אינטרנטאמנות ועיצובהתפתחות האתרטורים אישייםילדיםסביבה וקהילהשיטוטים

ד"ש מדניאל יהל (#2)

אני אוהבת את דניאל יהל! ושמחה שמידי פעם הוא מעדכן אותי על פועלו בעולם. הד"ש האחרון היה מלונדון. עכשיו הוא בחולון, וכמו שתקראו יש חדש:

[מאת: דניאל יהל]

שעה טובה

לאחרונה, עברתי שינוי מהותי בזהות שלי.

אנשים שלא הכירו אותי, והקלידו את שמי "דניאל יהל" בגוגל, היו מקבלים בתוצאה הראשונה של מנוע החיפוש את הקישור הזה. היום, בשעה טובה הקישור הזה מופיע רק במקום השני לקישור הזה.

בתחילת שנת 2007, כתבתי לתקופה קצרה מילים על מה שחשבתי אז על אמנות, ערבוביה שהיו בה הרבה כעסים, מחשבות והרהורים של "אמן צעיר", בחסות "מושבה חופשית" (ותודה על החסות ההיא ששמרה עלי בפני טבח אינטרנט משובח). מאז, ההתנסות ההיא מלווה אותי, וככל שעובר הזמן, אף על פי שבגוגל מסמנים לי שיום אחד היא בטח תעלם, היא חלק חשוב מהחיים שלי (עד אשר גוגל יחליטו שלא).

"מושבה חופשית" היא עדיין, מהנסיון שלי אחד מאתרי האינטרנט החיים ביותר, שמאחוריהם עומדת קהילה אמיתית. מושבה חופשית היא חלק מהחיים בפרדס חנה- כרכור, ועל ההזדמנות לחזור ולקחת חלק מרחוק באותה הקהילה, אני מוקיר לכם תודה.
היום אני גר בחולון. נסעתי ללונדון ללמוד את התואר השני שלי בפרפרומנס, התחתנתי, ואני מצפה לבן בכור. אני בן 29. אני אוהב לכתוב ועוסק באמנות הפרפורמנס באופן כללי, ובאמנות רדיו באופן ספציפי יותר. אני יזם ומפתח של אמנות הפרפורמנס. עיקר פרנסתי בא מהוראה של אמנות הפרפורמנס בבתי ספר ייסודיים.

דניאל יהל לפני חודשיים הקמתי את "המשרד לפיתוח ולקידום אמנות חיה" שפועל בכדי להגדיל את הנוכחות של האמנות החיה בישראל. המטרה שלי היא להעלות את כמות ואיכות אמנות הפרפורמנס בארץ (שנקראת לעיתים גם מיצג, אמנות בין תחומית ועוד כל מיני שמות), על ידי יצירת משאבים (ספרייה ותחנת רדיו), הזדמנויות (סדנאות עבודה, תערוכות ואירועים), קשרי קהילה (נטוורקינג) ותעסוקה (חינוך לפרפורמנס). הארגון שלי מבוסס על מודל בריטי מוביל בעולם בשם ה"סוכנות לפיתוח ולקידום אמנות חיה".

אמנים ישראלים צעירים, להבדיל מתושבי פרדס חנה – כרכור (כפי שנחשפתי אליהם דרך הבלוג שלכם), הם אנשים מפונקים, מנותקים ואליטיסטים. למרות שהארגון שלי צעיר מאוד, קהל היעד האמיתי שלו לא יוכל להיות אף פעם אותם אמנים צעירים. דיונים שהיו ב"מושבה חופשית" אחרי הטורים שכתבתי היו פי אלפיים יותר מעניינים ואמיתיים מכל דיון אמנותי שהשתתפתי בו עד אז.
רציתי להזמין אתכם, לקרוא, לשמוע, לבקר, לשוחח ולהדיין על האפשרות של אמנות הפרפורמנס להביא לשלום במזרח התיכון.

הנה כמה נקודות להתחיל איתן:
מה ההבדל בין "פרפורמנס", "מיצג", ו"אמנות חיה"?
איך עושים אמנות חיה דרך הרדיו?
איך עושים כסף מאמנות חיה?
איך מלמדים ילדים קטנים פרפורמנס?

אלה שאלות שמעסיקות אותי היום. מעניין מה יעסיק אותי בעוד כמה שנים, בטור הבא ב"מושבה חופשית"?

תגיות
הראה עוד

12 thoughts on “ד"ש מדניאל יהל (#2)”

  1. רונית, כנראה שגוגל מראה לכל אחד משהו אחר לפי הרגלי הגלישה שלו

    יעלה, אשמח גם אשמח לכל ההצעות

    חוץ מזה אם מסתדר לכם לפני כניסת השבת, תוכנית רדיו על רדיו ופרפרומנס, בין אחת לשתיים מחר יום שישי אפשר להאזין רק דרך האינטרנט (אלא אם אתם בירושלים) כאן:
    http://106fmj.co.il/
    וללחוץ האזנה!

  2. הי הי הי דניאל ברוך הבא למועדון "המבוגרים" הנה פסעת אל מעבר ל28 והנה אישה ותכף ילד.. עם מי נתגושש?
    טוב בכל זאת אמן צעיר, יוזם פורץ ואני יותר מאשמח אחרי הקיץ אחרי החגים לשחק קצת בהורדות ידיים ושיתופי פעולה… אוהבת את הכיוון שלך מאוד מקווה שתשמח לכלול גם נשים בשלות ונואשות (רק לפעמים.). מהפרוורים …

  3. אני זוכרת את הפוסט ההוא, של "האמן הצעיר הכועס" וזה בדיוק מה שחשבתי לי אז, "הנה אמן צעיר שרק סיים את הלימודים ובא לו קצת לבעוט"….זוכרת את המקום הזה. אני מאד שמחה לקרוא את מה שכתבת עכשיו , נשמע נהדר ! המון בהצלחה בכל וגם בהתעסקות בשאלות החדשות – יהיה מעניין !

כתיבת תגובה

Close