יוזמות חופשיותכלליכתיבה פרטית

בקשר לכלכלת המשפחה

השנה החדשה נפתחה בג'עג'וע.
הבוקר קפה עם חברה. דיברנו על פרנסה ופרנסה ופרנסה, על הוצאות בלתי צפויות שמושכות את השטיח מתחת לרגליים, על מה יהיה עוד 10 שנים, כשהעבודה הפיזית של בעלה כבר תהיה פחות נגישה, על חיים מיום ליום, מפזרים ימים ברוח..

כשחזרתי הביתה חיכה מייל מיעקב גורמן. יעקב ושירי גורמן הם שותפים שלי באג'ל, ואנשים מקסימים ומעוררי השראה. למייל צורף סירטון שיעקב צילם עם קובי מילנר, אדם יקר ואהוב, שגם אותו זכיתי לפגוש באג'ל. קובי הוא יועץ מס בעברו וכיום יועץ לכלכלת המשפחה. אנחנו עובדים ביחד כבר כמה חודשים על פיענוח הבלגן שלי (עסק ביתי זה בכלל אתגר) וכל פגישה זה תענוג.
האיש אוהב את מה שהוא עושה ופועל מתוך תחושת שליחות אמיתית. אני יודעת על כמה משפחות שהוא עושה איתן קסמים, בדרכו האנושית והחייכנית והסופר-מקצוענית. מזמינה אתכם לשמוע מה יש לו להגיד בנושא שמטריד כה רבים מאיתנו: לאן נעלם הכסף ואיך אפשר לעצור את הדליפה.

חלק 1:

חלק 2, ובו טיפים ממשיים והמשך השיחה >>

תגיות
הראה עוד

11 thoughts on “בקשר לכלכלת המשפחה”

  1. סרטונים מרתקים, באמת זה מעורר מחשבה. חסכון זה דבר חשוב, צריך לחסוך
    לפחות 10% מכל הכנסה שיש לנו. יוקר המחיה כיום הוא באמת בעיה
    אני מנסה ליצור לי כל מיני מקורות הכנסה נוספים בעבודה מהבית
    כך שלהגדיל את ההכנסות זה גם דבר מאוד חשוב.

  2. לקובי
    שלום הכל תלוי כמה אתה מרוייח וכמה אתה מוציא ,
    כמובן אם הכנסה נמוכה למשל 5000 ש"ח וגם אם אין לך משכתנא אתה לא יכול להיות בזכות ,וכמה שאתה תחסוך לא תוכל לצאת מהמינוס ,
    פתרון טוב ,לא להשתמש בכרטיס אשראי,כמו פעם להוציא כל חודש את מה שאתה מרוויח ובזה להשתמש, כך לא נהייה במינוס לפחות ,

  3. תודה קובי אתה מאוד נדיב.
    יש הרבה ענינים שבוערים בעצמותי…במיוחד שלא נותר עליהן הרבה בשר…אולי אני צריכה לחשוב על הסבה מקצועית..
    לגבי ההכנסות והפרנסות , אני מסכימה איתך מראש. בכוחינו לעצב את המציאות שבה אנחנו חיים , אנחנו עושים זאת כל הזמן רק מקווים שהאחרים ישתנו והמציאות תשתנה הכל רק לא לצאת מאיזה איזור נוחות או שניים..זה נכון בכל תחום (כמעט?) של חיינו , אבל כמה מאיתנו באמת ,אבל באמת "עושים את זה"…הלוואי ויותר ויותר!!
    אז בשפה שלי כולנו משתנים – הביטוי- הוא/היא השתנה/תה, שגור ולא סתם ,למרות שפעמים רבות אנחנו אומרים את זה כשאנחנו מתפכחים מהאשליה שלנו כלפי האחרים..
    אז אני ממירה את ההשתנות להתפתחות – האם אנחנו באמת מתפתחים , מוכנים להרחיב את התודעה וההכרה שלנו וזה כולל הרחבה גם לאיזורים הפחות סקסיים כמו חשבון הבנק והאקסל…(יש כאלה שלא יסכימו איתי ויטענו ששם הסקסאפיל..אבל אלה לא נמצאים בדרך כלל במשבר רגשי מול הטבלאות, אגב, גם אני לא ,רק אנחה קטנה לפעמים לפני שאני מוצאת את הטריק הבא)..- …כאמירה חד פעמית – רבים מאיתנו אומרים שכדאי שנרוויח יותר .. – להוציא את זה לפועל זה לא קל ,גם כי המחשבה האוטומטית היא יותר כסף הוא תוצאת שי יותר עבודה.. ,יותר שעות וכו…ובוודאי לא ממש אפקטיבי אם שאר התכנית , כלומר ההוצאות ,משתחררות להן לחופשי מול תוספת ההכנסה..ושוב נכנסים לופ – אז התבוננות מפוכחת במציאות כמו שאורלי אמרה זאת התחלה משובחת

    . אני מוכנה לתרום את חלקי לקואצינג הזה באבחון ביוגראפי מעמיק של הגיל הפונים , האתגרים שלהם בהתאמה לשלב ההתפתחותי בחייהם וומכאן איזה כלים ישרתו אותם בהתאמה גדולה יותר…
    צעירים מתבוננים על האתגרים הכלכליים אחתר מ בני 35, או 42- האם אתה יכול לראות את הבדלי הגישות בהתאם לגיל??

  4. האיש שבקיר, איש יקר, גם אני שמכירה את הסנדלר מקרוב… עושה את אחת מפריצות הדרך המשמעותיות ביותר עבורי בשנה זו – להסתכל למציאות בעיניים מזווית המספרים. בשנה שחלפה התאמנתי על "להכנס לחשבון הבנק דרך האתר" והתחלתי להתיידד עם המספרים לטוב ולרע. אפילו טבלת אקסל עשיתי. בשביל ההרגשה. בשאר הזמן המשכתי לטמון את ראשי בחול. אני יודעת שאתה לחלוטין במקום הנכון, בזמן הנכון וביעוד שלך, יש לך נסיון בתחומים נושקים, אתה מקצוען אמיתי אבל יותר מכל, ניחנת ברגישות ותבונה ויצירתיות שהם מתת האל.
    ועכשיו תורי, הגיע הזמן לחלק ב, לפתוח הכל, ולראות מאיפה מתחילים. אגלה לכם אני כבר שמתי את המספרים על הנייר ועצרתי. חיכיתי. חיכיתי…. ובאופן מפתיע זה לא נפתר מעצמו.
    אזרתי עוז, וקבעתי פגישה ביומן ו…כן, תודה מראש שאתה שם. תודה.
    וכל זאת למה? כדי שאוכל ל'המריא' בראש שקט.

  5. שלום אנשים טובים, זה אני האיש שבקיר… – אז תודה על הפידבקים.
    יעלה – אני לא מכיר אותך, אבל אם נושא כלכלת-המשפחה בוער בעצמותייך – אני מזמין אותך לשנות את המציאות הכלכלית של עם ישראל לדורותיו. ככל שיהיו יותר אנשים שיפיצו את הנושא, וילמדו את כולם ניהול כלכלי נכון – כך פרדס-חנה-כרכור תפרח, כך מדינת ישראל תפרח, וכך גם האזור כולו (=שלום). אני מזמין אותך להיכנס לאתר של יוסי אש ונחמן לידור – "אש-לידור" – שהם ה-מומחים בתחום – ולהתרשם מהם. אני מזמין אותך ללמוד מהם את הנושא כדי להעביר את הידע שכבר יש לך וידע נוסף לילדים שלנו, לחברים שלנו, וליצור בדרך זו עולם טוב יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים.
    לעניין ההכנסות – אני לא חושב שזו חכמה פשוטה (לא בציניות – ולא באמת…). אני חושב שניתן להגדיל הכנסות – כ"א בדרכו ועם מה שמתאים לו. אני לא מקבל את עניין ההכנסות כ"תורה שניתנה לנו במעמד הר-סיני" – אני מאמין שבכוחנו לשנות את המציאות שבה אנו חיים!

  6. האיש (מילנר) מדבר לעניין, גם אם באופן כללי.
    אין ספק שתיכנון כלכלי נכון מקל על החיים ומשפר את איכות ורמת החיים (עוד קלישאה, נו מה לעשות)
    בניגוד לכל מיני קואצ'רים קרחים הוא גם עושה רושם סימפטי ולא מאוס (זה לשכנה שמעלי).

  7. כבר כתבתי על הנושא בתגובה ל"שורה התחתונה"- של איל
    אז צפיתי ב2 הסרטונים בתשומת לב , הכל נכון ומוטב מוקדם!! ואומרת את זה אני – פרי ספיריט שכמוני שתכנון היה (פעם מזמן) משהו שעושים בהפקות ופרויקטים ואת הפרויקט המשפחתי לא תכננו עד שבמצח נחושה התיישבתי על זה!!!, מאז…. כבר יותר משנה אני מיודדת מאוד עם האתר של הבנק ונכנסת כחלק משגרה כמעט כל יום לחשבון , סותמת דליפות , מתקנת חיובים מיותרים – לא יאומן כמה יש… ומנהלת ביד רמה אקסל עם תכנון חודשי ושנתי של כלכלת הבית , אני לא מומחית גדולה אבל עם הניסיון מגיע הידע ולהפך.
    אני מלווה חברה בתהליכי היחלצות מברוח כלכלי ומפתחת טכניקות מפתיעות – לפחות את עצמי
    מה שאני יכולה להוסיף -זה לוקח יותר זמן ממה שנדמה- לשקם טעויות של שנים לוקח לפחות חדשים רבים.. ובעיקר לוקח הרבה זמן לשלם את החיים שמימנו מעבר לפופיק עד כה
    אני מאוד ממליצה , בלי להכיר את השנים בסרטון..לעשות יעוץ שכזה כמה שיותר מוקדם – גם כי אחרי שנים יש לנו כל כך הרבה הרגלים שנדמה שאי אפשר לשנות .
    חשוב גם לזכור- הבנק חי מלתת לנו הלואות ולכן גם נותן לנו מסגרות אשראי 3 פעמים המשכורת – למי ששכיר- זה נשמע הגיוני? זה לא – איך בדיוק נשלם את האשראי הזה – מהמשכורת? לא !. אז מהנסיון שלי- הפרי ספיריט די נחנק כשאין כסף לכן אחד הישומים של אותה רוח חפשית זה לחיות בחופש מחובות והלוואות ולהתבונן בעיין מפוכחת על כל פרט בחיינו גם אם כסף זה" מאוס" – (עכבר)

כתיבת תגובה

Close