חינוךילדים

גן אוסי בשכונת מגד

הגן של אוסי בפרדס חנה

ברוכים הבאים לגן של אוסי

אנו מפתחים את בטחונם העצמי, עצמאותם ויצירתיותם של ילדכם בדרך חוויתית ומרגשת.

ברוכים הבאים לגן אוסי בשכונת מגד הוותיקה ברחוב מגד מספר 31 (לשעבר גן טובה כץ). הגן מותאם לילדים בגילאי שנה עד ארבע. מבנה הגן נושא את כל האישורים הנדרשים לפי חוק. הגן עובר בצורה מסודרת ביקורת בטיחות והתאמה מטעם הועדה המקומית לתכנון ובניה-השומרון, מועצה מקומית פרדס-חנה-כרכור, ונושא אישורים לתפעול כגן לטווח ארוך. הגן ממוקם ברחוב שקט ובטוח באזור שדות ופרדסים.

שנת הלימודים תשע"ד תחל ביום שלישי ה-27 באוגוסט 2013.
ההרשמה לשנת הלימודים תשע"ד (2013-2014) בעיצומה!
הנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר:
אסנת (אוסי) שגיא, טלפון: 054-8344065 אימייל: ossi.gan@gmail.com

כמה מילים עלינו:

אוסי – גננת מוסמכת עם התמחות בחינוך מיוחד, בוגרת סמינר לוינסקי. ניסיון של 20 שנה בחינוך הגיל הרך במסגרות שונות, הן כגננת והן בבעלות וניהול גנים.

רועי – מהנדס, בעליהם של גן בינלאומי וחברת קייטרינג בפראג, המתמחה בייצור ושיווק אוכל בריאותי למוסדות חינוך.

אנו, אוסי ורועי, יחד עם שלושת ילדינו, עומר, נוי וסתיו חזרנו לארץ בשנת 2009 כתושבים חוזרים לאחר שהות ארוכה בלונדון ובפראג. ב-11 השנים האחרונות בפראג הקמנו גן בעברית לילדי הישראלים ששהו בה. הגן פעל במסגרת ישראלית והועברו בו התכנים המופיעים במסגרת החינוכית של משרד החינוך. אוסי עבדה בו כגננת ראשית וכמנהלת. לאחר 4 שנים, ובעקבות הדלדלות האוכלוסיה הישראלית שהתגוררה בפראג, עברנו למשכן חדש וגדול בו פתחנו גן בינלאומי שמתנהל באנגלית. בגן זה אוסי שימשה כמנהלת בזמן שצוות המורים והסייעים מגיע ממדינות ולאומים שונים. הגן מונה כ- 60 ילדים ומנוהל ע"י מנהלת מקומית ובפיקוחו של רועי. מידע על הגן תוכלו למצוא כאן: www.neverland.cz

מתוך אהבה לילדים בחרנו להמשיך בדרך זו גם בארץ ולתרום מנסיוננו העשיר והמגוון. באוגוסט 2011 פתחנו גן לילדים בני 3 חודשים עד 4 שנים בפרדס-חנה. בגן זה עבדה אוסי כגננת ובמקביל הדריכה צוות בדרכי העבודה המיוחדים אותם פיתחנו בפראג.

אוסי אחראית בעיקר לנושאים הקשורים בפדגוגיה ותכנים, בחירת הצוות, בטיחות וניהול כללי ורועי לאדמיניסטרציה ומזון.

כמה מילים על הצוות:
ברור לכולנו שצוות הגן, גננות וסייעות, הן אלו שעושות את הגן מה שהוא, שהרי ילדכם נמצאים במחיצתם במשך רוב שעות היום. חום, אהבה, סבלנות, אחריות, תקשורת, תחום אמנותי כלשהו ומקצועיות הם חלק מהקריטריונים בהם אנו בוחנים התאמה לתפקיד.

תכנית חינוכית לפעוטות:
כל הילדים נולדים עם גישה סקרנית לחיים. הם לומדים את הפנים שהביטו בהם מלידה ולומדים לקרוא ולפרש את ביטויי המבע והקול השונים. הם מנסים אותנו ההורים השכם וערב, אם בהחדרת אצבעות למקומות מסוכנים, הכנסת דברים מלוכלכים לפיהם וטיפוס על מקומות גבוהים. אנו ההורים מזהים סכנות אלו אך גם מעריכים את העובדה שניסויים אלו מעודדים למידה. סקרנות כשלעצמה היא מפתח חשוב להתפתחות בכל תחומי הלמידה. כאמור, ילדים מטבעם סקרנים, ולכן יצרנו סביבה שכזאת עבור ילדיכם, סביבה רווית גירויים המתאימה לגילם.

יחד עם זאת, חשוב לנו לשמור על ציביון המשפחתיות, שהרי לילדכם זוהי החוויה הראשונית מחוץ למסגרת המשפחתית הכל-כך מוכרת עבורם. דרך תכנית הלימוד שבנינו, אנו מפתחים את בטחונם העצמי, עצמאותם ויצירתיותם של ילדכם בדרך חוויתית ומרגשת. אנו מאמינים בשילוב של מתן חום ואהבה לילדכם, עם הקניית הרגלי למידה, חקירה והבנה של תהליכים, הנעשית דרך משחק, שירה, מוסיקה, יצירה, יציאה לחצר והליכה לטיולים בטבע. שימוש במקצועות אמנות שונים ומגוונים מעודדת לימוד חוויתי ומהנה.

פול בלום (Paul Bloom), פרופסור לפסיכולוגיה במרכז לחקר הקוגניציה של פעוטות באוניברסיטת ייל טוען, ש 50% מהלמידה מתרחשים לפני גיל 4 שנים, ו 30% נוספים בין גיל 4 ל- 8 שנים. ילדים לומדים דרך חמשת חושיהם, כמו גם דרך עשייה והתנסות פיזית. כל רגע עבורם הוא חווית לימוד. הם אוהבים לגעת בדברים, לברר כיצד הם עובדים, לחקור את העולם ולחקות את המבוגרים. כל ארועי הלימוד הנ"ל יוצרים נתיבים במוחם, בין אם חדשים בפעם הראשונה ובין אם מחזקים חוויות קודמות. ילדים לומדים לדבר ע"י דיבור, הם לומדים לזחול ע"י זחילה, ולומדים ללכת ע"י הליכה. חשיפת ויצירת סביבה לימודית בה ילדים לומדים דרך כל חושיהם, ובעיקר דרך עשיה (learning by doing) תעודד למידה והצלחה.

בעולם כיום קיימות תכניות לימוד רבות ומגוונות ושיטות אין ספור להעברת החומר הנלמד. חשוב לנו כצוות להעניק לילדכם חוויה חינוכית, מפתחת ומעשירה בהתאם לגילם. נעשה זאת במגוון צורות: שימוש באומנות, בתנועה, במוסיקה ובמשחק. עם זאת, חשוב לתת מקום לילדכם להביע את היצירתיות והייחודיות שלהם ונעודד בהם חיוביות. אנו מאמינים שבאווירה חמה ותומכת יוכלו ילדכם לפתח בטחון עצמי בריא שייתן להם בסיס איתן לעתידם. ניצור חוויות חדשות מדי יום, בצורה מודרכת ואוהבת, ונחשוף את ילדכם לדברים חדשים ומעניינים. התכנית החינוכית מותאמת לתכנית משרד החינוך עם דגש על נושאים רלוונטים כמו: חגים, מועדים, עונות השנה, אני וגופי, הגיינה, הפכים, בעלי חיים ועוד…

בכל יום יתקיים מפגש קבוצתי בו ילדכם ילמדו שירים, יאזינו לסיפורים קצרים וילמדו על נושא נבחר נוסף. כמו-כן, תהיה עבודה בשולחנות יצירה, בקבוצות קטנות, תוך שימוש בחומרים המותאמים לגיל הרך. יציאה יומית לחצר וטיולים בטבע הינם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים שלנו. צוות הגן פועל כיחידה אורגנית. לכל פרט בו תפקיד נוסף אותו יבצע ברוטציה כך שכל ילדי הגן יכירו ויהנו מכשרונותיו.

היום שלנו
להלן דוגמה לסדר יום בגן. יתכנו שינויים מכיתה לכיתה בהתאם לצרכי הילדים. לפרטים נוספים הרגישו חפשי לפנות אלינו.

סדר יום כללי
8.30 – 7.00 – הגעה ומשחק חופשי / מודרך
9.00 – 8.30 – מפגש בוקר
9.30 – 9.00 – ארוחת בוקר
10.15 – 9.30 – משחק בחצר / עבודה בקבוצות קטנות
10.30 – 10.15 – פירות וירקות
11.00 – 10.30 – יצירה / עבודה בקבוצות קטנות
12.00 – 11.00 – טיול בחוץ / פעילות בחצר
12.30 – 12.00 – ארוחת צהרים
15:00 – 12.30 – שנת צהרים
15:15 – 15:00 – ארוחת ארבע
16:00 – 15:15 – משחק חופשי / מודרך
17:00 – 16:00 – איסוף

תפריט

בכל יום אנו מגישים 4 ארוחות טריות ומזינות. דרך התפריט המאוזן שלנו שנבנה ע"י תזונאית/נטורופטית ילדים, ילדכם מעושרים עם מירב המינרלים, החלבונים, הוויטמינים והשומנים החיוניים להתפתחותם הפיזית והקוגנטיבית. המזון המסופק הינו כשר, מבושל בגן מדי יום, ללא תוספים וחומרים משמרים, אינו מתועש ומבוסס כולו על מוצרי יסוד טריים.

ארועים מיוחדים
כל הארועים המיוחדים יהיו מותאמים לגילם של ילדכם והם חלק חשוב בתכנית הלימודים שלנו ומוסיפים נופך להוויה החברתית בגננו.

ימי הולדת
אצלינו השמחה גדולה עם עוגה נרות וכל המשפחה.
הנכם מוזמנים לבוא עם עוגה ולחגוג את יומו המיוחד של ילדכם. אנו מעריכים מאוד את השתתפותכם, אך ילדכם מעריך זאת עוד יותר.

חגי ישראל
ברוח חגיגית נקבל כל חג עם מסורתו ומטעמיו.

חאפלת מטעמי עדות / חגיגת יום המשפחה
כל משפחה מביאה מטעמים מהעדה שלה וכולנו זוללים יחדיו.

הרצאות של מומחים
נאזין, נשאל ונחכים בעזרת מומחים מתחומים שונים ומגוונים

קבלת שבת
נאפה חלות ונברך על הנרות בעזרת אמא ואבא שבת.

צרו עימנו קשר, אנו כאן בשבילכם בכל יום ולכל סיבה.
כתובת הגן: רח' מגד 31 פרדס-חנה. אסנת (אוסי) שגיא, טלפון: 054-8344065 אימייל: ossi.gan@gmail.com

אנחנו מודים לכל ההורים והילדים שנתנו בנו את אמונם בתחילת דרכנו ושבזכותכם חלומנו הצמיח כנפיים. תודה!

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close