השימושון

דברים שקורים בשבת 28/10/06

מסיבת ריקודים אורגנית להורים וילדים!
בתכנית: מוזיקת ריקודים מדליקה שכולם אוהבים, מתחם יצירה, תופים, פיתות בטאבון שמכינים לבד, תאורה צבעונית חכמה, כיבוד צמחוני, שתיה חמה מים ומיץ בהגשה חופשית. מתאים לגילאים שנה וחצי עד 14. המחיר לילד מגיל שנתיים: 30 ש"ח ולהורה 20 ש"ח. כאן יש תמונות מהמסיבה הראשונה לפני חודש. החל מ- 16:00 במתחם מועדון ה"נטאשה", בכניסה לכפר חיים (צומת שלישית אחרי חדרה). פרטים אצל עפרי ואמיר, בטלפונים: 050-7958676, 052-6681700

הראה עוד

20 thoughts on “דברים שקורים בשבת 28/10/06”

  1. ראשית, אף אחד לא התנפל על גלנדון (אייכה?). נדמה לי שהוא היה זה שהתנפל או שמא התקפל ? (סתם, איה גלנדון?). שנית, ראוי ואף רצוי שישימעו קולות אחרים, ומעבר לכך: אני לא בטוח, שכל האתר ממומן, ואני אשמח אם מישהו (מיכל, במקרה הזה,)יסביר למה זה כל כך חשוב, להדגיש החלק שממומן הוא ממומן (רחמנא ליצלן)? אני מצידי הבהרתי באריכות מה אני חושב על הנושא.

  2. אני לא ממהרת להתנפל על גלנדון, מותר שישמעו גם קולות אחרים במאפיה הפרדסחנאית… בעיני הנקודה באתר של רונית היא, שהיא מייצרת משהו שהוא בסופו של דבר אפקטיבי ומהנה, בעצם מזיגה של בידור ואינפורמציה, שאנשים מעוניינים בה וגם מקבלים אותה בחינם. זה נראה לי דיל הגיוני והוגן, שאנשים משלמים לה כדי להנכיח עצמם במקום כזה. יש בו באמת משהו כיפי ונעים, ואני אוהבת לקרוא אותו, אפילו שאני כמעט לא משתמשת באינפורמציה שיש בו. וזה כן משמעותי בעיני שהאנשים שהיא מפרסמת הם לא איזה תאגידים דמוניים אלא אנשים פרטיים, שפועלים בתוך הקהילה, ומעוניינים להרחיב את ההכרות והעסקים שלהם בתוכה, באמצעי הזה כמו בעוד אמצעים, ומוכנים להשקיע בזה כסף. בעיני השאלה המעניינת היא, האם באמת יש קורא תמים שלא עלה בדעתו, או שהצליח לפספס, שזה אתר ממומן, והאם חשוב מספיק לרונית להסביר לו את זה בצורה יותר ברורה (בעזרת איזו שורת כותרת ככה די בהתחלה, נגיד) או שהיא מעדיפה להנות מן הספק. שאלה למחשבה.

  3. בן אדם מנסה להתפרנס ולשלב בתוך זה יצירתיות מסוג מסויים, הן בתכנים, הן בכתיבה והן בעריכה, ותמיד יבוא הציניקן/צייקן ויגיב באופן שלא רק יטיל ספק אלא גם ישאיר קצת רפש מאחוריו וריח לא נעים.

    קצת היסטוריה: מי שבעצם שתל את הבסיס לבלוג הנוכחי זו אילנה פלדה עם "צרצר הכפר", היא עשתה את זה על חשבונה, דרך האי מייל הפרטי שלה ועל חשבון הזמן שלה. היא העבירה את השרביט(אם אפשר לקרוא לזה כך) לרונית כי היא התעייפה וגם כי היא לא "הצליחה" לכמת את את זה באופן כלכלי.

    רונית, עד כמה שזה נראה מכאן הצליחה תוך זמן קצר לייצר (אחלה פועל) אתר שהוא גם תוסס מבחינה חברתית וירטואלית, גם אינפורמטיבי וגם משקף -ולא רק עבור יודעי ח"ן אלא גם עבור זרים- את האווירה הייחודית שיש בפרדס חנה כרכור.

    מה שטוב ברשת, זו האפשרות לבחור. קורא כמו גלנדון יכול לבחור להיכנס לאתר או שלא להיכנס. הנחת המוצא היא שברגע שבחרת להיכנס אתה יכול לסנן את האינפורמציה באיזו דרך שתמצא לנכון.

    וכאן עולה השאלה:האם העובדה שרונית מקבלת כסף עבור כתבה ממומנת פוגעת באובייקטיביות שלה. אני מטיל ספק. האם מישהו שכותב בעיתון מסחרי ומקבל משכורת ממו"ל רווי אינטרסים, הוא יותר אובייקטיבי ממנה. אני שוב מטיל ספק.

    המבחן צריך להיות מבחן התוצאה. האם נפגמה הנאתו של גלנדון מקריאת התוכן רק אחרי שנודע לו שזו כתבה ממומנת או תוך כדי הקריאה. אני מעריך שמה שחורה לו מבחינה מהותית ואסתטית זה העירבוב ה"נוראי" של כסף ותכנים.

    גלנדון יקירי, ראשית, איך שלא תסובב את זה, תראה שבסופו של דבר , המושג הלא מופשט הזה שנקרא כסף מסתובב לו ברקע. שנית,והנה מגיעה שורת המחץ: אין בזה שום דבר רע. זה לגיטימי , נכון וצודק לעשות כסף ואפילו להנות מזה. זו תובנה שאולי מפריעה לך כשאתה קורא את הבלוג של רונית -במיוחד לנוכח אורח החיים הפחות חומרי של בני המקום -אבל זה שם, זה קייים וטוב שכך.

    בוא ניקח רגע לקיצוניות את דוגמת דוכן הנקניקיות בשיקשוק. אם תדע שהיה מי שהכין את הנקניקיות במו ידיו (כן, כמה שזה נשמע נורא) ובישל אותן על פרימוס עם מים, ועמד בתנאי הסף של השיקשוק (אם יש כאלו) האם גם אז זה היה מפריע לך או שאז הייתה מפריעה לך העובדה שמדובר באוכל בשרי בשעה שהשיקשוק אמור לטעמך להיות צמחוני.

    במילים אחרות: האם בכל מקרה משהו היה מפריע לך בגלל הנטיה המיוחדת הזו של אנשים ל"תקן עולם"" ולאוו דווקא על חשבונם?

    והאנלוגיה לעיניננו: האם מפריע הלך העובדה שהאתר (מי בכלל אמר בלוג?) מצליח, שרונית אולי מצליחה להתפרנס ממנו או העובדה שמישהו לא סיפר לך שיש כאן כתבות ממומנות?

    ומי בכלל קבע שרונית צריכה לכתוב בסוף הכתבה שזו כתבה תדמיתית? האם יש כללי אתיקה שקובעים מה מותר ומה אסור? למה צריך להכניס צנזורה? הרשת היא חופשית (עד כמה שניתן) וזכותו של כל מי שכותב לעצב את בכללים בעצמו. אם רונית סבורה שהיא מספיק אובייקטיבית לכתוב על סיגל הספרית, על שירה טילס המעצבת, או על על קפה המושב (ולקבל על זה כסף) אז זכותה לכתוב את התוכן מבלי שהיא תצטרך לתת לך, לי או לאף אחד אחר דין וחשבון.

    ובאשר לפלטפורמהשהיא עושה בה שימוש ציני /כלכלי כביכול (אני לא יודע מהם התנאים לשימוש באותה פלטפורמה) אבל מהרגע שמישהו החליט שזה חופשי, זכוותו של כל אחד לעשות עם זה את השימוש שהוא רואה בו לנכון (כמובן עד שזה מגיע לאף של השכן, אבל לא ניכנס כאן לדיון על צדק, חוק, משפט טבעי ומה שביניהם).

    בשורה התחתונה: זכותו של אדם להתפרנס ממכלול הכישורים, הקשרים והקישורים שלו. נדמה לי שלא צריך ישר לקפוץ , לקבוע מה ראוי בשם אותו צדק אבסולוטי ובטח ובטח שלא לקבוע עבור מישהו אחר כיצד הוא אמור לעשות את הדברים.

    זכותך גלנדון, להרגיש טהור, לא להתלכך בכסף ולהראות לנו את האור. אבל לא חייביים לצעוק את זה . כבר שנו רבותינו "מילה בסלע, שתיקה בתריי".

  4. רונית יקירה, שולחת לך מעט חוסר סובלנות תל אביבית … מי זה הנודניק הפוריטני הזה ולמה הוא מציק? וכמו שאומר אורי חברי האהוב, יאללה יאללה לכפכף.

    וגם, האתר יפה ונעים ומעניין וגם אם מעולם לא יצא לי לאכול את כדורי השוקולד ואו להסתפר אצל סיגל וכו', אני שמחה לקרוא על המושבה החופשית שלך ולדעת שבכל מקום יש אנשים נחמדים טובים ומעניינים (וכן, בכל מקום יש גם נודניקים).

  5. כבר הסתפרתי אצל סיגל ויצא מושלם, והזמנתי ארוחה למשפחה אצל מיכל ויצא טעים, אני אוהבת את הקפה וכדורי שוקולד והרגשה של סיני בכפות הרגלים בקפה המושב ואני בדרך לקנות שתילים ודשן סרפד אצל עמליה. ואני מאד אוהבת לקרוא את מילותייך.
    תודה

  6. יש לך גם את "מה זה האתר הזה" וגם את "פרסום באתר" כך שכל מי שמתעניין לדעת מה קורה פה, מבין שהכתבות כאן בתשלום. אין שום נסיון לטשטוש או העלמת עין, גם אם הוא לא בא לידי ביטוי בדרכים שהצעת.
    מה שכנראה קשה לך לתפוס (אני יודעת שלי היה – ועדיין – ממש קשה לתפוס את זה) זה שמה שרונית לא אוהבת – היא לא מפרסמת! פשוט ככה, כמה מוזר הה?…
    כך שהמסקנה שלך הזאת:
    "חבל
    כשדמיינתי שיש כאן אלמנט אישי, היה יותר מעניין
    בלוג משקף את האישיות שעומדת מאחוריו, וזה אומר שמבחינתך אישי זה מסחרי
    נראה לי שאפרוש מקריאת בלוגך יקירתי"
    פשוט לא נכונה. היא מתבססת כנראה על הדוגמאות שהבאת ושאתה מכיר מעולמנו המג'ייף, אבל פה, יקירי, מדובר במשהו אחר לגמריי…
    מן סטארטאפ אלכימאי שכזה שמחבר בין הנאה צרופה, גילוי לב, פרנסה ויושר אישי.

  7. נו, כמו הנקנקיות בשיקשוק
    היופי באתר הזה הוא בדיוק השילוב בין המסחרי והפרטי כי כולנו מוכרים משהו(את עצמנו…) יום יום וזה לגיטימי להתפרנס. וברור שכדי שאתר כזה ישאר באוויר ויהיו בו את כל התכנים חייב להיות מתוגמל, ולדעתי באתר הזה , ובדרך המיוחדת בכתיבה של רונית זה שעור מצויין איך פרסום יכול להראות. זה מצויין תמשיכי תמצאי הרבה מפרסמים ותעשי מלאן כסף, אינשאללה

  8. גלנדון, תעשה טובה, צא החוצה. השמש בדיוק יצאה, לך תתחמם קצת, תאוורר את האנרגיות הדחוסות. היתה שבת גשומה והנה שבוע חדש.
    תודה שגילמת עבורי הבוקר את קול הספק. באמת, יש לי נטייה כזאת להתפלש בזה. אבל תודה. אתה משוחרר.

    אי פורגיב יו, אי לאב יו, אי פורגיב מייסלף.

  9. נתחיל מהסוף, לגבי וולווט אנדרגראונד ודומיה, זה סבבה לגמרי שכתיבה היא ממומנת . אני בעד שהכותב יחיה מכתיבתו ולא יגווע בעוד הוא מאכיל את קוראיו בתכנים מעניינים. כל פעילות רשת, כחלק מפעילות בתוך העולם בו אנו חיים מכילה בתוכה גם שאיפות כלכליות. השאלה היא ממי ואיך אתה מתכוון להתפרנס. איזבלה ואני מפרסמים תכנים חופשיים ברשת כבר הרבה שנים כשכוונות הרווח הן השפעה על התרבות בה אנחנו חיים.
    כמובן שכל פלטפורמה יכולה להיות מנוצלת בכמה האפנים, וגם בלוג יכול להיות מסחרי. אני לא אוהב את זה, זה כמו להקים דוכן נקניקיות מדוגם בשיקשוק.זה אקט חוקי אך אופורטיניסטי. אני בטוח שגם גד בירון מאד נהנה לכתוב סופרלטיבים על אלו שמזמינים ממנו, אבל אני לא מאמין לו. אפילו לג. יפית אני לא מאמין, מה תגידי.
    בלוג, בפלטפורמת וורדפרס או כל פלטה אחרת, הוא כלי ביטוי אישי. בניגוד לוויינט למשל. השימוש בבלוג יוצר קשר מיידי חסר תיווך בין הכותב לקורא. ברגע שאת כותבת דברים בתשלום, אך לא מספרת שהם בתשלום, את מנצלת את האמון שנותן בך קורא הבלוג. או קי, אז ייתכן שאני אחרון התמימים וכל פרדסחנה מלאה במעכרים ציניים שמבינים מה שאני לא.
    זה לא מספיק שתאמיני במושאי כתבתך. תשאלי את עצמך אם היית כותבת עליהם גם בלי כסף .
    אני מטיל בזה ספק.
    תחושת האופורטוניזם יכולה להשתנות עבורי, כאמור אם תוסיפי את המילים : כתבה בתשלום או כתבה מוזמנת
    לדעתי את לא תעשי את זה. מה את חושבת?

  10. ולא הבנתי מה הבעיה עם "משתמשת בפלטפורמת קוד פתוח שלא נעשתה לצרכים מסחריים". זה קצת נאיבי, לא? בקהילת הקוד הפתוח הדברים פשוט ניתנים, וזה כל היופי שלהם: אתה יכול לקחת פלטפורמה חופשית ולהפוך אותה למושבה חופשית. בעיני זה להשתמש באותה אנרגיה של מעוף. בקיצור – לא ראיתי בכניסה לוורדפרס תמרור שאוסר עלי להתפרנס מהכתיבה שלי.

    שנית – יש בלוגרים מצליחים שאמנם לא עושים באופן ישיר כסף מהבלוג שלהם, אבל יוצרים בו התרחשות שמעלה את שוויים בשוק – ככותבים, כיועצים, או כמומחים בתחומם. גם את זה אפשר לכמת כלכלית.

  11. אתה מעלה פה שאלה לגיטימית ואפילו מתבקשת והנה התשובה: כל מה שאני כותבת, גם כתבות בתשלום, משקפות את מה שאני באמת חושבת ומרגישה לגבי הבן אדם / המוצר / השירות. במשך הרבה שנים כתבתי כתיבה שיווקית מנוכרת וראיתי שאני ממש טובה בזה אבל לא נהנית. הגבול שלי באותה תקופה הגיע כשהתבקשתי לכתוב עלון לאקמולי, שבו אחד הסעיפים היה "תן לילדים שלך אקמולי כדי שהם לא ינג'סו לך בלילה ותפסיד שעות עבודה". אז פרשתי מהעולם הזה ואני בוחרת לעבוד עם אנשים פרטיים, שיכולים לספר ממקור ראשון על הדבר שלהם. מהבחינה הזאת פרדס חנה כרכור והסביבה זה המקום הקלאסי לכתיבה כזו. למפגש כזה, שמשלב התעניינות כנה ביחד עם הצעה לקדם פעילות מסחרית. ברמת האישית, אחד האתגרים שלי הוא להגיע לעבודה משותפת עם הבנאדם שמזמין ממני כתבה כזו. התאמנות יומיומית על הנטייה לשפוט (הכתבה על שולה שדה ממחישה את זה). אם אני רואה שלא אוכל לכתוב מנקודת מבט אמפטית אז אני פשוט מסרבת בנימוס. והיו מקרים מעולם.

    חוץ מזה יש למפרסמים במושבה חופשית גם אפשרות לתת את הדברים בשם אומרם: פשוט מעבירים את הפלאייר ומציגים אותו באתר כמו שהוא, עם תמונה. אם אני מכירה את הבאדם אישית (וזאת קהילה לא גדולה כאן) אז אני מוסיפה כמה מילים. אם לא – אז לא.

    ויש אפשרות לפרסם בחינם בלוחות בצד, ואני יודעת שנוצרים בהם חיבורים בין אנשים.

    היום, אחרי 9 חודשים שמושבה חופשית באויר אני יכולה להגיד לך בשמחה, שהפורמט הזה מגניב ועובד. אין מאחורי כרגע ספונסר ולא מו"ל, אז המשכורת שלי מגיעה מאנשים שחיים כאן בקהילה, שמביעים אמון באתר ובוחרים לפרסם בו.

  12. אם את מסחרית, עדיף שתלכי על זה עד הסוף וכמו עיתון טוב תכתבי "כתבה זו היא כתבה ממומנת". כשהכל מתערבב אז אני כבר לא מאמין לך לאף מילה, גם במישור האישי. את לא פועלת רק בסביבה פרדסחנאית, את פועלת בתוך הרשת. משתמשת בפלטפורמת קוד פתוח חופשית שלא נעשתה לצרכים מסחריים. עיני כמובן לא צרה בארנקך, גם שלי ריק, אבל לטעמי לא מוכרים תפוחים במקום בו מגדלים אותם. אל דאגה, אלחץ על האיקס בסוף הדיון, או באמצעיתו, נראה איך יתפתח

  13. לא דמיינת, יש כאן אלמנט אישי. גם בכתיבה הפרטית שלי (ושל אחרים) וגם במודעות עצמן. מה מפריע לך בזה שהאישי הוא גם המסחרי? הכי טוב לשלב בין השניים. זאת המטרה שלי, ושל רבים הפועלים פה באזור. יש גולשים שנכנסים למושבה חופשית בשביל הסיפורים האישיים ויש גולשים שנכנסים כדי להתעדכן בנעשה בסביבה. גם לעשות עיסוי זה כיף ויש אנשים שמתפרנסים מזה. אפילו אתה מוכר את הקומיקס שלך. אבל אני לא באה לשכנע אותך להישאר. אדרבא, רואה את האיקס הקטן האדום שם למעלה? לחיצה עליו עושה קסמים. תנסה רגע,

כתיבת תגובה

Close