השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הלילה

מאת: טליה טוקר

ברכות לכולנו:

night
ה- 19/8 הוא היום הראשון בגל הלילה: הלילה ממגנט אור, תקווה ואת היכולת להאיר את החשכה הפנימית, את הפחדים בחיינו, בעזרת התודעה שלנו. אנו עומדים לגעת במעמקי מוחנו, במקומות שעד היום לא העזנו להתבונן באופן מודע, בשדים ובמפלצות פנימיים שמאד מפחידים אותנו ואל מקומות אלה, אנו עומדים להביא אור, חום וידע. הלילה נותן את הכח והעוצמה להביא מידע חדש למקומות האפלים במוחנו ובחשיבתנו ובכך לשנות את זוית הראייה שלנו לגבי נושאים שונים בחיינו. הוא מלמד כיצד להתבונן בפחדים עתיקים, שמנהלים את חיינו ושגורמים לנו למחזר סיטואציות שואבות שוב ושוב. כשאנו משנים את צורת החשיבה שלנו, אנו מפנים מקום לאינטואיציה חדה ולידיעה פנימית מלאת ביטחון לגבי עצמנו וחיינו. כמו כן אנרגיית הלילה הקרויה גם "בית", מלמדת כיצד להרגיש בנח בגופנו הפיזי שנושא אותנו נאמנה לאורך הזמן, בביתנו, אותו ניתן להפוך למרחב מקודש לעשייה יצירתית ובפלנטה בכלל, שאנו חלק ייחודי ויפיפה שלה. מכאן שהגל ממגנט את האפשרות להרגיש בנח עם עצמנו וחיינו, להתחבר לעומקים פנימיים ולשנות את הגישה שלנו בנוגע להיבטים מסוימים וכתוצאה מכך לנוע במודעות של שפע, במציאות חיינו.

כדי להבהיר לעצמנו את האנרגיה מזווית ראייה אחרת נתבונן גם בחכמה הסינית: לפי הסינים האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה- "מכשולים" (הקסגרמה 39 ). אנרגיה זו מלמדת שזהו זמן של מכשולים, שניתן להתמודד איתם בחיקוי דרך הזרימה של המים. לזרום כשניתן ולעצור ולאסוף כוחות, כשנדרש. הסינים מוסיפים כי המכשולים מקורם בפנימיותנו (הלילה) ושככל שנתמיד בחשיבה בונה וחיובית, כך נתפתח ונתחזק.

זרע

ה- 20/8 אתגר הגל מופיע ביום שער, באנרגיית הזרע: הזרע שמלמד אותנו ש-'השינוי הוא הדבר היחידי שקבוע ביקום', מבקש מאיתנו להשתנות ולשנות. הכל משתנה כל הזמן. בכל רגע אינסוף האפשרויות קיימות והאתגר בגל הוא להסכים לשנות את זווית הראייה, בנוגע לתחום מסוים בחיינו או איכות כלשהי באישיותנו. החיים הם למעשה תנועה אינסופית, כשהכל משתנה במהלכה של תנועה בלתי פוסקת זו. כדור הארץ כל הזמן נע ומשנה את הזווית שלו ביחס לתנועת השמש. כך שאנשים שלא משנים דברים בחייהם ומעדיפים לשמור על הבטוח- כמו אותה עבודה, אותם המגורים, אותה מערכת זוגית, שכבר מזמן לא זורמים בנעימים בחייהם וכו', אנשים אלה למעשה נמצאים בנסיגה ביחס לתנועה של כדו"א שלא מפסיקה לרגע. אתגר גל הלילה מאפשר לנו לשחרר את המעצור, התקיעות, הדריכה במקום ובמקומם לאפשר לזרימה חיונית ופריחה להיכנס אל תוך חיינו. כדי להשתנות אנו מוזמנים לשחרר משהו ישן, להתגבר בתבונה על מכשול ספציפי ולארוג במקומו יצירה חדשה אל מציאות חיינו. אנו מאותגרים להיות אדמה פורייה שמאפשרת את נביטת זרעי האפשרויות. קיים פוטנציאל של שינוי משמעותי בגל הנוכחי, אם רק נסכים לקבל את השינוי. ממליצה לבחור תחום מסוים בחיים שבו מרגישים "תקועים" ובו להתמקד ביצירת שינוי עכשיו.

נחש

ה- 21/8, היום השלישי של פתרון אינטואיטיבי לאתגר הזרע, באנרגיית הנחש: הנחש מלמד אותנו את אומנות האלכימיה. כיצד ניתן להתמיר רעל מסוג כלשהו בחיינו ולהפוך אותו לדבש. כיצד ניתן להאיר את החשכה. כיצד ניתן להפוך עפר, רפש, תקיעות, שליליות לזהב, תקווה, זרימה וחיוביות. חכמת הסמלים מלמדת שכדי שנסכים לשנות את חיינו, עלינו להתחבר לטעם החיים, לשמחת החיים. הנחש ממלא אותנו מלוא החופן תענוגות ומאפשר חיבור לחיות שבגופנו. כך עם תחושת גוף נוכחת וזרימה קולחת של האנרגיה שלנו, ניתן לפוגג את תחושת התקיעות והדריכה במקום. מעבר לכך הנחש ביום זה מלמד אותנו שכדי שנוכל לבצע שינוי, עלינו להיות קשובים לרצון האינדיבידואלי שלנו. אנו לומדים ליישם את הרצונות הפנימיים שלנו ולא של הסובבים אותנו או של הנורמות המקובלות. אז כשאנו מחוברים לפעימה האותנטית שלנו, אנו מסוגלים לנוע בחיינו ולהשתנות. ביום השלישי של הגל, ממליצה לנשום את סמל הנחש לכל התאים שלנו ולהתמלא באנרגיה ובחיות.

לפי הסינים, האנרגיה בימים אלה קרויה- "ביקורת" (הקסגרמה36), עפ"יה אנו חווים עימות חזיתי עם כוחות שאינם עולים בקנה אחד עם הרצונות והצרכים שלנו (הנחש). אין טעם להתעלם או להתכחש לשליליות שעולה שרק מחזקים אותה כשמתנגדים, אלא לקבל את הרגע ואת כל מה שקיים בו. הקבלה היא הדרך היחידה לשחרור ולשינוי.

מגשר העולמות

ה- 22/8, הטון הרביעי, בו אנו זורעים פתרונות לאתגר הזרע עם מגשר העולמות: מגשר ביום רביעי של גל מעיד על תהליך עמוק של שינוי. המגשר מלמד כיצד לנקות זיכרונות כואבים, שמשפיעים באופן לא מודע על ההתנהלות שלנו בחיי היום יום. אנרגיית המגשר מטהרת באור את כל המידע השלילי ומשחררת אותנו מכבלי הטראומות הללו. הזריעה מלמדת למות לזיכרון כואב ולהתנהלות דפוסית, בנוגע לתחום שאותו אנו מבקשים לשנות בחיינו. המגשר מלמד אותנו להיכנע- שורש כ.נ.ע: להביא את ה"כ" – הכוונה, ל"נע" לתנועה וכן להגיד "כן" ל"ע" – לעוצמה הפנימית. כלומר כדי לאפשר לשינוי להתרחש, עלינו להאמין בעוצמה הטמונה בנו ולחיות באומץ מחוויה לחוויה, מרגע לרגע, ממשחק למשחק. המגשר מלמד לסלוח לעצמנו ולסובבים אותנו, להתחבר לעוצמה הטמונה בנו וכך לאפשר לישן, לזיכרון שלא רלוונטי יותר, להימחק וכתוצאה מכך להשתנות. ניתן לנשום היום את מגשר העולמות אל תוך התאים שלנו ולמלא את עצמנו באור לבן מכף רגל ועד ראש, תוך כדי הכנסת כוונה של ניקוי וריפוי של זיכרונות כואבים.

יד
ה- 23/8, טון 5, שנותן את המוטיבציה לפתור את אתגר הזרע, באנרגיית היד: היד מסמלת את יכולת הפעולה, את המימוש מהכח אל הפועל. כח הרצון שלנו להשתנות ולשנות היבטים בחיינו, נשען על יכולת ההגשמה שלנו. אנו למדים ששינוי בחיים חייב להיות מלווה בתנועה, בעשייה כלשהיא, שנעשית מתוך ידיעה פנימית. ההתבוננות לעומק הלילה שבתוכנו מתחזקת, ככל שאנו קשובים ליד היודעת שבנו ופועלים ועושים, בלי לחשוב יותר מדי. היד מאפשרת ליצור כח פנימי מגובש, מאוזן בארבעת האלמנטים ויציב. ככל שמתחברים לידיעת הלב, כך הרצון הופך לפעולה, ללא הספקות, המחשבות והדאגות של השכל, שעוצרות את הזרימה בחיינו וגורמות לתחושת התקיעות. היד ביום החמישי מלמדת אותנו פשוט לעשות, "לתקתק עניינים", ליהנות מכל התהליכים והאירועים בחיינו וכך לזרום עם עצמנו, בלי מתח, לחץ ודאגה. היום ננשום את היד אל תוך התאים ונבקש להתחבר לידיעה הפנימית שלנו.

כוכב
ה- 24/8 הוא הטון השישי של הגל, באנרגיית הכוכב: כמה נעים הכוכב ביום השישי של הגל, שמאפשר להתאזן ולהירגע לקראת שיא הגל. הכוכב מגדיל את האיזון בעזרת הדימויים החיוביים, שמתחילים להיווצר לנו לגבי עצמנו. ככל שאנו יורדים לעומק החשכה, אנו מגלים שמדובר בדימויים שליליים ובתבניות דפוסיות, שיש לנו לגבי עצמנו ולגבי החיים בכלל. אנו מגלים שהקרנתם של רצונותינו המתחדשים ויכולת השינוי של אספקטים בחיינו, כרוכים בשינוי המחשבות שאנו משדרים ליקום. הכוכב מלמד להתמלא באהבה כלפי עצמנו וכלפי חיינו. הוא מאפשר לראות את היופי הטמון בנו ובכל סיטואציה וכך מכין אותנו לקראת שיא הגל. היום נשלח את הכוכב לכל התאים, נתמלא באהבה ללא תנאי שהוא מזרים אליהם ונהפוך למגדל אור.

ירח
ה- 25/8 הוא טון 7 בגל, יום שער, באנרגיית הירח: גם שיא גל הלילה, גם שער וגם ירח! שיא הגל מוביל הישר אל זרועות הילד הרגיש שבנו ולאותן אמונות שילד זה סיגל לעצמו כדי לחיות בעולם הזה. הנבירה בעומק מוחנו עם הלילה, מגיעה אל דפוסים נושנים שהחלו במחוזות ילדותנו ואנו ממשיכים למחזר אותם, שוב ושוב, עד עצם היום הזה. כדי שנוכל להשתנות, עלינו לשחרר את תחפושות ההישרדות שאימצנו לעצמנו כילדים, תחפושות שמסתירות מתחתן- עוצמה, השראה ושמחה. הירח מחדד את היכולת להרגיש אנשים, מקומות וסיטואציות, כך שכדאי לשים לב לסימנים הנשלחים אלינו בגל, המועברים דרך מפגשים, ספרים, מילים ובכל דרך אחרת. כך, דרך החיים עצמם ניתן לקבל תשובות לכל מה שמטריד אותנו. יש לשים לב שאנו מקבלים את כל התשובות לכל השאלות בכל רגע, העניין הוא רק להרים את המבט ולראות אותן. היום ניתן לנשום את הסמל של הירח אל גופינו ולהרגיש תחושת חום פנימי וחיבוק, שמחברים אותנו לילדים שבנו.

כלב
ה- 26/8, טון 8, הטון הגלקטי של היושרה שמכוון לאמת הפנימית שלנו, באנרגיית הכלב: בתחילת תהליך הירידה של הגל, הכלב מגיע כדי לחבר אותנו לחכמת הלב שלנו ולאזן את הרגשות הסוערים, שצצים במהלך הגל. הכלב מזמין אותנו לשאול: "עד כמה אנו מאוזנים רגשית ולא מעורבים בדרמות ובמצבים קיצוניים בחיינו"? "עד כמה אנו עושים את מה שטוב לנו ונאמנים לעצמנו ולצרכים שלנו"? "עד כמה אנו נתונים למצבי רוח "? "האם אנו משליכים על הסובבים את הקשיים שלנו"? הכלב ביום זה מלמד שכדי להמשיך בתהליך השינוי עלינו לשים את עצמנו במקום הראשון בחיינו, להיות נאמנים לצרכים האמיתיים שלנו, להפוך לחברים הכי טובים של עצמנו ולפתוח את הלב יותר ויותר. היום נדמיין את הכלב חודר לכל התאים בגוף ומתמקם באזור הלב. נמשיך להזרים את הצורה אל אזור הלב ונרגיש איך שהוא נפתח ומתמלא באהבה.

עפ"י ההקבלה לחכמה הסינית, האנרגיה שמלווה אותנו עכשיו קרויה- "הר", "מדיטציה", "הרהור", "דממה" (הקסגרמה 52). צורה גיאומטרית זו מכוונת למיקוד בנקודת המבט הפנימית שלנו, המרכז שלנו, שמאפשר לדעת מתי לפעול ומתי לנוח. רק מבפנים ניתן לדעת מה נכון לנו. הסינים מוסיפים כי דממה פנימית של מיקוד בהווה מאפשרת להתגבר על קשיים שמקורם באגו.

קוף
ה- 27/8, טון 9 בו השינוי מתחיל להתממש, באנרגיית הקוף: תהליך הגל מקבל תפנית חיובית כשאנו לומדים לבטא, להוציא החוצה את הרגשות והרצונות שלנו. ככל שאנו מבטאים את שבליבנו ובמחשבותינו , מתפנה בתוכנו מקום ליצירה ולתנועה זורמת ומהנה בחיינו. ביום שבו אנו מתחילים להבין כיצד להתחבר לאינטואיציה וליצור שינוי בחיינו, הקוף משחרר מאיתנו את רצינות היתר והכבדות, שחשכת הלילה יכולה להוביל אליהם ובמקומם ממלא אותנו בקלילות, בהומור ובהשראה, שמאפשרים לנו ליצור ולשמוח. האקטיביות והאנרגטיות של הקוף, מאפשרים לרעיונות מתחדשים ולפתרונות מקוריים לצמתים בחיינו וכתוצאה מכך לזרימה נעימה, בלב קל. היום ננשום את הקוף לכל התאים ונתמלא בהשראה, ביצירתיות אינסופית ובהומור.

האדם
ה- 28/8, טון 10 ושוב ביום שער, באנרגיית האדם: האדם ביום זה מחדד עוד יותר את תהליך ההשתנות של הגל, בכך שמחבר אותנו לרצון הלב שלנו. האדם מסמל את הרצון החופשי והבלתי מוגבל. אנו מתחילים לקלוט שניתן ליצור לעצמנו מציאות חיים מאושרת, שבה אנו צומחים, נעים ונהנים, ברגע שאנו לומדים ליישם בתבונה את הרצונות שלנו. כדי להשלים את התהליך שבגל, אנו מוזמנים לשחרר ספקות ומניפולציות שכליות בנוגע לכך שניתן ללכת בדרך נעימה ולהיות מאושרים במציאות הקוטבית הזאת. אנרגיית השער עוזרת לנו להסתכל בגובה העיניים על הסובבים, ללא ביקורת ושיפוט, להתחבר למודעות של שפע ולמגנט אלינו אינסוף אפשרויות לדרך. היום נדמיין את סמל האדם בכל הגוף שלנו ונבקש הכוונה בנוגע לדרך המדויקת ביותר עבורנו עכשיו.

הלך שמים
ה- 29/8, טון 11 באנרגיית הלך שמים: לקראת סוף הגל אנו פוגשים באנרגיית החמלה, הנחישות והאומץ של הלך שמים. התהליך של גל הלילה מוביל למקום של לב רחב, אמונה חזקה וכוחות להמשך הדרך. ביום זה אנו משחררים את מה שעדיין עוצר את השינויים בחיינו והלך שמים מלמד שמדובר בחוסר החלטיות שלנו, בחוסר סיפוק ובמרחב פרוץ לכל עבר. אנו מבינים שכדי ששינוי משמעותי יוכל להתרחש, עלינו להיות "אסרטיביים באהבה", להציב גבולות ברורים ולכבד את עצמנו, את המרחב האישי ואת הרצונות שלנו. אנו לומדים להתעמת ישירות עם כל מה שמרוקן לנו את האנרגיה מבחוץ ומבפנים ובכך יוצרים מרחב לצמיחה ולגדילה. השינוי מתאפשר כשאנו מודעים לגבולות הרצון שלנו ומשחררים את המצבים שבהם אנחנו לא קשובים לרצון זה. הלך שמים מאפשר למידע גבוה להגיע אלינו, מחבר לידיעה פנימית עמוקה ומכפיל את גודל השינוי בחיינו. אנו מוזמנים לדמיין כדור של הלך שמים מקיף אותנו, מחבר אותנו לרשת מידע אינסופית ופותח את ליבנו לחמלה.

קוסם
– 30/8, היום ה- 12 של פתרון אתגר הזרע, באנרגיית הקוסם: הקוסם הוא שפותר את אתגר השינוי. הקוסמת, הכוהנת הגדולה, היגואר השואג הם שפותרים סופית את הפחד שלנו לאפשר לשינוי להיווצר בחיינו. אנרגיית הקוסם מאפשרת להכיל בזרועות פתוחות את הזרעים החדשים שנובטים בחיינו. הרבה דברים עולים, צצים, משתנים והקוסם יודע כיצד לנוע בתוך מכלול החיים, כשהוא מחובר לעוצמה המלאה שלו. פתרון הגל מלמד שברגע שאנו באמת מסכימים לשנות ולהשתנות, אנו מתחברים למקור פנימי אינסופי של ידע ואנרגיה, שהופכים אותנו לצינור של מידע. ההתבוננות בשדים הפנימיים מובילה למקום של ידיעה פנימית עמוקה. אנו לומדים לסמוך על עצמנו, מפסיקים לבקש אישורים וחיזוקים מבחוץ ומשחררים את השליטה בעצמנו ובחיים. אז, במקום של כנות ופשטות, הקוסם מרחיב את מבנה המח שלנו ויכול לאפשר לנס שבעבר היה מחוץ לטווח האפשריות, להתחולל בחיינו. פתרון אתגר הזרע מלמד שאין גבול לעוצמה שיכולה להתגלם דרכינו. ככל שאנו מסכימים לנוע, לצמוח, לשחרר את המצבים ה"תקועים", כך אנו מתחברים למקורות מידע אינסופיים וחיינו הופכים למבורכים באינסוף של אפשרויות. כך שכהמשך ישיר לתהליך הגל, מופיע קוסם בפתרון ומעיד על אפשרות ליצירת נס בחיינו, עכשיו. אמן ואמן…

לפי הסינים, הימים מאופיינים באנרגיה של "תם", "תמימות" (הקסגרמה 25). זהו זמן לזרום בצורה ספונטנית עם מה שקורה לנו, תוך כדי שמירה על רווחתנו ובריאותנו. הסינים מוסיפים כי עלינו לפעול גם למען הזולת ולשים לב למידע בעל ערך (הקוסם). אם ננהג כך, מחכות לנו הזדמנויות מפתיעות ורעיונות חדשים (הנשר).

הנשר
ה- 31/8, יום 13 בגל הלילה, באנרגיית הנשר: גל הלילה מסתיים בנשר טון 13! מהזחילה במערות מוחנו החשוכות, לתעופה חופשית של אינסוף האפשרויות. מהתבוננות אמיצה בפחדים עתיקים למעוף הנשר הפורס את כנפיו המלכותיות ורואה את פאזל החיים המופלא מלמעלה. הנשר היום מאפשר לבחור בחופשיות את הרגעים השונים המרכיבים את חיינו, מבלי להרגיש אשמה או קורבנות. תהליך ההתבוננות פנימה הוביל לחידוד הרצונות שלנו, לשחרור הפער בין המצוי לרצוי ולידיעה שאנו בוחרים את כל האפיזודות בחיינו ויכולים לבחור לשנות את אותם המצבים, שלא נעים לנו בהם. תהליך השינוי של הגל הופך אותנו לבוראים פעילים ביצירת המציאות שלנו. הנשר שהפכנו להיות, רואה את כל פיסות החיים ויודע כיצד ללדת כל רעיון ולהפכו ליצירה במציאות. התחלנו בלילה והסכמנו להתבונן באומץ בחשכה ואנו מסיימים עם זווית ראייה רחבה בנוגע לחיינו, מלאים בחזון ובתקווה של הנשר. בסוף הגל קיימת בנו הבשלות לקפוץ לזרימת החיים בשמחה, תוך כדי מימוש יצירתי של חלומותינו הכמוסים, שאותם רצינו ליצור במשך זמן רב.

מאחלת שאנרגיות הלילה,

יאירו את ליבנו ואת חיינו.

באהבה, טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close