חינוךילדים

גן תמר

גן תמר
נותרו מספר מקומות לבני שלוש פלוס, לספטמבר 2012.
גן פשוט, קטן, ביתי, אוהב. גן עם יצירה, סיפורים, טיולים, והרבה מרחב מחייה.

גן תמר פרדס חנה

מה מאפיין את הגן?

קבוצת הילדים בגן קטנה –
בגן עד שנים עשר ילדים בלבד, ושלושה אנשי צוות. אני עובדת עם קבוצת ילדים אינטימית ועם כל ילד מקרוב.
יש לי זמן אליו.
העבודה עם קבוצה קטנה היא שקטה, נינוחה ונעימה לילדים ולגננות.

 סדר היום קבוע ומובנה –
סדר יום קבוע מעניק לילדים מציאות ברורה ומוכרת. הילדים יודעים שנציע להם התנסות בחומרי יצירה אחרי ארוחת העשר, ושאחרי שעת הסיפור נגיש להם ארוחת צהריים. סדר יום מוכר מעניק תחושה של בטחון.

 הרבה זמן למשחק חפשי –
אני משאירה זמן רב למשחק חפשי של הילדים. באמצעות המשחק החפשי הילדים חוקרים את העולם – הם מתבוננים, מגלים, יוזמים, יוצרים, מתחברים – ואני מאפשרת להם את הזמן הזה.

מה עוד?
בואו לראות, להריח, לטעום, לחוש את הגן. שאלו אותי הכל – על מהות הגן, סדר היום, אוכל, חופשים, מחיר.

תמר פרחי (גננת מוסמכת) רח' הדקלים 129, פרדס-חנה טל' 04-6376244 טל' 054-2267609 אימייל

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “גן תמר”

  1. שלום,
    שמי תמי, ואני אימא לים שמצטרף לגן של תמר בשנה הבאה. כמו שגית, גם אנחנו מגיעים מ"החינוך הביתי" לחיק הגן-בית הזה. וגם אנחנו מבקרים בגן לעתים תכופות, כהיענות להזמנתה הלבבית של תמר לבקר בגן פעם בשבוע כדי לסייע בקליטתו בגן.
    בגן תמר גיליתי גן שלא האמנתי שאוכל למצוא – שילוב בין צוות של אנשים יפים קשובים וחושבים, קבוצה קטנה ואינטימית של ילדים המלווה ב-3 מבוגרים (!) וגן שמתנהל באופן זורם (במובן הראשוני של הביטוי) ויחד עם זאת בתוך סטרוקטורה פשוטה וברורה. התרשמתי שהגן מאפשר הרבה מרחב להתנהלות החברתית החופשית בין הילדים – בנוכחות קשובה ומתבוננת של הצוות המקדיש מחשבה עמוקה לשאלת מתי יש צורך ומתי אין צורך בהתערבות ומאיזה סוג ולהגיע לאיזונים הנכונים בין התערבות לחופש. שוב ושוב ראיתי שהמבוגרים שם כשילד בוכה לתת לו את תשומת הלב שהוא זקוק לה. והתחושה שלי היא שלכל ילד ניתנת סוג של במה לאישיות הייחודית שלו, ו"רואים אותו". הגן נותן תחושה של "בית" תודות לקבוצה האינטימית וליחסים הקרובים והכנים שנוצרים בין הילדים לבין המבוגרים, ולא נותן תחושה של כניסה ל"מוסד חינוכי". מכיוון שהגן לא עמוס בפעילויות (והפעלות למיניהן), מתפנה מרחב לסוג אחר של אינטראקציה בין מבוגר-ילד, שבה יש הרבה מקום לשיחות בין המבוגרים לילדים, אחד על אחד או עם קבוצת הילדים המזדמנת שנוצרה בין אם סביב התרחשות בחצר ובין אם סביב קריאת סיפור. נראה שהצליחו למצוא בגן איזון בין אלמנטים פשוטים של יצירה, סיפור (הקראת סיפורים היא מרכיב דומיננטי בגן), משחק חופשי במרחב מזמין אך פשוט (כולל מתקנים כיפיים שמזמינים לפעילות פיזית), יציאה לטבע. המרחב פשוט ומדויק, וניכר שהושקעה מחשבה במלאכת הצמצום שבו. בתוך עולם של שפע של גירויים מבלבלים, הוא מאפשר קצת שקט ורוגע.
    גם אני אשמח לתת אינפורמציות נוספות ולשוחח עם הורים מתלבטים או סקרנים 050-2288784

  2. תמר נדירה ביכולת שלה לראות את בני האדם המיוחדים שהם הילדים שלנו ולתת להם להיות מי שהם, בכבוד בהומור ובהתמסרות. בשבילנו הגן הזה הוא בית חם ומיטיב, מקנה הרבה ביטחון ומעניק הרבה אהבה.

  3. להורים שמחפשים שלום ,
    שמי שגית, אני אמא לנדב שמצטרף לגן של תמר בפרדס חנה בשנה הבאה, אנו מחדרה.
    לאחר כמעט שלוש שנים שאנו יחד בבית הרגשנו צורך להכיר חברים, לשחק עם ילדים וכמה שיותר!
    לאחר חיפושים רבים רבים אחר גן שיהיה ההמשך הכי טבעי לבית, התגלגלנו לביתה של תמר ושם פגשנו גן-בית מדהים. הכרנו את תמר, מיכל, טל וגיל שבולטים ביכולתם להבין מה ילדים צריכים, ולדעת לספק סביבה אנושית ופיזית מתאימה.
    פגשנו סביבה חינוכית שדומה לתפיסה החינוכית שלנו: מאפשרת מרחב אישי ובחירה, מכבדת סקרנות טבעית ודמיון, מאמינה בלמידה ספונטאנית ומזדמנת, מעודדת חיזוק הגוף ותזונה נכונה. ומעל הכל ברמה הרגשית והחברתית שמים דגש על יחסים בין אישיים גם בין הילדים לבין עצמם וגם בין הצוות והילדים, ונוצרים שם יחסים של חברות, כנות, חום וקרבה.
    מיד הבנתי שמצאתי את המקום שחיפשתי, ומאז אנו מבקרים בגן מדי שבוע ומצפים לשנה הבאה. אני קוראת להורים לילדים בני שלוש שמזדהים עם מה שכתבתי והיו רוצים לקחת חלק בקבוצת בוגרים בגן , פנו לתמר, נשארו חמישה מקומות. סך כל הילדים בגן עד 13.
    למי שמתלבט או רוצה סתם לשאול , אשמח לדבר – שגית 0546436666

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close