השימושון

בגדי המלך

תלמידי כיתה י"ב-1 בבי"ס התיכון ולדורף הרדוף מעלה את הצגת הסיום שלהם:

בגדי המלך

מאת נסים אלוני
בימוי: איתן קלמנוביץ
עיבוד מוזיקלי: לילי נוימן

ההצגה היא עיבוד מקורי ומודרני של נסים אלוני לסיפור "בגדי המלך החדשים" מאת אנדרסן. המחזה של אלוני, שהועלה לראשונה ב"הבימה" בשנת 1961, מתחיל בנקודה בה מסתיימת האגדה של אנדרסן. המחזה עוסק בשאלה של המלבושים והמסכות החברתיות שלנו. הוא נוגע בקושי להבחין בין ביטוי של עצמיות אותנטית לבין מוסכמה חברתית וההתבלבלות שלנו ביניהם. ההצגה נוגעת בשאלות של פוליטיקה, שחיתות, מאבקי עוצמה ויחסי הון-שלטון בצד אהבה, נאמנות וזוגיות – דרך המשל של בגדי המלך במדינה "דמיונית". הדמיון בין עלילת המחזה לאקטואליה בהוויה הישראלית היום-יומית אינו בהכרח מקרי…


מועדי ההצגות:

באולם בית הרשל בקיבוץ גבת:
יום חמישי, 22.2.07 בשעה 19.00
יום שישי, 23.2.07 בשעה 19.00
יום שבת, 24.2.07 בשעה 19.00
יום ראשון, 25.2.07 בשעה 19.00

בת"א, באולם ענב בגן העיר:
ביום שני, 26.2.07 בשעה 19:30

* משך ההצגה: כ-3 שעות
* כרטיס כניסה: בגבת – 35 ₪ ; בתל אביב: 40 ₪
* יש להזמין כרטיסים מראש בטלפון 054-8051234, או בדוא"ל orlb@013.net
* מספר המקומות מוגבל
* ההצגה אינה מומלצת לילדים מתחת גיל 11

הצגת י"ב בבי"ס ולדורף אינה הצגת סיום של ביה"ס במובן המקובל, אשר כרגיל מגיעים אליה רק משפחה וחברים קרובים. זו הצגה בהפקה מלאה, הכוללת תפאורה, תלבושות, תאורה, נגינה ושירה – בשש הופעות (ולכן נגבה תשלום- לכיסוי הוצאות ההפקה)
במהלך לימודיהם מעלים התלמידים הצגות גם בכיתה י' ובכיתה ח'. כמובן שעם התבגרותם, יכולותיהם הבימתיות השתפרו והתפתחו. אלה, יחד עם בשלותם הנפשית הכללית באים לידי ביטוי בהכנותיהם האינטנסיביות מידי יום להצגה ובאיכות ההצגה שאנו נראה.
הסיבה העיקרית להעלאת ההצגות הינה חינוכית, וכך גם אופן העבודה עם התלמידים. כלומר, העבודה מכוונת כך שהתלמידים יפיקו וילמדו מכל התהליך, ולא רק מכוונת לתוצר -ההצגה. זו אינה כיתה של מגמת תיאטרון, שהתלמידים בחרו בה מתוך העדפותיהם, אלא כיתה שלמה עם תלמידים בעלי העדפות מגוונות. מעניין לראות איך כל אחד מהנערים והנערות מוצא לו את המקום והתפקיד בהצגה שבו הוא יכול ורוצה להתבטא. על רקע זה, מרגש לראות את העבודה הקבוצתית שלהם, את ההתגייסות, את האכפתיות מן ההצגה והאכפתיות אחד מהשני.
מומלץ מאד לבוא ולחזות בהצגה!

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close