השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הקוסם

מאת: טליה טוקר

ברכות לכולנו:

שוב ברצוני להתחיל בהדגשת העוצמה הטמונה בסמלים של המאיה. הסמלים הם קודים גיאומטריים המצויים בד.נ.א. האנושי שלנו ועל כן הקשר עימם הוא ישיר. כל סמל מכיל בתוכו אינסוף של מידע, מידע שהוא מעבר לגבולות המידע הקיים במוחנו (הרגשי) כרגע. לכן המשחק עם הצורות מרחיב את היכולות המוחיות שלנו ובינהן את היכולת ליצור מבנים מחשבתיים, שפורצים את גבולות המציאות העכשווית שלנו. המשחק עם הסמלים הוא אינדיבידואלי וכל אחד יוצר לעצמו את חוקי המשחק. לכן אין זה משנה כיצד "עובדים" עם הסמלים הללו: אפשר להתבונן ולנשום אותם פנימה, אפשר לצייר, אפשר לעקוב אחר הגלים השונים, כל דבר שעולה בדעתכם. בידע הזה של הזמן, של התנועה בין המימדים, אנחנו נזכרים. אנחנו גם לומדים אותו וגם נזכרים במה שכבר נמצא בתוכנו. אני מזמינה אתכם לשחק את משחק המאיה בהנאה, בסקרנות ובהשראה.

הקוסם
ב- 18/11: מתחיל גל הקוסם. הקוסם ממגנט אלינו לגל הקרוב את אנרגיית היגואר, אנרגיית הכוהנת הגדולה, אנרגיה של עוצמה, קסם והשראה. הנושא של הגל הוא היכולת שלנו לחולל ניסים בחיינו. אם כך מהו בעצם נס? נס הוא למעשה משהו שלא נמצא בטווח הקליטה שלנו או ביכולת של המח שלנו לבצע, כפי שהוא היום. אני מניחה שרובנו ראינו את הסרט "הבליפ" ובו האינדיאני השאמאן שעומד על היבשה ורואה משהו לא מזוהה בתוך המים. במבנה המח של האינדיאנים באותו הזמן, לא היתה תבנית מוגדרת של ספינה ולכן לא היה ביכולתם לזהות את התופעה המוזרה שלפתע הופיעה מולם. השאמאן התרכז עד מאד עד שבסופו של דבר הצליח לקבל מידע ממקור אחר ולזהות את ה"חייזר" שבמים כספינה. עד לאותו הרגע מבחינתם של האינדיאנים, הספינה יכלה להחשב כסוג של אל מוזר, שמשפריץ אדים לכל עבר. מדוגמא זו ניתן ללמוד שנס הוא פונקציה של מידע. אם כל אחד מאיתנו יופיע עכשיו באיזה כפר פרימיטיבי עם מצלמה, לפטופ וזיקוקים, הוא יחשב כאל בעל עוצמה וכוחות על. המודעות האנושית עד היום הגבילה את עצמה לתפיסת זמן לינארית של עבר- הווה- עתיד, שמגובלת בלידה ומוות. האנרגיות המוזרמות אלינו בצ'ולקין החדש ובגל הקוסם מאפשרות להרחבת שדה הראייה האנושי, לשינוי מבנה המח המוגבל ולתפיסה מחודשת בדבר המוות והאינסופיות שלנו. אנרגיית הקוסם מאפשרת לנו לשחרר את השליטה בחיינו ובסובבים אותנו, לזרום עם הידיעה הפנימית שלנו ולהתחבר לעוצמה. במקום הצורך באישורים מבחוץ, בפידבקים ובכותרות, אנו לומדים להקשיב לעצמנו ולסמוך על עצמנו, שהרי אנו יודעים הכי טוב מה נכון לנו. ככל שאנו מפסיקים לקבץ אישורים מהסביבה, אנו נפתחים לידע טהור והופכים לקוסמים בהתנהלות חיינו. כך במקום של כנות ופשטות, הקוסם מרחיב את מבנה המח שלנו ויכול לאפשר לנס שבעבר היה מחוץ לטווח האפשרויות להתחולל במציאות. אז קיימת בידינו האפשרות לסנכרון מושלם בכמה וכמה רבדים ולהתחבר ליכולת להיות במקום הנכון בזמן הנכון, כפי שאמר טולקין בשר הטבעות: "קוסם אף פעם אינו מקדים ואינו מאחר…".

לפי הסינים, האנרגיה בימים אלה קרויה: "ריבונות", "בעלות על שפע רב", (הקסגרמה 14), לפיה ככל שננהג במתינות ובענווה, נגיע לקדמה ולהצלחה גדולים. הסינים אומרים ש"התנהגות ראויה הכרחית כדי שנוכל להתמיד בהישגים". יש לרסן את האגו ולהתאים את הערכים שלנו למציאות. יש להקפיד על הדיבור, הרעיונות והאמונות, אומרים הסינים וע"י כך ניתן להגדיל את ההצלחה החומרית.

הנשר
ה- 19/11: טון 2, האתגר של הגל באנרגיה של נשר בהדרכת יד: אחרי גל הדרקון שבו נולדנו מחדש, שחררנו אמונות שלא היו רלוונטיות יותר לחיינו והסכמנו לקפוץ למים ולפרוץ דרך, אנו מאותגרים עכשיו לבטא את חזון הנשר שבנו ובעזרתו לממש בשמחה ובריקוד את חלומותינו הכמוסים ביותר. הנשר מלמד אותנו בגל כיצד לקחת צעד לאחור ולראות מלמעלה את תמונת חיינו השלמה. להרחיב את זווית הראייה שלנו בנוגע להיבטים שונים, לנטרל דינמיקות של קורבן ואשם ובמקומם לזהות, שהבחירה היא בידינו וביכולתינו ליצור את הרצונות והחזון שלנו. למעשה אתגר הנשר מבקש שנפסיק את הפער בין המצוי לרצוי ונלמד שאנו היוצרים היחידים בחיינו ושביכולתינו להפוך כל רצון למעשה. היד שמדריכה מלמדת כיצד "לתקתק עניינים", לחבר בין האיכויות הנקביות של קבלה והאיכיות הזכריות של השראה ולהגשים במציאות הפיזית את החזון שלנו. הקושי הוא בלשמור על רגיעה ולא להיכנס למתח ולדאגות. אמנם אנו בגל קוסם שמאפשר הכלה והתרחבות, אך אין זה אומר שעלינו להכנס עכשיו לעשייה מוטרפת אלא ללמוד לאזן בין מימוש ומנוחה. לזכור כל הזמן שאנו חופשיים לעשות בדיוק את מה שאנו רוצים ולהקפיד לעשות זאת.

לוחם
ה- 20/11: באנרגיה של לוחם בהדרכת שמש: ביום זה אנו חוברים לאנרגיות הלוחם שבתוכנו, שמעז לשאול את עצמו שאלות בנוגע לדרכו ולעשייה שלו. הלוחם האינטלגנט חוקר ובודק עד כמה הוא נאמן לעצמו, לחזון שלו ולאמת שהוא מבקש לבטא כאן בכדור הארץ. שינוי מבנה המח כרוך במאבק פנימי בין הצורך- הצר לבין הרצון- הרץ. הלוחם מתבונן ברצונות העמוקים שלו וביום השלישי מכוון להלחם בכנות ובעוז בספקות, בשליליות ובפחדים, עד לנצחון של התוכנה האוטומטית המוגבלת ומעבר לדרך חדשה של תנועה בחיינו. השמש בעזרת אור ומידע שהיא שולחת, מבהירה סוגיות שונות בנוגע לחיינו, משחררת את ספקות הלוחם ואת חוסר הוודאות וממלאה אותו באומץ לצעוד בדרך האמת שלנו. עם האור שהשמש המדריכה מקרינה, אנו נטענים באש יוקדת שממלאה אותנו בהתלהבות מרגשת לפעול בהתאם לידיעה הפנימית שלנו, באומץ ובחכמה.

אדמה
ה- 21/11: יום רביעי של זריעת הצורה לפתרון אתגר הנשר באנרגיה של אדמה בהדרכת הלך שמים: במהלך השנים האחרונות אנו עדים לאסונות רבים ושונים על פני כדו"א שלנו- שיטפונות, גלי חום, איומי מלחמה ועוד. האסונות השונים קשורים בעובדה שכחלק מהתפתחות האבולציה האנושית בשנים האחרונות, מועבר מידע של אהבה ללא תנאי אל תושבי כדו"א, שמוזרם דרך קרניים אולטרא סגוליות. האור הסגול המעודן, לא מוכל בתוך המערכות האנושיות הדחוסות שלנו ולכן נפלט החוצה מהמערכת ומחמם את כדו"א. לפי המאיה, בנובמבר הנוכחי עברנו קפיצת דרך קולקטיבית נוספת. אמא אדמה הולכת ומתפתחת לקראת שינוי סופי באבולציה שלה ועל כן היא קוראת לכולנו להתעורר. ככל שהיא מתפתחת, מוזרם אל תוך המערכות האנושיות שלנו מידע אינסופי שמיועד להרחיב את מגבלות המח שלנו כפי שהוא היום. האדמה היום מזרימה כמויות אדירות של מידע חדש, מכוונת אותנו לתרום את שלנו בשינוי התדרים שמתרחש, להתקרקע ופשוט לעשות בלי לדבר יותר מדי. הלך שמים המדריך מלמד כיצד לקבל את המידע המעודן אל תוך חיינו. הוא מסמל צמיחה והתפתחות רוחנית וע"י פרישה וחקירה אישית הוא מאפשר להכיל את הרטט החדש ולתרגם אותו למידע קונקרטי. מכאן שביום הזריעה אנו מוזמנים ליצור לעצמנו מרחב נקי, ללא הסחות שבו נחקור, נלמד ונתרגם את חזון הנשר שלנו למעשה.

מראה מראה
ה- 22/11: טון 5 של חיבור לכח הרצון הפנימי שלנו, באנרגיה של מראה בהדרכת מגשר עולמות: ביום זה אנו לומדים לראות את כל הצדדים שלנו, גם את אלה שלרוב אנו מעדיפים להדחיק ולהעלים מעצמנו. כשסוף סוף אנו מאפשרים לעצמנו לראות את הכל, אנו מודרכים ע"י מגשר העולמות לסלוח לעצמנו על כל הצדדים שאנו פחות אוהבים, כולל ההרס והביקורת העצמית. אז ניתן לגלות שבסה"כ בסדר לנו ושחיינו נפלאים. ככל שננקה טראומות ופצעים, נוכל לנוע בקלילות מסיטואציה לסיטואציה, כשאנו לגמרי נוכחים ברגע ומשקפים את אינסוף האפשרויות- במחשבות, במילים ובמעשים.

לפי הסינים, האנרגיה בימים אלה היא של "מסה קריטית" (הקסגרמה 28), לפיה המצב הנוכחי הולך ונעשה כבד בשל מספר רב של שיקולים. הרבה החלטות, רעיונות, אפשרויות, שגורמות לתחושה שהמצב עולה על גדותיו (נשר2). זהו שלב מעבר ובו נדרשת פעולה מהירה ויעדים ברורים (לוחם3). זמנים אלה של התפוצצות פנימית חושפים את המהות של העצמי ובעזרת נחישות פנימית ניתן לצאת מהם מחוזקים (אדמה4).

סערה
ה- 23/11: טון 6 של ארגון העניינים, באנרגיה של סערה בהדרכת סערה: הסערה מאפשרת לרפא את עצמנו ואת הסובבים אותנו מכל המסה התאית השלילית שאנו צוברים במהלך הזמן. ביום זה אנו מאזנים את הצרכים של הגוף הפיזי, הרגשי והמנטלי שלנו וכך מאפשרים לאנרגיית החיים לזרום בנו. תהליך הרחבת המוחות שלנו צובר תאוצה ולקראת השיא הסערה מרפאה, מטהרת ומאזנת אותנו. אנו מארגנים את הפרטים הנדרשים לקראת שיא הגל, נותנים אמון בעצמנו ובתוכנית האלוהות כולה עבורנו, מסכימים לקפוץ למים ולממש את חלומותינו ובכך אנו מזרזים את התפתחותנו ואת הרחבת המוחות שלנו.

שמש
ה- 24/11: טון 7, יום שער, שיא הגל באנרגיה של שמש בהדרכת אדם: האדם מדריך אותנו לשחרר את השכל המניפולטיבי שמטיל ספק בכך שאנו באמת יכולים למגנט שפע לכל התחומים בחיינו. האדם היום מלמד ללכת בדרך, להקשיב לרצון העכשווי שלנו בכל רגע ובחכמה ליישם אותו. בשיא הגל אנו מכווננים לעשות את מה שגורם לנו להיות מאושרים וכך לתעל את האש הפנימית שבתוכנו למקומות של בהירות, אור וחיות. ככל שנתחבר לתבונה הפנימית, לידיעת הלב, נוכל להרחיב את מעגל ההשפעה שלנו ולחוות את החיים בדרך שמעוררת השראה. כל אלה בשיא הגל ובאנרגיית שער, שמאפשרים לנו להתחיל במימוש חזון הנשר שלנו במציאות הפיזית שבה אנו חיים.

דרקון
ה- 25/11: טון 8 של חיבור ליושרה, לאמת הפנימית שלנו, באנרגיה של דרקון בהדרכת נחש: אנרגיית הדרקון מאפשרת לקבלת עצמנו כפי שאנחנו, באהבה, ברכות ובאימהות. אנו מוזמנים לבדוק היום עד כמה אנו מתמקדים במה שיש בחיינו, במצוי בנו, במקום בהרס עצמי ובביקורת. הדרכת הנחש מאפשרת להשיל את עורנו, להתמיר את הרעל המחשבתי, האמונות השגויות ותוכנת החסר. צורות הנחש מסמלת את סליל הד.נ.א. האנושי שלנו ומחברת אותנו אל חכמת האבות הטמונה בגופנו. הנחש מדריך אותנו לבדוק עד כמה אנו מיישמים את הרצון האינדיבידואלי שלנו, עד כמה אנו חווים שמחה על היותנו בחיים מלאי תענוגות. ככל שנתחבר לחיות שבגוף שלנו נוכל לקבל את עצמנו ללא שפיטה, להזין את עצמנו באהבה וליצור הרמוניה בין הצרכים והרצונות שלנו לביטוי שלהם במציאות, בין החלומות הפנימיים שלנו למימוש שלהם.

רוח
ה- 26/11: יום תשיעי בגל הקוסם, יום שער, באנרגיה של רוח בהדרכת מראה: ביום זה הכוונה שלנו להרחיב את יכולת ההכלה ולממש את חזון הנשר שלנו, מתחילה להתגשם במציאות. הרוח עוזרת לנו להבין שהכל תלוי ביכולת הביטוי שלנו. אם נלמד להתבטא באופן הגיוני, בחדות ובדיוק, נוכל לנוע עם האמת העמוקה שלנו ולממש את החלומות הכמוסים ביותר. המראה מדריכה אותנו לראות את כל הצדדים שלנו, את כל מה שהביא אותנו עד הלום: הכאב, השמחה, העצב והתמיכה. ואז לראות מבעד לאשליה- לראות איך שהכל הוא השתקפות שלנו, איך שלכל רגע בדרך יש תפקיד, איך שהכל בסדר אלוהי ודרך אינסוף ההשתקפויות שיצרנו, יוצרים ועוד ניצור, לבטא את ההשראה של הרוח שבנו.

לילה
ה- 27/11: טון 10 של ההתגלמות, באנרגיה של לילה בהדרכת קוף: ביום העשירי שבו אנו מעצבים את הדקויות לפתרון, אנרגיית הלילה מאפשרת להאיר חשכה פנימית, שעד היום לא העזנו להתבונן בה. אנרגיית הלילה משולה גם לרחם, למערה. ברגע שיושבים זמן מה במערה חשוכה, באיזשהו שלב, מתחיל להפציע אור. ברגע שאנו מסירים את הערפל של הלילה, אנו מקבלים גישה לאור, למידע חדש, שמשנה את זוית הראייה שלנו ומפנה מקום לאינטואיציה ולידיעה פנימית עמוקה, שמהם אנו מתחילים ליצור את התנועה בחיינו. תנועה חדשה זו פותחת פתח לעולם הניסים והקסמים. הדרכת הקוף היום מבקשת מאיתנו ליצור, ליצור וליצור! לבטא את המקוריות שלנו לאורך הדרך שבה אנו הולכים, לשחק את משחק החיים בקלילות, בהומור ובהנאה. נזכור שאנו מאותגרים לבטא עם ידי האלוהים שלנו את חזון הנשר וביום העשירי, מהות הלילה מאפשרת להאיר את הפחדים הפנימיים שמנעו מאיתנו ליצור עד עכשיו ובהדרכת הקוף, להוציא לפועל בקלות ובמקוריות את החלומות הכמוסים ביותר.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה בימים אלה קרויה: "עוצמה רבה" (הקסגרמה 34), לפיה העוצמה מעמידה במבחן אמיתי את אופיו של האדם: את המילים, המחשבות והמעשים שלו(אדם7). האחריות להתנהגות ראויה בתקופות של עוצמה היא רבה(רוח8). ככל שהמטרות הן לטובת הכלל (חזון הנשר), כך צפויה הצלחה בעניינים ארציים (הדרכת היד).

זרע
ה- 28/11: טון 11 של השחרור, באנרגיה של זרע בהדרכת זרע: הזרע ביום האחת עשרה מלמד שהסיבה לכך שאנו לא פורצים את מבנה המח נעוצה בפחד בסיסי ועמוק משינוי. אנו בני האדם, מאד מפחדים לנוע ולהשתנות ולרוב מעדיפים לשמור על הקיים והידוע. כדי להתחבר לקוסם, לעוצמה, לכנות ולחזון, עלינו להסכים לשחרר את כל ההרגלים, האמונות והתבניות, שלא רלוונטיים יותר למחזור החדש של הצ'ולקין. ביום זה של זרע, אנו מוזמנים להסכים לשנות את עצמנו, להמיס את כל מה שעדיין תקוע, לכוון את עצמנו בצורה מדויקת למטרות שלנו וכך להרחיב את המודעות, לפרוח, לגדול ולהשתנות. הזרע היום מלמד שאנו בעיצומו של שינוי גדול בחיינו. ככל שאנו מסכימים להשיל מאיתנו הרגלים וקיבעונות ישנים ולנוע לחדש וללא ידוע, כך מובטח לנו מימוש יצירתי ושפע רב.

נחש
ה- 29/11: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של נחש בהדרכת אדמה: איזה יופי! הנחש בפתרון מעיד על כך שנגענו במהלך הגל באומנות האלכימיה ולמדנו כיצד להתמיר רעל, תקיעות ושליליות לתקווה, זרימה וחיוביות. חכמת הגל מלמדת שכדי להרחיב את מוחנו ולממש את חלומותינו, עלינו להתחבר לטעם החיים, לתענוגות ולשמחת החיים. הנחש בפתרון צועד בדרכו הייחודית, הצבעונית והאותנטית. האדמה בהדרכה מאפשרת קרקוע נעים וזורם של הרצון האינדיבידואלי והרעיונות המקוריים שלנו. כולנו למעשה מערכות תקשורת שמקבלות מידע ואוספות מידע, תוך כדי חיינו הארציים. כל אחד מאיתנו מחובר לרשתות אישיות וקולקטיביות. האדמה בהדרכה מלמדת שכתוצאה מעבודה של קבוצות אור שונות, נבנתה רשת אדירה של מידע מעל כדור הארץ שלנו ובהדרכת הפתרון היא מאפשרת להפעיל ולהצית את רשת מידע זו, שתעביר כמויות של מידע אינסופי אל המערכות שלנו ותאפשר התמזגות עם מערכות מידע, שעד היום היום לא היו בגדר אפשרות עבורנו. החיבור לרשת הפרושה על פני האדמה, ההתעוררות שלנו וההגשמה של עצמנו, ממלאים את תאי הגוף בחיות ובשמחה וכך עם תחושת גוף נוכחת וזרימה קולחת של האנגיה שלנו ניתן לחיות חיים של עונג, עוצמה וגיוון, בביטויים שונים של חכמה.

מגשר עולמות
ה- 30/11: טון 13 של הנוכחות, באנרגיה של מגשר עולמות בהדרכת כלב: גל הקוסם מסתיים במגשר העולמות, מה שמעיד על לידה מחדש בגל. מגשר ביום השלוש עשרה מעיד על ניקוי מאסיבי של מידע שלילי וזכרונות כואבים, שעד היום השפיעו באופן לא מודע על ההתנהלות שלנו. כתוצאה מריפוי הטראומות ושחרור צורות חשיבה ישנות, מבנה המח משתנה ובמקום התנהלות דפוסית רגשית אנו נולדים מחדש לזרימה הגיונית בחיינו. הכלב המדריך מעיד על כך שבתהליך הגל למדנו לשמור על רגשות מאוזנים, לב פתוח ונאמנות לעצמנו ולצרכים שלנו. הקפיצה שעשינו בגל הקוסם, מבוטאת בכח פנימי רב, בטרנספורמציה אישית, ביכולת לשמור על לב פתוח ואוהב ובפתיחה להזדמנויות הנקרות בדרכנו. גל הקוסם לימד אותנו להשאיר מאחור סיטואציות שבהן לא היינו נאמנים לעצמנו ולעבור למציאות שבה אנו נעים בקלילות ועם לב פתוח ושמח על משחק החיים.
וכך, בסיום הגל נשאל שוב, האם באמת ניתן לחולל ניסים בחיינו? חכמת גל הקוסם מלמדת שאנו יכולים לשנות את המידע הקיים במוחנו וכתוצאה מכך לפרוץ את הגבולות שהיו מוכרים לנו עד היום. נס הוא למעשה משהו לא טבעי. אם כך מהו טבע? הטבעה של מידע. במידה ונשנה את סוג ההטבעה, את סוג הידע שממלא את מוחנו, נוכל ללכת מעבר למגבלות הטבע כפי שתפסנו אותו עד היום ולחולל ניסים וקסמים למען עצמנו והאנושות כולה. אמן ואמן!

מאחלת לכולנו גל קוסם קסום במיוחד,
של ידיעה, של חלומות ושל נפלאות.
באהבה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

2 thoughts on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הקוסם”

כתיבת תגובה

Close