אינטרנטסביבה וקהילה

בדרך להפגנת המיליון, מוצ"ש זה

[מאת: סיון יניר]

רכבת עצומה דוהרת ועומדת לעבור מול עינינו במוצאי שבת הקרובים, 3/9/11. מתברר כעת שה"הפוגה" לא היתה אלא הפנמה של העוצמות שלנו, והיערכות להפגנה הגדולה. השקט איפשר לאלפי הפעילים הנפלאים שייצרה המהפכה לעבור לפעולות מעוררות השתאות בשטח. לא מרפים מבעלי ההון והשלטון!!

הפעילים משתלטים על בניינים נטושים, מפעילים גלי חרמות נגד הטייקונים (השופרסל, דלק, ושאר "עשר המכות" שבאות עכשיו), ממשיכים לארגן עצרות ענק של מאות אלפי אנשים, מוציאים את הגרון בשירי מחאה שלא נראו פה כדוגמתם
מכריזים על זה !

ולא עוצרים!!! לא עוצריםםם!!!

חברים, אם למישהו עוד היה ספק –

במוצאי שבת עולים על השטח !

מרעידים את האדמה !!

O 0()o 0

ההכנות לצעדת המיליון נכנסו להילוך גבוה: ההפגנות המרכזיות יתקיימו בתל-אביב, בחיפה, בירושלים ובבאר-שבע. הפגנות נוספות יתקיימו בכל רחבי הארץ. הסעות ייצאו ממאהל פרדס חנה לעצרת המרכזית בתל אביב (35 ש"ח להלוך חזור). הזמינו מקום בהסעה אצל זוהר: 0545347191 או במייל tent.ph@gmail.com (ציינו שם וטלפון).

תגיות
הראה עוד

18 thoughts on “בדרך להפגנת המיליון, מוצ"ש זה”

  1. הכי כיף זה לראות בתוך ים האנשים פרצופים מוכרים. ברזובסקי ודני רייזנר שלא ראיתי המון זמן והם בכלל מהעיר הגדולה. דרומיים בעיר הגדולה. ואחרי זה את טלי עמנואל וסיגל פוקס. והופ, הפלוגי(ם) פתאום צועדים לימינך ואסמסים מכל כיוון. משירה ומרוביק (שצעדנו ביחד בהפגנה הראשונה -ויסלחו לי כולם – היא הייתה המרגשת מכולן ואולי גם הזועמת מכולן).והנה הברונית ותומר, ופתאום גם משאית קירור שהפכה לעמדת די ג" (ד"ש לנעמה המובילה שלנו). ואנשים, ואנשים ואנשים, אשד בלתי נגמר. ואז הילדים נשפכו. לא יכלו יותר. אז הלכנו. והשוטרים היו נעימי סבר ומסבירי פנים והצטערו לשמוע שאנחנו זזים בדיוק כשסופרים את האנשים. שטויות. היינו בהפגנת ה-400 אלף. האמיתית. בין כיכר הבימה , בואכה כיכר רבין ומשם לכיכר המדינה או כיכר העם עובר קו אחד ישר שממשיך לקריית שמונה בצפון ויורד לאילת בדרום. קו אנושי.

  2. כן רונית, היה נאום חזק ביותר. היו שם דברים שלא האמנתי שאני שומע מול מאות אלפי אנשים. מי שכתב לה את הנאום (דרור פוייר כנראה) עשה עבודה פשוט מעולה. זה היה נאום גדול, שהפך על הדרך את המלעיזים לפשוט חצופים, כמו שהם באמת. והכל ברגע הכי נכון, ברגע האמת, מול מיליונים בקהל ובטלויזיה. ובכלל – אמרו דברים יפים ואפקטיביים, שנכנסו ללבבות הפתוחים. פסטיבל אמיתי של שמחה. חבל שלא היה לי זמן להכל – לרקוד ליד המשאית עם הרמקולים, לתופף עם ההרכב הברזילאי שניגן בטוקדה של עשרים איש, וללכת עוד ועוד ברחובות הבוערים האלה (על אש קטנה, עם בישול איטי… אבל לי אישית היה בא לצעוק, אז באתי עם תוף ונתתי בראש עם מאהלי ההארד קור של דרום תל אביב) …
    ואגב, הבנקים לדעתי יזכו די בקרוב לדגש שלהם. אני עצמי כבר די בטוח עובר לבנק הדואר. אולי טיפה טיפה פחות נוח, אבל שווה מאד. לא נעים לי כבר לשלשל מעות לכיסים של הפריצים

  3. אם אתם שומרי שבת, גם אתם תוכלו להנות מאד מהעצרת. יש שתי אפשרויות נסיעה לאחר שהשבת יוצאת:

    1. לנסות למצוא מקום בהסעות של אגודת הסטודנטים ב 10 ש"ח הלוך חזור מפ"ח. הרשמה בטלפון 03-6093330 או במייל ‏hadask@nuis.co.il‏
    2. לקחת את הרכבת הראשונה במוצ"ש, שיוצאת מפ"ח או בנימינה סביב 20:50, ומגיעה לת"א מרכז סביב 21:40.

    ככה תוכלו להגיע לעצרת עצמה, שתחל סביב 22:00 בכיכר המדינה (אליה מגיעים רבבות הצועדים מכיכר הבימה). וזה גם ממש סבבה…

    מוזמנים להביא משרוקיות ותופים של באסים להרעיד את הרחובות (ג'מבה, ואפשר גם מיכלי מים מינרליים גדולים ריקים, שמתפקדים כאחלא תופים)

    התעדכנו גם בלינקים הבאים לגבי המוקדים וההסעות ל"צעדת המיליון":
    ‏https://www.facebook.com/event.php?eid=213965098654433‏
    ‏http://j14.org.il/articles/4420‏

    ואגב, גם בניו יורק, בטיימס סקוור, יצטרפו מאות ישראלים להפגנת המיליון ב 14:00 שעון ניו יורק 😉

  4. מוקדי העצרות והצעדות – לפי סדר א-ב:

    אילת – 21:00 צעדה ממתנ"ס שחמון לאום-רשרש.
    הוד השרון – הצעדה תצא בשעה 21:00 ממאהל המחאה "גן הגיבורים" בהוד השרון (צמוד לעירייה)
    חדרה – בשעה 20:30 בפיאצה.
    חיפה – 20:30 צעדה יוצאת מכיכר מאירהוף, 21:30 עצרת בשדרות בן-גוריון במושבה הגרמנית.
    ירושלים – 21:00 צעדה מגן הסוס, 22:00 עצרת בכיכר פריז.
    בעצרת בי-ם ינאמו: אורנה בנאי, מודי בר-און, במבי שלג, איתי גוטלר (יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית) וחן גולן ומירב פלס (ממובילי המאבק בירושלים) ובמהלכה יופיעו: יזהר אשדות, קרולינה ושלישית 'מה קשור?'
    כפר יהושע – בשדה הצמוד לצומת כפר יהושע
    כרמיאל – 20:00 צעדה מהכניסה הראשית לכרמיאל בצומת כביש 85 לעצרת בפארק אופירה.
    מודיעין – נפגשים במאהל המחאה במודיעין, ביציאה ממודיעין לצומת שילת בשעה 21:00 – לאחר פניות רבות של תושבי מודיעין, תערך הפגנה גם במודיעין לכל מי שלא יכול לנסוע לתל אביב או ירושלים. נפגשים במאהל המחאה בכניסה לעיר – תביאו חברים, משפחה ושכנים, דגלי ישראל, שלטים, דרבוקות ומשרוקיות !

    מצפה רמון – מרחבת השוק למרכז המסחרי בשעה 21:00 – הנגב מאחד כוחות: כחלק מהפגנת המיליון תתקיים במוצ"ש 3.9 לראשונה הפגנה במצפה רמון. להפגנה שותפים היישובים דימונה, ירוחם ויישובי המועצה האזורית רמת נגב. בשעה 21:00 נצא מרחבת השוק במצפה רמון בצעדה לכיוון המרכז המסחרי, שם תתקיים עצרת. בעצרת יישאו דברים נציגים מהמאהלים ונציגי תושבים מהיישובים השונים.
    נהריה – 20:00 צעדה מצומת נהריה (מאהל נהריה) על הגעתון, עצרת רחבת עיריית נהריה 21:00.
    נס ציונה – 21:00 עצרת ברחבת הקניותר.
    עפולה – מתכנסים במאהל בשעה 20:30 ומשם יוצאים לצעוד במסלול הבא: ארלוזרוב – יהושע חנקין – אורנים – חטיבה 9 – גן הרכבת (הבמה הישנה), שם תיערך העצרת בשעה 21:00.
    קלנסווה – תתקיים עצרת בכיכר המחאה.
    קריית מוצקין – יציאה ממאהל הקריות בכיכר התותח בשעה 20:30, עצרת בצומת צבר בשעה 21:00
    קריית שמונה – יוצאים בשעה 20:30 מצומת נחמיה (מאהל המחאה) לעצרת בפארק הזהב.
    ראש פינה – הפגנה תצא ממאהל ראש פינה בשעה 21:00 ונצעד יחד למגרש הכדורגל שבו תתקיים העצרת המרכזית.
    תל-אביב – 20:30 צעדה מכיכר הבימה, 21:30 עצרת בכיכר המדינה. בעצרת ינאמו: דפני ליף, הסופר אשכול נבו וד'ר שירי טננבאום (מחאת המתמחים) ובמהלכה יופיעו: אייל גולן, הדג נחש, היהודים וכוכבי 'ארץ נהדרת'.

    הגעה ברכבות

    כפי שפורסם בתחילת השבוע, במוצאי שבת תופסק תנועת הרכבות מתל אביב דרומה, בשל עבודות תשתית של הרכבת. קווי תל אביב-באר שבע, תל אביב-דימונה וגם תל אביב-ירושלים לא יעבדו.

    עם זאת, עתירה שהוגשה לבג"ץ עשויה לבטל את ההחלטה, ובמידה ורכבת ישראל לא תוכל להפעיל את הקווים כסדרם, היא תקצה אוטובוסים בצאת השבת עבור המפגינים.

    אז מה כן עובד ברכבת ישראל? ברכבת מתגברים רכבות מכיוון צפון: רכבת תגבור ראשונה תצא מתחנת בנימינה אל תחנת ת"א סבידור מרכז, כולל עצירה בכל תחנות הביניים, מספר דקות לפני יציאת הרכבת הסדירה הראשונה במוצאי שבת. רכבת תגבור נוספת תופעל במידת הצורך בהתאם לביקושים.

    לתשומת לב הנוסעים: בשל שעת יציאת השבת המאוחרת, הרכבות הראשונות תצאנה מהצפון בסמוך לשעה 21:00, ותגעה לת"א בין השעות 22:00-21:40.

    הסעות וטרמפים:

    הסעות מרחבי הארץ של אגודת הסטודנטים – כרגע אין מקומות פנויים אבל תבדקו מדי פעם באתר אולי יוקצו עוד אוטובוסים. לפרטים והרשמה.
    זכרון יעקב – הסעות יצאו מזכרון יעקב – גן טיול בשעה 20:00 (20 דקות לאחר צאת השבת ) אל: 1) העצרת בכפר יהושוע דרך צומת שפיה, והתחנות על כביש 70 (בת שלמה אליקים יוקנעם…) 2) העצרת בחיפה דרך צומת מול זכרון וכל התחנות על כביש 4 צפונה ההסעות בתשלום 10ש"ח לכיסוי עלויות (לכל מי שיכול).

    להרשמה שלחו מייל עם שם ומספר משתתפים למייל gantiyul@gmail.com

  5. אייל פתאום אני קולט את הגל!!! וואו
    כל המקומות שציינת הם המשכיות פיזית…
    התחילו מספרד וטוניסיה (כי הכי קרובות לארה"ב?), תפס את לוב, משם המשיך למצרים, ודרומה אל סודן, מזרחה אל תימן והנסיכויות, צפונה אל סוריה, ועבר מעלינו, והדליק גם אותנו למהפכה.
    זה ממש גל פיזי שבא מהמערב ושוטף הכל מזרחה…
    לא רק בגלל שזה "העולם הערבי"… זה כולל גם מדינות שלא ערביות ועל המסלול של הגל.
    ואגב, גם אל הודו בסוף זה הגיע, גם שם הגל הביא תמורות חברתיות..
    ומי יודע, לפי הפיזיות הזאת, יש משהו שיכול להגיע גם לכיוון המזרח הרחוק (ואולי רוסיה??), אם רק ירצו. זה מדהים, רק כשכתבת את זה ראיתי את זה

  6. מרשים. נדמה לי שבשקט בשקט או ברעש רעש המהפיכה עוברת לשלב 2. אקטיביזם.פאזה אחת הייתה הכניסה למודעות וההתעוררות (אם תרצו ההבנה שיש לנו את הכח) ועכשיו מגיע שלב 2 שזה השימוש בכוח הזה בצורה משוכלת ולא אלימה! אני בטוח שבשופרסל , בדלק בפרטנר (פשוט מטרה קלאסית עם הזלזול של אילן בן דב ), משקשקים. אוי , אוי, אוי, זה מאוד מפחיד כשעם מתעורר. מה שכן, עוד לא מספיק רע כאן. לא כל האנשים הפינימו את המסר אבל גם זה יגיע.

    ושימו לב ליעוד משהו מעניין: המדינה הראשונה שבה התחילו המהומות הייתה טוניסיה, אחרי זה הגיע תורה של מצריים, לאחר מכן (הושג הסכם שלום והפרדה בין סודן הצפונית והדרומית), כל המדינות האלו שוכנות באגן הים התיכון ולחופי הים התיכון. כלומר שייכות לדעתי ולא רק לדעתי (פרנן ברודל כתב את עבודתו הגדולה על הים התיכון) למתחם מסויים שהוא מאוחד גיאוגרפית, תרבותית ואם ירצה השם גם כלכלית. עושה רושם שהבאות בתור הן ישראל וסוריה, כשיוון כבר עוברת זעזוע כלכלי והיא בעצם הסנונית הראשונה מהחלק הצפוני של הים התיכון.

    אלה הם תהליכים גדולים. גדולים מאוד שמלמדים באופן וודאי שהקפיטליזם סיים את תפקידו. לפחות בצורתו הנוכחית. בדומה לקומוניזם שהלך לעולמו עם נפילת האבן הראשונה בחומה, כך גם עתיד הקפיטליזם ללכת לעולמו. אנו עומדים בפני מודלים חדשים של חשיבה, של התייחסות של כלכלה . לא ממש צריך לחכות להתהפכות הקטבים, זה קורה כאן ועכשיו. וזה מדהים. זכינו להיות בחיינו חלק ממהפיכה חברתית.תודה.

  7. מהיום, יום רביעי, לא מתדלקים יותר ב"דלק" ולא קונים יותר במנטה. הנה המכתב:

    מהבוקר (רביעי) מתחילה מחאה צרכנית בכל הארץ שתמשיך עד שיצחק תשובה יחזיר את הכסף שלקח מקרנות הפנסיה שלנו, של ההורים שלנו ושל הסבים שלנו!

    מחאה זו הינה חלק מתוכנית "עשר המכות" העם דאוג לעצמו לאחר שהממשלה לא עשתה זאת. כולנו בכל הארץ נרתמים לקחת חלק.

    התוכנית מתוכננת כך שמעצם העשייה בכל רחבי הארץ אנחנו "נחמם את השטח" לקראת צעדת המיליון, ניתן לאזרחים אפשרות להביע את כעסם באופן אקטיבי ונראה עוצמה אזרחית.

    תוכנית פעולה – מכה מספר 1 –"מכת הדלק"

    ביום רביעי הקרוב יתחיל תהליך כלל ארצי נגד "תחנות דלק" של תשובה, אשר הצהיר שלא יחזיר את חובותיו למשקיעים ולמדינה ובאופן ציני מכר את החברה לגוף אחר, שאיש לא יודע עליו פרטים. כך כנראה הוא מקווה שלא ידרשו ממנו לקחת אחריות אישית.

    מיום רביעיי נופיע בכל תחנות דלק, בצמתים מרכזיים ומרכזי ההייטק בארץ. בבוקר (7:00-10:00) ואחר הצהריים (16:00-19:00) ונפנה את הנהגים לתחנות השכנות, תוך הצגת הקשר בין תשובה המסרב להחזיר חובותיו לציבור ובין מילוי הדלק בתחנות הדלק שלו. כמובן שדבר זה יגובה בעבודה תקשורתית, תליית שלטי ענק על גשרים וכן הלאה.

    הצעד יעשה בהובלת המאהלים בכל עיר ותוך שיתוף פעולה עם מחאות מקבילות, ארגונים, קהילות שונות ותנועות נוער. שיתופי פעולה שעתה אנו עמלים עליהם.

    אנחנו מאמינים שצעד זה יעורר שוב את המדינה ויוכל להוות מפנה שישפיע על מחירים ויחס שנקבל כלקוחות, אנחנו מאמינים שזה מחזיר את הדיון לכיסם הפרטי של האזרחים וכך יחזיר אותם למאבק וירחיב את השורות.

    לפני שבועיים, יצאנו 350,000 אלף איש לרחוב להפגין למען צדק חברתי, מה יקרה אם אנחנו ומשפחותינו לא נקנה דלק מיצחק תשובה?

    לשם כך אנחנו זקוקים להתגייסות כוללת של כל השותפים למאבק מכל המאהלים, סיוע בגיוס גורמים וארגונים נוספים, גיוס בפעילות עצמה של ניתוב הנהגים לתחנות אחרות, רעיונות יצירתיים לעשייה שתגרום חיוך ולא כעס אצל הנהגים.

    הרשמה מי שרוצה לקחת חלק ולעזור: צדק חברתי לכולם – פעולות אקטיביות
    עמוד הפייס בוק של עשר המכות: עשר המכות

    נפתח אירוע למכה 1: http://www.facebook.com/event.php?eid=210181352371645

    כל מי שיוכל להוביל את "מכת הדלק" מהמאהל שלו, מוזמן ליצור קשר שי, ליאור נישמח לעזור אתם מוזמנים ליצור קשר.

    ליאור מנצ'ר – LiorMencher@gmail.com 9821052-802

    שי ראובני – shayreu@netvision.net.il 054-5428483

    שלום רב לכל הנהגים,

    בעקבות התעלמות הממשלה מרווחתנו, החלטנו לצאת בצעדים ציבוריים עלמנת לפקוח את עיני הציבור כנגד ארגונים כלכליים המנצלים את שתיקתנו כלקוחות ולא עומדים בכללי מוסר בסיסים. "מכה 1", היא של תחנות הדלק של תשובה, לא קונים בתחנות "דלק" ולא ברשת חנויות מנטה!.

    בחרנו להתחיל מ"התחנות של תשובה" מכמה סיבות:

    – יצחק תשובה לא מחזיר את ההלוואות שלקח מהציבור (ופוגע בקרנות הפנסיה שלנו). זה משבר אמון מול העם – יצחק תשובה, אני מחזיר הלוואות! מה איתך?

    – תשובה הוא דוגמא קלסית לטייקון שלא מחזיר הלוואות, בזמן שהוא מחתן את הבן שלו ב 7 מליון שקל.

    התנהלות תקינה ועמידה בהתחיבויות הינה אבן יסוד של התנהלות עסקית תקינה.

    אנה, העברי מסר זה למשפחתך ולחבריך! שיצטרפו למאבק נגד תחנות הדלק של תשובה.

    יש בכוחך לשנות, כל תדלוק בתחנה אחרת משפיע.
    מחזירים את הכוח לציבור האזרחים! בואו נפעל למען חברה הוגנת ובעלת אחריות הדדית.

כתיבת תגובה

Close