השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הלוחם

מאת: טליה טוקר

ברכות לכולנו:

הלוחם
גל הלוחם אליו אנו נכנסים מלמד כיצד לבטא את האמת העמוקה ביותר שלנו באלגנטיות, בחכמה ובתעוזה. הוא מניע את המעבר מהמערכת הדפוסית, שממחזרת שוב ושוב את אותן התבניות המוגבלות אל מערכת הגיונית, שבה אנו בעלי בחירה אינסופית. זהו גל שבו אנו מבטאים את האמת שלנו ומקרקעים אותה אל מציאות חיינו. הגל מלמד כיצד להפוך את הרעיונות והכישורים שבנו למציאות חיובית ופורחת. כיצד לפעול מתוך הרצון (הרץ), מתוך חופש בחירה ולא מתוך הצורך (הצר) וכיצד להתמלא בחיוביות וברוח אומנותית לקראת ימים מלאים בעשייה ובהשראה.

1/9: תחילת גל הלוחם:
הלוחם ממגנט עימו את חכמת הקדמונים ומאפשר את התרחבות המוח האנושי. הוא מחבר אותנו לדרך של התבוננות שקטה בעצמנו ובהתרחשויות בחיינו. התבוננות זו מאפשרת את הרחבת המודעות האישית והופכת את האינטליגנציה הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו לפעילה. הלוחם של תחילת הגל שואל שאלות, בודק ומטיל ספקות עד שהוא מגיע למה שנכון לו. כך, ביסודיות ולעומק, אנו למדים את התחומים שמבקשים להיוולד דרכינו ובחיינו. בדרכו האינטליגנטית מתמודד הלוחם בשעבוד הפנימי, בתלות באנשים, בחפצים ועוד, עד שהוא מגיע לתחושת חופש פנימית של ידיעה ומעשה. המטרה בגל היא לבטא בחן ובתבונה את האמת הפנימית שלנו. אחרי שהשתחררנו מהישן בגל הלילה והרשנו לחדש ולשונה להתווסף אל תוך חיינו בעזרת אתגר הזרע שבו, אנו מוזמנים לנוע באומץ ובאלגנטיות אל תוך מציאותנו המשתנה. הלוחם מאפשר להיות עצמאיים בשטח, לא תלויים בדבר, בין אם בהתמכרויות שלנו או באנשים, חפצים ומצבים ממוחזרים. למשך 13 הימים הקרובים, הלוחם ממגנט אנרגיות של אמונה בעצמנו וביכולות שלנו, שמירה על צינור נקי וחיבור לקול והדרכה פנימיים, שתמיד מלווים אותנו בדרכינו.

אדמה
2/9: יום שער: יום שני באנרגיית האדמה:
האתגר בגל הלוחם הוא להתחבר לאדמה. לחוות תחושה של עוגן פנימי בתוכנו עם שורשים עבותים, שמגיעים אל עומק נבכי האדמה. לעמוד איתן ויציב בחיינו עם שתי רגליים על הקרקע. תחושת ההתחברות לקרקע מאפשרות להתנהל בתזמון מושלם במציאות. ככל שאנו מקורקעים, כך אנחנו שמים לב לסימנים שנקרים בדרכינו והענפים שלנו מתפשטים אל על. אם כך אנו לומדים בגל להתחבר לאמא אדמה- במגע, בהליכה יחפים על האדמה, בחיבור לחיות, לצמחים, לאבנים ולקריסטלים. תחושת העוגן הולכת ומתרחבת ככל שאנו נמצאים בעשייה, ביצירת המחשבות שלנו אל תוך החומר. האדמה מנערת את חיינו ומעוררת חלקים רדומים במוח שלנו כדי שנשחרר מחשבות מכשילות ונוכל לעזור בשינוי התדרים שמתרחש. מעצם הבחירות והמעשים שלנו בגל הזה, אנו יכולים להשפיע על האחרים ללא צורך בדיבורים מיותרים ובשכנוע, אלא בזרימה לכיוון של צמיחה והתפתחות הידע. ברגע שאנו מבטאים את קולנו, אנו חווים תחושת חופש פנימית ועושים את שלנו, ללא צורך בחיזוקים והערכה חיצוניים. האדמה מסנכרנת אותנו עם אינסוף סיטואציות "משמעותיות" ומפגשים שמבקשים להעיר אותנו מתרדמת של שנים ארוכות ומניעה אותנו לפעול בדרך הביטוי שנעימה לנו. מכאן שבגל הלוחם אנו לומדים כיצד לבטא את הרעיונות המבריקים שלנו ולהגשים אותם אל תוך מציאות חיינו.

המראה
3/9: יום שלישי באנרגיית המראה:
ביום של תחילת הפוקוס לפתרון אתגר האדמה, המראה מבקשת שנתבונן בהשתקפויות שמקיפות אותנו ודרכן נשנה את עצמנו. אנו יכולים לראות רק את עצמנו- כל הסובבים והמפגשים, משקפים לנו חלקים בתוכנו והמראה מבקשת היום שנלמד ונשתנה דרך המראות שלנו. המראה מלמדת אותנו כיצד לראות מבעד למראות, לשחרר מתחים, תרגומים והשלכות ולזרום בקלילות מסיטואציה לסיטואציה. ביום של פתרון אינטואיטיבי לאתגר, המראה מאפשרת להיות נוכחים ברגע, בלי להפנות את האנרגיה שלנו לתסריטים עתידיים של "מה יהיה". אנו מבזבזים המון זמן במחשבות מיותרות על עתיד וירטואלי, במקום למקד את האנרגיה שלנו בעכשיו. כשאנו מאפשרים לעצמנו להיות נוכחים ברגע, אנו מתמלאים באנרגיה ולומדים לעשות את שלנו בריכוז ובהנאה.

לפי הסינים האנרגיה בימים אלה קרויה, "מתינות", "צניעות" (הקסגרמה 15), עפ"יה אם נאזן מצבים קיצוניים בחיינו (המראה), נשלים בדרכנו משימות שהתחלנו (האדמה) ונשמור על כנות עם עצמנו (הלוחם), המטרות שהצבנו לעצמנו יתממשו. עלינו לזכר לעשות הכל במידה, למתן את הפנטזיות מרחיקות הלכת שלנו (האדמה) ולהישאר מרוכזים בעכשיו (המראה).

הנשר
4/9: יום רביעי באנרגיית הסערה בהדרכת הנשר:
ביום של זריעה מנטלית לפתרון אתגר האדמה, מדריך אותנו הנשר להרחיב את נקודת המבט על חיינו ולשחרר דינמיקות של קורבן/אשם. הנשר מאפשר לראות שאנו בוחרים כל פרט במציאות חיינו ואם חלק מהפרטים לא נעימים לנו, אנו מוזמנים לבחור אחרת. אותם הכבלים שאנו חיים בהם היא בחירה שלנו והנשר מרומם אותנו לזווית ראייה חדשה, שמאפשרת בחירה במימוש הרצונות שלנו. אנו לומדים שכדי לבטא את עצמנו בדרכינו הייחודית, יש לשחרר את תחושת הפער המדומה בין הרצוי למצוי. כל מה שקורה בחיינו הוא נפלא ונהדר ואנו מוזמנים לשנות את אותם הדברים שפחות נעימים לנו. הסערה מכוונת להתנקות ולריפוי של כל חסימה- פיזית, נפשית, מנטלית ואנרגטית ובכך לשחרר את התאים החולים שבתוך הגוף שלנו. אנו מטפלים בעניינים של ערך עצמי ומגדילים את הביטחון שלנו ביכולתינו לקפוץ למימיי החיים הסוערים. כך שהזריעה לפתרון אתגר האדמה מכוונת אותנו לשחרר "פיילים" לא רלוונטיים ומסה תאית שלילית ובמקביל להטעין את עצמנו ברעיונות חדשים ובהשראה ולהעלות את הביטחון שלנו בנוגע לפוטנציאל האינסופי הטמון בתוכנו.

השמש
5/9: יום חמישי באנרגיית השמש:
השמש ביום החמישי של הגל מחזקת את האש הפנימית, שמתחילה לזרום בלהט אל תוך התאים שלנו. תהליך גילוי הרצונות האמיתיים שלנו והמימוש שלהם, מחבר אותנו לאלמנט האש שבתוכנו. אש מחממת זו שורפת חלק מהדחיסות, שנתגלתה ביום זריעת הפתרון עם הסערה וממלאה אותנו באנרגיה יצירתית. המוטיבציה לפתור את אתגר האדמה נשענת על היכולת להיות בהירים בנוגע לדרך הפעולה היצירתית שלנו בחיי היום יום. השמש היום ממקדת אותנו במה שבאמת חשוב לנו עכשיו בחיינו וממלאה אותנו באור, במידע ובחום. אנו לומדים שכדי לחזק את כח הרצון לבטא ולקרקע את רעיונותינו, עלינו ללמוד להיות חמימים כלפי עצמנו, כמו שמש נעימה חורפית ומלטפת. חמימות זו נותנת לנו האנרגיה הפנימית לבטא את האמת שלנו וליישם את רצונותינו.

הדרקון
6/9: טון 6 באנרגיית הדרקון:
ביום שבו אנו מתאזנים לקראת שיא הגל, מבקשת מאיתנו האל האם להזין את עצמנו. אנו עוברים תהליך עמוק של חיבור לידיעה הפנימית שלנו וביום השישי אנו מוזמנים להרגיע את המערכות בכך שנזין את הגוף והנפש שלנו. הדרקון מכוונת אותנו למלא את מחשבותינו בחיוביות לגבי עצמנו וחיינו ולקבל את מי שאנחנו ברגע זה בחיים. בעזרת הקבלה האימהית של הדרקון, ניתן להגיע לרגיעה, לשקט רך ולשחרור הביקורת וההרס העצמי, שחוסמים את הביטוי המלא שלנו. האל האם מאזנת ומזינה אותנו בתהליך החיבור ההולך ומתייצב שלנו. ככל ש"נקפיד" לאהוב את עצמנו ואת חיינו, כך ניוולד אל תוך מציאות קסומה, שבה אנו חיים את הרצון שלנו בכל רגע ורגע.

הרוח
7/9: טון 7 באנרגיית הרוח:
הרוח בשיא גל האדמה מזכירה לנו קודם כל לנשום. הנשימה היא מפתח בסיסי למימוש, לביטוי, לחיים. אמנם לנשום נשמע לכולנו מאד הגיוני, אך רובנו לא נושמים כלל. כדי שנוכל לבטא, להתייצב וליצור, עלינו ללמוד למלא את בית החזה שלנו באוויר ואת מוחנו בחמצן, החיוני לערנות ולריכוז שלנו. מעבר לכך הרוח היום מחדירה קלילות ושמחה אל תהליך הגל, כך שנוכל לנוע ולפעול מתוך הנאה ולא בלחץ. אנו מבינים שתהליך הקרקוע יכול להיות מלא בהומור, בתנועה קלה ומלאה בהשראה. בשיא גל הלוחם, הרוח מרעננת את דרכי התקשורת שלנו עם עצמנו ועם הסביבה ומאפשרת לבטא את עצמנו בחדות, בדיוק ובנועם. ניתן להמשיל את הלוחם של הגל לחכם, מארבעת הבנים של הגדת הפסח, זה שיודע לשאול בכנות ומוכן להשתנות כתוצאה מכך. הרוח התקשורתית של שיא הגל, מעמיקה את שאלת השאלות ואת החוזק הפנימי לתקשר בהנאה ובחן את האמת הפנימית, שהולכת ומתגלה לנו תוך כדי ההתחברות ללוחם שבנו.

הלילה
8/9:יום שער: טון 8 באנרגיית הלילה:
ביום השמיני אנו לומדים ליצור הרמוניה בין המחשבות, המילים והמעשים שלנו, בעזרת אנרגית הלילה. אנו מוזמנים להיכנס אל היכל הלילה המקודש שלנו ובו לשאול את עצמנו: "עד כמה אני באמת מרשה לעצמי לעשות את מה שבא לי בכל רגע?", "עד כמה אני קשובה לאינטואיציה שלי"?, "איזה חשכה פנימית מונעת ממני לצאת לעולם ובגדול"?. הלילה מאיר את הפחדים העמוקים הקיימים במוחנו, פחדים שלא אפשרו לנו עד היום לבטא את הקול שלנו ולממש את עצמנו. ביום שער זה, אנו מוזמנים לשבת בהיכל הלילה ולהציף באור את כל האמונות הדפוסיות שעולות. הלילה הוא החלל שאותו אנו מעצבים ומקדשים ומרגישים בו בנוח כדי שהפחדים העמוקים המגבילים את החופש והעשייה שלנו, יוכלו לעלות ולהתנקות באור.

למעשה הרבה מאד דברים מתרחשים במקביל עם אתגר אדמה, הרבה רעיונות, אפשרויות, מפגשים והתפתחויות. לפי הסינים, הימים השביעי עד העשירי בגל קרויים, "הסתגלות" (הקסגרמה 17), ובהם אנו לומדים מתי לפעול ומתי לנוח ולהתאים את עצמנו לצורכי השעה, החברה והתקופה. אנו לומדים להיות חלק מהמצב הקיים ולפעול בתוכו.

הזרע
9/9: יום תשיעי באנרגיית הזרע:
ביום התשיעי הכוונה שלנו לביטוי האמת שלנו ולקרקוע, מתחילה להתגשם במציאות באנרגיית הזרע. בשלב הזה של הגל, אנו כבר מוכנים להשתנות. אנו מזהים את הרווח המתקבל כתוצאה משחרור החשיבה הדפוסית ומתנועה לקראת סוג אחר של נוכחות. ככל שאנו מתחברים לפולסים של אנרגיית הזרע שבתוכנו, אנו שוברים את המגבלות הפנימיות וצומחים ופורחים יותר ויותר. נקודת המפנה של הגל מתחילה בהסכמה פנימית לשינוי ולהשתנות. הזרע עוזר לנו להבין, שכדי לצאת מכבלי הישן שחיינו בו עד היום, עלינו להסכים לזרוע, להשקות ולהגשים את הרעיונות והידע שקיימים בנו כבר עכשיו. הזריעה היא היום, כאן ועכשיו. הזרע מאפשר לסגל את עצמנו לצורכי הזמן, לתאם תדרים עם החברה שמקיפה אותנו במציאות ותוך כדי כך לתרום את חלקנו בשינוי התדרים שמתרחש.

הנחש
10/9: טון 10 באנרגיית הנחש:
בטון 10, הנחש עוזר לנו לגלם את הלוחם שבנו בדרכו החיננית והאותנטית. ביום זה הנחש מאפשר להתחבר עוד יותר לקול האינדיבידואלי יוצא הדופן שלנו ואותו לבטא, בצבעוניות ובשמחה. "שונים", "שייכים", זה הכל מילים. הנחש היום גורם לנו לקבל את הייחודיות שהופכת אותנו למי שאנחנו. הוא מופיע ומבקש שנחבר את העשייה בחיינו אל שמחת החיים והתשוקה לחיים. כדי שנוכל לצעוד בדרכנו ולהתבטא, הנחש מזמין אותנו להתענג על כל צעד ולאפשר פרצי חיות והנאה. כדי לדייק עוד יותר את החיבור לידיעה הפנימית שלנו, הנחש מלמד כיצד לחיות בתוך הגוף שלנו, ליהנות מכל רגע על הדרך ובכך להתחבר לידע הקדום, המצוי בתוך סלילי הד.נ.א. שלנו. כמו כן הקול הפנימי שלנו יכול להוביל לאמת שמנוגדת לנורמה ולמנהגים הקולקטיבים המקובלים. הנחש של היום מאפשר להתחבר לעשייה האותנטית שלנו, בלי להיות מוטרדים מהחברה ומהחוקים שלה.

מגשר העולמות
11/9: טון 11 באנרגיית מגשר העולמות:
אחרי כברת הדרך שעברנו בגל, מגיע המגשר ביום האחת עשרה ומבקש שננקה עוד כמה "פיילים" מיותרים. תהליך החיבור לעוצמת אנרגיית האדמה מביא אותנו לשחרור של פצעים ישנים, שמפעילים את המערכת הרגשית שלנו. ככל שהמערכת שלנו מתייצבת, נרגעת, מתקרקעת, כך צפות להן הסחות רגשיות, שמהוות גירוי למח. המגשר ביום זה מאפשר לטהר את עצמנו עוד יותר, להרגיע את ליבנו הרגיש ולהתמלא בתמימות וברכות של ילד. הוא מלמד כיצד לשחרר את המערכת הדפוסית שממנה נהגנו להתנהל בעבר. אנרגיית המגשר בטון של ההמסה והשחרור מלמדת כיצד לנקות ולהיגמל מתבניות חשיבה תקועות ולשחרר סופית הגבלות ששמנו על עצמנו. אז, נקיים מפצעים ומלאים בשלווה, ניתן להיוולד אל המגוון האינסופי של החיים ולנוע בקלילות ובהנאה מרגע לרגע.

לפי הסינים, ימים אלה מלווים באנרגיה הקרויה "קיפאון" (הקסגרמה 12), מצב שבו אין פעילות גומלין, צמיחה או תקשורת. עולות תחושות של חוסר אמון, חוסר משמעת, ניתוק ותקיעות (מגשר טון 11), כשבכל אלה ניתן להילחם בעזרת החיבור ליושר הפנימי של הלוחם שבנו, להתחבר לטיהור של הסערה ביום של זריעת הפתרונות ולסמוך על עצמנו בעזרת השמש, שמאירה את כח הרצון שלנו.

היד
טון 12 באנרגיית היד:
פתרון אתגר האדמה מגיע עם ידי האלוהים. יד בטון שתים עשרה מלמדת אותנו את אומנות העשייה. היד היודעת, קשובה בכל רגע לרצון האותנטי שלה ואותו היא מגשימה. בחיבור מאוזן של כל האלמנטים שבנו, היד נותנת לנו כח, אנרגיה ויכולת להפוך כל מחשבה לחומר. היא מלמדת כיצד להפוך מחשבה למציאות, ללא זמן הביניים של מחשבות היתר. כשאנחנו באמת רוצים משהו, אנחנו פשוט עושים אותו. היד בפתרון מאפשרת ליהנות מהתהליכים השונים בחיינו ומהעשייה שבה אנו בוחרים. ליצור בשמחה ולא מתוך לחץ. אנו לומדים שהלחץ והדאגה הם עתידיים וככל שאנו בעשייה, כך אנו יוצרים לעצמנו מציאות מרתקת ומצמיחה לכל רגע. היד היום מאפשרת לנו להחליט לגבי עצמנו מה נכון לנו ואת הרצון הזה לממש. מאד נעים להיות במקום הזה שיודע עבור עצמו. אנו למדים שעצם המימוש של עצמנו תורם באופן אוטומטי לסובבים ומשפיע על החברה כולה. כך שבפתרון אתגר האדמה, הגענו למקום בו אנו בחורים עבור עצמנו ונהנים מתחושה של חופש במציאות חיינו "הרגילה", היום יומית.

הכוכב
13/9: יום 13 באנרגיית הכוכב:
גל הלוחם מסתיים בכוכב טון 13! כור אטומי של אנרגיית האהבה שמתפשט ומאיר לכל עבר. מלוחם שמחפש בעוז אחר האמת שלו, לכוכב מאיר ומנצנץ עם אמת זו. מאתגר אדמה שמבקשת לקרקע את הרעיונות שלנו, לכוכב זורח, שבטוח בעצמו, בכישוריו ובהצלחתו. כוכב בטון שלוש עשרה מסמל אדם חופשי, מלא בחיוביות, הרמוניה פנימית וחיצונית ואנרגיית חיים. התהליך שבגל מלמד כיצד להשתחרר מכבלי השליליות ולהתמלא בפוריות ובדימויים חיוביים לגבי עצמנו וחיינו. ככל שאנו מבטאים את קולנו ומגשימים את רעיונותינו, אנו יוצרים אנרגיה פנימית עצומה, שלא תלויה בבחוץ וזוהרת לכל עבר. תהליך החיבור לידיעה של הלוחם יצר בתוכנו עוגן לאדמה, מרכז. מרכז זה, כשהוא מוזן באהבה הופך לספיראלה קורנת אור. כך שבסוף הגל אנו מלאי חמלה וסובלנות, מעריכים את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו, מתבוננים בפליאה ביופי האינסופי שמקיף אותנו ומבטאים את עצמנו באלגנטיות קסומה ומאירה.

מאחלת גל לוחם מעיר ומאיר

באהבה,

טליה.

טליה תשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

1 thought on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הלוחם”

כתיבת תגובה

Close