2012 זה עכשיואינטרנטכתיבה פרטית

בקשר להאצה

יודהיודה, ששיחה איתו תמיד מובילה למידע חדש וחדשני, שלח לינק להסבר מפורט לדבר הכי כביר שהמין האנושי עושה כרגע:

במרכז סרן שבגבול שווייץ-צרפת פועלת המכונה המסובכת ביותר שנבנתה אי פעם: מאיץ החלקיקים הגדול שנועד לחשוף את הסודות של הולדת היקום. החודש שבר המאיץ את שיא האנרגיה ובקרוב, אם יצליחו להתגבר על שלל התקלות שמלוות את הפרויקט, הוא יופעל במלוא עצמתו בפעם הראשונה ויחזיר אותנו 13.7 מיליארד שנים אחורה – לטריליונית השנייה שאחרי המפץ הגדול. (מתוך "אלוהים כועס, הוא יודע שאנחנו מתקרבים", כתבה של אשר שכטר בדה מרקר)

עוד מתוך הכתבה:

הנתונים המספריים של מאיץ החלקיקים בסרן מרשימים למדי: הוא מורכב מטבעת צינורות באורך 27 ק"מ, הכוללת בין היתר 9,300 מגנטים, 1,232 מתוכם אלקטרו-מגנטים עצומים בגודל 15 מטר. בטבעת משוגרות אלומות פרוטונים מכיוונים מנוגדים במהירות הקרובה למהירות האור, כדי להביא להתנגשות ביניהן. ההתנגשויות מפיקות טמפרטורות הגדולות פי יותר מ-100 אלף מהחום בליבת השמש, ולאחר מכן מקוררות לטמפרטורה של מינוס 271 מעלות צלזיוס – טמפרטורה הקרה יותר מזו שבחלל החיצון. הדבר הופך את המאיץ ליחידת הקירור הגדולה בעולם. כיום המאיץ אינו פועל עדיין אפילו במחצית מכוחו המלא, אך כשיפעל במלוא עוצמתו, יואצו טריליוני פרוטונים בטבעת 11,245 פעמים בשנייה – מהירות השקולה ל-99.99% ממהירות האור, ומדי שנייה יירשמו 600 מיליון התנגשויות פרוטונים בארבעת הגלאים העיקריים של המאיץ.

בקיצור, 3000 קילומטרים מפה, בבטן האדמה, יש מכונה שמאיצה את העניינים, שממילא מואצים. עוד למדתי בכתבה שיש למישהו בישראל את ג'וב הבא: יו"ר הוועדה לאנרגיות גבוהות, וזה אדם בשם אליעזר רבינוביץ' [פרופ'].

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “בקשר להאצה”

  1. אותי מדהימה התמונה של אלפי אנשים ,מדענים ,אינדבידואליסטים ,מעולמות אחרים ,שפות שונות עובדים ביחד מול מטרה משופת , שהיא מעבר להם.
    האתגרים של העתיד , בכל תחום , לעניות דעתי קשורים ביכולת של יחדים בעלי ידע ועוצמה אינדבידואלית לשתף פעולה. הניסוי הזה מבחינתי הוא גם אנושי ורוחני ממדרגה ראשונה- גם אם יש שם יסוד אפל ביותר

  2. וזאת הכתבה ,או דומה לה שסיפרתי לך עליה כשהיינו במטבח אצל גלו..אמרתי שאשלח לך לינק ושכחתי. קצה היקום כפי שאנחנו מכירים אותו. תחילת הזמן. רק ביליון שנה אחרי המפץ הגדול.. [אל תתפשי אותי במילה ..שנה לפה שנה לשם..]

כתיבת תגובה

Close