השימושון

דברים שקורים ביום רביעי 17/10/07

הקתדרה לספרות בזכרון יעקב
הקתדרה לספרות בזכרון יעקב יוצאת לדרך בעונה שנייה. השנה תארח הקתדרה סופרים ומשוררים ישראליים מן השורה הראשונה, אשר פרסמו לאחרונה ספרים שזכו לשבחי הקהל והביקורת. זוהי הזדמנות לפגוש סופר/ת ולפענח את צופן הכתיבה, לשמוע את הסיפורים שמאחורי "הקלעים" ולהכיר באווירה אינטימית את הקול המיוחד של כל סופר.
מפגש ראשון: סודות משולחן הכתיבה של "אדום עתיק" – פגישה עם הסופרת גבריאלה אביגור רותם. יום ד', 17.10.07 בשעה 20:00 במוזיאון העלייה הראשונה. מחיר כרטיס: 40 ₪. כרטיסים במחלקת התרבות : 04-6291837 (מענה אנושי 24 שעות ביממה). מידע נוסף כאן.

לא קראתי את הספר, אבל מצאתי בבלוג של הוצאת כינרת ראיון איתה. הנה משהו מענין מתוכו, בכלל, היא נשמעת אישה מרתקת:

גבריאלה אביגור (גורמן במקור) נולדה בארגנטינה, והיא נזעקת כשאני שואלת אם מותר לציין את גילה. "אני לא מבינה למה אנשים – גם גברים, אבל בעיקר נשים, מסתירים את הגיל או מנכים ממנו מס הכנסה במקור. לדעתי, על כל שנה שחייתי פה ונשארתי פה, אני מודה למזלי הטוב שלא מתתי קודם. הרי אלף ואחד דברים יכלו לקרות לי – תאונה, מחלה, התאבדות. הבחירה בחיים היא לא מובנה מאליה ואני מכבדת מאוד גם את מי שבוחר שלא להמשיך. בארץ בכלל, להיהרג זה הדבר הכי קל, להישאר בחיים זה קשה. אז שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. חייתי 60 שנה, ואפילו קצת יותר, ואני רוצה להישאר עוד. חוץ מזה, גיל הוא כרטיס ביקור שממקם אותך בזמן, קובע לאיזה דור את שייכת, עם אילו חוויות עברת את ילדותך, איפה היית כשנרצח קנדי. המאורעות שמטלטלים את העולם, איך הם הצטלבו בדרכך ובאיזה שלב בחייך הם תפסו אותך".

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close