אמנות ועיצובאקולוגיהיוזמות חופשיותסדנאות, קורסים, חוגים

בית-הספר לאמנות עכשווית בחממה

שלום, אני רוצה לספר לכם על שהחלטתי להזיז הר. לא הרבה, 10 סנטימטר שמאלה אבל בכל זאת הר, בכל זאת להזיז.
זהו סיפור על חלום שהולך ומתגשם, קורם עור וגידים ממש בימים אלו.
קוראים לי עתר גבע. אני מצייר ומפסל ובימים אלו מתחיל ומקים מקום לעשות, לחשוב, ליצור ולחלום אמנות – בית-הספר לאמנות עכשווית בחממה האקולוגית בעין שמר.
בשנים האחרונות אני עורך מסע/מחקר. אני רוצה לשתף אתכם במסע הזה ולהזמין אתכם להיות חלק בלתי נפרד ממנו.

אספלט
[כביש, מיצב חוץ במדרשה לאמנות בבית ברל 2005]

המסע/מחקר הזה אינו כולל מלגות. הוא מתגמל מאוד ועם זאת קשה ומאתגר. זהו מסע בדיקה ושאלה שהולך ומסתכל על הסביבה, שואב ממנה חומרים ליצירה ומקבל השראה. בעיקר זהו מסע שאני עושה מול עצמי, מול היצירה שלי ומול המציאות העכשווית אותה אני משלב בעבודת האמנות.
נותרה השאלה כיצד להביא ולשתף עוד אנשים בדרך הארוכה, כיצד לחלוק את התחושות והאפשרויות שנפתחו ונפתחות בפניי לקהל גדול יותר?

מנגלים בבלומפילד
[עתר גבע, מנגלים בבלומפילד, אקריליק על קנווס, 2008]

המקום שאני מקים עכשיו הוא אפשרות כזו, נקודת חיבור ושיתוף – צומת בה נפגשים אנשים, יוצרים אמנים ומביאים את הדרך שלהם אל הסטודיו הפתוח, אל מרחב העבודה.
הרעיון מאחורי המקום – 'בית הספר לאמנות עכשווית' הוא עבודה עשייה ולמידה משותפת של אמנות שמדגישה את תהליך היצירה, חוקרת אותו ומתעכבת עליו, כל זאת מבלי להוריד את האיכות ואת הרלוונטיות של יצירה עכשווית בועטת ואקטואלית.

בית-הספר עובד במתכונת של סדנא פתוחה, בה המשתתפים מוזמנים ליצור במרחב המדהים של החממה האקולוגית בעין שמר. המשתתפים מקבלים הנחיה ואוזן קשבת לצד העשרה והסתכלות על עבודותיהם של אמנים מהארץ ומחו"ל. לא פחות חשובים הם שיתופי הפעולה והאורחים אותם אני מתכוון להזמין לסדנאות אמן אורח. שיתופי הפעולה הם רבים ובעיני חשובים ביותר, ליצירה, לפתיחות, להבנה של המרחב.

ממלא מקום, עבודה משותפת לעתר גבע ולשחר דור
[ממלא מקום, מיצב פנים בגלריה יפו 23 בי-ם, עבודה משותפת עם שחר דור]

על שיתופי פעולה אלו נמנים העבודה המשותפת עם 'ארטנס' – ביה"ס לאמנויות התנועה וההופעה והעבודה המשותפת שלי עם שחר דור בפרט, אורי חופי והנפחייה, רעות לביא וסדנת רישום המודל שלה ועוד רבים.
אשמח לראות אתכם בין השותפים שלי.
בואו ביחד נזיז את ההר.

עתר גבע.

בית הספר לאמנות עכשווית פועל בימי שלישי בערב בחממה האקולוגית בעין שמר, משעה 19:00 עד 22:00. עלות למשתתף ל-4 מפגשים 240 ₪. ליצירת קשר:  0523750988, geva.atar@gmail.com

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “בית-הספר לאמנות עכשווית בחממה”

כתיבת תגובה

Close