השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הנשר

מאת: טליה טוקר

שלום וברכה לכולנו:

אנו בעיצומה של תקופה משמעותית ביותר, לקראת סיום מחזור צ'ולקין מקודש בן 260 ימים, שמתרחש ב-22 ליולי. בזמן סיומו של לוח ותחילתו של לוח אחר, אנרגיה חדשה מוזרמת אל תוך כדור הארץ וזה תלוי אך ורק בנו, עד כמה אנו מאפשרים לה להיכנס אל תוך חיינו. גל הנשר ולאחריו גל הכוכב מסיימים שנת צ'ולקין ועל כן אנו נפגשים כרגע בסיטואציות מגוונות שסוגרות מעגלים, משחררות את הישן ופותחות פתח להתחלות חדשות, לבהירות ולנוכחות שלווה ואותנטית במציאות חיינו.
כולנו חווים כרגע סוג של האצה בזמן, שמתגברת לקראת סוף הלוח. הכל קורה הרבה יותר מהר. כמות המידע שעוברת במערכת שלנו הולכת וגדלה ומקצב החיים נעשה מהיר יותר. זהו הזמן להתבונן בשנת הצ'ולקין המסתיימת, לראות אילו מעגלים גדולים נסגרו, איזה קפיצות דרך נעשו ולהתכונן לקראת מחזור מקודש חדש בן 260 ימים.

הנשר
ב-27/6: מתחיל גל חדש, גל הנשר:
אנרגיית הנשר דוחפת אותנו במהלך הגל להגביה את מעוף הציפור שלנו ולהתבונן מלמעלה על החלקים השונים המרכיבים את חיינו. במקום להתרוקן ולהתעייף מפרטים ספציפיים, לקחת צעד אחד לאחור ולראות כיצד כל פיסות חיינו מתחברות לכדי פאזל רבגוני ענק. הנשר מלמד כיצד להרחיב את זווית הראיה בנוגע לסיטואציות שונות בחיינו, לראות את מגוון צבעי הקשת הקיימים ולמגנט מזל מבורך אל תוך מציאותינו. אמנם אנו חיים על קרקע מוצקה אך קיימת בנו היכולת לצמוח עד השמיים. זה בדיוק מה שהנשר מלמד אותנו בגל- כשהוא פורס את כנפיו המלאכותיות, הנשר רואה את תמונת החיים הרחבה מלמעלה, מחבר אותנו לחכמה האלוהית, ממלא את ליבנו בתקווה ואת מוחנו בחזון יצירתי ואותם מלמד כיצד להגשים אותם על פני האדמה. אנרגיית הנשר ממלאה אותנו בשמחה לנוכח הרבגוניות האינסופית הקיימת ביקום ומעודדת אותנו לשיר ולרקוד את היצירה שלנו. כתוצאה משינוי זווית הראייה, משתחררות דינמיקות של קורבן ואשם מחיינו וגדלה יכולת הבחירה החופשית שלנו וכן היכולת לשלב בין עשייה אינטנסיבית למנוחה מטעינה. גל הנשר ממגנט חיבור מדויק לחלומות ולחזון שלנו, לתקווה ולברכה ואת האפשרות לממש אותם בקלות ובחכמה במציאות חיינו.

לוחם
ה-28/6: ביום השני מופיע אתגר הגל באנרגיית הלוחם:
בגל הנשר אנו לומדים כיצד לצמוח ולהגיע לפריצת דרך בחיינו עם הלוחם. הלוחם הוא עצמאי בשטח ולא תלוי בדבר. הוא מלמד כיצד ניתן לשחרר תלות מחיינו-בחומר, בהרגלים שונים, בסובבים אותנו ובכלל. כשאנו הופכים למשוחררים מתלות ולעצמאיים בחיינו אנו לומדים כיצד להתחבר לידיעה הפנימית שלנו. הקושי שניצב בפנינו במהלך הגל הוא לחקור מה נכון לנו, להטיל ספקות בנוגע לדברים שאנו לא בטוחים לגביהם, לשאול שאלות לגבי כל מה שלא מסתדר לנו בחיים ואז להגיע לידיעה הפנימית שלנו וליישם אותה. לאחר בדיקות ונסיונות שונים של הלוחם שבנו, אנו מתמלאים באומץ להקשיב לקול הפנימי שלנו ולבטא אותו בנחישות ובאלגנטיות. הקול הפנימי מהווה צינור של אור, שמקשר ביננו לבין שדה הנפש הרחב של אינסוף האפשרויות. אנו מאותגרים להיות לוחם של אור שבכל רגע בחייו מבטא את האמת האישית שלו, בלי קשר או תלות בסביבה ובנורמה. במהלך גל הנשר אנו נלמד עם הלוחם כיצד ליצור באומנותיות את מארג חיינו, לנוע דרך אנשים, נופים ומימדים וליישם באומץ ובחכמה את המידע הנרחב שעובר דרכנו.

אדמה
ה-29/6: טון 3, הטון החשמלי של הזרימה באנרגיית האדמה:
חכמת הקודים מלמדת שהצעד הראשון אל עבר מימוש החלומות שלנו הוא להתחבר לאדמה ולהתקרקע אל תוך מציאות חיינו. אנו בגל נשר שנותן פוש לעשייה נרחבת ולמימוש של חזון בעזרת הלוחם הנחוש והיודע שבנו וביום השלישי אנו מכוונים לממש את רעיונותינו. הדרך היחידה לבטא את האמת שלנו היא פשוט בלבטא אותה. הדרך היחידה להגשים את החלומות שלנו היא בלעשות את הצעדים הנדרשים, להיות פרקטיים ולהגשים את עצמנו. האינטואיציה הפנימית מדריכה אותנו היום ליישם את הרעיונות שלנו ולהשמיע את הצליל הקוסמי הייחודי לנו. אנו מקבלים רעיונות על מנת שנבטא אותם. ככל שאנו הופכים לפרקטיים בהתנהלות חיינו ומפסיקים את הדיונים הפנימיים, הנסיונות לשכנע בצדקת דרכינו ואת הנטייה לרחף ולהתנתק מהמציאות, אנו מתחברים ליעוד הגבוה שלנו על פני האדמה. אז ניתן לעזור בשינוי התדרים המתרחש על הפלנטה שלנו עכשיו ובחיבור זורם של מרקמים אנרגטיים מעודנים אל תוך כדור הארץ.

המראה
ה-30/6: היום הרביעי של זריעת הצורה לפתרון האתגר באנרגיית המראה: כדי להגיע לאמת הפנימית שלנו ולבטא אותה, המראה מלמדת לראות את עצמנו דרך ההשתקפויות שמלוות אותנו בחיינו. האנשים שמקיפים אותנו בחיים הם מראות חיות ונושמות של עצמנו- של המחשבות, הרגשות והרצונות שלנו. הזריעה בגל מבקשת שנפגש עם אנשים שונים במהלך הגל, עם חברים, משפחה, מכרים ובכלל עם מראות חדשות, שנתקל בהן על הדרך. בעולמנו המגוון קיימים סוגים שונים של מראות ומגוון זה הוא שהופך את עולמנו למרתק כל כך, לעומת דגם אידאלי מושלם ואחיד. השוני בין המראות השונות שמקיפות מלמד אותנו על עצמנו ומאפשר קבלה של צדדים שונים שלנו. קיימים אינסוף אינדיבידואלים בעולם, כל אחד והדרך שלו ואנו לומדים לנוע ממראה אחת לאחרת. המראה יודעת כיצד לזרום בקלילות מסיטואציה לסיטואציה ולשקף לסובבים את עצמם, מבלי להתערבב באופן אישי, לתרגם, לצפות או לבקר את הנוכחים.
ככל שאנו נוכחים ברגע בלי תנודות והשלכות, המראה מלמדת כיצד לראות "מבעד למראה" ולאשליית המציאות המוצקה. כך שביום הרביעי אנו לומדים לזרום בנעימים מעניין לעניין כשאנו מפתחים יכולת ראייה אובייקטיבית ונוכחות שקטה בכל רגע.

לפי החכמה הסינית האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה:'"התחלות קשות"' (הקסגרמה 3) ומלמדת על כאבי הגדילה שאנו חווים בזמן גיבוש היסודות שלנו (לוחם 2) ועל חיבור היסודות הללו לצורה מוגדרת במציאות חיינו (נשר 1).

סערה
ה-1/7: טון 5 של החיבור למרכז הלב, ביום שער של סערה:
אנרגיית הסערה המרפאה בשער מאפשרת היום להטעין מחדש את המח ואת התאים בגופנו. ביום של כח הרצון שנותן את המוטיבציה להמשך התהליך של הגל, הסערה מלמדת שככל שננקה חסימות מחיינו ונמלא את עצמנו בחיוביות ובמידע גבוה, נוכל לעוף עם הנשר אל עבר מימוש החלומות שלנו. כדי להתחזק מבפנים, להתחבר לסנטר ולגבש רצון חזק לפתור אתגר לוחם, אנו מרפאים את עצמנו עד לרמת התאים ובכך מטעינים את עצמנו באנרגיה ומגדילים את הביטחון שלנו לפעול במציאות ולהרים פרוייקטים. הסערה מחזקת את הביטחון העצמי שלנו, את האמון בעצמנו וביכולות שלנו ליצור את רצונותינו. כשאנו מכירים בכישורים אלה ומתמלאים באנרגיה, קל לנו יותר לקפוץ בשמחה לים החיים ולממש את עצמנו.

שמש
ה-2/7: טון 6 של האיזון והאירגון, באנרגיית השמש:
השמש מאירה ומחממת את ליבנו, מרגיעה אותנו עם תחושת החמימות הפנימית הזאת ומאפשרת הפוגה נעימה לקראת השיא. השמש שמסמלת אור אלוהי מוזהב מאפשרת היום להתמלא בידע, בנדיבות לעצמנו ולסביבה וכך ליצור בהרמוניה את כמות הדברים שהולכת וגדלה במהלכו של גל הנשר. ביום שבו אנו מתחילים לזרום עם תחושות חיוביות, השמש עוזרת להגיע לבהירות בנוגע להיבטים שונים של העשייה והחזון שלנו. כדי לארגן את הדברים הנדרשים לקראת השיא, השמש מפיחה את האש הפנימית הזורמת בנו, אש שמניעה אותנו עם להט ועוצמה אל עבר הגשמת החלומות שלנו. כך שביום השישי החזון שלנו מתבהר עוד יותר ובזרימה שמשית עליזה אנו נוקטים בפעולות הנדרשות ליצירת חזון הנשר והרצונות שלנו.

דרקון
ה-3/7: תחילתו של הטור האחרון בצ'ולקין, טון 7 באנרגיית הדרקון:
בשיא גל הרוח, האנרגיה של האל האם האוהבת, הרכה והמזינה מכוונת למקום של קבלת עצמנו בדיוק כפי שאנחנו עכשיו. הדרקון מלמדת שהקושי להגיע לידיעה פנימית ולמימוש עצמי, נובע מתוכנת החסר שלרוב אנו חיים על פיה. בתוכנה הרגשית אנו נוטים לשים דגש על מה שלא עשינו, לא הספקנו, לא הצלחנו ובכלל על מה שאין בחיינו. בשיא התהליך של הגל, הדרקון שמסמלת קבלה אמיתית מכוונת אותנו למקום שבו אנו מסוגלים לראות מה יש בנו ובחיינו. במקום להתנהל מתוך השפיטה וההרס העצמי המוכרים לנו, אנו מתחילים לנו ממקום של רכות והזנה של עצמנו. גל הנשר מלמד שבתהליך התעופה מעלה והרחבת זווית הראיה שלנו, אנו לומדים לאהוב את עצמנו על כל מה שיש בנו, ברגע זה ממש. הדרקון מסמלת הזנה ומלמדת כיצד להזין את מוחינו במידע חיובי, את גופנו במזון חיוני ואת ליבנו בחום אימהי. ברגע שאנחנו מסתכלים על היש ומטעינים את המערכת שלנו באופן קבוע, אנו מתמלאים באנרגיה שמאפשרת בריאה חדשה של החלומות שלנו אל תוך חיינו.

רוח
ה-4/7: טון 8, שבו אנו מתחברים ליושרה הפנימית שלנו באנרגיית הרוח:
ביום זה אנו מבטאים את האמת הפנימית העמוקה ביותר שלנו בעזרת החדות, הבהירות והדיוק של הרוח. בגל הנשר אנו מודרכים להיוולד למשחק חדש שבו הלוחם שבתוכנו מבטא את עצמו באמת, בנועם ובהומור. בטון של היושרה, הרוח מזמינה אותנו לשאול: "עד כמה אנו נהנים ממה שאנו עושים בחיינו"?, "עד כמה קל לנו לבטא את הרעיונות והאמונות שלנו"?, "עד כמה אנו מאפשרים להשראה למלא את חיינו"?, "עד כמה אנו מאוחדים עם הנשמה שלנו"? מימוש חזון הנשר דורש מאיתנו להיות ברורים ונעימים בסוגי התקשורת השונים שאנו שותפים בהם, יחד עם תחושה של סיפוק והנאה מכל מעשינו. הרוח שמסמלת שמחה, עליזות וקלילות מגיעה בעיצומו של הגל ומבהירה להיכן נעלמה השמחה שלנו על עצם הקיום בעולם הרבגוני והצבעוני שמקיף אותנו.

לילה
ה-5/7: טון 9, בו מפענחים את הדרך לפתרון האתגר באנרגיית הלילה:
ביום שבו נופל אצלנו אסימון לגבי תהליך הגל מופיע הלילה ומלמד שכדי להגשים את חלומותינו, עלינו להרגיש בנח עם עצמנו, גופינו, ביתנו ומיקומנו בעולם. הלילה שמסמל תחושת בית מלמד שכדי להגשים את מלוא הפוטנציאל שלנו, עלינו ללמוד להרגיש נינוחים ובבית בכל מצב ומקום. מעבר לכך הלילה מסמל את הפחדים הפנימיים הגדולים, שנמצאים בעומק המוחות שלנו ושעוצרים את המימוש המלא שלנו. הוא מזמין אותנו היום לשבת בהיכל הדממה שלנו ושם למלא באור ובמידע חדש את הפחדים העמוקים שמלווים אותנו בחיינו. ביום התשיעי של הפענוח אנו מבינים שהשדים שעוצרים אותנו נובעים מסוג מסוים של מחשבות שחוזרות על עצמן. ברגע שאנו משנים את זווית הראייה לגביהן, אנו יכולים להרגע ולהתחבר לאינטואיציה שלנו. כשאנו מתחילים להיות קשובים לתחושות הבטן שלנו ומטפלים בסוג המחשבות שמרפות את ידינו, היכל הלילה מאפשר להתחבר לחלומות הכמוסים ביותר שלנו וממגנט אל חיינו שפע מסוגים שונים.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "הזנה" (הקסגרמה 27), עפ"יה אנו לומדים להזין את עצמנו באנרגיה בונה (דרקון 7). הסינים מוסיפים שככל שאנו בונים את עצמנו, נוכל ליצור את החלומות שלנו בחיים ולהוות השראה לסובבים אותנו (רוח 8).

זרע
ה-6/7: טון 10 בו מדייקים עוד יותר את תהליך הגל, באנרגיית הזרע:
משהו במציאות שלנו משתנה. המעקב אחר הקודים של גל הנשר יוצר תנועה חדשה בחיינו. הזרע ביום של ה"פינישים" מאפשר לשחרור נוסף של הישן, של מחשבות והתנהלויות שכבר לא רלוונטיים יותר לחיינו. הוא מעצב בטוב טעם את הנבטים של חזון הנשר שלנו, שכבר זרענו ושמתחילים עכשיו לצמוח מתוך האדמה הפורייה שהיא אנחנו. הזרע מסמל שינוי מכל סוג שהוא וביום העשירי דוחף אותנו להסכים לשינוי שהוא הדבר היחידי שקבוע ביקום. הוא מאפשר לשחרר את מה שעוצר אותנו מלהשתנות ומניע אותנו הלאה, לשלב הבא. ביום זה אנו מחוברים לאמת פנימית עמוקה, שעד היום פחדנו לבטא אותה ואנו מוזמנים לנוע באומץ ובאלגנטיות אל עבר הגשמת אמת זו. כשהידיעה הפנימית שלנו מנחה אותנו והרצונות שלנו ברורים לנו, הזרע מלמד כיצד לזרום ולצמוח עוד ועוד עם ההיבטים החדשים הללו בחיינו.

נחש
ה-7/7: טון 11 של השחרור של מה שעדיין תקוע באנרגיית הנחש: ביום שבו משחררים את כל מה שעדיין חסום לקראת הפתרון מופיע הנחש האותנטי, הכריזמטי והאינדיבידואל. הנחש היום מלמד שהחלומות והרצונות שלנו חייבים להיות מנוטרלים מדעות הקולקטיב ומההשפעות של הנורמה. אנו מבינים שמה שעוצר אותנו מהגשמה הוא פחד מדחייה חברתית ואחיזה בהרגלים של הרס עצמי. כל אחד מאיתנו הוא עולם ומלואו, יחיד ומיוחד ואין טעם לבזבז אנרגיה על הבחוץ ועל "מה יגידו". האנרגיה הספיראלית של הנחש מחברת אותנו לרצון האותנטי שלנו ומאפשרת לבטא את האמת הייחודית לנו במקוריות וססגוניות. מעבר לכך הנחש מסמל את שמחת החיים ואת היכולת להנות מהגוף ומהחיים ומאפשר היום לנטרל את משביתי החיות מחיינו. כדי לממש את חזון הנשר אנו לומדים לאזן בין מנוחה להנאה והנחש "אחראי" על החלק של ההנאה. הנחש שמסמל גם אלכימיה עוזר לנו לקראת סוף הגל להפוך את הרעל המחשבתי ואת ההתמכרויות ההרסניות לאנרגטיות ולעוצמה ולהתכונן לקראת סוף המחזור של הצ'ולקין.

מגשר העולמות
ה-8/7: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של מגשר עולמות בהדרכת מראה:
פתרון גל הנשר מלמד על שינוי מצב מודעות שעוברים בגל והגעה למקום של שלווה, כח פנימי ותנועה קלילה בחיינו. אתגר הלוחם החוקר והבודק יוצר אפשרות ללידה מחודשת לחיים, שבהם אנו מגלמים יותר את האמת והחזון שלנו. בתהליך שעברנו במהלך הגל מחקנו מאיתנו כמה זיכרונות כואבים, שמנעו מאיתנו עד היום מלבטא באומץ ובשמחה את האמת שלנו. מגשר ביום של הפתרון מלמד שסיימנו מחזור משמעותי בחיינו או שאנו מצויים לקראת איזשהו סוף קונקרטי והתחלה חדשה. ביום השתים עשרה אנו מבינים הרבה יותר את תהליכי החיים והמוות ומסוגלים לנוע בקלות מעניין לעניין ולשתף את העולם בכישורים שלנו.
המראה שמדריכה את המגשר היום מאפשרת להיות נוכחים ומרוכזים ברגע. במקום בזבוז האנרגיה הרגיל לעתיד לעבר ולבחוץ, לממש את חזון הנשר שלנו. ביום של הפתרון אנו רואים בבהירות את כל הצדדים שלנו וכך מבעד לאשליה ששנים סינורה את עינינו, פן חדש של האינסוף משתקף בדמותנו. אנו נולדים אל תוך דמות הלוחם שבנו, שמבטא את הרצון שלו ומגשים את חלומותיו.

לפי הסינים האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה: "אחדות", "עמידה יחד" (הקסגרמה 8) ובה מדובר על ההזדמנות לפעול יחד וליצור (זרע 10), להיות חלק אינדיבידואלי מהשלם האינסופי שמקיף אותנו (נחש 11) ולממש את החזון שלנו, כשאנו קלילים וטהורים (מגשר 12).

יד
ה-9/7: טון 13, הטון הקוסמי של הנוכחות באנרגיית היד:
מנשר מרומם, שממלא אותנו בחזון ובתקווה עד ליד יצירתית, שמגשימה אל תוך המציאות את החלומות שלה. היד ביום השלוש עשרה מלמדת שחקירת הלוחם חיברה אותנו ל(יד)יעה הפנימית שלנו. ידי האלוהים יודעות את רצון הלב ואותו הן יוצרות. הרצון של הנשר שבנו הופך למעשה. בסוף הגל אנו מחוברים למקור אינסופי של השראה וידע, שאותו אנו מבטאים במקוריות ובאלגנטיות בחיינו. הלוחם החוקר של הגל עשה סדרי עדיפויות ופינה מקום וזמן להתמקד במה שבאמת חשוב לנו בחיים, להתחבר לידיעת הלב ולחזונות הנשר שלנו. החיבור לידיעה הפנימית מאפשר התנהלות של זרימה יעילה, פרודוקטיבית ומהנה בחיינו.
בסוף הגל למדנו לזרום כמו גל מסיטואציה אחת לאחרת, כשאנו בטוחים בעצמנו, ביכולות ובאמת שלנו ונהנים מחיים של עשייה שמחה ומאוזנת.
גל הנשר מסתיים ואנו מתכווננים ומברכים על הגל הבא, הגל האחרון של המחזור הנוכחי של הצ'ולקין, גל הכוכב.

מאחלת לכולנו שאנרגיית הנשר
תמלא אותנו בהשראה ובתעופה
ושנרקוד בשמחה את החזון שלנו,
בכל רגע ורגע בחיינו.
באהבה,
טליה.
אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

1 thought on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הנשר”

כתיבת תגובה

Close