השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: הלך שמים

מאת: טליה טוקר

שלום רב וברכות לכולנו:

skywalker
ה- 27/12: תחילת גל הלך שמים: ו' חנוכה: הלך שמים הוא הנביא, המשיח, בעל האומץ והחמלה, שבנחישות ובאמונה מבטא את החכמה שבו. אנו מתחילים גל שבו נוכל לחצות בעזרת המודעות שלנו את אשליית הזמן/ מרחב שאנו חיים בה ולהפתח למסרים ממימד אחר. הלך שמים ביום הראשון של הגל מסמל את האפשרות לקפוץ מדרגה רוחנית ולחבר בהווייתנו את השמים והארץ. גל זה מלמד כיצד להרחיב את רמת המודעות שלנו, לשנות תבניות של תלות אנרגטית ולהפתח לאפשרויות שכלל לא העלנו בדעתנו. הוא מוביל אותנו צעד אחר צעד לנחש ביום השלוש עשרה, שמסמל את האלכימיה של הרעל וההרס ליצירה ולביטוי יחודי. בגל זה הלך שמים דוחף אותנו "להתעורר על חיינו", לנוע באומץ לכיוונים חדשים ולהשתחרר מזויות ראייה מוגבלות על החיים. למשך 13 הימים של הגל הלך שמים ממגנט אנרגיות של אומץ לעמוד על שלנו, לממש את רצונותינו ולהתעמת ישירות עם כל מה ששואב לנו את האנרגיה. אנו מתמלאים בחוזק לשים גבולות, להיות ברורים ונחושים וליצור לעצמנו מרחב לחקירה וללמידה, שמגדילים את הערנות שבנו ואת יכולת קליטת המידע.
מכאן שזמן זה של סוף חג החנוכה מאפשר קבלה של אינפורמציה אדירה להתחדשות ולהשתנות שלנו ועצות פרקטיות בנוגע לדרך בה ניתן לגלם את העוצמה הרוחנית הקיימת בנו. אני ממליצה ליצור מרחב הלך שמים מקודש ובו להרחיב את זווית הראייה שלנו בנוגע להיבטים שונים וליצור תצורות מחשבה חיוביות להמשך חיינו.

קוסם
ה- 28/12: ז' חנוכה: טון 2, אתגר הגל באנרגיית הקוסם: אנרגיית היגואר מאתגרת אותנו להתחבר לעוצמה מרובה בגופנו הפיזי, להרחיב את מבנה המח האנושי שלנו לרמת קליטה אחרת ולחולל ניסים בחיינו. הלך שמים של תחילת הגל מזרים מידע חדש אל המוחות שלנו, מידע שמאפשר לפרוץ את מגבלות הזמן בהם אנו חיים. ככל שנפנה לעצמנו זמן ומרחב לחקירה וללמידה, כך המח שלנו יפתח לאפשרויות חדשות. הקוסם באתגר מבקש שנשחרר נושאים של שליטה בעצמנו ובסובבים אותנו. השליטה היא סוג של ביטחון אשלייתי בחיינו והיא מונעת מאיתנו צמיחה והתפתחות. מעבר לכך הקוסם מאתגר לשחרר את הצורך באישורים מבחוץ, בפידבקים ובכותרות ובמקומם להקשיב ולסמוך על עצמנו. התלות הזאת בבחוץ מונעת מאיתנו חיבור לאנרגיה הספיראלית של אינסוף האפשרויות. במקום הצורך בחיזוקי האגו מבחוץ, אנו מתבקשים להתחבר לעוצמה הפנימית שלנו ובעזרתה לנוע בכנות ובפשטות. אנו יודעים הכי טוב מה נכון לנו וככל שאנו מפסיקים לקבץ אישורים מהסביבה, אנו נפתחים לידע טהור והופכים לקוסמים בהתנהלות חיינו. מכאן שהקוסם מלמד אותנו בגל להתחבר לעוצמה המלאה שלנו בתוך הגוף הפיזי, לאפשר לרטט של אהבה ללא תנאי לזרום אל תוך התאים שלנו ולהפתח ליכולות הקוסם שבנו.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה בימים אלה קרויה: "שגשוג" ("שלום") (הקסגרמה 11), לפיה מתקיימים כרגע התנאים האידיאלים להתעוררות חדשה, לשיתוף פעולה ולמימוש המטרות שלנו. זהו זמן לטפח את הקרקע, להציב גבולות כדי לעצב את העתיד ולארגן את המציאות הפיזית (קוסם2). בעזרת הבהירות הנוכחית כמו של תחילת האביב, דברים רבים מתאפשרים עכשיו וניתן להקים מערכות חדשות שיתקיימו לאורך זמן. בזמן זה של התאמה הרמונית, אם נלמד לקחת אחריות ולתרגם את הידע שמתקבל על ידנו, נוכל לנוע בין המימדים, לחקור ולגדול (הלך שמים1).

נשר
ה- 29/12: זאת חנוכה: טון 3 באנרגיית הנשר: כדי לפתור אתגר קוסם עלינו קודם כל לקחת צעד לאחור ולהרחיב את זווית הראייה בנוגע להיבטים שונים בחיינו. המאיה מלמדים שהצעד הראשון בהרחבת מבנה המוחות שלנו הוא לראות כיצד אנו אלה שבוחרים ויוצרים את כל מה שקורה בחיינו ואין מקום לקורבנות ולהאשמות. במקום לבזבז אנרגיה על מה שצריך לעשות, לפעול באופן מודע למימוש החזון שלנו. כל עוד אנחנו במח הדפוסי, הבחירה שלנו היא במידע שאנו ממחזרים שוב ושוב החל מילדותנו הרחוקה. העיט המגביה עוף מלמד לראות מזווית ראייה רחבה הרבה יותר את החיים ולהפתח למידע, שהוא מעבר למידע הממוחזר המוכר לנו. אז קיימת בידינו זכות הבחירה והחופש לעוף בשמחה אל עבר מימוש חלומותינו. ביום השלישי של הגל, שבו האינטואיציה מכוונת אותנו אל עבר למידה חדשה, הנשר מלמד להתבונן במצוי בחיינו כדבר נפלא ושלם. ככל שאנו מפסיקים את הפער בין הרצוי למצוי וחיים בהנאה את הרגע בחיינו, כך יש בנו את האנרגיה ליצור את רצונותינו אל תוך מציאות קסומה שהיא מעבר לכל דמיון.

לוחם
ה- 30/12: טון 4 בו מגדירים פתרונות לאתגר, באנרגיה של לוחם: שינוי מבנה המח בגל הלך שמים כרוך במאבק פנימי בין הצורך- הצר לבין הרצון- הרץ. לרוב בחיינו אנחנו מתנהלים מתוך אינהרציה, נותנים לברירות המחדל הטבועות במערכת המידע הדפוסית להוביל אותנו. לא כך הלוחם האינטליגנט והחוקר שמוכן להלחם בעוז בדרך החשיבה השלילית ובתוכנה האוטומטית. הלוחם ביום הרביעי שואל ובודק עד כמה הוא נאמן לאמת הפנימית ולרצונות האותנטיים שלו ברבדים שונים של חייו ואז הוא לומד לשחרר באומץ את הפעולה מתוך הצורך, ההישרדות, הפחד, המאבק והכאב. ביום זה אנו מוזמנים לחדד את יכולות הקליטה שלנו למסרים של הידיעה הפנימית שלנו. אנו למדים את הרצונות שלנו וכיצד לבטא רצונות אלה במציאותינו. ככל שאנו חוקרים ולומדים את עצמנו, אנו מגיעים לתובנות בהירות ומיישמים אותן באלגנטיות בחיינו.

אדמה
ה- 31/12: טון 5 באנרגיה של אדמה: כדי לגבש כח רצון פנימי חזק לפתור את אתגר הקוסם ולהתעצם, האדמה מדריכה אותנו להתחבר לרצון האותנטי הייחודי לנו ולפעול להגשמתו, בלי הרבה דיבורים אלא במעשים. האדמה מבקשת שנדרוך עם שתי רגליים על הקרקע ואליה נוריד את כל החלומות הגדולים שלנו. אנו מוזמנים להתחבר לקרקע, לחומר, לחמשת החושים שלנו ובעזרתם לנווט את דרכנו במציאות. כולנו מערכות תקשורת שמקבלות מידע ואוספות מידע, תוך כדי חיינו הארציים. כל אחד מאיתנו מחובר לרשתות אישיות וקולקטיביות של מידע. כתוצאה מעבודה של קבוצות אור שונות, נבנתה רשת אדירה של מידע מעל כדור הארץ שלנו והיא מעבירה כמויות של אור אינסופי אל המערכות שלנו, אור שמיועד להרחיב את מגבלות המח כפי שהוא היום. האדמה מבקשת שנשים לב למידע החדש המוזרם אלינו ללא הרף וכיצד הרבה אירועים, מפגשים ורצונות שלנו מתקיימים במקביל. ביום החמישי של הגל אנו מרחיבים את תחושת היציבות בחיינו ואת העשייה שלנו ובכך תורמים את חלקנו בשינוי התדרים המתרחש עכשיו על פני כדור הארץ.

מראה
ה- 1/1: שנת 2009 גרגוריאנית: שער: טון 6 באנרגיה של מראה: שנת 2009 עומדת להיות מושפעת מאנרגיית המראה שמתחילה אותה. המראה משקפת לנו את המקום שאנו נמצאים בו בחיינו. אם לא היו לנו מראות בעולם, לא היינו יכולים לדעת את עצמנו. אנחנו לומדים ומתפתחים דרך ההשתקפיות הללו. העניין הוא ללמוד לשנות את עצמנו ולא להשליך, לתרגם, לצפות, לדרוש ולבקר את האחר. ברגע שאנו קולטים ששום דבר לא אישי ושאנחנו יוצרים את מציאותינו, ניתנת לנו הזדמנות לגדול ולהתפתח בעזרת השותפים שלנו למסע. לקראת שיא גל הלך שמים אנו מוזמנים להתבונן בהשתקפויות המקיפות אותנו ולעשות סדר. אנו מוזמנים לערוך רשימה של כל אותם הדברים שאנו אוהבים במראות שלנו, להודות להן ולראות כיצד הן משתקפות בנו. במקביל ניתן להתבונן בעומק הדפוסים שמלווים מערכות יחסים שואבות אנרגטית. המראה ביום השישי של הגל מלמדת כיצד לזרום בקלילות מסיטאוציה אחת לאחרת, לראות מבעד למראות הסובבות אותנו ולהנות מהנוכחות שלנו ברגע.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "תיקון" ("ריקבון") (הקסגרמה 18), לפיה זהו זמן לתקן את כל התחומים שהזנחנו והתעלמנו מהם ויוצרים קשיים בחיינו. באמצעות עבודה פנימית על עצמנו ניתנת לנו עכשיו הזדמנות לשחרר אדישות שיוצרת מצבים לא נעימים עבורנו (מראה6). זה הזמן לוותר על גישות ששייכות לעבר, זוויות ראייה שגרמו לנזקים לקרות בחיינו וזה תלוי אך ורק בעבודה שלנו על עצמנו (לוחם4). זהו זמן לפעול במרץ ולהניח את היסודות לצמיחה מתמדת, כך שאנרגיות של השראה יוכלו להיכנס אל תוך חיינו (אדמה5).

סערה
ה- 2/1: טון 7, שיא הגל באנרגיה של סערה: בשיא תהליך הרחבת מבנה המוחות שלנו אנו קודם כל מוזמנים לטפל בעצמנו. עם כל השליליות והקוטביות הקיימים בעולמנו ועם תוכנת החסר שממנה לרוב אנו פועלים, אין לנו ברירה אלא לרפא את החסר שבנו. כל אחד והדרכים שלו לרפא ולהתרפא ובשיא הגל אנו מקבלים הנחייה מפורשת לנקות, לטפל ולטהר. לרפא את הגוף מכל חולשה פיזית, את המח מכל דרמה לא מאוזנת, את המחשבות מכל השליליות והתבניות. הסערה מחזקת היום את הביטחון העצמי שלנו ואת האמון ביכולות ובכישורים הטמונים בנו. כדי ליצור לעצמנו מרחב נקי לצמיחה וללמידה ולהתחבר ליכולות שהן מבעד לזמן ולמרחב, הסערה היום מאפשרת לראות את היופי והיכולות הקיימים בנו. כשאנו נשענים על הריפוי, ההטענה והביטחון של הסערה, אנו מוכנים לקפוץ בשמחה אל מימיי החיים, כשאנו סמוכים ובטוחים בהימצאותו של אוצר מרהיב, שמחכה לנו בהמשך הדרך.

שמש
ה- 3/1: טון 8, באנרגיה של שמש: שמש ביום של היושרה מבקשת שנבדוק עם עצמנו עד כמה אש החיים הפועמת בתוכנו באה לידי ביטוי בחיינו. ניתן לשאול את עצמנו: "האם אני רואה את היופי המושלם הקיים בחיי וביקום כבר עכשיו?", "האם אני חי/ה בעולם של אידאלים זוהר ולא מצליח/ה להוריד אותו לקרקע?"', "האם אני מבטא/ת את האור האלוהי האינסופי במחשבותיי, במילותיי ובמעשיי?". בעזרת הבהירות, האור והחמימות שהשמש מקרינה אנו מוזמנים להתבונן בחיינו כפי שהם ולגלות כיצד הכל קורה והכל נפלא. להתמלא בחמימות מוזהבת של אור ולהכניס בהירות ומידע חדש אל אספקטים שונים בחיינו.

דרקון
ה- 4/1: טון 9, באנרגיה של דרקון: ביום של פענוח הקודים של הגל, הדרקון מלמדת שברגע שאנו משנים את התוכנה המוחית ממינוס לפלוס ומקבלים את מי שאנחנו ואת מה שהשגנו עד היום, נפתח בפנינו חיבור ישיר לצורת התנהלות אחרת בחיינו. הדרקון מסמלת את תוכנית האם, את האנרגיה הנשית בשיא התגלמותה, את יכולת הקבלה שלנו את עצמנו ואת חיינו כפי שהם. אנו מבינים שהדרך ליצור לעצמנו את המרחב המקודש ללמידה ולקבלה של מידע אינסופי, חייבת לעבור דרך שינוי התוכנה האוטומטית מחסר ותלות בבחוץ למלאות נשית והטענה פנימית. חכמת הגל מלמדת להתבונן באותם הדברים שמזינים אותנו וגורמים לנו לחיוך, בכישורים שקיימים בנו וכיצד אנו יכולים לבטא אותם בדרך שנעימה לנו בחיינו. אנו למדים מה מרגש אותנו ומה פותח את ליבנו וכיצד כל אלה מתרחשים בסינכרוניות המופלאה של פעימת החיים.

רוח
ה- 5/1: טון 10, שבו מגלמים הלכה למעשה את הקפיצה שמתרחשת בגל, באנרגיה של רוח: הרוח המסמלת תקשורת זורמת וברורה של האמת שלנו מאפשרת ביטוי ישיר, הגיוני ומעורר השראה של רצונותינו. ביום של השלמת התהליך של הגל, הרוח מלמדת לנוע בקלילות ממצב אחד לאחר ולבטא בעליזות ססגונית את הידיעה שלנו. כדי לדייק עוד יותר את תהליך ההתחברות למידע אינסופי, הרוח מחברת למקום הגיוני ומרחיבה את זווית הראייה שלנו למאוזנת ויציבה. ביום זה קיים פוטנציאל של תקשורת קולחת ומדויקת עם סביבתנו, תוך כדי התהלכות נעימה ובטוחה מסיטואציה אחת לאחרת.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "התנהגות" ("התנהלות") (הקסגרמה 10), לפיה בזמן זה הכל תלוי באופן שבו אנו מתנהגים. האפשרות להתקדמות נובעת מחוש הכבוד העצמי שלנו ומשמירה על יישוב הדעת (רוח10). זה הוא זמן לאיזון ולהבחנה, המבוססים על ערכם הפנימי של הנוגעים בדבר. מזל מבורך נובע מהתנהגות מתחשבת ואדיבה (שמש8) ללא מהלכים רגשיים סוערים, שמובילים לתחושה של ערך ה"עצמי" (דרקון9).

לילה
ה- 6/1: טון 11, באנרגיה של לילה: ביום שבו משחררים את מה שעדיין מונע מאיתנו מלהכיל יותר מידע ועשייה בחיינו, הלילה עוזר להאיר חשכה פנימית שעדיין לא העזנו לגעת בה. התהליך של הצבת הגבולות והחיבור לנחישות ולאסרטיביות שבנו, עזר לנו ליצור היכל לילה מקודש שבו אנו חוקרים לעומק את עצמנו ואת הפחדים הגדולים שלנו. בשלב האחרון לפני החיבור ליכולות הקוסם הטמונות בנו, הלילה מבקש לפרוץ את מערכת המידע האוטומטית שלנו ולהאיר בידע חדש את החשכה שבתוכנו. אנו מוזמנים היום להמיס לחלוטין את מה שגורם לנו לסערה רגשית, לטלטלות ולתנודות פנימיות ולתחושות של אבודים בחשכה ולהחליפן באינטואיציה חזקה ובנינוחות מלטפת של בית. החפירה לעומק החשכה שבנו משתלמת משום שהיא מאפשרת להתחבר לידיעה פנימית ולהתנהלות במודעות של שפע בחיינו.

זרע
ה- 7/1: שער: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של זרע: זרע בפתרון מעיד על כך שבמהלך הגל עברנו שינוי מרחיק לכת בחיינו. הזרע שמלמד אותנו שהדבר היחידי שקבוע ביקום הוא השינוי, מעיד על שינוי חיצוני או פנימי שקרה במהליך הגל. היכולת לפרוץ מבעד לזמן ולמרחב מתאפשרת כשאנחנו נטולי הרגלים, תבניות ומצבים קפואים בחיינו, משוחררים מהישן וזורמים בתנועה מתמדת. הזרע פותח אותנו לאינסוף של אפשרויות חדשות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. שינוי מבנה המוחות שלנו אפשרי כשאנו בכל פעם משתנים וצומחים לקראת מציאות חדשה. לכולנו קיים זכרון תאי של פחד משינוי ולעתים קרובות אנו מוכנים לוותר על הרצונות שלנו ומעדיפים להשאר עם המוכר והידוע למערכת המידע שלנו. בפועל הכל משתנה כל הזמן- כדור הארץ כל הזמן זז ביחס לשמש, בטבע בכל יום מתרחשת צמיחה ובכלל כל מה שנראה לנו כחומר מוצק מתהווה ומתפרק בכל רגע מחדש. הבנה עמוקה של מהות השינוי מאפשרת לשחרר פחד קולקטיבי ואישי מפני שינוי וכתוצאה מכך זרימה נעימה בכל רגע בחיינו.

נחש
ה- 8/1: טון 13 באנרגיה של נחש: גל הלך שמים מסתיים בנחש שמלמד את אומנות האלכימיה. הנחש המסמל את סלילי הד.נ.א. מגלם בנוכחותו את החיבור לחכמת האבות ומלמד כיצד ניתן להתמיר רעל מכל סוג שהוא ולהפכו לדבש. כיצד ניתן להפוך תקיעות ושליליות לזרימה ולחיוביות. חכמת הגל מלמדת שכדי להרחיב את מוחנו עלינו להתחבר לטעם החיים ולשמחת החיים. בסופו של הגל אנו מבינים שעם כל הכבוד למציאויות המקבילות, אנחנו חיים כאן בפיזי והכי חשוב ללמוד להתענג על כל רגע ורגע. כל התורות הגדולות מיועדות לכך שניישם אותן בצורה פרקטית במציאות הפיזית הקוטבית ונאפשר לפרץ האותנטיות החינני שבנו לבוא לידי ביטוי. הגל מוביל אותנו מההתעוררות והחקירה של הלך שמים, התנועה בין המימדים, החלל, המרחב- לנוכחות אותנטית וצבעונית בדמותו הפיזית של הנחש. מהחיבור הרוחני הגבוה לשמים אל תנועה ספיראלית על פני האדמה מלאה בשמחת חיים. הקפיצה הרוחנית שעברנו בגל מאפשרת לגעת בחיים וליהנות מהם. החיבור לרשת הפרושה על פני האדמה, ההתעוררות שלנו וההגשמה של עצמנו, ממלאים את תאי הגוף בחיות ובחכמת הנחש. וכך עם תחושת גוף נוכחת וזרימה קולחת של האנרגיה שלנו ניתן לחיות חיים של עונג, עוצמה וגיוון בביטויים שונים של חכמה.

שנהנה מגל הלך שמים מרומם,
ושנשתנה עוד קצת לבני אדם,
אוהבים ושמחים בחלקנו.
אמן.
באהבה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

* בתחילת פברואר נפתחת קבוצת מאיה חדשה , טליה מזמינה את כל מי שמעוניין להרחיב את הידע שלו בנושא. דברו איתה!

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close