השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל היד

מאת: טליה טוקר

שלום וברכה:

יד
ב- 1/12: נכנס גל חדש אל תוך מערכות הזמן שלנו, גל היד: אחרי הקפיצה שעשינו בגל הקוסם בו הרחבנו את היכולת להכיל דברים חדשים במציאותנו, אנו עוברים לגל היד בו המטרה הכללית היא לממש את ידי האלוהים שלנו. הנשר המאתגר מהגל הקודם, הרחיב את הפרספקטיבה שלנו והבהיר בצורה מדויקת את החלומות אותם אנו מבקשים ליצור בחיינו. גל היד מלמד להוציא לפועל את הרצונות הללו, לפעול ממקום של ידיעה פנימית צלולה ולממש את עצמנו. היד המורכבת מארבעת האצבעות, שהן ארבעת האלמנטים, הכיוונים ורוחות השמים ביחד עם האגודל, "אצבע אלוהים מעל"- המיצגת את המרכז שלנו ואת היכולת לראות תמונה רחבה, מסמלת חיבור פנימי מדויק לרצון שלנו. אנרגיית היד בונה בתוכנו כוח פנימי לעשייה, להגשמה עצמית וליצירת עוגן בחיים. היא מלמדת אותנו לזרום כמו גל, מעניין לעניין, מבלי להעצר באף נקודה. לנוע בריקוד ולהגשים את היצירתיות שלנו. למשך 13 הימים הקרובים היד ממגנטת אלינו את היכולת "לתקתק עניינים" ומאפשרת להימנע ממצבים של עודף פעילות, לחץ, דאגה וחוסר יכולת להשלים את הדברים בהם התחלנו. כך שבגל זה ידי האלוהים שלנו מבקשות לרפא את עצמנו ואת הסובבים אותנו, לפעול בהנאה במציאות חיינו ולהגיע לרווחה, איזון וביטחון בעצמנו וביקום.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה בימים אלה קרויה: "סדר קוסמי", "הקלחת המקודשת" (הקסגרמה 50), לפיה ככל שקיימת הרמוניה בין התפתחות היחיד לצורכי הקוסמוס, ניתן להגיע לידי שגשוג. העשייה (היד) חייבת לספק את דרישות השוק ולהכיר במגבלות הקיימות בו. ככל שנקבל עובדה זו נוכל ללמוד מה ניתן לעשות ולא נבזבז אנרגיה על הבלתי אפשרי. כשהיד פועלת בהרמוניה עם האנרגיה והכיוון של הקוסמוס, ניתן לממש מטרות רבות אתגר בתחום הארצי.

you
ה- 2/12: טון 2 של האתגר, באנרגיה של כוכב בהדרכת שמש: הכוכב מאתגר אותנו לשנות את הדימויים השליליים שיש לנו לגבי עצמנו לדימויים חיוביים וכתוצאה מכך להתמלא במידע חיובי ולהפיץ אור. בעזרת הכוכב אנו לומדים כיצד להפוך למגדל-אורים ולהתמלא באנרגיה של אלת האהבה, ונוס. אנרגיה כוכבית זו מכניסה אל תוך חיינו יופי, הרמוניה ואלגנטיות. כדי לנוע עם היד והידע הקיים בתוכנו, הכוכב מלמד אותנו להתמלא במחשבות חיוביות לגבי עצמנו וחיינו. לראות יותר ויותר את מה שיש ולצבור פלוסים במערכת. אנו לומדים שהאהבה קיימת בכל ושהמציאות מושלמת בדיוק כפי שהיא. השמש המדריכה את הכוכב מלמדת כיצד לנהוג בחמימות כלפי עצמנו , להיות נדיבים ומלאי חום. היא מדריכה להתחבר לאלמנט האש שבתוכנו ובעזרתו ליצור במלוא המרץ את היצירה שלנו. כך שאנו מאותגרים להתמלא באהבה כלפי עצמנו, במחשבות חיוביות על חיינו ובביטחון עצמי, שמאפשרים ליצור בלהט ובאומנותיות וליהנות מהיופי הקיים בחיים.

ירח
ה- 3/12: טון 3 של הפוקוס, באנרגיה של ירח בהדרכת הלך שמים: האינטואיציה מכוונת אותנו לחבק את הילד הפנימי, הרגיש והפגיע שבתוכנו. חכמת הגל מלמדת שהדימויים השליליים שלנו לגבי עצמנו והחוסר באהבה עצמית, החלו במחוזות ילדותנו המוקדמים ואם ברצוננו להחליפם בדימויים חיוביים, עלינו לשחרר את הדפוסים שאימצנו לעצמנו כבר אז. כדי לזרום עם המים שבתוכנו ולנוע באלגנטיות עם גבי גלי החיים, הירח היום מאפשר לנקות את התוכנה הרגשית שלנו. הירח המסמל חיישני רגישות מאד גבוהים מאפשר לקלוט סימנים וסמלים מהחיים עצמם, כך שאנו מוזמנים להבין לעומק את המסרים הסמויים שנקבל במהלך הימים הבאים. הלך שמים המדריך ממלא את ליבנו באומץ ובחמלה להמשך הדרך וביכולת להתעמת ישירות עם כל מה שלא מתאים לנו. אנו מבינים שכדי שנוכל לזרום בהרמוניה עם העשייה שלנו, עלינו להציב גבולות ברורים לכל מה שנמצא מחוץ לטווח הרצונות שלנו. נחישות החלטית זו מאפשרת לזרימה בתהליכי החיים ולהתעצמות פנימית הולכת וגדלה.

כלב
ה- 4/12: טון 4 שבו מגדירים מהמיינד את הצורה לפתרון האתגר, באנרגיה של כלב בהדרכת מגשר העולמות: מעניין שבזריעה לפתרון אתגר הכוכב, המגשר מדריך למות לכל ההרגלים והתבניות שלא משרתות אותנו יותר ולקפוץ על ההזדמנויות החדשות שנקרות בדרכינו. ככל שנתמלא באומץ ובקלילות לעבור מסיטואציה אחת לאחרת בחיינו, בלי הפחד להיפרד ולסגור מעגלים, נוכל להפחית את בזבוז האנרגיה שלנו ונאפשר לידי האלוהים לפעול בספונטניות ובהנאה. ביום שבו המח ההגיוני נכנס לפעולה וחושב על הדרך לפתור את האתגר, הכלב מכוון אותנו לערוך רשימה של כל הרצונות והצרכים האישיים שלנו ולשמור על נאמנות לעצמנו ולצרכים אלה. כלומר לעשות בדיוק את מה שנכון לנו בכל רגע נתון. הכלב מלמד להפסיק לבזבז אנרגיה על לרצות ולתרגם את האחר ולהפנות את האנרגיה הזו פנימה להטענה ולפתיחת הלב. רק כך נוכל לחבר את האש הפנימית המבקשת ליצור לעשייה אלגנטית ואומנותית. כדי שנבטא את אור הכוכב שבליבנו עלינו לאזן את הרגשות הסוערים של המח הרגשי, להגיע לרוגע סביב כל הדרמות והמעורבות הרגשית בחיינו ולפתוח את הלב החכם שלנו.

לפי הסינים, האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה: "המרוסן" (הקסגרמה 9), לפיה קיים כרגע גורם מרסן שמונע מאיתנו כל עשייה משמעותית ולכן במקום לדחוף בתוקפנות וליצור עימותים במערכות היחסים שלנו(ירח3), עלינו ללמוד לרסן את עצמנו (כלב4), עד שהמצב יתאים לביצוע התוכניות של היד. העבודה היא על העצמי (מגשר העולמות) ומבוטאת בעידון הדחפים והתשוקות שלנו.

קוף
ה- 5/12: טון 5 של יצירת כח רצון פנימי, באנרגיה של קוף בהדרכת סערה: הקוף היצירתי, המקורי והמשועשע מופיע ביום החמישי כדי לתת לנו מוטיבציה להמשך הגל. כדי שנוכל לאהוב את עצמנו באמת וליצור את האומנות שלנו, הקוף מלמד לשחק בהנאה, כמו ילדים נטולי דאגות והיפראקטיבים. כח הרצון שלנו הולך וגדל ככל שאנו לומדים לא לקחת שום דבר ברצינות ולזרום בספונטניות עם הפתעות החיים. הקוף מלמד אותנו לבטא את כל מה שמרגישים וחושבים, עד שמתפנה המקום ליצירתיות הגאונית הטבועה בכל אחד ואחת מאיתנו. הדרכת הסערה מאפשרת את ניקוי התאים והחסימות שמנעו מאיתנו עד היום לתת אמון מוחלט, לקפוץ למים וליצור. כך שכוח הרצון שלנו לפעול, להגשים ולהאיר נשען על הגדלת הביטחון שלנו בעצמנו וביקום כולו וביכולת לשחק את משחק החיים בקלילות, במקוריות ובהנאה.

אדם
ה- 6/12: טון 6 של זרימה עם הפלוס, באנרגיה של אדם בהדרכת אדם: ביום זה האדם מדריך אותנו לצעוד בחכמה בדרך שבחרנו לעצמנו, כשאנו ערים להזדמנויות המיוחדות המוצעות לנו. בגל היד אנו מבקשים להתמלא בחיוביות, באור וביצירה ולצורך כך עלינו לשחרר את כל המניפולציות השכליות ואת הספקות של התוכנה הרגשית שלנו. ביום השישי האדם מראה לנו שאנחנו גביע פתוח לשפע של היקום ומאפשר להרים את המבט ולראות את ההזדמנויות שיצרנו לעצמנו כבר. האדם היום מאפשר לאיזון בין צרכים שונים, לקבלת האדם באשר הוא אדם ולהליכה נבונה בדרך שלנו.

skywalker
ה- 7/12: טון 7 של שיא הגל, באנרגיה של הלך שמים בהדרכת נחש: הכוונה הכללית בגל לביטוי ולהגשמה של עצמנו מהדהדת לכל עבר עם החיבור לחמלה ולאסרטיביות של הלך שמים. בשיא הגל אנו לומדים שכדי להגדיל את המימוש העצמי שלנו, עלינו ליצור את החלל והמרחב הדרושים לנו לחקירה ולהתפתחות. השהות עם עצמנו ב"ספייס" שלנו מגדילה את הידיעה הפנימית ואת התפתחות המודעות שלנו. הלך שמים בשיא הגל מחבר למקום נחוש והחלטי, שלא מוכן לסבול שום סוג של התעללות ובאופן ברור וישיר עוצר סחיטות רגשיות ומניפולציות, מכל סוג שהוא. הדרכת הנחש מכוונת לביטוי הרצון האינדיבידואלי, הייחודי לנו. ככל שנכיר בייחודיות זו, נוכל להתמלא באנרגיית חיים שדרושה ליצירה ומימוש. בשיא הגל אנו מתעוררים לדרכינו השונה והצבעונית וככל שאנו מתגברים על הפחד מעימות ישיר ומהצבת גבולות לעצמנו ולסביבה, אנו מתמלאים בעוצמה ובאנרגיית חיים שמאפשרים הגשמה שמחה של עצמנו.

לפי הסינים האנרגיה בימים אלה קרויה: "המשכיות", "התמדה" (הקסגרמה 32), לפיה ניתן לממש מטרות חדשות על סמך התמידי והעקבי שבטבע שלנו. אם ניתן אמון ביכולות המולדות של האינסטינקטים שלנו (הנחש), נוכל לזהות מה נכון לנו במהלך העשייה היומיומית. דבקות במערכות חיים איתנות הפועלות ביציבות (אדם6) יביאו לתחושה של ביטחון. הסינים אומרים: "כשאנו בוחנים את המשכיותם של דברים, ניתן לראות את הנטיות הטבעיות של שמים וארץ. כאן טמון סוד הנצח (הלך שמים7)", כלומר ככל שנפעל בהתמדה לקראת היעדים שלנו ונתאים אותם לצרכי הזמן נוכל לממש את המטרות שלנו.

קוסם
ה- 8/12: טון 8 של היושרה, באנרגיה של קוסם בהדרכת מראה: ביום זה אנו שואלים את עצמנו: "האם אני יוצר/ת, עושה, חי/ה את מה שאני מאמינ/ה בו"? "האם אני מאפשר/ת לעוצמה הפנימית שבי לפרוץ החוצה"? "האם אני נאמנ/ה לידיעה הפנימית שלי ולא תלוי/ה באישורים מבחוץ"? המראה מדריכה אותנו לראות דרך המראות המקיפות אותנו את הצדדים השונים המרכיבים את חיינו, את כל הפינות החדות שאנו מבקשים לעגל. ואז לעשות סדרי עדיפויות, להבין מה תומך בהגשמה שלנו ומה אנו חותכים מחיינו ולעצב את מציאותנו בדיוק בהתאם לסדר שעשינו. בעזרת הקוסם אנו יוצרים הרמוניה בין הרעיונות/האידאות שיש לנו לגבי החיים לבין אופן הביטוי שלהם בפיזי. ההרמוניה הולכת וגדלה, ככל שאנחנו משחררים את הצורך בשליטה בכל פרט ובסובבים אותנו ופועלים מתוך כנות מלאה. ככל שנסכים להתחבר לעוצמה המלאה של הקוסם שבנו ונקשיב לקול הפנימי שיודע ללא הצורך בתוויות ובאישורים מבחוץ, נוכל לחיות את מה שאנו מאמינים בו ולממש את היצירה שמבקשת להתבטא דרכנו.

נשר
ה- 9/12: טון 9 של פענוח כוונת הגל, באנרגיה של נשר בהדרכת קוף: הקוף היצירתי, המשועשע והמקורי עוזר לנו להבין שהדרך היחידה לעשות היא לעשות. לא לחשוב יותר מדי, לא לתכנן ולהיות בעתיד וירטואלי אלא פשוט לאפשר למשחק ולקסם, הקיימים בכל אחד ואחת מאיתנו לצאת החוצה. ככל שאנו מבטאים את האנושיות, הרגישות והפגיעות שבנו, מתפנה המון מקום מהמח הרגשי, מקום שמאפשר לשחק בהנאה וליצור אומנות. מהות הנשר ביום זה מחברת לראייה רחבה של מציאות חיינו, מבלי להתרוקן מפרטים ספציפיים. הנשר "מפיל אצלנו אסימון" היום, בכך שהוא מרומם אותנו אל על וממלא את ליבנו ברצון חופשי. אנו מבינים שהמצוי בחיינו הוא נפלא ומקבלים מהנשר את הדרך המדוייקת להגשים את הרצונות החדשים שלנו. אם נזכר בהמלצת הסינים: להתמיד, להמשיך ולא להתייאש, נוכל ללמוד להתאזר בסבלנות הנדרשת כדי להוציא לפועל מעשים משמעותיים בעולמנו. כך שביום זה הקוף מוביל אותנו בשמחה ובריקוד להגשמה עצמית.

לוחם
ה- 10/12: טון 10 של ה"פינישים", באנרגיה של לוחם בהדרכת שמש: גל היד מאפשר עשייה מהמקום הפנימי שיודע, בהנאה, ביעילות ובלי לחצים ועומסים מיותרים. ביום העשירי הלוחם מדייק עוד יותר את החיבור לקול הפנימי שלנו. הוא מזמין אותנו היום לשאול בפעם האחרונה מה בדיוק האמת שלנו כרגע, מה בדיוק אנחנו רוצים לעשות עם עצמנו ועם ידיעה זו להעיז וללכת בחיינו. האינטלגנציה הגבוהה של הלוחם מאפשרת ליישם היום באופן מדויק ומושלם את הרצונות שלנו. השמש המדריכה מבהירה לנו ניואנסים שונים בדרך ומזרימה אש בעצמותינו ובליבנו, כך שיהיה בנו את הלהט להגשים את רצונותינו. היא מאפשרת להיות נדיבים כלפי עצמנו ולנוע באופן הרמוני בתוך המציאות. ביום העשירי אנו מדייקים עוד יותר את החיבור לקול הפנימי שבנו, שיודע ואת היכולת לבטא ידיעה זו באומץ ובאלגנטיות במציאות חיינו.

אדמה
ה- 11/12: טון 11 של השחרור, באנרגיה של אדמה בהדרכת אדמה: ביום האחת עשרה של הגל, אנו מוזמנים לשחרר את כל מה שעדיין מונע מאיתנו לראות את היופי שבנו ובחיינו ואת המימוש העצמי שלנו עם אמא אדמה, שמעירה את המוחות שלנו. האדמה היום מרחיבה את הידע שלנו ואת טווח קליטת הרעיונות שלנו כדי שנוכל ליישם את הידע שלנו במציאות. היא מלמדת אותנו לקרקע את עצמנו עמוק עמוק אל תוך הגביש הקריסטלי שלנו שבמרכז האדמה. הרעיונות וההשראה שממלאים אותנו מיועדים לכך שנבטא, נשמיע ונחבר אותם לעשייה היומית שלנו. האדמה היום מזכירה לנו פשוט לעשות, בלי יותר מדי דיבורים. ברגע שאנו מתחילים להניע את עצמנו, הדברים פשוט קורים ואינסוף סימנים נשלחים אלינו. אנו מבינים שמה שעדיין עוצר את המימוש העצמי והזרימה היצירתית הוא מחשבות מיותרות והיום אנו מחליפים אותן בעשייה.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה היא "המתנה מחושבת" (הקסגרמה 5), לפיה תחומים רבים בחיינו נמצאים בשינוי משמעותי (קוסם8) ובמקום להתמלא בדאגה ובבלבול עלינו להעלות את הביטחון העצמי שלנו, לשמור על נימה חיובית ובכך לזכות באמונם של אחרים ולהזין אחד את השני מתוך חדווה ועידוד (נשר9). את הגישה החיצונית המובילה להתפתחות פנימית ניתן להשוות לתרגילי יוגה. הסיגול של תנוחות פיסיות מסוימות הכרוכות באיזון, משפיע על הנפש ויוצר תודעה רגישה יותר( לוחם10).

ראי ראי
ה- 12/12: טון 12 של הפתרון, 12:12:12: באנרגיה של מראה בהדרכת כלב: פתרון הגל מלמד על רמת אנרגיה גבוהה במערכת וזרימה קלילה מנקודה אחת לאחרת. המראה ביום של פתרון הגל מעידה על כך שהפסקנו חלק ניכר מבזבוז האנרגיה על הסובבים אותנו. אנו יכולים לראות רק את עצמנו, כך שהשהייה בחברתם של השתפקויות שונות מיועדת ללמד אותנו על המחשבות והרגשות שלנו ולא מעבר לכך. הגל לימד אותנו כיצד להטעין את עצמנו מבפנים בחיוביות ובאנרגיה, ללא תלות בפידבקים מבחוץ וכיצד לחתוך מחיינו את אותן המראות, שגוזלות מאיתנו אנרגיה. הכלב המדריך מעיד על כך שהיום אנחנו מעמידים את עצמנו במקום הראשון בחיינו, נאמנים לעצמנו ולרצונות שלנו ועושים את מה שנכון לנו בכל רגע. בפתרון אנו למדים שהדרך להפוך למגדל אור חיובי היא באיזון התוכנה הרגשית שלנו, שמאפשרת חיים ללא דרמות וקיצוניות. שחרור התלות בפידבקים של הבחוץ מאפשר חיבור לידיעה הפנימית והגשמת רצונותינו מתוך ידיעה זו. האיזון הרגשי מול המראות מאפשר לראות את היופי שקיים בנו ובחיינו, לשמור על רמת אנרגיה גבוהה במערכת שלנו ולהפוך לכור אטומי של אנרגיה, שמקרין אור כל הזמן ומשקף אותו החוצה לכל עבר.

סערה
ה- 13/12: יום שער: טון 13 של הנוכחות, באנרגיה של סערה בהדרכת לילה: מיד שממגנטת חיבור לידיעה פנימית, לזרימה מהנה בחיינו ולהגשמה עצמית לסערה ביום השלוש עשרה, שממלאה אותנו באמון, בביטחון עצמי וביכולות מנהיגות. אתגר הכוכב הוביל אותנו בהדרגה למקום שבו אנו משחררים אמונות ותבניות שליליות על עצמנו ושינוי הדימויים השליליים לחיוביים, מעלה את הביטחון העצמי שלנו ואת האמון שלנו בתוכנית רחבה יותר. היכולת לרפא עם ידי האלוהים שלנו מתעצמת בסוף הגל, לאחר הניקוי של הטראומות והפצעים שהצטברו בתאי הד.נ.א האנושי שלנו. כתוצאה מהניקוי והריפוי שעברנו, בסוף הגל אנו מוטענים באנרגיה חיובית, בכוחות למשש את עצמנו ובאמונה בחיים וביעוד שלנו. סערה טון 13 מעידה על חיבור ליכולות גבוהות של הילינג וריפוי, כך שכתוצאה מתהליך הזרימה של הגל, אנו מוטענים באנרגיה ובמידע אינסופי. הלילה המדריך מעיד על כך שהיום אנו מרגישים בנח עם עצמנו בחיינו ויכולים לזרום עם האינטאוציה החדה שלנו. הוא מאפשר התייחסות מזווית ראייה אחרת אל החשכה והקוטביות בעולמנו ומחבר אותנו לרובד פנימי עמוק של הבנה. הלילה היום מעיד על כך ששחררנו חלק נכבד מהתוכנה הרגשית שלנו, נגענו בעומק נפשנו והתחברנו ליכולת הזרימה האינטואיטיבית.
גל היד לימד אותנו כיצד לשחרר פחדים עמוקים שהגבילו את העשייה היצירתית שלנו, להעלות את הביטחון העצמי שלנו והיכולת להטענה פנימית וכתוצאה מכך אנו קופצים היום למיימי החיים בשמחה, בהתרגשות ובזרימה נעימה.

מאחלת לכולנו גל יד יודעת, פורייה ויצירתית.
באהבה, טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337
| אימייל | אתר

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close