיוזמות חופשיותסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

ארטנס – בית בתנועה…..

[שחר דור]

בית ארטנס, החלום שמכיל (כמעט) את כל החלומות שלי, הולך ומתגשם. כשהייתי קטן לא עניין אותי כלום. לפחות ככה אני זוכר את זה! שנים אחרי זה ומאז, אותו כלום שלא עניין אותי הוא התשוקה והתנועה שממלאים את החיים שלי, של משפחתי הקרובה והמורחבת, ושל הרבה אחרים – חברים, מורים, תלמידים, פה בארץ וברחבי העולם.

את הסיפור הזה מרכיבים הרבה חלקים – חלקם קצרים, חלקם מורכבים משניים שלושה משפטים ושתי תמונות. חלקם ארוכים ומלאי פרטים לא חשובים שבלעדיהם אי אפשר לראות מאיפה הם באים ולאן הם הולכים. ועל פרק אחד אני רוצה להתעכב לרגע. להרחיב את ציר הזמן ולחבר את ההווה לכל המקומות מהם הוא מתחיל, בעבר ובעתיד שמקרין אותו לכאן.

הפרק של עכשיו הוא הפרק של בנית הבית, בית ארטנס – בית לאמנויות התנועה וההופעה. בית לאמנים ואמנות וקהל ולקהילה. בית מספיק גדול להכיל את כולם, ומספיק קטן להצטופף ולהמתיק סוד ביחד. יש רגעים בריקוד, שהרקדן יודע, שהוא נמצא בקצה משפך האבולוציה, וכל מה שהיה עד היום, בכל הזמנים ובכל המקומות, קרה כדי שמה שעכשיו, יוכל להתרחש. וכל מה שהוא צריך לעשות, הוא לרכב על הגלים, להקשיב עם תנודות התנועה. בריקוד, אלו רגעים של גוף וחסד אישי ועמוק, הרקדן ואלוהיו. אבל כשבונים בית כמו בית ארטנס, ואותה תנועה תומכת, נעה ומניעה, והגוף הופך להיות יותר משלך, ולעיתים אתה שלו, ואז של תנועה גדולה יותר – מוכרת, מתוחכמת, חכמה ומיומנת אבל גם חדשה ומקיפה, ומתרחשת מעצמה במקומות שאתה לא יודע אליהם. זה כבר משהו אחר.

בית ארטנס בבניהכשאלוהיו הפרטי של אדם, במקרה הזה רקדן, מתגלה בכלים של קהילה, זה מקום חדש. מקום ללמוד אותו אחרת, בכלים אחרים, במוח חדש. את רגעי החסד המתוקים להם זכיתי, והם שמורים לי ולאלוהי הריקוד שלי, אני מכיר היטב. הם כלים ודרך שאני מעביר וחולק באינטימיות המיוחדת של תלמידים או קהל. אבל הנפח והעוצמה של מה שקורה עכשיו, עם הבניה של בית ארטנס קורא לחגוג בדרך אחרת, במוח חדש. עם יותר אנשים, מכיוונים שונים, מרצונות וצרכים שונים ומשתנים, שהשונה והדומה שלהם הוא אהבת התנועה וההבעה על צורותיה הרבות.

בארבעת החודשים האחרונים, בתשומת לב ובחוסר אחריות קם בית, לתרבות של תנועה והופעה. בית ארטנס. בית לתנועה שהיא חיים ודרך, היא אמנות ואומנות, היא אימון ופילוסופיה. בית לאמנים, אמנות, קהל וקהילה.

הפרויקט המרכזי בבית ארטנס הוא בית הספר לאמנויות התנועה וההופעה. בית הספר מקיים תוכנית מיוחדת במינה המאפשרת לרקדנים ויוצרים מנוסים, מטפלים, בוגרי מסלולי אמנויות הבמה, יוצרים צעירים, ולכל שוחרי התנועה, ללמוד, לרקוד וליצור.

הפעם אנחנו רוצים לספר לכם על שלושה מורים בבית הספר: שי דיין, אורלי פורטל ואינס לורקה, שמביאים איתם כלים וניסיון מגוונים ומיוחדים: שי דיין – מוזיקאי, מטפל בקול, מדריך למדיטציה, ייקח אותנו למפגשים במוסיקה, שי ילמד בימי שלישי בין 10:00-13:00. אורלי פורטל המוכרת והאהובה תלמד שעור תנועה על פי שיטתה הייחודית, בסדנא של 6 מפגשים – ימי שלישי בין 14:00-16:00. ואינס לורקה – רקדנית ומורה לריקוד ולאמנויות הקרקס תלמד שיעור טכניקה ברוח ה"ריליס" בימי רביעי בין 10:00-12:00.

ניתן להגיע לשיעור ניסיון בתאום מראש.

פרטים נרחבים על התוכנית,המורים והשעורים תוכלו למצוא כאן וכאן. לפרטים נוספים, תאום שעורי ניסיון, אפשרות להשכרת הסטודיו, הצעות ושיתופי פעולה צרו איתנו קשר במייל: carmit@artness.org או בטלפון 0545-952695.

אנחנו מזמינים אתכם לבוא לבקר אותנו ולהיות חלק מהאבולוציה של המקום ויותר מזה. הזמנה אישית למסיבת הפתיחה הרשמית, בקרוב.

בברכה ובתנועה, שחר דור – מנהל אמנותי, וצוות ארטנס.

הראה עוד

1 thought on “ארטנס – בית בתנועה…..”

כתיבת תגובה

Close