השימושון

בייבי אושר

אחד הדברים היפים שקורים כאן זה בזארי החלפות בגדים וחפצים. אבל הם הולכים ומתמעטים, ואם מתקיימים אז כבר לא בבתים פרטיים. חלק מהאבולוציה של המקום. את הבזאר בנווה אשר פיספסתי, מה שהותיר אותי עם ערמות בגדים שקטנים על ינאי ועם כמה חוסרים באגף בגדי הקיץ – במיוחד חולצות ומכנסיים פשוטים, שאפשר לג'ייף בלי לקחת ללב.
עם האריזות הצטברו שקים – אחד עם בגדים לגדולים ירד אצל סוזי, שקיות בגדי ילדים חולקו לטף הקרוב, ומה שנשאר עתיד היה להתייבש באוטו עד הויצ"ו הקרוב. עד עכשיו. עכשיו יש בייבי אושר, שזה כמו סוזי רק לקטנים. תענוג!

איילת וסטאר

איילת פורמן נולדה בכרכור, כשהמקום עוד היה חור נידח. מי שסיים תיכון (את החקלאי, עפ"י רוב) עשה את המעשה המתבקש והתחפף לתל אביב במהירות האפשר. "לא היה פה כלום. גם חצי מהבתים לא היו" אומרת האישה היפה עם המבטא האוסטרלי הקל והעיניים הערניות, תוך שהיא יושבת על כורסה נוחה בחדר צבעוני ומניקה בובה אמיתית. 12 שנים היא נדדה בין אוסטרליה להודו, עשתה פה ושם, עברה הרפתקאות, קנתה חווה מבודדת בעמק אבוריג'יני עם עוד שתי חברות, פגשה את ג'ייסון, נסעו להודו, ילדה שם את סטאר-אושר-רבקה, ופיתחה תודעה גלובאלית. מהצד הטוב של הגלובאלי – זה שמאמין במיחזור, בשיתוף, באהבה.

"כשהייתי בחודש שישי היה לי חלום שאני והילדה וג'ייסון גרים בנווה צדק. התקשרתי לאמא שלי והיא אמרה: טוב, בואי. אמרתי טוב, אז אני אבוא". האמא, טובה פורמן, יו"ר ויצ"ו כרכור, שכמו כל סבתא עתידית חיכתה לפירצה בדרכון של הבת הנודדת, הגיעה ללידה בהודו מגובה בבעלה ובחבילת בגדי תינוקות מ'פאפוס' – חנות יד שניה לבגדי ומוצרי תינוקות בסימטת המושב, שלימים תהפוך ל'בייבי אושר'.
"…אחרי שסטאר נולדה חשבנו שנבוא לארץ לכמה זמן, רציתי שהיא תהיה קרובה לסבא וסבתא. החלום לגור בת"א התברר כלא מציאותי, אבל הסתבר לי שבזמן שהסתובבתי בעולם קרה בכרכור משהו מופלא – אנשים נהדרים החליטו משום מה להגיע ולהקים פה בית ויש פה אוכלוסיה צעירה ואלטרנטיבית עם הרבה רעיונות נהדרים. כמי שחיה הרבה שנים בחו"ל העניין של יד שניה זה מובן מאליו וידעתי שבארץ הקטע לא קיים כמעט. וכשאמא שלי אמרה שיש בכרכור חנות יד שניה לילדים חשבתי שזה מדהים ומתבקש".

המשפחה הצעירה נחתה בארץ לפני שלושה חודשים: "הגענו והבנו שאנחנו צריכים ליצור את ההזדמנות שלנו. עם ילדה קטנה, רציתי ליצור משהו שאני לא אהיה חייבת להתנתק ממנה 8 עד 10 שעות ביום, לשבת במשרד". איילת נפגשה עם ליאת סהר, שהגתה את הרעיון והקימה את "פאפוס". "ליאת אמרה שהיא חושבת למכור אז הגשנו הצעה, וככה נוצר רעיון משפחתי שכולנו חשבנו עליו. ישבנו וראינו איפה הלך ואיפה לא, וניסינו ללמוד לקחים. במקביל, בשיטוטים שלנו בכרכור פגשנו את סוזי וסם, שתמכו ונתנו טיפים וקישרו אותנו עם הספק של אבקת הכביסה.." וכך נפתחה "בייבי אושר", חנות יד שניה יד שניה במקום הנכון, הפעם גם בזמן הנכון.

בובות

ככה זה עובד:
איילת קונה את הבגדים בשקל לבגד בתור זיכוי לחנות. אותו דבר עם צעצועים קטנים. עם הציוד – קוגסיגנציה. כשזה נמכר אז מקבלים 50 אחוז במזומן או זיכוי לחנות. כל הבגדים מכובסים וניחוחיים, יש בגדי חול ויש חגיגיים, גרביים קטנות, נעליים כמעט חדשות, כריות הנקה תפורות ממצעים מהסבנטיז, מוביילים, בובות, מנשאים, משחקי קופסה, מנוי לספריית קלטות וידאו ב-10 ש"ח (אם הקלטת נשברת לא נורא) חיתולים רב פעמיים חדשים של רובין, את הבגדים של תינוק ירוק, וכל יום נוספים דברים חדשים.

מידות ומחירים:
בגדים: בין 5-25 ש"ח ויש גם בפחות. בגדי בנים: עד מידה 10 בגדי בנות: עד מידה 14.
"יש גם חולצות ב- 2, 3 ש"ח – חולצות מכובסות עם כתמון קטן של גואש או פרי שלא יורד. את יכולה לקנות 5 ב- 10. יש גם דברים חדשים שקנינו מחנות שנסגרה בת"א, שהם נחמדים למתנות אם מישהו רוצה לקנות חדש ובזול. למשל סבתות.. שמגיעות ורוצות לקנות מתנה לנכד ורוצות חדש… או מיוחד.. אז מנסים לענות על הצורך הזה. יש גם הרבה בגדים שמגיעים מחו"ל, הדודה מאמריקה שלחה וזה מתגלגל לחנות. בגדים וציוד שמגיעים ואנחנו לא משתמשים – אנחנו מעבירים לויצ"ו וזה נתרם. יש בחוץ גם סל חינם, מתוך רצון לתת ולהחזיר לקהילה. לפני כמה זמן הגיעה לפה אישה עם שק תחתונים של בנים, אז כתבתי עליהם 'תחתונים משומשים מבית טוב' והשארתי בסלסלה – השקית נעלמה תוך רגע".

צריכים:
"לולים, מיטות, עגלות, כל מה ששוכב ואנשים לא צריכים. אם זה במצב טוב, עובד ויש את כל החלקים – תביאו אלינו. המון אנשים באים לחפש. אני מנסה שהציוד הגדול יהיה בחצי מחיר או פחות מאותו פריט כשהוא חדש. לראות פתאום ברחוב מישהי עם עגלה שמכרנו לה – זה נהדר!".

קניתי לינאי 2 חולצות טריקו – אחת תכולה עם איור של צבי, אחת דמות מסרט מצוייר שמחזיקה את דגל ישראל. וגם פדלפון סגול קטון של ברבי, עם לבבות, בשביל וויקיליווק. כן. בבייבי אושר גם אמהות לבנים יכולות להגשים את הרצון הכמוס ולרכוש בגדים קטנים וורודים, אם לא לבנות העתידיות שלהן אז לבנות האהובות של החברות. בול כמו בבזאר החלפות, רק מכובס ונקי. הכל ביחד: 7 ש"ח. אני אבוא לשם שוב, זה בטוח, אם לא בשביל בגדים אז בשביל הסיפורים. 12 שנים האישה החמודה הזו טיילה בעולם ויש לה הרבה סיפורים.

"כשהייתי קטנה הייתי הולכת לקנות ירקות אצל צביקה הירקן ועכשיו יש לי חנות לידו. זאת הרגשה של מעגל שנסגר. סטאר – כל השבט מגדל אותה, רציתי שיהיו סביבה כמה שיותר אנשים שאוהבים אותה, וזה מתגשם בחנות. הכיף שלי זה שבאות אמהות עם התינוקות והילדים מתרוצצים ויושבים ומדברים ומעבירים חוויות. בקרוב יפתח כאן קורס בייבי יוגה עם מיכל אמדין וקבוצה הנקה של ליגת לה לצ'ה עם ורד לב, ואני פתוחה להצעות נוספות. הרעיון הוא להפוך את החנות לאאוטלט, שאנשים יוכלו למכור דרכנו דברים מיוחדים שנעשים פה באופן מקומי. אם זה משהו שקשור בילדים – אתם מוזמנים לבוא לחנות, לדבר, ליצור קשר".

בייבי אושר | סמטת המושב 31 כרכור (מול המכללה ההוליסטית) | שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-14:00 ו- 16:00-19:00 שישי 10:00-14:00 | 054-6370124

הראה עוד

8 thoughts on “בייבי אושר”

כתיבת תגובה

Close