אינטרנטסביבה וקהילהצדק חברתי

בוזוקי ארץ חדשה

עוד שלושה וחצי שבועות הבחירות. השאלה "מה תצביע?" "מה תצביעי?" עולה בכל שיחה. היום הבחנתי בתדר מנומנם מצד מי ששוקל להצביע למפלגות הישנות. אנשים לא קוראים מצע של מפלגות, מכירים את מועמד מס' 2 או 3 רק בשם, במקרה הטוב, כי באמת – איך אפשר לזכור כל כך הרבה C.V של אנשים ואת כל ההקשרים? אז מצביעים לפי זיכרון עמום של הפעם שעברה, או כי "ככה לימדו אותי בבית" ומפהקים כל הדך אל הקלפי.
על רקע זה אני מוצאת את עצמי נסחפת לאט לאט ל#ארץחדשה. הקמפיין שלהם ערני ויצירתי, כולל תמונה של יניב מלובש בסגנון מורפיאוס, אוחז בידיו גלולה כחולה וגלולה אדומה. שאנחנו נבחר.

זה כמו מסיבה, שהווליום והביט עולים בהדרגה לכיוון אקסטאזה.
בהתחלה הסרטונים, אחר כך ההצלחה ברישום הגדרת המפלגה בפתקי הבחירות כ"החזית להפלת שלטון ההון", אחר כך הראיון עם רולניק, תוך כדי  – קפיצה קטנה למינה צמח להבין למה הם לא מופיעים בסקרים וביקור ב- ynet, בנסיבות דומות. אחר כך דיווח על תרומות,  ועכשיו היוטיוב עם ג'קי אדרי.  ג'קי אדרי  באמת אציל.  ולמרות מה שיניב עשה לו הוא סולח. באופל פעיל הוא סולח. ובכך עושה את השירות הנכון בשביל כל מי שרוצה להסתכל בעיניים של אלדד יניב ולהבין אם אפשר לסלוח לו. אממה, הוא מלווה את סליחתו בהערת אזהרה מכושפת: "אתם הולכים להיות בכנסת. אתם הולכים להיבחר ולהכנס לכנסת. אבל פה אני אומר לך בגלוי: אם אני אזהה, שכל ההבטחות שלך לא הולכות להיות מקוימות,  כמו שאתה מבטיח לציבור הבוחרים שעומד להצביע עבורך ויכניס אותך לכנסת, אני אפתח במסע חיים, מול הילדים שלך, שהם יתביישו באבא שלהם לכל ימי חייהם".  ובזאת למעשה ממנה את עצמו למעקב אחרי תום הלב של יניב, שבתמורה מייד מציע לו תפקיד…

שעת לילה מאוחרת והחבר'ה ערים.
הנה מה @אייל כגן כותב בנושא:

כמה תובנות על ארץ חדשה ואלדד יניב בעקבות הראיון עם רולניק:

1. אלדד יניב הוא מה שנקרא בעגה הפלילית "עד מדינה". הוא בגד במאפיה שהעסיקה אותו וחצה את הקווים. עדי מדינה לעולם לעולם יחשבו בעולם התחתון לגרועים שבגרועים. הם טעוני הגנה בגלל הבגידה שלהם. אנשי ההון שלטון כדבריו של יניב עצמו לא מחסלים פיזית, אלא מחסלים בחסות החוק. רק חסינות של חבר כנסת תציל את יניב ולכן הוא "מתאבד" על מערכת הבחירות הזו. לא אוהב מתאבדים.

2. ארץ חדשה מנהלת קמפיין בחירות גאוני. היא הבינה שהכח שלה ברשת. ברשת שגועשת וזועמת והיא זו שדרכה התקיימה כל המהפכה של 2011 לצד הפעילות ברחובות כמובן. הרשת היא המגרש הבעתי של ארץ חדשה ומפלגות נישה אחרות כמו עלה ירוק. הפרסום בה לא עולה כסף, היא ויראלית , היא אנטי ממסדית בחלקים מסויימים שבה. אם עד לפני שבוע הייתה שתיקה לגבי ארץ חדשה, מכיוון הממסד, היא מתחילה להיסדק. רולניק הגאון הבין שארץ חדשה תשרת גם את האג'נדה של דה מרקר ונתן לגיטמציה ליניב. כך הוא ישיג את הלוחם הכי חריף נגד שחיתות ההון שלטון. מבפנים. מתאבדים הם חיילים מאוד יעילים.

3. הייתי שמח לראות את דפני ליף בראשות החזית למיגור ההון שלטון. לדפני ליף יש את הכריזמה , את היושרה אבל אין לה את הכח . איך אמר לי בלייר במפגש של ארץ חדשה בעין שמר. אלדד הוא קר. הוא לא כמונו. הוא חותך. מתאבד שיודע לחתוך זה כוח.

4. יניב לא המציא כלום. הפנתרים היו לפניו. מיקי רוזנטל היה לפניו. גידי וייץ היה לפניו ועוד רבים וטובים. הוא פשוט זיהה שהזעם של 2011 צריך להיות מתועל לאנשהו. והוא קפץ על העגלה הזו.

5. למרות הכל, אני אשים זין בקלפי. לא בגלל יניב אלא למרות יניב. צריך מישהו שיתאבד על הכנסת ועל הטייקונים וצריך שהוא יהיה מבפנים. יניב ולוחמי הגרילה שלו יעשו את זה. הם יהיו אלו שישכבו על הגדר.הם מבפנים ואנחנו מבחוץ.

6. ארץ חדשה תהיה הפתעת הבחירות. לא למי שמבין מה קורה ברשת ויודע עד כמה הזעם קיים בכל הרמות. ז' זה זעם.

7. בהצלחה.

@רות אמיר כותבת:

כי אם להיות אמתית אז לא להסכים לקבל תעודת זהות, כי הזהות אינה ניתנת לתיעוד, ולא להסכים לקבל שכר עבודה לשעה, כי שעה שלי אינה ניתנת לתמחור ולא להסכים לקנות במכולת כי הערך של עגבניה עבורי בשעה 10:00 שונה לגמרי מלמחרת ב 16:00, אבל אם רוצים בכל זאת לחיות חייבים באיזושהי מידה לשחק את המשחק ועדיף להנות ממנו.
והבחירות האלה לכנסת, שהן השיא של הזיוף של כל מה שניתן לזיוף, כי את לא מאמינה, בשיטה, והסגנון זר לך, וכל זה משחק שלקחו אותו רחוק מדי וברצינות מדי. וההבדל בין המפלגות הוא במיתוג שלהם, בדיוק כמו ההבדל בין הג'ינסים, בין חברות הסלולר בין כל מה שמדובבים אותך לצרוך כל אלה שמבקשים את ההזדהות שלך. כאילו לא די להם באהבת האדם הפשוטה שלך. לא. הם רוצים שתגדירי את עצמך דרכם. כולם כולם.
כי אם אני באמת אני, אז מה הקשר בין הפתק בקלפי לידיעה שהכל אחד.

אני אומרת, או קיי. אבל אני רוצה לשחק את המשחק. או מוכנה לשחק אותו. או אם אני כבר כאן, אז למה לא לשחק את המשחק הזה. ואני מסתכלת על המיתוג של המפלגות ונראה לי שארץ חדשה ממותגת הכי הדוק. כל כך הדוק שקצת מפריע לי להצביע להם. ואני מסתכלת קצת על דעם, שגם הם ממותגים יפה, וחדש נראים פתאום כמו מעיל שלבשת יותר מדי פעמים.
ואת אומרת או קיי. ארץ חדשה. כי יש להם סלוגנים חמודים. כי הם מבינים את המדיום. כי זה לא באמת חשוב. הבחירות האלה? זה לא באמת חשוב. אז לפחות ארץ חדשה. ומי יתן ואני אתבדה.

אז לסיום…
הנה השיר (שבישלתי איתו כל השבת) ומתאים למסיבה:

תגיות
הראה עוד

7 thoughts on “בוזוקי ארץ חדשה”

  1. פוליטיקה במושבה תמיד היתה נראית כמו הרמה לאיזשהי הנחתה. לדבר בנימוס מה זה חשוב… שמח שאין תגובות לפוסטים הפוליטיים. בכלל, נראה שאנשים קוראים ומפנימים במקום לדבר 🙂 עניינתם אותי עם ארץ חדשה, אני כל היום איתם בראש ואפילו בלב. החזרה בתשובה של יניב בכל זאת מרגשת אותי. גם אם הוא כאילו "לא מראה רגשות". גם סבתא שלי "לא היתה מראה רגשות" אבל היתה כולה מלאה אהבה. אפשר לקוות לטוב. העיקר הכוונה, ואצל יניב הוא להוט גם לעשות, שזה לפעמים ממש אחלה.
    אני עדיין עם שלי (כן מאמין שגם היא מתאבת הון שלטון). ובין מתאב למתאהב יש את השם, ונראה איפה השם יבחר ללכת…
    בהצלחה לכולנו

כתיבת תגובה

Close