השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הירח

מאת: טליה טוקר

ברכות לכולנו:
מחזוריות הצ'ולקין ממשיכה לנוע והנה הגענו לתחילתו של ג'נסיס הירח. לוח המאיה הקדוש מחולק לשלושה "עידנים" שמסמלים את ההתפתחות האנושית על גווניה- מעידן הדרקון, הג'נסיס של האל האם, הראשית, המקור- אל עידן הקוף היצירתי והאקטיבי, שמקשר בין החלק הראשון של הצ'ולקין של קבלת המידע לחלק השני של היישום שלו- אל עידן הירח בעל העומקים וחיישני הקליטה המחודדים. גל הירח מתחיל מחזוריות של ארבעת הגלים האחרונים של הצ'ולקין, שבמהלכם אנו לומדים כיצד לנטרל סופית טראומות ילדות ומידע רגשי ממוחזר, כיצד להרחיב את טווח הקליטה המוחית שלנו למידע חדש וכיצד לזרום בהנאה על גבי ספיראלת הזמן והחיים. מאחלת לכולנו ג'נסיס ירח מעצים.
ירח
1/6: תחילת גל הירח:
הירח של תחילת הגל מלמד אותנו כיצד לזרום בחיינו, כיצד להתגלגל ממצב אחד למשנהו בלי לעצור באף נקודה. הירח מסמל את המים האוניברסאליים ומלמד לנוע ממקום רגשי מאוזן. כשאנחנו מתבוננים בים האינסופי, אנו מגלים שהוא כל הזמן בתנועה ולא עוצר אף לא לרגע. כך גם בגל הירח אנו לומדים לזרום מעניין לעניין שקטים, רגועים ומחוברים לעוצמה שלנו. הירח מסמל גלגל עם הציר שלו ונותן לנו את הכח להתגלגל בחיים ממצב אחד למשנהו. בחלק האחרון של מחזוריות הצ'ולקין בכלל ובגל הירח בפרט, אנו מוזמנים לחזור לשורשים הפיזיים שלנו, למחוזות ילדותנו, למקורות שלנו. שם אנו לומדים לנקות דפוסי חשיבה והתנהלות, שהשתרשו במוחנו ואנו ממחזרים אותם שוב ושוב במהלך השנים. אנרגיית הירח עוזרת לטפל בנושאים של דיכוי עצמי, הזנחה עצמית ואי מימוש מלא של הפוטנציאל שלנו. הירח מסמל את 'חוק הגורם והתוצאה' ומלמד על כך שהסיבות למחזור, לדיבור העצמי השלילי ולהתנהלות האוטומטית שלנו בחיי היום יום, קשורות בזכרונות תת מודעים מבית ילדותנו. בעזרת הירח ניתן לנקות את התבניות הדפוסיות הללו שמנהלות את חיינו ולהתחבר בחום ובאהבה לילד הנצחי שבנו. במהלכו של הגל, הירח מחדד את יכולת הקליטה שלנו לסימנים ולמידע, מדייק את המחשבות שאנו משדרים ליקום ומאפשר להבין את עקרון התקשורת הפנימית. ככל שאנו מנקים את ה"פיילים" מהילדות, אנו יוצרים תקשורת עמוקה עם עצמנו ומתחברים לעוצמה שלנו. כך שבגל הירח נוצף במפגשים "מקריים", בשיחות עמוקות ובכלל בסיטואציות מרובות משמעות. ככל שנסכים לראות את המסרים שנשלחים אלינו כל הזמן ע"י היקום, נוכל ליצור עוגן בטוח, זורם ועוצמתי בתוכנו, להתעורר ולהתחבר למלאות שקיימת בנו ובחיינו.

כלב
2/6: יום שער: טון 2 באנרגיית הכלב:
כלב באתגר הגל מבקש מאיתנו "להקפיד" לעשות את מה שטוב ונעים לנו ואת מה שפותח את ליבנו. הכלב הידוע בתור ידידו הנאמן של האדם, מבקש שנהיה החברים הכי טובים של עצמנו ושנשמור על נאמנות לרצונות שלנו. אתגר הכלב מלמד כיצד לשים את עצמנו במקום הראשון בחיינו, להעמיד את רצונותינו בראש סדרי העדיפיות שלנו, לעשות אך ורק את מה שבא לנו וכל אלה מאפשרים לשמור על לב פתוח כל הזמן. במקום לייצר דרמות במערכות יחסים קרובות, לחוות עליות וירידות במצבי הרוח, תחושות של כעס ואכזבה ודינמיקות של שאיבת אנרגיה מהסובבים אותנו, הכלב מלמד כיצד להטעין את עצמנו באהבה ולאזן את רגשותינו.
אתגר של כלב באנרגיית שער מעמיד אותנו אל מול כל מה שמרגש ומסעיר את נפשנו. במהלך הגל עולים נושאים של אינטימיות, של נאמנות לעצמנו ולצרכים שלנו ושל שיתוף אמיתי עם השותפים שלנו למסע החיים. ה"משימה" בגל הירח היא לשחרר מחיינו את הקיצוניות, המעורבות הרגשית והנטייה לרצות את האחרים ובמקומם לפתוח את הלב כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו ולהתמלא בחמימות, בשמחה וברוגע. הכלב, שמחבר בין ה-"כ"- הכוונה ל"לב" מאפשר במהלך הגל לזהות מה פותח את ליבנו ומעודד אותנו לשהות בחברתם של אנשים שחושבים כמונו ושתומכים במימוש המלא שלנו.

קוף
3/6: יום שער: טון 3 באנרגיית הקוף:
ביום של תחילת הפוקוס לפתרון האתגר, הקוף מבקש מאיתנו לשחק באלגנטיות את משחק החיים. המאיה מלמדים שבתחילת תהליך האיזון של רגשותינו הסוערים כדאי לחבור לאיכויות הקסם, המשחק והמקוריות של הקוף. במהלכו של גל הירח אנו עוברים תהליך עמוק של התבוננות עצמית וכדי שנוכל לרפא את הנושאים שעולים, עלינו לשחרר את רצינות היתר ואת הכבדות. הקוף ביום זה מלמד כיצד ניתן לקחת בקלות את האירועים השונים בחיינו, לזרום בנעימים מסיטואציה אחת לאחרת ולראות את ההומור שקיים בכל רגע. כבוגרים יש לנו נטייה להיות מאד רציניים ואחראיים ובטח כשאנחנו מנסים לפתור את חוסר האיזון הרגשי שלנו. הקוף הגאון והמקורי מאפשר לשנות את זווית הראייה הרצינית ולהפתח לאפשרויות אחרות לחלוטין. ביום השלישי של הגל, הקוף מלמד אותנו כיצד לעלות על בימת החיים בדרך יצירתיות ומשועשעת ולזרום בקלילות מעניין לעניין.

האדם
4/6: טון 4 באנרגיית האדם:
ביום שבו אנו מגדירים בצורה מפורשת אפשרויות לפתרון אתגר הכלב, האדם מכוון אותנו להיות "גביע פתוח לשפע של היקום". הזריעה המנטלית לפתרון האתגר מלמדת שהיקום מלא במתנות עבורנו וכל שנדרש מאיתנו הוא לשנות את זווית הראייה ל"יש" במקום להתמקד בחסר המוכר. ביום הרביעי האדם מלמד להקשיב לסימנים שאנו מקבלים מהירח, לצעוד בדרכינו בתבונה ולהקשיב לרצון הלב, ששמנו במקום הראשון עם הכלב. אנו מוזמנים לרשום את כל מה שאנו רוצים בדרך שלנו עכשיו ואת הרשימה הזאת ליישם. ניתן להתבונן ולבדוק אילו התנגדויות עולות בתוכנו, אילו ספקות מונעים מאיתנו מלבטא את רחשי הלב שלנו וסביר שנגלה, שמחשבות הכשל הן מחזור של מידע מהילדות. האדם הנבון עוזר לשחרר "לופים" שכליים וקופץ על ההזדמנויות שנקרות בדרכו. מעבר לכך האדם מבקש שנקבל את האנשים סביבנו כמו שהם ונסתכל על כולם בגובה העיניים. ככל שנרחיב את התפיסה שלנו לגבי בני האדם בכלל ונבין שכל אחד ודרכו הוא, כך נרחיב את מעגל ההשפעה שלנו ונמגנט לעצמנו שפע באינטימיות, בחברויות ובכל מה שנרצה.

הלך שמים
5/6: טון 5 באנרגיית הלך שמים:
ביום החמישי הלך שמים עוזר לנו לגבש כח רצון חזק ויציב להמשיך את התהליך שבגל הירח בעזרת האומץ, ההחלטיות והחמלה שבו. הוא ממלא אותנו היום בנחישות, עוצמה ואסרטיביות שעוזרים בשחרור הדרמות ובזבוזי האנרגיה. המוטיבציה להתמודד עם אתגר הכלב גדלה ככל שאנו מסכימים להתעמת ישירות עם כל מי ומה ששואבים לנו את האנרגיה ולומדים להגיד "לא" ברור למצבי ההתעללות השונים, שעד היום אפשרנו בחיינו. כדי שבאמת נוכל לזרום עם עוצמות הירח שבנו ולהיות נאמנים לרצונות שלנו, עלינו ללמוד לשים גבולות ברורים לכל מה שלא מתאים לנו. הנטייה שלנו לרצות את האחרים, להזדקק לפידבקים מהסביבה וכל סוגי התלות למינהם שפיתחנו, גרמה לכך שיצרנו מרחבים פרוצים באנרגיה שלנו והלך שמים היום מלמד כיצד ליצור מרחב מוגן להטענה קוסמית. הוא מזמין אותנו להיכנס אל תוך ההיכל המקודש שלנו וליצור לעצמנו מרחב שבו אנו חוקרים, לומדים ומקבלים מידע ותשובות לגבי עצמנו. המרחב הזה מגדיל את היכולת לעמוד על רצונותינו ומאפשר חיבור ישיר להדרכה מהנפש.

הקוסם
6/6: טון 6 באנרגיית הקוסם:
ביום שבו אנו מתאזנים לקראת שיא הגל, הקוסם עוזר לנו להכיל את התהליכים והאירועים המתרחשים עכשיו בחיינו. אנו הולכים ומתקרבים אל הילד שבתוכנו, לומדים לשנות דינמיקות ממחוזרות במערכות היחסים הקרובות אלינו והקוסם היום מחבר אותנו לידיעה פנימית ומרחיב את זווית הראייה שלנו כלפי התהליכים שאנו עוברים. הקוסם מאזן את הנטייה שלנו לבקש אישורים מבחוץ, במקום להקשיב לקול הפנימי שלנו. אנחנו יודעים הכי טוב מה נכון לנו ומי אנחנו וככל שנשען על תחושות הבטן שלנו, נוכל להרפות ולהרגע. לקראת המשך תהליך איזון הרגשות שלנו בגל הקוסם מחבר אותנו לעוצמה הקיימת בנו ומשחרר מאיתנו את הצורך לשלוט בעצמנו ובאירועי החיים. בעזרת עוצמת הידיעה השקטה של הקוסם אנו מתאזנים ומאפשרים לעצמנו יותר ויותר לזרום עם הרצונות שלנו בחיי היום יום.

נשר
7/6: טון 7 באנרגיית הנשר:
בשיא גל הירח אנרגיית הנשר מרוממת אותנו מעלה מעלה ומראה את הפסיפס הרחב והרבגוני של חיינו. הנשר מרחיב את נקודת המבט שלנו כדי שנקבל פרופורציות בנוגע לדרמות ולמצבים הקיצוניים בחיינו. במקום להתפס לפרטים ספציפיים ולהדגיש אותם, הנשר היום מאפשר לראות כיצד כל אירוע בחיינו הוא חלק ממשחק גורלי עצום. פעמים רבות אנחנו "נתקעים" על מחשבה אחת שלילית ולא מצליחים להרפות ממנה. הנשר עוזר להבין שאנו בוחרים בכל מה שקורה בחיינו ושביכולתינו לשנות גם את המצבים שלא רצויים לנו. בשיא התהליך של הגל אנו לומדים לשחרר את החסימות המחשבתיות ואת הדינמיקות של קורבן/אשם מחיינו, שהם מחזור של דפוסים מהילדות. ככל שאנו מרחיבים את זווית הראייה בנוגע לאירועים השונים, אנו מתמלאים בתחושת חופש ושמחה. בשיא הגל, הנשר מחבר אותנו לתקווה ולחלומות הפועמים בליבנו וכך עוזר לנו להגיב לאירועי החיים השונים ממקום רגשי מאוזן.

הלוחם
8/6: טון 8 באנרגיית הלוחם:
ביום השמיני מתעורר הלוחם הנבון שבנו ושואל שאלות ומטיל ספקות בכל התהליך הרגשי שמתרחש. הוא מזמין אותנו לשאול: "עד כמה אנו באמת משוחררים מדרמות וממעורבות רגשית בחיינו, גם אם מדובר בסערות פנימיות"?, "עד כמה אנו באמת נאמנים לעצמנו ולצרכים שלנו במסגרת מערכות היחסים הקרובות אלינו"?, "איזה קשרים בחיינו עדיין לא מאוזנים ומעוררים את הילד הפגיע שבתוכנו"?, "עד כמה אנו באמת עושים בכל רגע את מה שטוב לנו ונמצאים בראש סדרי העדיפיות שלנו"?. בעזרת האינטליגנציה הטבעית של הלוחם ודרך חקירה פנימית ממוקדת אנו מקבלים את התשובות לשאלות הללו. אנו לומדים להגיע לידיעה ברורה מעבר לכל ספק ועם ידיעה זו לנוע בחיינו. ביום השמיני של גל הירח אנו מוזמנים לבטא את החכמה שלנו, כשאנו משוחררים מתלות וממעורבות רגשית ובמקומם לומדים להתהלך בחיינו בתחושת חופש ותעוזה.

אדמה
9/6: יום 9 באנרגיית האדמה :
ביום התשיעי של הפענוח, הכוונה שלנו לאיזון רגשי ולחיבור לעוצמת הילד הרגיש שבנו מתחילה להתגשם במציאות באנרגיית האדמה. אנו מתחילים להבין שכדי לאזן את התוכנה הרגשית שלנו, עלינו ללמוד להניע את עצמנו באופן אקטיבי במציאות חיינו, להתקרקע בתוך המציאות שלנו, להתמלא בחיוניות וליישם את רעיונותינו. במקום לחשוב כל כך הרבה ולבזבז המון אנרגיה על מחשבות על עשייה, אנו לומדים פשוט לעשות, בלי לדבר יותר מדי. מעבר לכך אנרגיית האדמה היום מגדילה את המודעות שלנו ל"צירופי מקרים" שונים הנקרים בדרכנו. היא מגדילה את הערנות לסימנים על הדרך ואת היכולת לבטא את הכישורים והידע שלנו, בזמן הנכון ובמקום הנכון. מכאן שביום התשיעי האדמה דוחפת אותנו להתעורר ולעשות את שלנו. ברגע שאנו מרכזים את האנרגיה שלנו בעשייה, אנו מקבלים עוד ועוד מידע שמרחיב את ליבנו ואת היכולות שלנו.

מראה
10/6: יום שער: טון 10 באנרגיית המראה:
המראה ביום העשירי מאפשרת לדייק את תהליך הגל עוד יותר, דרך התבוננות מעמיקה בהשתקפויות שלנו. המראות שמלוות אותנו בחיינו מלמדות עד כמה אנו מאוזנים רגשית, מולן ודרכן. דרך ההשתקפיות אנו לומדים עד כמה אנו מבזבזים אנרגיה על האחר, זקוקים לפידבקים ממנו, לתשומת הלב שלו וזאת במקום להטעין את עצמנו מבפנים. אנו מוזמנים להעמיק את ההתבוננות בסובבים ולראות עד כמה אנו מנסים לשנות את האחר, במקום לעשות את העבודה על עצמנו ועד כמה יצרנו לעצמנו מראות, שמשקפות את היופי והמקוריות הקיימים בנו. תהליך ההתבוננות הכנה במראות שלנו מאפשר את הפסקת ההשלכות והתרגומים, מעמיק את האיזון הרגשי שמתחיל להיווצר בתוכנו ומגדיל את יכולת הנוכחות שלנו ברגע ההווה.

סערה
11/6: טון 11 באנרגיית הסערה:
אחרי כברת הדרך שכבר עברנו בגל, ביום האחת עשרה מגיעה הסערה ומבקשת שנרפא וננקה עוד כמה חסימות, שקיימות בתאי גופנו. יום זה מיועד לריפוי עדין ויסודי של הזכרונות והרגשות השליליים שהצטברו בתאים. החיבור לילד שבתוכנו מעלה זכרונות רבים, פצעים רדומים מהעבר ורגישויות שונות והסערה היום עוזרת לנקות את הנושאים שעלו. היום של ההמסה והשחרור של מה שעדיין חוסם את האיזון הרגשי שלנו מיועד לכך שנרפא סופית את מה שעלה במהלך הגל: את הרגשות הלא מאוזנים, את הנטייה לרצות, את הדרמות והקיצוניות. הסערה היום עוזרת לנקות גם את המחשבות הביקורתיות שלנו על עצמנו וכך מגדילה את הביטחון בכישורים ובידיעה הפנימית שלנו. ככל שאנו נכנסים אל עומק הדפוסים ומסכימים להאיר אותם במידע חדש, אנו מתמלאים באנרגיה, נותנים אמון בעצמנו וביקום וקופצים בתמימות ובשמחה של ילד אל הרפתקאות החיים המרגשות.

שמש
12/6: טון 12 באנרגיית השמש:
ביום של פתרון הגל אנו מגיעים למקום של בהירות פנימית לגבי מעשינו וחיינו ולתחושת ביטחון ויציבות פנימית. שמש בפתרון מלמדת שהחיבור המחודש לילד הרגיש שבנו שיחרר תחושות של ניכור וחוסר אונים ובמקומם מילא אותנו בחמימות פנימית ובחיוניות. ככל שהמחזור הדפוסי הרגשי הולך ונעלם מחיינו, אנו מתמלאים בחום פנימי של יצירה שמתפשט ומתרחב אל נדבכים מרובים בחיינו. אנו מבינים שככל שאנו עושים את מה שטוב לנו וקשובים לרצונותינו, אנו חווים את אש החיים הפועמת בתוכנו, כשלהט פנימי זה רק הולך ומתחזק ומוקרן לכל עבר. השמש היום מעידה על כך שלמדנו כיצד להתנהל באופן הרמוני בחיינו ואנו חשים עוצמתיים וממוקדים. בפתרון אתגר הכלב, השמש ממלאה אותנו באור אלוהי מוזהב וממיסה סופית את העומסים הרגשיים, שהתוכנה הרגשית העלתה במהלך הגל. האש היוקדת שבנו יוצרת עוגן פנימי של ידיעה ומלמדת כיצד לתפוס את הרגע העכשווי ולהנות ממנו.

דרקונה
13/6: יום 13 באנרגיית הדרקון:
בסוף גל הירח אנו נוגעים ברטט של תוכנית האם עם דרקון בטון שלוש עשרה שמסמל רכות, קבלה, הודייה וראייה קוסמית. הגל מוביל אותנו לאט ובהדרגה למקום של קבלה עצמית אמיתית, מקום שבו אנו מכירים במה שקיים בנו ונהנים מחיינו. הביקורת וההרס העצמי שקשורים בתוכנה הרגשית ובמחזור דפוסי הילדות מפסיקים ובמקומם אנו מזינים את עצמנו בחיוביות ובהשראה הישר משדה הנפש שלנו. במהלכו של גל הירח אנו עוברים תהליך של התבגרות והתפתחות. מירח שהוא ילד רגיש, שפעמים רבות נמצא במצב הישרדותי ובהגנה על עצמו אל דרקון שהיא אנרגייה אימהית פורייה ומזינה, התגלמות הנשיות בשיא הוויתה. מירח בעל יכולת לתקשור של סימנים וסמלים עד לאל האם שמקבלת ובוראת עולמות דרך סימנים אלה. תהליך איזון הרגשות של הגל מוביל לעוצמה נשית חזקה, שיוצרת ומתחדשת בכל רגע נתון. בסוף גל הירח כולנו מוזמנים לרטוט יחדיו בתדר הספיראלי של תוכנית האם ולהתחבר באהבה לחן ולחסד של מקור החיים.

מאחלת לכולנו
גל ירח זורם ומרפא..
באהבה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

1 thought on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הירח”

כתיבת תגובה

Close