בילוייםזוגיות ומשפחהיוזמות חופשיותנשיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגיםשיטוטים

הבית בפרדס מזמין לחודש אדר פורה

[מאת: הילי מויאל]

בלב פרדס חנה שוכן לו "הבית בפרדס", מקום קטן ביתי, חם ומלא בהתרחשות רוחנית תוססת

"הבית בפרדס" הוא מקום מפגש של נשים וגברים כאחד מרקעים שונים, דתיים, חילוניים וכאלו שלא יודעים להגדיר עצמם. יחד מעמיקים בשורשים שלנו, שואלים שאלות, חוקרים לומדים וצומחים. המורים המיוחדים שמגיעים ללמד מאפשרים התבוננות פנימית אל תוך נבכי הנפש ועבודה מעמיקה תוך חשיפה למקורות היסטוריים יהודיים כהשראה לתהליכים שעוברים יחד. בתוך השגרה היומיומית, ההורות, העבודה והריצות האינסופיות, הבית בפרדס בשבילי הוא מרווח נשימה. מקום לעצור ולמלא את המצברים, תחנת דלק רוחנית.

שבועיים אחרי שנולדה סיהרא, ביתי, מצאתי עצמי בכיסופים לחזור שוב לשיעוריו של שיבי פרומן, בנו של הרב פרומן מתקוע (הידוע בפעילותו ובמפגשיו עם מנהיגים בעולם הערבי- מוסלמי). שיעוריו של שיבי הפכו ליציאה משפחתית קבועה מידי שבוע. השיעור נקרא "לגעת בלב" ואכן לשיבי יש דרך פלאית לגעת בלב ולהרטיט את כל נימי הנפש. זו לא הרצאה אלא לימוד מעמיק ומפגש מרתק בין נפשות מאוד שונות אחת מהשנייה שלכולם מכנה משותף אחד- הרצון ללמוד, לגלות ולשאול שאלות על הקיום המופלא והמשונה שלנו בעולם הזה.

כמה חודשים אחרי הלידה לשמחתי הרבה נפתח בית מדרש ללימודי נשים בימי שני בבוקר. לאמהות שבינינו זו נתינה אמיתית לעצמנו – לצאת פעם בשבוע, לשתות קפה, לפגוש עוד נשים ולהעשיר את עצמנו בתכנים מתוקים. היום נפתח בשיעור ימימה עם איתמר פרלמן בו אנחנו פוגשות מחדש את המהות הטובה הטמונה בתוכנו ולומדות לקבל את עצמנו, את המציאות המשתנה, את בני זוגנו ולקחת אחריות מחדש על התגובות שלנו למתרחש סביבנו ובתוכנו. אחרי שיעור ימימה אנחנו מנגנות יחד, שרות ונותנות למוזיקה לרפא את נפשנו ולשמח את ליבנו.

בסוף היום יש שיעור בעקבות עולם המדרשים לימוד מעמיק במקורות ידע עתיקים ובדיקה מחודשת של המקום בו מדרשים אלו נוגעים לחיי כל אחת מהלומדות.
בפברואר הקרוב יתקיימו ארבעה מפגשים מרתקים עם נשים מדהימות סביב הנושא "מעגל חייה של האשה":

1. אימהות וחינוך ילדים (ג' אדר, 7.2)- שיעור על חינוך ילדים בהשראת שיטת אדלר. השיעור יועבר על יד רוברטה בן דוד – מטפלת ברפואה סינית, מורה ליוגה, ולמדה "הורות על פי שיטת אדלר. (20 ₪ השתתפות).

2. הריון ולידה (י' אדר, 14.2) – כתהליך רוחני בחייה שלאשה המאפשר גילוי כוחות פנימיים- יועבר ע"י רויטל אריאל, דולה ומדריכת הריון ולידה. (20 ₪ השתתפות).

3. המטבח כמקור ריפוי בבית (יז' אדר, 21.2)- סדנא חוויתית מיוחד במינה בה נלמד איך להכניס בריאות לתוך הבית דרך התזונה. נלמד גם על החיבור בין גוף ונפש ונתנסה במטבח ה Raw food הקולינרי המשובח- הסדנא תועבר על ידי סיון בלקין בוגרת לימודי איזון גוף נפש למדה בריאות טבעית, Raw food קולינרי, מדריכת תזונה ומטפלת בפרחי באך. (30 ₪ השתתפות).

בקרוב סדנה לנשים: פנימה – סיפורי מעשיות של ר' נחמן עם נעמי חשמונאי. לפרטים >>

לאחר מכן תיפתח סדנת "אור הלבנה" – נשיות, זוגיות ומיניות ביהדות בהנחיית אחינועם בן גיגי. סדנא בת 12 מפגשים. לפרטים >>

נשים המעונינות לחוות את שיעורי בית המדרש יכולות להגיע לכל היום או לבחור סדרת מפגשים אחת. לפרטים נוספים ניתן לפנות ללימור שלמון במייל או בטל'- 054-4912479. כבר ציינתי שהכל במחיר סמלי למדי??!!

אז אם הדברים שלי נגעו בכם, הנה כמה פרטי מידע לסיום:

בית המדרש לנשים, הבית בפרדס ימי שני מ :9:00 עד 13:00
"לגעת בלב", שיבי פרומן, הבית בפרדס, ימי שלישי ב 20:30
במקום שיעורים נוספים בנושאים שונים ומגוונים, על שיעורים נוספים, אירועי תרבות ומוזיקה קראו באתר.

ב"בית בפרדס" מתקיימים אירועי מוזיקה מידי חודש. האירוע הקרוב: מסיבת ראש חודש אדר. ר"ח אדר, מוצ"ש 5.2. ב20:30 . בתכנית: הופעה של אילן דמרי –סולן בלהקת המדרגות, בליווי אמיר פרלמן (עוד, גיטרה) ואופיר טל (קלידים). השתתפות:30 ₪ , עוגה וקפה מחכים לכם….. פרטים נוספים כאן >>

"הבית בפרדס" – בית יהודי לצמיחה רוחנית. רחוב המעלה פינת דרך למרחב פרדס חנה (מפה) | טל' – אהרון כהן: 050-8756425 לימור שלמון: 054-4912479 | | אימייל | אתר >>

(*) הכותבת: הילי מויאל B/A/ בפילוסופיה יהודית ואומנות רב תחומית, מורה ליוגה וחשיבה הכרתית, למדה בבליותרפיה וטיפול בשלושת הרבדים.

תגיות
הראה עוד

6 thoughts on “הבית בפרדס מזמין לחודש אדר פורה”

  1. לא מפספסת אף יום שני בבוקר. הלימוד הוא המילוי, האיזון וההתפתחות המדהימים ביותר שחוויתי. הלימוד עם איתמר הוא חוויה שאסור לפספס,וזאת זכות גדולה. הקבוצה מגוונת ומדהימה, ואני מחכה כבר לסדנא של אחינועם בן גיגי. איזה כיף שיש מקום כזה.

  2. הייתי בכמה פעילויות שלהם בזמן האחרון. ממליץ בחום ובשמחה לכל מי שרוצה להתחבר לעצמו או לעצמה. מקום מקסים ומרגיע, שנותן לכל אחד ואחת את האפשרות להכיר את היהדות בדרך המיוחדת שלו, והכל במאור פנים ובשלווה עצומה.

כתיבת תגובה

Close