יוזמות חופשיות

במה פתוחה ליזמיות ויזמים ב"מקום בזמן"

[רותי שמרון]

איך קפצתי למים וחשפתי את עצמי למשוב – ויצאתי בהרגשה מדהימה עם קיתונות של אומץ להמשך
או

במה פתוחה ליזמיות ויזמים ב"מקום בזמן" 

גדלתי בבית פולני מסורתי. בית פולני מסורתי הוא לא כזה ששומרים בו שבת, אלא בית שבו מחמאה היא דבר מסוכן, פרגון עלול חלילה למוטט את נפשה הצעירה של הילדה והיכולת לקבל ביקורת אפסית יורדת עמוק עד מתחת לאפס… כשסבתא שלי הייתה פוגשת אותי אחרי זמן מה שלא התראינו, היא הייתה אומרת לי – "הבראת…." שבתרגום מפולנית זה – "שמנת", תוך שהיא צובטת לי את הזרוע כמו המכשפה של עמי ותמי…אין ספק שהמסורת הזו פרנסה ומפרנסת יפה דורות של מטפלות ומטפלים מסוגים שונים מאז ימי וורשה העליזים ועד היום.

לכן רק טבעי ששנים רבות התעניתי לפני הצגת רעיון שהוא רק שלי, סבלתי עד מאוד לפני כל ראיון עבודה או הצגה פומבית אחרת של העצמי שלי האותנטי ותמיד העדפתי להיות המנחה או המדריכה שמחזיקה את המראה מאשר זו שעומדת מולה.

לפני מספר שנים החלטתי ללמוד שוב. הפעם תואר שני במנהל חינוך באוניברסיטת ת"א. ראשית חשבתי (ועדין לא נפרדתי מהחלום) – לנהל בית ספר משלי ושנית חשבתי שהגיע הזמן לא רק לעסוק בחינוך, אלא גם לבדוק מה יש לתיאורטיקנים להגיד על זה.

המסלול שבחרתי היה מסלול שיש לו היבטים מעשיים רבים ושיאו היה באפשרות להתנדב להשתתף בסימולציה של ועדת מכרז כמועמדת לניהול בי"ס. האפשרות הזו הוצעה לקבוצה כולה ובמשך כמה ימים השתררה דממה בקרב הקבוצה שבה למדתי. 50 סטודנטים, כולם אנשי מקצוע בתחום החינוך, חלקם בעצמם מנהלים ומנהלות, כולם יודעי דבר ובעלי דעה מוצקה בנושאים רבים. איש לא התנדב. אני הסתובבתי בבית בתחושות מעורבות שאנסה לתמלל עבורכם הקוראים:

• יא, לא נעים, אף אחד לא התנדב, מסכן הצוות מה יהיה אם אף אחד לא יתנדב, מסכנים כבר הכינו את הסימולציה…לא נעים…
• אוף אף אחד לא התנדב, מה יהיה, אני חייבת להתנדב כי אף אחד לא התנדב, לא נעים
• טוב אני מתנדבת, גם אף אחד לא התנדב וגם זה לא יכול להיות כל כך נורא
• יאללה נתנדב, הזדמנות. אולי יאהבו אותי, אולי אעבור מכרז, בטח יכולה לקבל כמה כלים טובים להמשך, מקסימום…
• יאללה נתנדב, רגע אבל מה אם אקבל משוב שלילי ולא אעבור מכרז ובכלל מי זו ה …. (השם שמור במערכת) שתראיין אותי, ומי אלה האחרים, מיהם בכלל, אני יודעת הרבה יותר טוב וגם אם לא אעבור את המכרז מה כבר יש להם ללמד אותי…
• אני לא מתנדבת! אם אקבל ביקורת – אני אמות ולעולם לא אעסוק יותר בחינוך. אללי!

ועוד ועד. בטח קבלתם מושג. אבל, למרבה הפלא בסוף החלטתי לעשות את זה.
45 דקות קשות. מולי יושבים 4 מראיינים, אחת מהן מפקחת מחוז במשרד החינוך והשאר מנהלי בתי ספר שלומדים איתי בתכנית. השאלות קשות. הסיטואציה מלחיצה עד מאוד, אף על פי שזו רק סימולציה. ובכלל מה עבר לי בראש, כשהחלטתי לבוא בבוקר במכנסיים קצרים וסנדלים.

והתחושה? בתחילה לחץ. אחרי כמה דקות אני נרגעת. אחרי עוד כמה דקות ההרגשה טובה. ככל שהשאלות קשות יותר אך מאוד מקצועיות, אני מרגישה שמערכים אותי ולוקחים אותי ברצינות ומתחילה להרגיש טוב. הראיון נגמר. אני נושמת לרווחה ומחכה לגזר הדין. מקבלת משוב, ראשית מהמפקחת ואח"כ משאר הוועדה ואח"כ מהסטודנטים שצפו – כ 50 במספר. כל מיני הערות והארות שאת חלקן הגדול לקחתי איתי להמשך. הרגשתי שרואים אותי, שמקשיבים לי ושנותנים לי במתנה הרבה מידע עלי, משקפים לי מה שומעים כשאני מדברת, מה מבינים כשאני מסבירה. הראו לי על מה צריך לעבוד ואיפה עוד יש לי לא מעט עבודה לעשות.

אז הנה ההזדמנות וההזמנה,
אחת לחודש, ביום רביעי בערב, תתקיים ב"מקום בזמן" במה פתוחה ליזמים ויזמיות. אנחנו מזמינים אתכם, רעיונאים, יזמים ויזמיות לבוא להציג את המיזמים שלכם בבמה פתוחה על בירה ובייגלה, מול קהל אוהד. צריך להירשם אצלנו כמי שרוצה להציג. לכל מציג יינתנו 20 דקות להצגה ואח"כ 20 דקות לקבל משוב מפרגן ושאלות להמשך מהקהל. בהמשך נגלוש ל"ג'ם סשן" יזמי – ואנשים יוכלו להציג ולשוחח על רעיונות אל תוך הלילה….

וחוץ מזה, "מקום בזמן" בשיתוף עם מרכז "התמקדות בחיים", בהנחיית רונה רענן שפריר, מציע ליווי אישי ייחודי ליזמים שעובדים מכאן. הליווי מאפשר לזהות ולהתגבר על מחסומים בתהליך בניית המיזם והפעלתו. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר

ובקרוב מאוד גם נפרסם את התכנית המתהווה של הרצאות ומפגשים עם יזמים מוכרים או העוסקים בקידום יוזמות ומיזמים. התעדכנו באתר ב www.makombazman.com  ובפייסבוק שלנו.

אז יאללה מי הראשונים שקופצים למים? מפגש ראשון ביום רביעי ה 22.10 בשעה 20:00 בערב. עלות השתתפות – 30 ₪ (בירה ראשונה כלולה במחיר). 

***

בתמונה: רימונים בזריחה. (בקרוב זה אתם!)

צילם: אילן שריף.

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “במה פתוחה ליזמיות ויזמים ב"מקום בזמן"”

  1. ביקייה הוא מייזם ראשוני ואמיץ של סמדר קסה, שרוצה לקדם ולהביא את האוכל האתיופי המסורתי עם הנגיעות המיוחדות שלה אל שולחנם של תושביי/ות פרדס חנה והסביבה. כוולנו מוזמנים ליום טעימות שיערך באחד מימי חול המועד בשבוע הבא. יום שיקבע בהתאם לרצונם של רוב המעוניינות/ים שיטלפנו אליה.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152747349322692&set=a.10152104732227692.1073741826.822957691&type=1&theater

כתיבת תגובה

Close