כללי

האוסף: לעבוד עם מה שיש

מאת: אביב מלכא

האוסף הוא מכלול של רעיון שהפך לדרך חיים וממשיך את דרכו אל כולנו.

לפני שנים רענן חלק איתי חוויות מספר בדיוני שקרא. ספר שנקרא "העיר" ומספר על קן נמלים שסופקו לו אוכל שתיה וקירוי (בצורת כיפה גיאודזית). בעצם צרכי הקיום הבסיסיים סופקו באופן תמידי לקן הנמלים הזה. הנמלים הפעלתניות תיעלו את האנרגיה הרבה ובנו מגדלים שאיפשרו להן לפתח שערים אל מימדי הוויה שונים ובכך איפשרו לעצמן התפתחות רגשית ורוחנית.

האוסף הוא הזמנה לכולנו להבין, לחוות ולחיות את ההבנה והידיעה שיש שפע חומרי בעולמנו. הוא כאן, נגיש ובמחיר שייאפשר לכולנו להינות מהיש ולגדול למרחבים שהם מעבר להיגיון. הזמנה לצמצום הייצור התעשייתי, ועם הזמן גם להוריד את רמת הצריכה למינימום. בכך לדעתנו, יתאפשרו כמה דברים – זיהום כדור הארץ, גם מהזיהום המתלווה לייצור וגם מהפסולת שנערמת וחונקת, יילך ויצטמצם מאד.

מיקוד האנושות כחברה וכפרטים יהיה ברבדים אחרים ובכך ייאפשר לנו אולי לחיות את חיינו במימוש מלא יותר.
יש לאפשר לעצמנו את התהליך. למשל לבדוק שוב את המושג "חדש", בהקשר של מוצר. האם חדש הוא בהכרח מוצר שאף אחד עוד לא השתמש בו ועדיין ארוז באריזה? האם מוצר חדש יכול להיות כזה שהוא חדש לי?
האם תמונה היא בהכרח כזאת שנתלית על הקיר או יכולה לשמש גם כדלת לארון או משטח עליון לשולחן?
יש פה הזמנה לכולנו לבדוק אמיתות שנראות לנו מוחלטות ותוך כדי לגלות שהשפע כאן! ושאת רצונותינו (החומריים לפחות), אפשר למלא מהקיים ובכך גם, כאמור, לצמצם את זיהום הכדור וגם להתפנות לדברים שברום מהותנו.

ההתכוונות בקיום האוסף היא מעבר למה שאנחנו מכירים כחנויות יד-שניה. לא מדובר רק בחפצים ורהיטים אקזוטיים, וינטג'יים וכ"ו. אלא גם בפרטים היומיומיים כמו למשל ברגים, תקעים לחשמל, מחברות, סדינים, כלי אוכל "פשוטים"
ועוד ועוד.
נכון אולי מאד זול לקנות חלק מהדברים גם כ"חדשים". אלא שה"חדשים"-זולים האלה מיוצרים בדר"כ ללא צורך אמיתי (לא כי באמת אין יותר וצריך), ומתוך שימוש בחומרים ותהליכי ייצור לא ידידותיים לסביבתנו.

רענן יוצר ומשלב חומרים ועיצובים שכבר קיימים תוך שימוש בצבע (ידידותי) ודמיון שאיתם הוא לעיתים גם משנה את ייעוד החפץ כמו שאנחנו מכירים אותו. בהחלט ייצור ח ד ש מהישן.
כמו כן רענן מטפל גם ברהיטים וחפצים ישנים ומשאיר אותם במתכונתם המקורית עם חיזוק וחידוש כשמתבקש.

לכן, אתם מוזמנים לבדוק איתנו (או עם אחרים כמובן) כשחושקת נפשכם במשהו, ב כ ל דבר, אם יש אותו כבר ולקבל או לרכוש מהשפע שכבר כאן.

האוסף של רענן נמצא בקיבוץ משמרות. נכנסים לקיבוץ, בכיכר שמאלה, פנייה ראשונה ימינה עד הסוף. פתוח בימים רביעי, חמישי ושבת בין השעות 10 בבוקר ל 18 אחה"צ ובימי שישי משעה 10 בבוקר עד 14 אחה"צ ובשאר ימי השבוע אם אתם מגיעים לאזור דברו איתנו בטלפון כי אולי אנחנו בדיוק נמצאים שם.פרטים אצל רענן: 0524.657.367

הראה עוד

6 thoughts on “האוסף: לעבוד עם מה שיש”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close