2012 זה עכשיובילוייםיוזמות חופשיותסביבה וקהילהשיטוטים

4 # בן אדם למקום: שישי בואדי

[מאת: עופרה (במבי) שחר]

מה הכי כייפי בשישי בוואדי?
בשישי האחרון הייתי בוואדי ונהניתי מאד. קודם כל, בשביל מי שעובדת מהבית, זה טוב להתאוורר קצת ובמיוחד לוואדי היפה כל ימות השנה שלנו, עם הבריזה בצל האורנים ושלוות עולמים מטר מהבלגן של שישי בצהריים במרכז המושבה. ושנית- כי היה טעים ומצאתי לילדה שלי שמלה קולית מאמסטרדם בחמישה שקלים וקניתי גליונות של החוברת המצויינת "עיניים" של מוזיאון תל- אביב, שיהיה משהו איכותי לעשות בבית בחופש כשחם כי פשוט לנו אין טלביזיה. אמא רעה- לא מרשה.
אבל הכי הרבה שמחתי לפגוש אנשים.

אילה נסיכת השיקשוק, המפליאה בקולה
אילה נסיכת השיקשוק, המפליאה בקולה

יש את מעגל החברים המצומצם, שאותם אני פוגשת תכופות אבל ישנם עוד אנשים שנעים לי לפגוש, ותמיד אני מתכננת, אבל פה ושם וזה וזה – ולא תמיד כל כך יוצא. איכשהו דווקא בשישי הזה נפגשתי במקרה בוואדי ושמחתי מאד – כי בשביל מה בכלל באתי עד לפה מתל-אביב? בשביל לפגוש חיות מסוגי. ואני בכלל מסוג שיש רק אחת ממנו- אז בכדי להרגיש בנוח- טוב להפגש בכיכר השוק ולהיווכח- שכולם לא כמו כולם. בקרוב הסטיקר.

פתאום פגשתי חברה מלפני שנתיים, שכבר נורא גדלה, אחרת שהסתובבה כמו טווסה מתפוצצת מהשווצות עם התינוק שלה החדש – שמאד הזכירה לי אותי עם המנשא בהתחלה, וחברים שישבו ואכלו איתנו צהריים, ככה ספונטני, בלי טלפונים ותיאומים ותכנונים ביומנים שנה מראש ותהיי בקשר עם המזכירה שלי לקראת סוף החודש, אם זה יהיה עדיין רלוונטי…

אז מה בעצם אני עושה? פוגשת אנשים כמוני.
באופן רשמי אני תגרנית בשוק, אבל אחרי קיזוז ההוצאות (20 ש"ח במקרה שלי, דוכן יד שניה) והתיזוזים, ברור שזה רק תירוץ לשבת על כסא נוח ליד כוס משהו צונן ולהנות מלא לעשות. מזה אני הכי סובלת, שבבית תמיד יש עוד דברים לעשות. מציעה לכל אחד לנסות את החוויה הזאת פעם, אני לומדת מזה המון, גם מתאים לחופש הגדול וחינוכי ומיוחד ומקומי מאד.

ועכשיו נניח שכמה אומנים מעולים ינצלו את הבמה וההגברה ויראו לנו מה הם יודעים…
ונניח רק לרגע, שבאמת יצאו רגע האנשים החשובים והממהרים, יזניחו את עיסוקיהם הדחופים וסידוריהם הבלתי נגמרים ויבואו להגיד שלום ולראות מי נולד ומי התגרש פה ומה בכלל נשמע בכיכר השוק, וממש נניח גם שככה לפתע, כמו בטיול לחוץ לארץ – כולנו נתמלא שמחה ומצברוח טוב סתם משטויות זניחות, נחייך קצת ונברך על הטוב והמיוחד והמצחיק שיש לנו פה בשוק הכי לא מסחרי שהמציאו אי פעם.

הכניסה בחינם והרשות נתונה. ראו הוזמנתם.


והמועצה מוסרת:
החל מה-29/6/12 בכל שבועיים יתקיים שוק מכירות של יד שנייה, אוספים ותחביבים, בצל העצים ולצלילי מוזיקה. ב-10/8 יתקיים במקום יריד אומנים, ללא מכירות יד שנייה.וב-7/9 יתקיים במקום יריד אקולוגי + מיחזור.
הצבת דוכן: 120 ש"ח למבוגר, 20 ש"ח לילדים.
(המועצה לא מספקת את הדוכן).
אין צורך לתאם מראש, פשוט להגיע ולשלם במקום.
אחראי המתחם: אלי ברששת 052-2797328

הראה עוד

2 thoughts on “4 # בן אדם למקום: שישי בואדי”

  1. יש את הדיבור הזה של החבר'ה מעליה ראשונה (הותיקים יעני)- שזה לא זה, ושבשיקשוק היה יותר ואחר- אבל גם אנחנו השתנינו.
    יש גם יתרונות לשישישוק: לא עוד חבורת פריקים אלא שילוב של ילידי המקום עם ותיקים וחדשים שהעירוב שלו חיוני להתפתחות המקום שלנו ומוסיף לסך כל חלקיו.
    אני יודעת שזה מאד לא פופולארי להגיד- אבל כל העסק הזה של הניקיון השתפר פלאים: פחות עישונים, פחות ערמות פלסטיקים אחרי ופחות לחץ תוך כדי. אני אישית זוכרת ריב על סף מכות בין שתי חתולו מיקירות הקהילה שפעם היו חברות שלי- שהתחיל כויכוח על טריטוריה. אין את זה עכשיו. הכל רגוע לגמרי ונעים ונקי.
    נכון שלפעמים אני מתגעגעת להיות התלאביבית שרק הגיעה ומגלה את השיקשוק בהתלהבות, אבל מאז מאד גדלתי ואני כבר יודעת שתפקידי הוא להפוך משהו בינוני למעולה ושאין לי זכות להתלונן אם אני בוחרת לא למלא את התפקיד הזה. בכל דבר בחיים.
    יש פלטפורמה, במה, יש הגברה ותאורה טבעית וריח אורנים ובריזות מלטפות וזה במיקום טוב- אז פשוט תזמו.
    אם מישהו חושב שכדאי לעשות פה הייד פארק שמותר נניח רק לקטר בו-אז יאללה, תארגנו. יהיו צחוקים.
    אם מישהו רוצה להעביר את במה פתוחה לפה בחינם- נהדר. יעלו ויבואו המאורות הגדולים, הבינוניים והקטנים וישתפשפו עלינו עם חומרים חדשים. תפדלו. הרשות נתונה. אם אנחנו כבר בפרדס חנה ובאמת יש פה אומנים- שיופיעו מיד. שיגיחו מהמזגן ונתבסם מיופיים לא רק בטלביזיה.
    אם מישהו מחליט לקשר בין הכנס האקולוגי לשישישוק ע"י חשיפת עסקים קטנים מהבית שתומכים בשינוי חברתי- כלכלי של הסדר הקיים- אז כן. בואו תביאו. תעשו את זה לשלנו ובשבילנו.
    הקהילה זה המשאב היחיד שלנו. אמרנו שהעם יוצר מציאות חדשה (ולא מיללות התחילה המהפיכה) אז קדימה. אין לי ספק שזה יבוא מהמוחות המיוחדים והאחרים והחדשים שיש פה.
    האינטרנציונל
    קום התנערה עם חלכה
    עם עבדים ומזי- רעב,
    אש הנקמות הלב ליחכה
    לקראת אויב היכון לקרב.

    עולם ישן- עדי היסוד נחריבה
    מגב כפוף נפרוק העול,
    את עולמנו אז נקימה
    לא כלום אתמול,
    מחר- הכל.

    זה יהיה קרב אחרון
    במלחמת עולם
    עם האינטרנציונל
    יעור, ישגב אדם.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close