אקולוגיהנשיםסביבה וקהילה

האג'נדה האקולוגית ביריד האקולוגי

מה הקשר בין ועידת האקלים בקופנהגן ליריד האקולוגי בפרדס חנה – כרכור?

מאת: לילי בוטמן

אין מה לעשות זו עובדה, כשחיים בפרדס חנה כרכור, מרגישים את האג'נדה האקולוגית נוכחת ובענק, זה ניכר בכך שהתנועה הירוקה מימד עברה בפרדס חנה כרכור את אחוז החסימה וקיבלה 3% מהקולות (לעומת 1% בארצי), וגם בכך שקהילת פרדס חנה כרכור באתר אגורה מונה 988 חברים בעוד שקהילת חדרה השכנה מונה רק 1,191 והרי ידוע שבחדרה מתגוררים פי 2.5 תושבים מבפרדס חנה כרכור, אבל יותר מכל זה ניכר בילדים שמגיעים לבית שהם לא מכירים ושואלים "איפה הקומפוסט?", לא "איפה הפח?".

עם זאת ההבנה שלמושבתנו הצנועה יש נציגות במפת האקטיביזם העולמי מרגשת ואף מפתיעה. שלוש נשים שמובילות את המהפכה האקולוגית בישראל היו בקופנהגן ויתארחו בשולחן העגול ביריד שיתקיים ב12 למרץ במרכז אמנויות הבמה בפרדס חנה כרכור.

יעל כהן פארן מנכ"ל הפורום הישראלי לאנרגיה, השתתפה בכנס ה"קלימה פורום" אשר אורגן על ידי הארגונים הבלתי ממשלתיים, במקביל לועידת האקלים. התרגשה לשמוע את העיתונאי ג'ורג' מונביוט, שהביא נתונים מפתיעים בדבר היכולת שלנו לנצל את מקורות האנרגיה העומדים לרשותנו מבלי להביא על עצמנו שואה אקלימית.

תמר קינן מנכ"ל "תחבורה היום ומחר", יצאה במסגרת משלחת ארגוני הסביבה לועידת האקלים ואף ייצגה את ישראל בדיון לילי ארוך כשנציגיה הרשמיים של המדינה עייפו…, " מעניין היה לראות איך העולם נחלק למדינות שממש מאוימות משינויי האקלים וחוששות להעלמותן כמו מדינות האיים, ומנגד למדינות יצרניות נפט המנסות בכול כוחן למנוע שינוי. ולא פחות מכך היה מרתק לראות מדינה שאנשיה רוכבים על אופניים ומביאים את ילדיהם לגן על אופניים גם כשבחוץ קר, או נוסעים באוטובוס למרכז העיר גם כשבחניית הבית עומדת מכונית".

מיכל ויטל, מתכננת ויועצת בנייה ירוקה, השתתפה מטעם ארגון "בוסתן" באירוע הכנה טרום הועידה שנועד להשמיע את קולם של הארגונים הלא ממשלתיים מהארצות המתפתחות. חזרה נרגשת מהפגישות והאנשים, פעילים סביבתיים וחברתיים ממקומות כמו פקיסטן, מלזיה, האיים המלדיביים מהמסירות והחיבור שנוצר על רקע האג'נדה.

נורית השמשוני יפה שתנחה את השולחן העגול בו ישתתף גם חיים געש ראש המועצה מוסיפה ואומרת: "תושבי פרדס חנה כרכור הביעו בבחירות האחרונות את רצונם ביישוב ירוק, ובכך הצטרפו לאנשים ממקומות רבים בעולם שכבר נוהגים באורח ידידותי לסביבה. התפקיד שלי הוא להיות לקהל הזה ראש חץ ולממש את הרצון ולהטמיע מדיניות שתתאים לאורח חיים 'ירוק'".

עוד ביריד: סיורי לקטות וצפרות, הצצות לחצרות אקולוגיות, דוכנים והייד פארק אקולוגי.
היריד יתקיים ביום שישי 12 למרץ. התכנית המלאה כאן >>

תגיות
הראה עוד

1 thought on “האג'נדה האקולוגית ביריד האקולוגי”

כתיבת תגובה

Close