השימושון

במקום ספר

חני ואני היינו ביחד במעגל של נאוה, בדיוק בקיץ שעבר. ארבעה חודשים, פעם בשבוע, חלקנו מרחב מקודש עם עוד שלוש חברות לדרך. חלק ממה שעברנו מתואר כאן (באוקטובר נאוה פותחת מעגל חדש! בקרוב הפרטים המלאים).
אני מתרגשת לפרסם את הדבר הבא שחני עושה, כי הייתי עדה להתליך האינטימי שבו נטמן הזרע לכתיבה הזו ועוד דובר שזה ייצא בספר, ומי בכלל חשב שהשירים הנפלאים שלה ימצאו דרך כל כך מקורית לצאת לאור. קבלו:

היי רונית,

הכי פשוט לי לכתוב אלייך ולספר לך על התערוכה הבאה עליי לטובה בחול המועד סוכות בתיאטרון הידית ועל המופע. ובכן… מאיפה להתחיל? מהתהליך שעברנו יחד אצל נאוה ? משירי ג'ורנו ? מה אגיד לך רונית, אכן יש בסביבתנו הקרובה נשים מקסימות ומדהימות, וכשהלב נפתח הוא מפלס לעצמו שבילים ללבבות אחרים… ככה כנראה העניינים האלה עובדים. זה בכל אופן מה שאני לומדת וחווה בשנים האחרונות, אבל זה לא הנושא המרכזי עכשיו. את רואה, אין מה לעשות, יש לי את הנטייה הזאת לסטות תמיד מהנושא המרכזי, אבל אני חוזרת אליו. רציתי לספר על התערוכה ועל המופע. ובכן, בחול המועד סוכות אציג בתיאטרון הידית את תערוכת היחיד הראשונה שלי שתכלול גם מופע, ומבחינתי מדובר בסוג של מעשה ניסים.

התחלתי לעסוק באמנות לפני כשנתיים בלבד בזמן שניסיתי להוציא לאור את ספר שיריי השני.
כאן אוסיף ואומר שספר שיריי הראשון "שירי מעבר" יצא לאור בשנת 1999, וספר הפרוזה הראשון שלי "עונות" ראה או בשנת 2000 , כן… גם אז התחוללה בחיי סדרה של ניסים כי אין מה לעשות יש תקופות כאלה בחיים שבהן העניינים פשוט זורמים, אבל משום מה זה קורה רק אחרי שקודם זמן רב היו תקועים…
בכל אופן בעקבות פגישה עם מוציא לאור הרגשתי שממש לא כדאי לי לפרסם ספר שירים. לא אלאה אותך בפרטים, אומר רק שהשיחה איתו, ולא באשמתו, גרמה לי אכזבה גדולה, ואפילו בושה וייאוש. הבנתי כמה בודד ולא חשוב יהייה ספרי אחרי שייצא לאור, ופשוט ריחמתי עליו עוד לפני שנולד. וגם עליי. בלילה שלמחרת הפגישה ישנתי רע מאוד, ולמחרת בבוקר, כמו מישהי שזה עתה צצה ועלתה מתוך תהום, בלי לחשוב בכלל על מה שאני עושה, התחלתי לכתוב שירים מתוך הספר המיועד על כל מיני חפצים שמצאתי בבית. בני ביתי הסתכלו עליי בתימהון. האמת היא שגם אני תמהתי, אבל המשכתי, עד ששמתי לב שכולם סביבי מבוהלים כי הם חוששים שלא יישאר בבית שום חפץ שלא ייכתב עליו משהו…

לוחות הברית הפרטיים

חברה טובה שלי שראתה את מה שעשיתי התלהבה והציעה לי לפנות לאוצרת שהיא מכירה. פניתי אל האוצרת והיא באה וראתה את העבודות וגם התלהבה, והציעה לי מיד להשתתף בתערוכה קבוצתית. מאז השתתפתי בעוד שלוש תערוכות נוספות– סך הכל ארבע עד היום – ובחול המועד סוכות תעלה "במקום ספר" – תערוכת היחיד הראשונה שלי, שבה אארח את הקהל בתוך בית זמני מרוהט בחפצים וברהיטים שעליהם כתובים השירים.
פעמיים במהלך התערוכה יתקיים גם מופע – "שירת הבית" – עוד נס שאולי אספר עליו בפעם אחרת. במופע יהיו שירים שלי – גם הם מתוך הספר המיועד- שהלחינו ועיבדו אלה גילה ויובל בן מאיר, ושניהם גם ינגנו וישירו. יצטרף אליהם נתן בן מאיר עם גיטרה בס. גם אני אקח חלק במופע, אקרא שירים ואספר על מקורות ההשראה שלי.

זהו. נראה לי שסיפרתי את כל הדברים החשובים הנוגעים לנושא המרכזי. על כל השאר נוכל להמשיך לדבר בתערוכה. את וקהל הגולשים מוזמנים ל"סוכה" שלי.

התערוכה תהייה פתוחה בחול המועד סוכות בתאריכים 29.9.07-6.10.07, ימים א' ב' ד ה' בשעות – 17.00 – 21.00. ביום ו' ושבת 6.10 – בשעות 10.00 – 14.00 בתיאטרון הידית. הכניסה לתערוכה חופשית.

המופע יתקיים פעמיים: ביום שבת ה- 29.9 , וביום ג' ה- 2.10.
הכניסה למופע ולתערוכה משעה 20.00 . המופע יתחיל ב- 21.00.
המופע בעלות של 30 ₪ לכיסוי הוצאות.

לפרטים נוספים ואישור השתתפות במופע: חני שטרנברג 052-3938123

הראה עוד
Close