השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הרוח

סליחה על האיחור בהעלאת התחזית.. אבל היום, 2/9 באנרגיית יד, ואני מתקתקת עניינים)

מאת: טליה טוקר

שלום וברכה לכולנו:

גל הרוח הבא עלינו לטובה הוא פתח להשראה, להתחדשות ולשינויים מרחיקי לכת. ביום השלישי של הגל, אנו חוגגים את ראש השנה, במהלך הגל אנו עוברים את "עשרת ימי תשובה" ובסופו את יום כיפור. בעזרת הפתיחות התקשורתית של הרוח והעומקים האינסופיים של הלילה, אנו עורכים את חשבון הנפש בינינו לבין עצמינו וחברינו. הבנה מדויקת של חכמת גל הרוח יכולה לאפשר לנו השנה "לעלות" על הגל וליצור לעצמנו שנה מצמיחה וזורמת.
זה הזמן להתבונן בשנה שחלפה וכן במחזוריות הצו'לקין שמסתיימת, לראות אילו מעגלים גדולים נסגרו ואילו קפיצות נעשו ולהתכונן לקראת שנה חדשה ומחזור מקודש חדש.
ראה הרחבה על המאיה והחגים בארועי החודש.

רוח
ב- 27/9: בשבת של שער, מתחיל גל חדש, גל הרוח. הרוח פותחת חלון אל התפתחות רוחנו. היא מסמלת שמחה וקלילות, ממלאה אותנו בהשראה וביכולת לתקשורת קולחת בכל הרמות. ככל שאנו נפתחים לעליזות ולרבגוניות של הרוח, אנו משתחררים מתחושות של עצבות, כבדות ומתח. מטרת הגל היא בראש ובראשונה- לנשום. הרוח מסמלת את אזור בית החזה ומזכירה לנו כמה שיותר פעמים ביום, פשוט לנשום. היא דוחפת אותנו לבטא את עצמנו בחדות, בהירות ודיוק וממגנטת אנרגיות של אמת, נועם והומור. הנושא הכללי של הגל הוא לקחת אחריות, באנגלית- responsibility- שהיא בעצם- "היכולת להגיב". להגיב במחשבות, במילים ובמעשים על מה שקורה במציאות חיינו. כך שבתהליך הגל אנו מתמלאים בעליצות החיים, ביכולות תקשורתיות ובאפשרות להתנהל בקלות ובהנאה, מסיטואציה אחת לאחרת.

לילה
ה- 28/9: טון 2, האתגר של הגל הוא הלילה. אתגר לילה הוא אתגר "רציני". אנו לומדים לשחרר את הדואליות, את הפער בין המצוי לרצוי ולהסיר מעט את הערפל של המציאות הקוטבית. כדי להגיע למקום שחי מתוך האינטואיציה, הלילה מבקש שנשחרר את הפחדים מהעתיד ומהעבר, את המפלצות והשדונים, שהם פרי יצירת מוחנו. הגיהנום הוא כאן, במציאות הקוטבית והלילה דרך הארת החשכה הפנימית, מאפשר לנגוס בגן העדן, שמבעד לזמן ולמרחב. לכל שאלה תשובה ואנרגיית הלילה מאפשרת לשנות זווית ראייה בנוגע לנושאים עמוקים דפוסיים ולסיטואציות שחוזרות על עצמן, כתוצאה ממחזור מידע. הלילה מזמין אותנו ליצור מרחב מקודש שבו נרגיש בבית, נינוחים ויציבים ונוכל בקצב שלנו, לשחרר את החשכה מחיינו ובמקומה להטען באור ובתקווה. כמובן שהלילה מלווה אותנו במהלך כל הימים של הגל ובעל משמעות עמוקה לשנה החדשה.

הזרע
ה- 29/9: א' בתשרי: ערב ראש השנה: טון 3 בגל בו מתחיל הפוקוס לפתרון האתגר, באנרגיית הזרע. הזרע מלמד ש- "השינוי הוא הדבר היחידי שקבוע ביקום". הכל משתנה כל הזמן, כדור הארץ נמצא בתנועה תמידית ביחס לשמש. ביקום ובטבע בכל רגע נתון קיימת תנועה ואנו לומדים לזרום עם התנועה, שהיא בעצם החיים. הזרע מביא להכרה בשינויים שאותם אנו מבקשים להכניס אל חיינו ואורג רשת של צורות, שממגנטת את הרצונות אל מציאותינו. כדי להתמודד עם פחדים עמוקים, הזרע מלמד לנוע, להתפתח לכיוונים חדשים, לזרוע מטרות חדשות אל מציאות חיינו. מכאן שהשנה היהודית שמתחילה היום באופן פורמאלי עומדת להיות שנה של שחרור מהאחיזה בישן ובידוע ופתיחה לאינסוף של אפשרויות.

לפי החכמה הסינית, הצורה הגיאומטרית של שלושת הימים הראשונים קרויה – "קדמה", "התקדמות" (הקסגרמה 35) ובהם ניתן ליישם רעיונות ולהוציא לפועל מטרות (זרע3). בימים אלה קיים פוטנציאל לתקשורת בכל הרמות, לתמיכה, לכנות, לעידון, לשיפור ולהשפעה יוצאת דופן (רוח1).

הנחש
ה- 30/9: א' דראש השנה: טון 4 בגל, בו אנו זורעים פתרונות לאתגר הלילה, עם אנרגיית הנחש. הנחש של היום הרביעי מרגיע את מערכת העצבים האקטיבית שלנו, שמוצפת ברמת מתח גבוהה כתוצאה מהתמודדות עם אתגרי הלילה והחיים. הנחש מחבר אותנו לחכמת האבות הקיימת בסלילי הד.נ.א. שלנו ובעזרת הידע הקיים בתוכנו מלמד לבטא את הרצונות שלנו. הוא מלמד כיצד להתמיר את הרעל המחשבתי, המועקות והתשוקות המוגזמות לשמירה על רמת אנגיה גבוהה במערכת. בעזרת אהבת החיים של הנחש והתנועה הספיראלית שלו, ניתן להאיר את ה"לופים" השכליים והטשטוש הפנימי. ביום הראשון של ראש השנה, הנחש עוזר להתחבר לרצון האינדיבידואלי הייחודי לנו ומלמד שהדרך היחידה שאנו יכולים ללכת בה היא הדרך האותנטית שלנו, ללא השוואות וללא נורמות. כדי שנוכל להרגיש בנח בגופינו ובחיינו, אנו מודרכים לחיות, להתענג ולחוות. מכאן ששהנחייה של הנחש לשנה החדשה היא לחיות את מה שמשמח את ליבנו ומחייה את גופנו.

מגשר העולמות
ה- 1/10: ב' דראש השנה: טון 5, בו אנו מתחברים למרכז הפנימי ומגבשים כח רצון חזק לפתור את אתגר הלילה, באנרגיית מגשר העולמות. המגשר מסמל נקיון, שחרור, סליחה וטרנספורמציה. העוגן של התהליך כולו הוא ביכולת לנקות מעצמנו כל סוג של שליליות, להרפות ולשחרר. בתחילתה של השנה, אנו מגיעים למקום של סליחה לעצמנו ולסובבים אותנו. תהליך הסליחה עובר דרך שחרור המועקות והאמונות הדפוסיות, שעד היום ניהלו את חיינו. המוטיבציה להתמודד עם אתגר לילה מלמדת, שהנטל שאנו סוחבים בתוכנו הוא מידע שהפנמנו, שאין צורך להשתמש בו יותר וככל שמסכימים לנקות אותו, כך אנו מתמלאים בקלילות, בחכמה ובשמחה על חיים חדשים.

היד
ה- 2/10: טון 6, שבו אנו זורמים עם הפלוס בחיינו ומארגנים את העניינים בשטח, את "הסידורים" הנדרשים לקראת השיא, באנרגיית היד. היד היום מלמדת לפעול ממקום של ידיעה פנימית בטוחה ולא מהמקום הרגיל של הלחץ, הבלבול והדאגה. ככל שנתחבר ל(יד)ע הפנימי שלנו ונפעל מתוך הרצון (ולא מהצורך), נוכל ליהנות מכל רגע. הגל מלמד שכדי להרגיע את המתח הפנימי של הלילה שבתוכנו, עלינו פשוט לעשות. להתחבר לידע הפנימי וממנו "לתקתק" עניינים.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה – "תועלת", "עלייה", "התווספות" (הקסגרמה 42) והיא מלמדת, שהכל אפשרי עבורנו בזמן מיוחד זה (זרע4). עפ"י הסינים כדאי לנו לנצל את הזמן כדי לשחרר התמכרויות והרגלים הרסניים, שלא משרתים אותנו יותר (נחש4). ע"י התמדה, משמעת עצמית ורצון יציב ומתמשך, ניתן להשיג את מטרותינו ולהרחיב אותן גם לשירות הכלל (יד6).

הכוכב
ה- 3/10: טון 7 בגל, שיא האנרגיה של גל הרוח עם הכוכב. בשיא הגל, הכוכב ממלא אותנו באהבה ללא תנאי, בזוהר מהדהד של כוכבים ורודים כדי שנוכל להמשיך את סילוקם של הפחדים העמוקים. הכוכב היום פוקח את עינינו לראות את היופי הקיים בחיינו ובנו בכל רגע. אתגר הלילה ותהליך ההתחדשות לקראת השנה החדשה, מעלים שליליות, ביקורת ומטען כבד מהעבר ולכן הכוכב בשיא התהליך "עובד" במלוא המרץ למלא אותנו באור של ונוס. כדי להתמודד עם האפלה, אנו לומדים לשנות את כל הדימויים השליליים לגבי עצמנו ולגבי חיינו לדימויים חיוביים. הכוכב מאפשר לקבל את עצמנו באהבה, כמו שאנחנו עכשיו, אהבה שהולכת ומתפשטת ומאירה לכל עבר.

הירח
ה- 4/10: טון 8 בגל, בו אנו בודקים את היושר הפנימי שלנו, בעזרת אנרגיית הירח. ירח גלקטי מעיד על תהליך של התבוננות עמוקה וכנה אל תוך עצמנו. הוא מחבר אותנו למאגרי הזכרון של התת מודע שלנו, בהם נמצאים הטראומות והפצעים של הילדים הרגישים, שבכל אחד ואחת מאיתנו. בהשראת הירח אנו מוזמנים לשאול את עצמנו: "עד כמה נגענו בשורשי הפחד שלנו"? "עד כמה אנו מסכימים להתבונן באומץ במנגנוני ההישרדות, שאימצנו לעצמנו כילדים"? "עד כמה אנו בוחרים את חיינו ועד כמה דפוסים עמוקים מנהלים אותנו"? ביום זה הירח מחדד את יכולת הקליטה לסימנים שאנו מקבלים בדרכינו, סימנים שמן הראוי לתת את תשומת ליבנו אליהם.

הכלב
ה- 5/10: טון 9, נקודת המפנה בסיפור של הגל, באנרגיית הכלב. הקפיצה של הגל מתחילה להתבהר, כשאנו מבינים שהחשכה נובעת ממצבים רגשיים קיצוניים. בכולנו קיימת "תוכנה" רגשית שפועלת באופן אוטומטי והכלב היום מלמד שככל שנשמור על איזון ונפעל בהגיון, כך יעלמו המועקות מחיינו. אנו לומדים לוותר על הדרמות בחיינו, על הסערות וההתרגשויות הקיצוניות ובמקומם לפעול ממקום הגיוני, הוגן ומאוזן. תהליך הגל מתבהר עוד יותר, כשאנחנו מעמידים את עצמנו בראש סדרי העדיפיות שלנו ומפסיקים לרצות את הסביבה. הנאמנות לרצונות שלנו פותחת את ליבנו ומעמיקה את יחסינו עם הקרובים אלינו.

לפי הסינים, האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה – "הרמוניה", "התלהבות" (הקסגרמה 16) והיא מלמדת אותנו לזרום עם עצמנו, עם הגוף שלנו, בלי להתנגד ולבזבז אנרגיה (כוכב7). אנו לומדים לזרום בחיינו (ירח8) ובכך מאפשרים שיתוף פעולה וביטוי מלא של עצמנו ברגע העכשווי.

קוף
ה- 6/10: טון 10, בו אנו מדייקים ומעצבים עוד יותר את הקפיצה שנעשית בגל, באנרגיית הקוף. כדי להפוך את התהליך הגל למושלם, אנו מתחברים לילד היצירתי, הקסום והחינני שבתוכנו ומאפשרים לעצמנו לשחק עם תמימות וסקרנות של ילדים את משחק החיים.
המועקות וחשיבת היתר נעלמים, ברגע שאנו זורמים, משועשעים ויצירתיים בחיינו. הקוף ממלא אותנו היום במידע ישיר ומקורי משדה הנפש שלנו ומזמין אותנו לבטא את עצמנו בהומור ובהשראה.

אדם
ה- 7/10: טון 11, שבו משחררים דפוסים וממיסים מכשולים עמוקים, באנרגיית האדם. האדם היום מלמד לשחרר את השכל המניפולטיבי שמטיל ספק בכך שניתן לחיות חיים מאושרים, כאן במציאות הפיזית ולהפוך ל"גביע פתוח לשפע של היקום". יום זה מיועד לניקוי גוף המחשבה שלנו מכל אותם הרהורים ולבטים גדולים. אנו מבינים שעיקר החשכה נובעת מ"לופים" שכליים, שלא מפסיקים כמעט אף פעם, החל מהרגע שבו אנו פותחים את עינינו בבוקר. האדם היום עוזר לשחרר את המחשבות הבלתי פוסקות הללו ובמקומם להיפתח לרצון שלנו ברגע זה ממש. כמו כן האדם מלמד כיצד לאפשר לאחרים להיות בדיוק כפי שהם, ללא שפיטה והצורך לשנות אותם. כל אחד הולך בדרכו עם התוכנה הרגשית שהוטבעה במוחו ושום דבר לא קשור אלינו באופן אישי. כך כשאנו משחררים ציפיות מעצמנו ומהסובבים אותנו, אנו מחליפים את הבזבוז שבחשיבת היתר במימוש עליז של הרצונות שלנו.

sky walker
ה- 8/10: ערב יום כיפור: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיית הלך שמים. הלך שמים בפתרון מעיד על חמלה ואומץ אדירים שנבנים בליבנוו במהלך גל הרוח. הלך שמים מסמל את המטה הקדוש, את אנרגיית המשיח. פתרון הגל בערב יום כיפור מחבר אותנו ביראת כבוד למקום מאד עוצמתי בנשמתנו. הגל מלמד שהארת המקומות החשוכים משתלמת ומובילה להתפתחות רוחנית גבוהה, לנחישות והתחדשות. כשאנו מסכימים להסיר את הערפל מחיינו, אנו מתמלאים באנרגיה אינסופית, במסרים מקודשים וקמים לתחייה. ההתמודדות עם הפחדים מפתחת בנו את היכולת להציב גבולות ברורים ולשמור על האנרגיה שלנו מכל סוג של התעללות ובזבוז. הלך שמים מאפשר ליצור מרחב מקודש לחקירה, ללמידה ולתנועה בין מימדים. אנו מוזמנים לשהות בהיכל הלילה ולקבל את הסימנים המיועדים לנו.

לפי הסינים האנרגיה בימים אלה קרויה "התחלות קשות" (הקסגרמה 3) והיא מלמדת אותנו לטפל בבעיות השוטפות, בענייני היום יום, תוך כדי גיבוש יסודות מוצקים וארגון המידע בסדר וביעילות (אדם11). אנו נולדים מחדש ללא ידוע (הלך שמים12), חווים כאבי גדילה ולכן עלינו להתארגן מחדש ולעמוד בסופת הרגשות, תוך כדי שמירה על עקרונותינו.

הקוסם
ה- 9/10: יום כיפור: טון 13, הוא החכמה והקפיצה של הגל, באנרגיית הקוסם. קוסם ביום השלוש עשרה מעיד על חיבור מחודש לעוצמה שלנו, ליכולת לתרגום מידע, מעבר לתהליכי המציאות הרגילה. הגל מוביל אותנו מרוח קלילה, שמחה, נעה ומדויקת לקוסם, בעל מבנה המח המפותח והיכולת לחולל ניסים. הצמיחה עם אתגר הלילה מובילה למקום של ידיעה פנימית עמוקה, שגורמת לנו להיות בטוחים בעצמנו ובהחלטות שלנו. תוך כדי כך אנו משחררים את הניסיון בשליטה בחיינו, את ההיצמדות לאותה התנהלות דפוסית ומתחברים לאנרגיה הנשית, לבריאה, לספיראלה. הקוסם יודע את עצמו, אינו תלוי בפידבקים ובאישורים מבחוץ, מחובר לערוץ האהבה ללא תנאי ובעל יכולת לרפא את עצמו ואת האדמה.

שתהיה לכולנו שנה גלקטית חדשה שמחה ומאושרת
ומאפשרת תנועה לאינסוף של אפשרויות.
בברכה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 אימייל | אתר

הראה עוד

2 thoughts on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הרוח”

  1. מאוד מאוד מעניין. יכולה להתחבר רק אל היומיים האחורנים זאת אומרת ה3 וה-4 לחודש ויש בתיאור הזה משהו מאוד מדויק ביחס למה שאני עוברת. האם את יכולה לכתוב עוד? להסביר מה זאת אומרת הגל הזה? זה גל שקשור למה? שהסדר הזה של הימים בו מתפתח מתוך מה? האם הגלים האלה חוזרים על עצמם במבנה הזה? איך ניתן להשתמש במידע הזה?

כתיבת תגובה

Close