בילוייםחינוךילדיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

בית חינוך אָנַנְדַה חוגג 5 שנים!


"גן אָנַנְדַה זה לא רק גן, זה בית! זו משפחה חמה מחבקת ואוהבת. מקום שרוכשים בו כבוד עצום לילדים, לסביבה ובכלל. פעם אחרי פעם נדהמנו מרמת הרגישות, מיכולת הנתינה ועומק מודעותם של הגננים. אווירת השיתוף וכבוד לזולת נספגו באופן טבעי, לא רק בקרב הילדים כי אם גם בקרב ההורים." [אייל עמית אבא של אביב מקבוצת יסמין גן אָנַנְדַה]

לפני שבועיים בערך, אסנת חברה שלי, סיפרה לי איך באחת הפעמים שלקחה את בתה בת התשע לחוג ריקוד נדהמה למשמע אוזניה בזמן שבנות החוג נפגשו, נושא השיחה היה אחד; מי חברה של הילד הזה ומי חבר של הילדה הזאת, ומי נפרדו, כשלפתע פתאום חודרות לאוזניה המילים הללו: " אתם יודעות, והם התחילו להתמזמז"…. אסנת הייתה בהלם, רק בנות 9 ועל מה הם מדברות?! גם אני הייתי בהלם.
הדבר היקר ביותר לילד זו ילדותו, והנה אנחנו המבוגרים חושפים את ילדינו לעולם שלוקח את ילדותם פחות או יותר בגיל 7-8. עוד חקרתי, בדקתי, ראיתי ומצאתי לתדהמתי, שככה זה היום. אך איפה התום איפה הרכות, המשחק, השמחה הילדותית? הילדוּת, כולנו יודעים, היא תקופה כ"כ קצרה וכ"כ משמעותית בחייו של אדם, חשבתי לעצמי והמחשבות רצו לעבר, לתמונות, חברי ילדות, לאירועים, לגן, לבית הספר ולעולם שכבר הרבה שנים מאחורי אך טבוע בנבכי נשמתי.

כיום בין היתר אני חלק ממערכת חינוכית "בית חינוך אָנַנְדַה" ששמה לה למטרה או אחת המטרות לתת/לאפשר/לעזור לילדים הפוקדים אותה יום, יום להיות הם, לחיות ילדוּת. למרות שאנחנו מעודדים את הילדים להיות עצמאים (במידה המתאימה לגילם כמובן) אנחנו מאפשרים להם לבטא את עצמם ולהיות ילדים במלוא מובן המילה.

הגישה החינוכית של בית חינוך אָנַנְדַה מושתתת על פילוסופיית היוֹגַה ומכוונת את הילד לפעול על פי טבעו, טבע שמהותו על אהבה נתינה ויחסים.
יוגה במשמעותה היא התחברות האדם אל העצמי האמיתי. העצמי בנוי משלושה רבדים (לפי היוֹגַה) – גוף, נפש ונשמה. בית חינוך אָנַנְדַה דואג לתת מענה לשלושת רבדים אלה:
– תרגול יוגה גופנית- לפיתוח הריכוז, שקט פנימי ושמחת חיים.
– תפריט צמחוני המבושל במטבח בית החינוך במלוא תשומת הלב ומורכב מירקות אורגניים וכל המרכיבים החיוניים לגוף.
– ניקיון והיגיינה.
– בבית החינוך הושם דגש על חשיפת הילדים למגוון תחומי אומנות ויצירה המותאמים לגילם (תפירה, בישול, מוסיקה שירה ונגינה, אומנות, יצירה, דרמה, תנועה, סיפורת ציור וכהנה וכהנה) זאת מתוך מטרה לתת ביטוי מרבי לצרכיו ולעולמו הפנימי של הילד, ולאפשר לו לפעול וללמוד מתוך חווית התפתחות וצמיחה.
– העצמי מטבעו אוהב, מסופק וכמה ליחסים. מסגרת בית אָנַנְדַה בנויה כך שתספק ותעטוף את הילד בתחושת בטחון וחום של בית, ומקום ללמוד יחסים המושתתים על כבוד שירות ונתינה בין אדם לאדם.
– אנו מאמינים כי כאשר הילד חווה אהבה וקבלה ללא תנאי, הוא שמח ללמוד, מרוכז יותר וחש סיפוק מלימודיו.
חשיבות רבה ודגש מיוחד ניתנים ליחסים הנרקמים בין הדמויות המחנכות לילד. יחסים אלו מבוססים על כבוד הדדי, קבלה מלאה ודאגה. יחסים אלו תומכים ומסייעים לילד במסע חייו ומאפשרים כר בטוח ותומך בתהליך התפתחותו. כאשר מתפתח בילד חוזק נפשי, ביכולתו לפגוש את העולם- החברה ממקום בטוח ומלא חיוניות, מקום של נתינה ותרומה לחברה.

עבורי זו אהבה גדולה להיות חלק ממערכת כזו, כשכל מפגש עם הילדים בה מחזיר אותי 30 שנה אחורה לילדה שמקבלת חיים מחדש.

ונוּ- צוות אָנַנְדַה.

בית חינוך אננדה כולל ארבע קבוצות גיל, מגיל שנה עד גיל 12.
למעוניינים להכיר יותר מקרוב, נשמח לענות על שאלותיכם ולהיות מקום חם ואוהב גם לילדיכם.
ניתן להתקשר אל: אפרת -050-9225177 בקרו באתר שלנו: www.ganananda.com

בית חינוך אננדה חוגג 5 שנים!
לחגיגות 5 שנים בחודשים יולי אוגוסט יערך הפנינג פעילויות קיץ לילדים מגילאי שנה עד 12, הפעלות וימי כיף לכל המשפחה!
הפעלות וימי כיף לילדים: הפעילות הנה מהשעה 9:00 בבוקר ועד השעה 13:30, וכוללת ארוחת בוקר וארוחת צהריים חמה, מזון צמחוני, אורגני, בריא ומזין.
אפשרות להצטרף ליום פעילות או למספר ימים.
פעילות לגילאי 8-12
יום שני 12/7- הפנינג יפני לילדים:
שעת סיפור יפני, בישול יפני לילדים- סדנה להכנת סושי, סדנת אוריגמי

יום שלישי 13/7- סדנה חוויתית בתנועה וצליל
משחקי כדור וספורט חווייתי
כניסה לבריכה- הפעלות מים וכדור עף

יום רביעי 14/7- פעילות לילדים במרכז לאקולוגיה ימית בשדות ים
הכרת הסביבה הימית: סיור חופי, פעילות במעבדה. הסעות מבית חינוך אננדה. הפעילות בשעות 8:30-14:00.

יום חמישי 15/7- אבירים, כהנים, אלים וקסם
הפעלה בה הילדים הם הגיבורים האמיתיים. משחקי תפקידים ואומנויות לחימה.

הפעלות לקטנטים – גילאי שנה עד 4- אמהות וילדים- במשך כל ימי השבוע, כולל טיולים בטבע, פעילות מים בבריכה, שעות סיפור, שעות משחק, מוסיקה ושירים, יוגה הורים וילדים, אפייה, יצירה ועוד.

הפעלות לגילאי 4-8 – טיולים בטבע, מוסיקה, בישול ואפייה, יוגה, פעילות מים בבריכה, סדנאות יצירה וכיף, סדנאות תיאטרון, שעות סיפור ומשחק.

פעילות אחרי הצהריים בימי ראשון מהשעה 17:00, ופעילות בימי שישי החל מהתאריך 23/7.
הפעילויות בתשלום. להרשמה מראש לפעילויות – 050-9225177

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “בית חינוך אָנַנְדַה חוגג 5 שנים!”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close