בעלי מקצועגם וגםכלליניו אייג'סדנאות, קורסים, חוגים

הגוף המודע – התכנית ללימודי תנועה ואימפרוביזציה

הגוף המודע

התכנית ללימודי תנועה ואימפרוביזציה 

עם נעם כרמלי ומיכאל שחרור

התוכנית מתקיימת בימי חמישי 10:00-17:15 בסטודיו תנע, קיבוץ עין שמר

לפרטים: 058-5810800 , studio.tena@gmail.com  ,  www.studiotena.org 

 

מטרת התכנית היא התפתחות אישית דרך אימון תנועתי יחד עם התפתחות מקצועית כאמני תנועה וכמורים לתנועה.​ תנועה היא הלימוד הראשון שלנו בחיים ולכן ממשיכה להיות לימוד עמוק, מרתק ומהותי.

את תהליך הלימוד אפשר לתאר בכמה מישורים:
י

* פיתוח יכולת תנועה יעילה, משוחררת, משוכללת, עוצמתית ואלגנטית, המתקיימת בהרמוניה עם הכוחות הטבעיים הפועלים תדיר עלינו ובתוכנו.

* מודעות עצמית כיצורים מונכחים בגוף. מודעות לגוף, ידיעתו וחוויתו הישירה ברמות גדלות והולכות של עידון ומורכבות. פיתוח רגישות תחושתית ומנטלית, הרמוניית גופנפש, והרמוניה עם הסביבה.

* אינדיבידואציה מתוך חווית הספציפיות והחד פעמיות של כל אדם בגופו הייחודי.

* פיתוח שפה תנועתית אישית כאמני תנועה.

* פיתוח אמפתיה, רגישות לזולת ויכולות תקשורתיות וחברתיות.

* איך חיים ביחד במרחב אחד משותף.

פרוט השיעורים במהלך היום:

 

10:00-12:00: אנטומיה, צ'י ותנועה ( BMC ו- FoldUnfold) – מיכאל שחרור

(BMC (Body-Mind Centering ® היא גישה חוקרת לאמבודימנט (הנכחה גופנית), הכוללת שני אלמנטים מרכזיים השזורים זה בזה: אנטומיה חווייתית ותנועה התפתחותית. באנטומיה חווייתית אנו חוקרים את מערכות הגוף השונות ברמת הידע והדימוי, בחוויה ישירה מתוך הגוף ובהפנמה גופנית – אינטגרציה. בתנועה התפתחותית אנו לומדים באופן חווייתי את אופני הארגון התנועתי/רגשי/תודעתי בשלבים ההתפתחותיים המרכזיים מחד תא ועד אדם, מההפריה ועד הליכה. לימוד הBMC משלב אופני לימוד מגוונים: אלתור בתנועה, תנועה מובנית, עבודה במגע, בקול, לימוד תיאורטי בעזרת מודלים אנטומים, ספרים ווידאו, ולפעמים גם ציור וכתיבה. התנועה והמגע הם המרכיבים המרכזיים.

13:00-15:00: Flowork וקונטקט אימפרוביזציה – נעם כרמלי ומורים אורחים

Flowork היא טכניקה לתנועה יעילה, משוחררת וזורמת המתבססת על אקרונות מהאייקידו, שיטת אילן לב וקונטקט אימפרוביזציה. ב Flowork אנו לומדים לחוש את התנועה בגופנו ולאפשר לה לקרות באופן קשור והרמוני עם חוקי הטבע, הסביבה ושותפינו לתנועה. התמסרות לאדמה, לכוח הכובד, מאפשרת לתנועה לעלות חזרה למעלה ויוצרת חיבור בין אדמה ושמיים ובין פנים לחוץ. עם הזמן נגלה איך העקרונות הפיזיקליים יכולים לתמוך בנו ביום יום, איך אנו יכולים להרחיב את האינדיבידואליות שלנו בעודנו מתקשרים, מקשיבים ומכבדים את הזולת ואיך התנאים החיצוניים יכולים להתחבר למשאלותינו הפנימיות.

15:15-17:00: אימפרוביזציה בתנועה ופרוייקטים אישיים וקבוצתיים – נעם כרמלי, מיכאל שחרור ואורחים

מעבדת האימפרוביזציה היא מרחב החוקר את אפשרויות התנועה-התנהגות-הופעה בסיטואציות שונות. הסיטואציות נוצרות באמצעות "סקורים" – הנחיות המכוונות את הפעולה,מגבילות וממקדות אותה. האלתור מחבר את תחום התנועה עם תחום ההתנהגות, ככזה הוא נוגע ישירות בחיים האמיתיים ובתקשורת אנושית. האלתור מאפשר ומחייב אחריות אישית לתהליך הלימוד ומציאת דרך וסגנון אישי. הדגשים בתהליך הלימוד יהיו: פיתוח שפה אישית, אימפרוביזציה קבוצתית ואימפרוביזציה כיצירה אמנותית. בהבדל משיעור, המעבדה תאפשר ותעודד מעורבות אקטיבית יותר של התלמיד בתהליך החקירה.

קורס מורים לתנועה ואימפרוביזציה – נעם כרמלי מיכאל שחרור ואורחים

תוכנית דו שנתית המבוססת על ימי חמישי מלאים בתוספת ארבע סדנאות סוף שבוע במהלך כל שנה. תלמידי קורס המורים יקבלו משימות נוספות וייקחו חלק בהנחיית מעבדת האלתור והסדנאות. אנו מתכוונים לארח בתוכנית ממיטב המורים בארץ, ואולי גם מורים מזדמנים מחו"ל. התכנית מיועדת לבעלי ניסיון קודם בתנועה. הקבלה על סמך ראיון אישי.

עלינו

מיכאלמיכאל שחרור: מיכאל מוסמך על ידי ה School for Body-Mind Centering®) BMC®)  כמטפל בשיטה וכמורה לתנועה סומאטית. BMC עוסק באנטומיה חוויתית ותנועה התפתחותית, הן כשיטה טיפולית והן כדרך להתפתחות עצמית דרך שכלול יכולות החישה, התנועה, ההבעה, והמודעות. מטפל בשיאצו(מ-1994) וב-(2002) BMC. מלמד BMC, קונטקט אימפרוביזציה, אימפרוביזציה ואנטומיה בארץ, ארה"ב וצרפת. מיכאל מופיע כרקדן, בעיקר באימפרוביזציה במסגרות שונות. השכלה אקדמית: תואר ראשון בפסיכולוגיה בודהיסטית  Naropa University, ארה"ב. תואר שני מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. למיכאל ניסיון משמעותי ביוגה, טאי צ'י, צ'י גונג, סישין קיטאידו, תנועה אותנטית, ומדיטאציה. חי בירושלים עם אפרת ונתן בן השנה.

נעםנעם כרמלי: רוקד, מטפל, מלמד ומנהל. במהלך השנים רכש  ניסיון בהדרכה, הוראה וניהול של קבוצות ופרויקטים מגוונים.למד אדריכלות בארץ ובאמסטרדם, וריקוד בלונדון ובארץ. מאז חזרתו לארץ ב  2003 משלב נעם בין עולם התנועה לעולם האדריכלות. כאדריכל עבד במשרד סקורקא אדריכלים עד שנת 2010 והיום מעורב בפרויקטים רעיוניים של "התערבות עירונית". כאמן תנועה, נעם מלמד ומופיע משנת 2004 ומטפל משנת 2008. הקים את קבוצת "אוקטט", רקד בקבוצות  "Echo Echo Dance Theatre Company" שבצפון אירלנד, ובקבוצת "C.I.C.O" שביפן, איתן הופיע בהופעות מבוססות אימפרוביזציה. בימים אלו, משמש נעם כמנכ"ל עמותת הקונטקט ומנהל פסטיבל הקונטאקט בישראל, מנהל את הקורס למטפלים בשיטת אילן לב וכן מטפל ומלמד באופן קבוע.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “הגוף המודע – התכנית ללימודי תנועה ואימפרוביזציה”

כתיבת תגובה

Close