בעלי מקצועטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

האופטימיות של הגוף

שיטת אלכסנדר התפתחה במאה השנים האחרונות מתוך הסתכלות על האדם המערבי והשלכות קצב החיים המודרני על גופו והתנהלותו. אלכסנדר טען שזכינו בירושה אדירה, אבל אנחנו לא משכילים להשתמש בה:
"Man's Supreme Inheritance" הוא קרא לזה.
לאחר שנים של מחקר עצמאי פיתח אלכסנדר דרך פיזית, בהירה ושיטתית אשר נותנת לנו גישה לאותה ירושה מופלאה ומאפשרת חיבור בין האדם המודע – לגופו. עד היום, סייעה שיטת אלכסנדר לאנשים רבים להתגבר על שלל מחלות ובעיות בכוחות עצמם, תוך כדי ליווי והנחיה ע"י מורים מוסמכים.

שמי יואב טלר, והוסמכתי כמורה לשיטת אלכסנדר  במרכז "גוף במחשבה" של גלית זייף לפני כארבע שנים. ההכשרה במרכז זה הינה ייחודית בקנה מידה עולמי, ומתאפיינת בגישה פתוחה ללימוד גוף האדם על בסיס שיטת אלכסנדר. תהליך הלמידה מלווה בתרגול על מכשירי פילאטיס, דרך אומנויות לחימה רכות ושיטות נוספות, לצד יישום בסיטואציות יומיומיות כגון הליכה, עמידה, ישיבה מול מחשב, דיבור ועוד. שיטת אלכסנדר אינה מכילה תרגילים, אלא נותנת לנו שפה חדשה באמצעותה אנו מתקשרים עם גופנו – לעשות כל מה שאנו רוצים באופן חסכוני, בריא וקל יותר.

אני מלמד באופן יצירתי אשר מותאם לכל אדם ואדם. זוהי אמנותו של המורה: לראות את האדם שמולו, להקשיב לצרכיו ולהבין את הדרך להגיע אליו. עבורי זוהי יצירה, המוטיבציה הפנימית שלי במקצוע. אין שמח ממני כאשר האדם מולי לא זקוק לעזרה יותר – משום שכעת, הוא עוזר לעצמו.

בארבע השנים האחרונות אני מלמד במרכז "גוף במחשבה" במסגרת פרטית, בקבוצות ובמסלול להכשרת מורים. כמו כן אני מעביר שיעורים בבתים פרטיים לצרכי שיקום, ומספק שירותי ייעוץ ארגונומי וגופני לבעלי מקצוע בסביבת עבודתם – בעיקר מול המחשב כמובן.

(עבודה ממושכת מול מחשב: מערכת יחסים אמיתית. בתמונות: ייעוץ גופני בעבודה מול המחשב)

למי זה מתאים?
השיטה מתאימה לכל אדם אשר סובל מבעיות גופניות ורוצה ללמוד כיצד לעזור לעצמו. שמה של השיטה יצא לפניה בתחום בעיות עמוד השדרה והבעיות האורתופדיות, אך ישנן תחומים אין ספור בהם יכול לימוד השיטה לעזור, זאת משום שהאדם לומד להכיר את עצמו, את הרגליו וזוכה ביכולת לבחור בדרך אחרת. בחיי האישיים ראיתי חלחול משמעותי לכל תחום והתחזקות הכוח הפנימי לבחור במה שנכון עבורי.

שיקום ומניעת בעיות: מערכת הפעלה חדשה
לפרקטיים מביניכם, אני מציע דרך לשיקום גופני, ומניעת בעיות עתידיות ע"י פיתוח מנגנון הקשבה אשר יודע לזהות את הציוץ הקטן של אי-הנוחיות או הכאב ולעצור בזמן – לפני הפציעה. לדוגמא, אדם הסובל מכאבי גב כרוניים הזקוק לשיקום, יקבל כמה הנחיות פשוטות ובסיסיות ליישום באופן מיידי, בליווי תרגול מנוחה יומיומית בשכיבה על הגב. עם העבודה הנכונה, ולאחר זמן מה של התאוששות, הכאבים נרגעים והאדם מקבל קצת יותר חופש תנועה. שרשרת ההרגלים שגרמה למצב מתחילה להתפוגג ע"י הפעלה אחרת של הגוף. שיקום הוא תהליך ארוך של עבודה משותפת. ל"מניעה" אפשר לקרוא גם "תחזוקת גוף" או פשוט "צמיחה"; מניעה מתאימה לכל גבר או אישה, אשר רוצה לשפר את המצב הגופני והתחושה הכללית. המדובר בתהליך דומה, ללא הכאבים כמובן. החלפת רשת ההרגלים הישנה במערכת הפעלה טובה יותר של הגוף – מבפנים כלפי חוץ, בכל סיטואציה בחיי היום יום – יוצרת איזון חדש, וגב חזק ובריא יותר.

(בתמונות: שיעור לדוגמא – ישיבה ועמידה ללא קריסה פנימית)

מקרים לדוגמא וקריאה נוספת:
כאבי גב: אפשר להיגמל מזה
אוטונומיה גופנית אצל נכים – ר' מת"א
כף ידי הימנית – א' מול המחשב, ארכיטקטית, הרצליה

תרגול יומיומי
במידת הצורך והרצון אני מתאים לכל אחד סדרת תרגילים יומיים אשר מטרתם לבנות יכולות גופניות ספציפיות. לדוגמא, אדם אשר יושב שעות רבות מול המחשב עשוי לקבל תרגילים שמטרתם לשפר את תפקוד הזרועות ביחס לשאר הגוף, אשר מחלחלים לתוך זמן העבודה שלו מול המכונה. אדם אחר עשוי לקבל תרגול במנוחה. כן – גם מנוחה היא תרגול. תרגול יומיומי איכותי יכול לתת לכם אתנחתא נפלאה ליום העמוס שלכם – וגם לתת לכם תועלת לטווח הארוך, מבלי לעשות נזק. לעיתים אני יושב בפארק הירקון ומתבונן בזרם הרצים עוברים להם ושבים. מדי פעם חולפת לה איילה קלת רגליים או איזה צבי, אך הרוב המכריע, צר לי לומר, לא נראה משהו. אמנם הם זוכים לחלץ רגליים, להזיע, וחלקם אף להנות, אבל עמוד השדרה והברכיים… כואב הלב לראות. אז מה אני אומר? אפשר לעשות הכל – יותר טוב. וכדאי.

המדריך הבריא לרכישת אופניים – ניצן במסע קניות.
תרגול גופני: מדוע כדאי ללמוד את עקרונות שיטת אלכסנדר?

הכשרת מורים
לסקרנים ומתעניינים בנפלאות גוף האדם שמורה בליבי פינה חמה, זאת משום שגם אני הגעתי לתחום מתוך עניין, ואין סיפוק גדול יותר מלתת למי שמעוניין לקבל. בית הספר להכשרת מורים בו אני מלמד בת"א הוא עבורי דרך אולטימטיבית ללמוד על עצמכם – דרך הגוף. המדובר במסלול מפרך בן 3 שנים במהלכו כל תלמיד לומד את גופו ברמה מעשית ומעמיקה, ורוכש כלים בסיסיים לתחילת דרכו כמורה. הדרך להיות מורה לשיטת אלכסנדר בבית-הספר המדובר, בדומה לאומנויות הלחימה, איננה שכלתנית אלא בשלם: האדם לומד על בשרו את הידע שיעביר לאחרים בעתיד. מרכז "גוף במחשבה" אינו בית ספר רגיל. המדובר בבית, מקום קטן ואיכותי אשר משלב את המורים הטריים בעבודה השוטפת, כי אין דרך טובה יותר ללמוד מאשר לצלול למים שוב ושוב.

הכשרת מורים: בי"ס גוף במחשבה

איך זה עובד?
הלימוד נעשה בסדרה של מפגשים פרטיים, בסטודיו שלי בבנימינה, בתיאום מראש.
המפגש הראשון נמשך 45-60 דקות. מפגשי ההמשך נמשכים כ-30 דקות או בהתאם לצורך.
לצרכי שיקום, אני ממליץ על סדרה של 30 שיעורים בתדירות של פעמיים בשבוע.
אפשר לקיים שיעור, לפי הצורך גם במקומות ייעודיים (לדוגמא: באוטו, על חוף הים, בבית מול המחשב, עם הזאטוט ועוד…).

מפגשי מבוא
בנוסף, אני מעביר מפגשי מבוא מעשיים, לפי נושא, לקבוצות קטנות בנות 3-4 אנשים. כל מפגש נמשך כשעה וחצי ונותן לכל המשתתפים הסבר כללי לצד התייחסות פרטנית. נושאים לדוגמא: עבודה מול מחשב, מבוא לשיטת אלכסנדר, הורים צעירים, הליכה, ריצה, תרגול נכון, עבודה במטבח וכל נושא אחר שתראו לנכון, או תמצאו אצלי באתר.

מפגשי המבוא הקרובים יתקיימו ב"מקום בזמן" בקיבוץ עין שמר, בימי ראשון בבוקר ושלישי בערב.
נושא המפגשים יהיה: "הגוף מול המחשב – פיתוח מערכת יחסים בריאה"
"מקום בזמן" – מתחם האומנים בקיבוץ עין שמר, משמאל לחממה האקולוגית.
משך מפגש: שעה וחצי. מחיר המפגש 70 שקלים לאדם, יש לתאם השתתפות מראש בטלפון 0544-757110

 איך מוצאים אותי?
בטלפון: 0544-757110
באימייל: [yoav@yoavtaler.com] האתר – חוכמה גדולה: המדריך למשתמש בגוף האדם

הסטודיו: בנימינה, רחוב החורש 28.

[תודה גדולה להדר ורונית על רוח טובה ותמונות לא פחות]

תודה רבה,

יואב טלר.

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “האופטימיות של הגוף”

  1. הזמנה!

    מפגש ראשון – מועדון אמהות בלי כאבים
    עם התינוק על הידיים, בקלות ובלי מתחים
    ברוח שיטת אלכסנדר והאופטימיות חסרת התקנה
    יתקיים ביום שלישי, 3.4.12 אצלנו בבנימינה.

    כל הפרטים כאן: https://www.facebook.com/events/125340000923857/
    או כאן: http://yoavtaler.com/heb/?p=1626

    תודה!
    תודה!

  2. ממליצה לכל קורא על למידת הגוף ודרך הגוף עם יואב.
    ללמוד איך להקשיב לנימי הנימים, לראות את התנועה, לחוות את הגוף כשלם ולא כאוסף "תיקונים" מקומיים.
    תפיסת הגוף הולכת ומתארכת, והגוף מסתדר כאילו מעצמו..

    למען הגילוי הנאות, אוסיף שיואב בעיניי הוא גם איש חמוד וטוב-לב, ושפעם היינו שכנים (אבל ההמלצה מגיעה מנסיון אמיתי כתלמידה שלו)

כתיבת תגובה

Close