יוזמות חופשיותסביבה וקהילהצדק חברתי

גשם בחוץ. ואנא יפנו חתולי הרחוב?

[דנה]

בפרדס חנה כרכור חיים קרוב ל 4000 חתולי רחוב. קצב ריבוי חתולי הרחוב הוא בעיה כלל ארצית, שמקשה גם על התושבים וגם על החתולים. לכולנו יש חתולי רחוב שהתבייתו על החצר, כולנו סובלים מפחי אשפה הפוכים, יללות וצווחות בעונת הייחום, המלטות בחצרות ומחסנים, וחתול ערס שמרביץ ומגרש את החתול הביתי. גם לחתולים לא קל. הם נולדים לחיי הישרדות קשים, לרעב וצמא, מחלות, התעללות, פגיעות מכוניות, ונאבקים על חייהם מידי יום. חתול רחוב בממוצע לא שורד מעל גיל שנתיים, אם הוא מצליח להגיע לבגרות.70 אחוז מהגורים לא שורדים. אמנם חתול רחוב הפך לחלק מהנוף העירוני, אבל הרחוב זה לא מקומם, ופחי האשפה הם לא מקום לארוחה, אבל מי שרעב אוכל מכל מקום.

הפתרון היעיל לבעיה הוא מבצע עיקור וסירוס חתולי הרחוב, שבו החתולים נאספים, מעוקרים ומסורסים, אוזן ימין מסומנת על ידי חיתוך השפיץ כך שידעו לא ללכוד שוב את החתול בעתיד, וכעבור 24-48 שעות של התאוששות החתולים מוחזרים למקום ממנו נאספו. ערים רבות ברחבי הארץ פועלות בשנים האחרונות על מנת לעצור את התרבות החתולים ומקציבות כל שנה סכום נכבד לעיקורים וסירוסים וכבר הושגו תוצאות יפות.

תושבי פרדס חנה כרכור רוצים לחיות בסביבה ירוקה וידידותית לבעלי חיים.
אנו עובדים בימים אלו על תכנית שלפיה יוקצה תקציב למטרה זו, ולשם כך אנחנו צריכים את הקולות שלכם להצלחת המבצע. במידה ויצא לפועל, נוכל לחיות בסביבה נעימה, והחתולים ימשיכו להגן עלינו בפני מזיקים, נחשים ועכברים.

אנא הקדישו דקה מזמנכם, כנסו ללינק המצורף וחתמו על העצומה למען עיקור וסירוס חתולי הרחוב בפרדס חנה כרכור.

כדי להבין איך זה עובד ולמה חשובה החתימה שלכם כדי להשפיע על הרשות המקומית, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא, שהתפרסם השבוע ב NRG מעריב:

משרד החקלאות ישקיע השנה 4.5 מליון שקלים בעיקור וסירוס חתולי רחוב. המשרד יסייע לרשויות מקומיות שיבצעו ניתוחי עיקור וסירוס של החתולים. מטרת התמיכה לצמצם את הסבל הכרוך בחיי רחוב עבור החתולים ולצמצם את מספרם באותם מקומות בהם ריבויים מהווה מפגע סביבתי או תברואתי. במסגרת המבצע יעוקרו כ-45,000 חתולי רחוב.

מבצע עיקור החתולים החל בשנת 2009. במהלך השנים 2012 – 2009 עוקרו במימון משרד החקלאות למעלה מ-90,000 חתולי רחוב בעשרות רשויות מקומיות בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקל. במסגרת המבצע הנוכחי המדינה תשתתף במימון לכידת חתולי הרחוב, ביצוע ניתוח העיקור או הסירוס, כיסוי עלויות האשפוז והחזרת החתול, לאחר הניתוח, לאזור ממנו נלקח. תקרת התקצוב הינה עד 200,000 שקל לרשות מקומית אחת. 

אם יתקבלו במשרד יותר פניות להשתתפות בניתוחים לעומת התקציב לתכנית, ידורגו הרשויות המקומיות על פי פרמטרים הכוללים, בין השאר, את המצב הסוציו-אקונומי של הרשות, גודל האוכלוסייה ושטח השיפוט ומספר החתולים שהרשות מתחייבת לעקר. פרמטרים אלה משוקללים לניקוד המדרג את הרשויות, ואלו שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר זוכות לתמיכה.

בתמורה לתמיכת המשרד תתחייב הרשות המקומית לבצע ניתוחי עיקור או סירוס בכמות מינימלית של חתולי רחוב שגילם מעל 4 חודשים בתחום הרשות המקומית עד לסוף חודש מאי 2014. וכן, להחזיר כל חתול למקום בו נאסף, לאחר פרק זמן מינימלי של אשפוז במרפאה וטרינרית לצורך החלמה של 24 עד 48 שעות, ולבצע לחתול חיסון נגד כלבת, וסימונו כמקובל, בטרם החזרתו לרחוב.

מאחורי היוזמה עומדת קבוצת נשים, שמקדישות את רוב חייהן לטיפול והצלת חתולי רחוב. כל אחת באה מרקע אחר, וכולן פעילות למען בעלי חיים. חברנו יחד והחלטנו שהגיע הזמן שפרדס חנה כרכור תצטרף לעשרות ערים בארץ שהחלו עם המבצע הזה ותדאג גם לרווחת החתולים. גם בהרבה ערים אחרות מי שהפעילו לחץ כדי שמבצע כזה יצא לפועל הן עמותות ופעילים. שתיים מהנשים הן נתי ודנה. שתיהן היו פעילות במשך שנים בעמותות ובאות עם רקע ונסיון בתחום בעלי החיים.. נתי הייתה פעילה בעמותת תנו לחיות לחיות ובצער בעלי חיים רמת גן. דנה הייתה פעילה בעמותת ראשון אוהבת חיות.

מניסיוננו האישי בתור פעילות, יש לנו כח לגרום לזה לקרות!

קישור לעצומה  | קישור לקבוצה בפייסבוק 

תגיות
הראה עוד

1 thought on “גשם בחוץ. ואנא יפנו חתולי הרחוב?”

כתיבת תגובה

Close