השימושון

תופסת גלים

היום כתבה לי חברה:

ניהול הזמן שלך ! זה נורא ! לא בא לך לעבוד על זה פעם ?

אז כן ולא. כן בגלל היעילות ולא, בגלל שגיליתי שאני מחוברת לתפיסת הזמן של המאיה יותר מאשר לשעון. ושם, טריפיונריות קוסמית זה משהו מובנה במהות. מהבחינה הזאת הגעתי הביתה.

הלוח בו משתמשת רוב האנושות כעת הוא הלוח הגרגוריאני -הלינארי, שמותאם רק לשמש ולכן לא מאוזן עם הטבע. השימוש בלוח זה מכניס חוסר מודעות לתת מודע הקולקטיבי ומביא לדרך לא מאוזנת לאנושות שבכדור הארץ. לוח הצ'ולקין מבוסס על תדר 20:13, 20 גלופות סולאריות ו-13 טונים. הגלופות הן צפנים אנרגטיים המייצגים חוכמה. הטונים הם מקצב, צליל, אנרגיה מסויימת שמהדהדת כל יום ומשתנה מיום ליום. אנו יודעים היום שאנרגיה זורמת בגל, כשגל מורכב מ-13 מקצבים משתנים. כך שמעקב אחר הטונים מראה לנו את התנועה בתהליך היצירתי שאנו עוברים בגל. בעזרת המעקב אחר הגל הקוסמי, המשותף לכולם, ניתן לדעת את האנרגיה שבכל יום ויום. ( מתוך: mayazone)

התחלתי לעקוב אחר לוח הצ'ולקין בדיוק בתחילת שנה שעברה, בגלל יומנישה (שהשנה לא יוצא, חבל!) שם הזמן נחלק גם לגלים של 13 יום, לצד השבועות המוכרים. לאט לאט התמכרתי למרחב המכיל הזה שבו יש מקום להתבוננות ערנית במה שקורה בחיים, ולגישה של טליה, שהיא סוג של חוקרת תרבויות השוואתית, שמראה את הקשר בין המאיה ליהדות לתרבות הסינית, ועוד. הנה כאן יש הסבר על לוח הצ'ולקין.
אז היום, 20/8 התחיל גל חדש של 13 יום. בדיוק 13 ימים שנותרו עד הראשון בספטמבר. קבלו את התחזית: (או תקראו אותה ישר מהאתר של טליה, זה יותר ויזואלי שמה).

הגל הנוכחי לפי המאיה / טליה טוקר

שלום רב וברכות:

ה- 20/8: טון 1 בגל הסערה: אחרי שנולדנו מחדש בגל הקודם של המגשר, אחרי שכאבנו את מותם של חלק מההרגלים שלנו, החלפנו חלק מהאמונות והרחבנו את התפיסה המוגבלת שלנו לגבי עצמנו והחיים בכלל, נכנסת האנרגיה של הסערה כדי לנקות את שיירי הדחיסות, המועקה וחוסר האיזון הפיזי. בגל הסערה, אנו מוזמנים לטהר את עצמנו מכל המסה התאית השלילית, שמצטברת בגופים שלנו וכן להתמלא באנרגיה מחודשת, נעימה ומעוררת השראה, לביטוי היצירתיות שלנו בחיים. הסערה דוחפת אותנו להאמין בעצמנו, להעלות את הביטחון העצמי שלנו, בדרכנו בחיים. דרך תהליך הריפוי, שאליו היא דוחפת, אנו מגיעים למצב בו אנו מוכנים לקפוץ למימי החיים, מתוך אמונה בעצמנו וביקום. אנרגיית הסערה, מאפשרת לנו להישען על חברינו וקרובינו ובהדרגה, ליצור בתוכנו מרכז חזק ויציב, שמוכן לאתגרים המצמיחים, שמציבים בפנינו החיים.

ה- 21/8: אתגר הגל הוא השמש: בגל שבו אנו מתנקים היטב מכל הדחיסות, האתגר הוא לראות בבהירות את האספקטים השונים של חיינו. לראות בבירור מה שקורה לנו בחיים, במערכות היחסים, במקום העבודה, בדרך שבה אנו הולכים. השמש מחממת את ליבנו ומאתגרת אותנו להאמין בדרך שלנו ולהתמלא באש היצירתיות. כדאי להכין רשימה של תחומים, שבהם מבקשים שהבהירות תחלחל. ככל שהתחומים השונים בחיינו מוארים בזוהר הבהירות, מתעוררת האש שבתוכנו ועימה הרצון פשוט לחיות, כאן במציאות הפיזית, על כל התענוגות והיצירתיות שיש בה. השמש מאתגרת אותנו להתמלא באור ובחמימות כלפי עצמנו וכך לזרוח לכל עבר. היא מלמדת אותנו כיצד להתמקד בתחומים החשובים יותר בחיינו וכיצד באומץ ובביטחון להתנהל בחיי היום יום.

ה- 22/8: טון 3 באנרגיה של דרקון: כדי להתמלא בחמימות וביצירתיות של השמש, אנו לומדים מהמאיה כי ראשית עלינו לחבור לאיכויות הנשיות שבתוכנו, איכויות של קבלה עצמית ושל הזנה. האינטואיציה מכוונת אותנו קודם כל לדאוג לעצמנו, לצרכים שלנו, להזנה של עצמנו בדברים שנעימים לנו. אנו לומדים לשחרר את הביקורת העצמית, השיפוטיות הבלתי פוסקת את עצמנו, כל ה-"לא מצליח/ה, יכול/ה, מסוגל/ת וכו'. כלומר, שכדי להגיע לחמימות ואש פנימית, עלינו ללמוד לקבל את עצמנו כפי שאנחנו ולהכיר תודה על הדברים המופלאים, שקיימים בחיינו

ה- 23/8: טון 4 הוא הרוח: ביום זה, ניתן לנשום את הסמל של הרוח ולהגדיר בהשראתו, את כל האפשרויות הפוטנציאליות לפתרון האתגר. הרוח מלמדת, שכדי להתחבר לאש הפנימית שבנו, עלינו לנשום. לנשום. אנחנו שוכחים לנשום וכך עוצרים את כל האש, שמבקשת לפרוץ החוצה. כמו כן הרוח מלמדת, שכדי שהדברים יוכלו להתבהר, עלינו ללמוד מה היא תקשורת. ככל שנבטא את עצמנו בחדות, בדיוק ובבהירות, כך נוכל לבטא את אש היצירתיות שבתוכנו. הרוח ביום הזריעה, מעודדת אותנו לחבור לאיכויות הנועם וההומור שבתוכנו, כך שדרך נוספת להתחבר לאש הפנימית היא לראות את ההומור שבחיינו ולשמוח, בכל רגע. אנרגיית הרוח מאפשרת לנקות את השכל, את תחושת המטען והכבדות ובמקומם, לנוע בקלילות מסיטואציה אחת לאחרת.

ה- 24/8: טון 5 באנרגיית הלילה: כח הרצון להגיע לבהירות בחיינו ולבטא את אש היצירתיות, נשען על היכולת שלנו לחפור לעומק ליבנו ולהביא אור למקומות החשוכים. אתגר השמש יכול להוציא החוצה את אותם המקומות, שבהם אנו מרגישים תקועים, בלתי יצירתיים והרסניים כלפי עצמנו. כך, ביום של גיבוש המוטיבציה לפתור את האתגר, מופיע הלילה שמאפשר להאיר פחדים, שקיימים בתוכנו לגבי מציאות חיינו. אנו לומדים להרגיש בבית, בגוף הפיזי שלנו, שלאורך השנים נושא אותנו נאמנה ממקום למקום. בבית הפיזי, שבו אנו מתגוררים עכשיו, שמספק את הפינה השקטה שלנו להתרווח ולהירגע. בישראל, שלמרות הכל, אנחנו עדיין כאן ובכלל בעולם, ביקום המופלא הזה על שלל הגוונים, הצורות והצבעים הקיימים בו

ה- 25/8: טון 6, באנרגיה של זרע: עכשיו, כשאנו נחושים וחזקים וזרועים, זה הזמן לארגן את כל העניינים, כדי שנוכל להתחבר למסר העמוק יותר של גל הסערה. הזרע מלמד לשנות בסביבה הפיזית שלנו את כל מה שצריך, כדי שהבהירות בחיינו תגדל. כדי שנוכל להגיע לאיזון פנימי, זה הזמן לשחרר את ההיאחזות שלנו במוכר ובידוע ולהיפתח לאינסוף של אפשרויות. לקראת שיא גל, הזרע מזמין אותנו להפתח לשינוי בחיינו ולקבל את העובדה, ש"השינוי הוא הדבר היחידי שקבוע ביקום".

ה- 26/8: טון 7 באנרגיה של נחש: אנרגיית שער: שיא גל הסערה באנרגיה של נחש! איזה יופי, איך שקוד מוביל לקוד מוביל לקוד. ההתנקות, הריפוי, השחרור, כל אלה מיועדים לכך שנלמד לחיות כאן, בגוף הפיזי, דרך כל החושים שלנו, דרך האינסטינקטים הבסיסיים ביותר ונשאף אל חיקנו בחיוך, את מתנות החיים. כך שביום זה, אנו מכוונים את כל מעשינו להעצמת כח החיים שלנו ותחושת החיות בגוף. שיא הגל מלמד, שכדי לבטא את אש השמש שבתוכנו, עלינו לקבל את האותנטיות שלנו וללכת בדרך הייחודית לנו, גם אם היא שונה מהלך רוחה של החברה הנורמטיבית. הנחש בשיא, מלמד אותנו לצעוד בדרכנו האינדיבידואלית ולהזרים את אש התשוקה בליבנו. הנחש בשיא, מאפשר לשחרר כעסים פנימיים של חוסר סיפוק ומחבר לחכמת האבות, הקיימת בסלילי הד.נ.א. שלנו. כך, אנו ממזגים לתוכנו חכמה אינסופית ולומדים ליהנות מהחיים הרבגוניים.

ה – 27/8: טון 8 באנרגיה של מגשר עולמות: ביום זה אנו בודקים, תוך כדי היזכרות בגל המגשר שעבר, עד כמה אנו ישרים עם עצמנו בתהליכי החיים שלנו. כל אותם הרגלים, אמונות, תבניות, שכבר עלו בזמן האחרון ושעדיין לא נעלמו מחיינו, מבקשים למות עכשיו. אנו מוזמנים לשאול את עצמנו- " האם אני רגוע/ה ושלוו/ה בעשייה היומית שלי? האם אני זורם/ת בקלות בחיי? עד כמה טראומות ומערכות מידע ממוחזרות, מפעילות אותי? ובמקביל, תוך כדי השחרור האמיתי של תבניות אלה, אנו מגלים, שכבר צצו בחיינו, מספר הזדמנויות חדשות, שזה הזמן להיענות להן ולזרום איתן

ה- 28/8: טון 9 באנרגיה של היד: ירח מלא: נקודת המפנה של הגל מתחילה באנרגיה של הגשמה, של ריפוי, של ידיעה פנימית אמיתית של הצרכים והרצונות שלנו. ככל שאנו מתנקים ושמים פוקוס על הגדלת הבהירות בחיינו, אנו יוצרים כוח אנרגטי פנימי, שמאפשר לנו להגשים את עצמנו, "לתקתק" את ענייני החיים בהנאה, ללא לחץ, מתח ודאגה. יום זה מלמד אותנו, להגביר את ההקשבה לידע הפנימי שלנו ובכך לשמור על האנרגיה שלנו, בעשייה היום יומית

ה- 29/8: טון 10 באנרגיה של הכוכב: אנרגיית שער: טון 10, שבו כבר מגלמים את ה"אני" ה"משודרג" שלנו במציאות, באנרגיית האהבה ללא תנאי של הכוכב. כדי לדייק את תהליך ההתבהרות, הכוכב מאפשר להגדיל את הביטחון והאהבה לעצמנו. כדי להשלים את תהליך הדלקת האש הפועמת בתוכנו, הכוכב ממלא באנרגיית היצירה ההרמונית של ונוס ואנו לומדים לבטא את היופי שבנו, בדרכים אסתטיות ואלגנטיות. הכוכב מלמד, שהעיצובים הסופיים של תהליך ההתבהרות, תלויים ביכולת שלנו להיות חיוביים כלפי עצמנו וכלפי החיים בכלל. כך, שמה שעדיין נותר לנו ללמוד בתהליך ההתחברות לאש היוקדת הוא יותר ויותר לראות את החיובי, שבכל רגע נתון בחיינו

ה- 30/8: טון 11 באנרגיה של הירח: עדיין קיימים נושאים לשחרר. כשהפעם, אנו מתבקשים לשחרר את המחיצה בינינו לבין הילד הפנימי שבתוכנו. ירח ביום ה-11 מלמד, שתהליך החיבור לאש היצירה, לתחושת החמימות בליבנו, נעצר אי שם במחוזות ילדותנו. כדי לשנות זאת, עלינו לתקשר עם הילד הרגיש שבתוכנו, ששם על עצמו הגנות כדי לתפקד בעולם הזה, על חשבון האש והחום הפנימיים. ביום זה ניתן לקרוא לילד זה, לחבק אותו, לתת לו ביטחון, תחושה שהיום אנו בוגרים, מבינים, חזקים והוא יכול לסמוך עלינו. ברגע שמתחילה תקשורת עם ילד זה, אינסוף אפשרויות נפתחות בפנינו. ביום זה, אנו מוזמנים לשחרר חוסר בהירות שקשורה לקארמה המשפחתית שלנו, להוציא לאור דברים סמויים מתוכנו וטראומות חבויות וכתוצאה מכך, להגיע ליציבות ולאיזון וליכולת לבטא את הכישורים שלנו ולהתחבר לעוצמה, הקיימת בתוכנו.

ה- 31/8: טון 12 באנרגיה של הכלב: תהליך הגל מלמד אותנו להגיע לשלווה, סביב מערכות היחסים שמקיפות אותנו. החיבור לאש היצירה, מאפשר לנו להיות נאמנים לעצמנו ולצרכים שלנו, כך שנוכל ליצור עוד ועוד. אנו לומדים, שככל שהאש הפנימית שבנו יוקדת ומאירה, כך קל לנו יותר להגיע לאינטימיות ולהיפתח רגשית. רק שהפעם ללא דרמות ומעורבות רגשית, אלא ממקום מאוזן ושקט. לא ממקום, שתלוי באחר ושואב את האנרגיה שלו, אלא ממקום שמוטען באש מבפנים ועם לב פתוח ואוהב, חווה חמימות בקשריו. גל הסערה מלמד, שכדי להגיע לבהירות בחיינו, עלינו לשלב בין הכוונות, שאנו זורעים בחיינו לבין רצון הלב שלנו. כדי לבטא את האש הפועמת, עלינו ללמוד את הצרכים והרצונות האמיתיים שלנו ולהישאר נאמנים להם, לאורך כל הדרך. כדי לחוות את תחושת החיים, עלינו לשחרר את מסך הסערה הרגשית, שמעוור את עינינו. הנטייה שלנו, להתערבב עם האנשים שעל הדרך, להגזים בתגובות שלנו לארועי המציאות היום יומיים, מגבילה את האפשרות, לחוות את החיים. כלב בפתרון, מסמל את היכולת לעשות בדיוק את מה שמתאים לנו בכל רגע, בלי להיכנס לדרמות. כך, כשאנו נאמנים לרצון הלב שלנו, אנו תמיד שופעים בחמימות, באש וביצירתיות

ה- 1/9: טון 13 באנרגיה של הקוף: גל הסערה מסתיים בקוף! תהליך הניקוי, ההתבהרות והמיקוד, מוביל אותנו למקום קסום, שיודע להתנהל אחרת על גבי הזמן. קוף בטון 13, מחבר אותנו לגאוניות, הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו ומאפשר ליצור יש מאין, ממקום שמעבר לזמן. ככל שחיינו בהירים לנו ואנו מתנהלים במציאות ללא מטענים רגשיים ושכליים, מתפנה המקום ליצור ולבטא את המקוריות הייחודית, שהיא האש הפנימית, המבקשת לפרוץ מאיתנו החוצה. האמון בעצמנו ובחיים, שהלך ונבנה בתוכנו במהלך הגל וכן החמימות הפנימית, שהלכה והתפתחה, מאפשרים לנו לקפוץ בהנאה אל תוך המציאות ולשחק ובגדול את משחק החיים. הקוף, בסוף הגל, משחרר מאיתנו את הכבדות ורצינות היתר ומאפשר בקלילות, במשחקיות ובאלגנטיות, לנוע בין הבמות השונות של חיינו ולבטא את רצונותינו ביצירתיות קסומה, בכל רגע נתון.

שנהנה מגל סערה מרפא ומאיר.

באהבה, טליה.

פיס אוף ארט

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close