זוגיות ומשפחהטורים אישייםילדיםכתיבה פרטיתשיטוטים

18 # בן אדם למקום – מה נעשה בחופש?

[עפרה (במבי) שחר]

כל השנה חיכיתי לו והנה הוא בא. ים של זמן משתרע לפני הילדים שזקוקים למשהו אחר מהשגרה. לא חייבים להסחף לטמטמת האטרקציות הממוסחרת. חשוב שזה יהיה חופשי ומשוחרר, במסגרת תקציב מוגדל אבל אפשרי ולשמור על הגבולות שלי כאמא זורמת- כדי לא להגיע לכאוס ואנרכיה עם הלשון בחוץ בסוף החופש. באמת חם ואני עובדת, יורשת העצר לא בעניין של קיטנה, אז קבלו שלוש המלצות שינעימו לנו ולכם חופשה על מי- מנוחות: מים בשפריצות בצינור ובגיגיות, בשטיפת כלים ורצפות, ברחיצת האוטו + פוליש ווקס, באמבטיות קצף אורנים עם נרות ופרחים סביב וחפיפות מענגות של חצי שעה לפני המסאג', בממטרות מצננות בשדות ולא לשכוח לשתות, במסיבת- רחוב ספונטנית סביב ברז כיבוי שוצף, בנחל בעמיקם ובמי- קדם, בעין צור מאחורי- אורט שומרון ובעין ארובות ליד התאנה הגדולה באנדרטת משמר הגבול מכיוון עין עירון, בכל החופים מהרצליה ועד נחשולים וכל הבריכות הקרירות שבאיזור: בכפר גליקסון עם הנוף הכי יפה, בגן שמואל הכי אולימפית, בגן- שומרון הכי מושבניקית ויש עוד טובות ומרטיבות. אל תשכחו להזמין חברים ולקחת כיבוד טעים וקלפים וכדור שיהיה מעניין לשעות מאווררות ותקפידו: בשום פנים ואופן לא חוזרים הביתה לפני השקיעה!

ילדים בחופש

גיוון במה שהכרחי וקשור לשגרה תשנו מקום ומזל. זה משחק מגניב למבוגרים! חייבים ללכת לקניות, אבל אפשר גם פעם בשנה לבקר בטיב טעם המנוקנק, ברמי לוי הזול, עדן טבע הבריאותי, גן שמואל האיכותי ובסופר שבשמורה בזכרון השכונתי, ובשישי יש שוק אורגני בירוקה וטיול למכולת- אטליז- ירקן- מאפיה- פרחים- תבלינים ועיתונים זו בכלל חגיגה. אפשר גם להפוך יום קניות במקום אחר לגמרי לבילוי אורבני מרענן: בשוק מחנה- יהודה, דליית- אל כרמל, שוק הכרמל ובצלאל, שוק לוינסקי ולהעביר יום שלם בתל- אביבית שוטפת בשוק הפשפשים מהבקר ועד לפנות בקר. מה- נו, חופש!

עכשיו הזמן לשינויים גם בתוך הבית, שעושים קסמים בכל התחומים: תבנו רהיטים מקיט- זה ממש כייף! תנו לתופרת בד מגניב לוילון שישדרג את כל הפינה, סדרו תאורה רומנטיקית לערב עם ספה נוחה להשתרעות הדדית, תעברו חדרים, תעיפו לשיקשוק ותהפכו מיליונרים, או תביאו שקיות שמנמנות לשוק החלפות ולויצ"ו, תצבעו בצבעים עליזים, תתקנו ותזרקו (חבר'ה- לא אחד על השני). קחו פרוייקט: התוספת שתמיד חלמתם עליה: גדר, שער, דק מפנק, גזיבו מבמבוק, או גגון נצרים (שיזכיר קצת את סיני) ותעשו אותה ביחד עם השכנים. אולי בכלל יש חלק שאפשר להשמיש ולהתחדש בו: מחסן רפאים עם ציוד של בעל הבית וקורי- עכביש, חדר שכבר לא גרים בו שאפשר להשכיר, לעשות בארטר עם מטפל על טיפולים תמורת כמה שעות בשבוע כשאתם ממילא בעבודה או למצוא מקום לדבר שרציתם להתמסר לו. מי יודע- אולי אפילו עוד יצא לנו קצת נחת מזה? הסלוגן: תחביבים זה מדהים! הילדה שלי (שנקרא לה נעמולי לצורך העניין) למדה לטפל ולרכב על סוסים, לקרקס בשבזי, ריקוד וקומיקס. השנה היא מתכננת להתמקצע בכדורגל, ללמוד לתפור ואנגלית וכבר התחילה גינת ירק וקוראת המון בעצמה כבר. בעיני זה נהדר.

במסגרת תכנית הגיוונים המורחבת- אפשר לנשנש משהו בחוץ לפעמים. אנחנו אוהבות את הרוגלך בלנדוור, את השטרודל במרפסת של ברטה במדרחוב בזכרון ואת הקציצות של שאולי בפלוגי. מכיוון שאין לנו טלביזיה ומחשב בבית נאלצנו לטפח קשרים חברתיים. בחופש הגדול נהדר לבנות בית לחבורה על העץ, מחנה בחורשה, לישון באוהל בחצר, לצבוע לאחרים את הפנים כשישנים ולעשות שיגועים, או על ערסל עם כילה, לזמום תעלולים אחרי השירים ותפוחי- אדמה מהמדורה, אפשר לארגן קיטנת- הורים, לטייל המון ולישון אחד אצל השני, למצוא מחבואה בבית ולהשאר בו ערים כל הלילה (עד שנרדמים) ולהשתדרג חברתית לקראת השנה הבאה.

קרן שמש מאוחרת

מנוחה ונחת כשחם נחים. קחו דוגמא מהכלבים. אם אני לא ישנה בצהריים, אחרי תשע בערב אני כל כך בלתי נסבלת שבא לי להתגרש מעצמי. תורידו הילוך. מה אתה עושה כשאתה קם בבקר? את אותם הדברים, אבל לאט. כל סידור ואירגון שיכול לחכות עד ספטמבר- דחו. תתפנקו. תעשו הכל באיזי שישאר לכם כח לבלות בערב כשכבר נהיה נעים. על אייס קפה ושייק פירות שמעתם פעם? פסטיבל בכינרת, ריקודים, הופעות, סרטים, הצגות וארועים- זה הזמן. תכננו חופשה משפחתית רגועה שחוזרים ממנה מלאים מרץ ולא מותשים. אני מחכה לקונצרטים בגני- הנדיב, לנסיעה ברכבת לגן חיות התנ"כי שהבטחתי, לשייט פדלים על הירקון ופארק רעננה וכפר- סבא והרצליה ונהריה, למעבדדה בעין- הוד, לסופי שבוע ביער בית- אורן, למוזיאון הילדים, המדע, לתערוכת א- ב- גע- דע בבית- התפוצות, החלקרח ולזמן פנוי לסקטים, אופניים, קורקי, פריסבי וג'אגלינג, טרמפולינות ובריכות בחצר של ילדים אחרים. שחקו איתם המון. שימו אליהם לב בלי לחץ. תשקיעו רק בזה. זה בריא לכם ולהם. למדו אותם 5 אבנים, חבל, קלאס, גוגואים, לקפוץ בגומי, מסירות על הרצפה עם אבטיח, גלגולי- ראש ועמידות ידיים. לכו לטייל בשדות ותעקבו לפי סימנים של חיות, תזהו טעמים וריחות בעיניים עצומות, תלמדו אותם לקפל בגדים בארונות, לבחור ירקות, לחשב בחנויות, לעסות לכם מסאג', לכו להעיף בנמל קיסריה עפיפונים ושתו מרגריטה בהופעות משמחות בחינם, תראו להם תמונות מכשהייתם בגילם ותספרו איך הייתם עם החברים שלכם. הם מתים שתהיו איתם ילדים. תשלחו אותם להחליף אצל השכנים שקל במתנה ואת המתנה שיחליפו עם השכן הבא וכו… ותראו איך זה פותח את הלב לאנשים. לכו תתנדבו למשהו שחשוב בעינכם 4 שעות מהחיים שלכם לעשות משהו טוב ותנו דוגמא לקטנים. אנחנו למשל- בנינו כפרמוביל בחצר, בית בובות משודרג מקרטון, התחפשנו והופענו, ציירנו מנדלות, המצאנו מכונות, למדנו לנגן, נטרקנו בחנויות יצירה, טיפחנו חתול- הכל על מי- מנוחות. זה הערך המוסף של החופש.

ולכשמתחרפנים? הו אז ניתן לשלוף מהכובע סבים, דודים, שכנים ונערים שרוצים לשמרטף. אני קוראת לזה סימביוזה. בתי, שתחיה, בת 8 ומעסיקה פעם בשבוע 5 ילדים בני שנתיים במשך 5 שעות. הם כל כך נהנים והיא לומדת מזה המון ומקבלת טונה בטחון. שחררו! זאת המשמעות האמיתית של חופש. אני הודעתי מראש שבשני וחמישי אני פנויה לעניניי אחה"צ וחילקתי לכל מי שאוהב להצטלם ולקצקץ את נעמולי שעות איכות איתה. היא מרוויחה.

ובעניני יצירה- אני ממליצה לשחק באוכל. אח שלי נהיה קונדיטור מזה! תכינו קרטיבים ממיץ לימון ונענע, קפצו ל"סער" (במתחם גרנות מול גן- שמואל) ותצטיידו כי אתם עומדים לפסל במרציפן, להכין טרפלז, חותמות מתפוחי- אדמה בדוגמא אופנתית על מגבת, סדין או גופיה. אפשר לצייר על קיר שלם בצבעים מהמטבח (סלק לסגול, כורכום עם מים לצהוב, תרד לירוק ואדמה מהגינה לחומים)
ובכלל- זה הזמן להשען אחורנית על כסא נוח ולתת הזדמנות להתחלף בתפקידים: היום הילדים מכינים ארוחת ערב, מדיחים כלים, כותבים שירים בתחרות לפי נושאים משפחתיים מצחיקים ועושים אחד לשני קומיקס, מעטרים את האריחים במטבח ובמקלחת עם גואש/ פנדה/ טוש מחיק או אקריליק ומקרצפים במרץ עם מצח מקומט ולשון בין השיניים מרוב ריכוז. זה ממש ממש עוזר. תעשו קולאז' משפחתי, תעטפו מחברות עם נייר עטיפה של מתנות, או תמונות יפות מנשיונל- ג'אוגרפיקס ויצירות מחוברות "עיניים" המעולות. יש גינה קהילתית, בתים פתוחים של אומנים, סיבוב משתלות לשדרוג המרפסת הכי יפה בשכונה.
והכי חשוב להודות על ההומור שמחזיק אותנו בחורף, בסתיו, באביב ובעיקר בקיץ.
תנו לעצמכם להנות כמו ילדים בחופש
תנו לילדים שלכם לראות אותכם כיפיים, נחים ונהנים
אתם לא תאמינו איזה הפתעות חדשות ויפות פתאום יגיעו אליכם לחיים מהשילוב של חופש- טבע- יצירה ואינטימיות נינוחה. תהנו.
באהבה- עפרה שחר

—-

במבי הגן הטבעי- 055-6617905

הראה עוד

5 thoughts on “18 # בן אדם למקום – מה נעשה בחופש?”

  1. בלילות קיסריה ראינו שקיעה יפיפיה, סרט כייפי בחינם ועוד זללנו קרפ עם שוקולד (השחר). כדאי לכם גם.
    בגן אהוד ליד אביאל חגגנו יומולדת של הגן- הגן מוצל, מטופח ועם נוף על כל השדות והכרמים ונעים.
    תבלו

  2. הבקרוב: כנסו לדף של רמת הנדיב לארועים מעניינים, הקרקס האפריקאי ב"ביג" היה מעולה וכל שלישי יש קרקס אחר בחינם, ההצגה על האביר והגבירה בתיאטרון "הידית" מבוסס על סיפור מקסים, גולדה נבחרה לאחת מחמשת הגלידות הטובות בארץ, נעמולי מתחילה לכתוב יומן והפליגה בסירה ונהנתה ביום כייף עם דוד שלה במשחקי מחשב, יש שיקשוק ואנחנו שוב מחליפות דירה עם המשפחה בתל- אביב שהתאהבה בנו.
    מה התכניות שלכם לחופש?
    שתפו ונרויח כולנו. אני מכריזה פה על בנק רעיונות. go!

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close