2012 זה עכשיוטורים אישיים

הגל הנוכחי לפי המאיה: כוכב (12-24/12/10)

[מאת: טליה טוקר]

שלום וברכה:

כוכב
זהו זה, הגענו לגל האחרון והמסיים של לוח הצ'ולקין.
הימים של גל הכוכב בסופו מובילים הישר אל השמש המוזהבת שמסמלת סיום והתחלה חדשה. אנו חווים עכשיו קפיצה במודעות הקולקטיבית שמביאה עימה תדר חדש של צורות, צבעים וצלילים שברגע זה ממש כבר מקיפים אותנו. סיום מחזור של 260 יום מסמל כניסה של אנרגיה חדשה אל תוך כדו"א ולידה מחדש אל מציאות אחרת בחיי היום יום שלנו. כולנו חווים היום את ההאצה שמתרחשת בזמן. השנים, השבועות והימים חולפים בקצב מסחרר ונראה שהזמן עובר מהר יותר. התהליכים השונים מהירים יותר "לטוב או לרע" וכך גם אסונות אישיים וקולקטיביים מלווים אותנו בתקופה זו. אמא אדמה נמצאת כרגע בעיצומו של שינוי הקטבים שבה ולשם כך מנערת את יושביה על מנת שיחוללו שינוי מהותי בעצמם. זה תלוי אך ורק בנו עד כמה השינוי שמתרחש יעבור בזרימה נעימה או בהרס ובקושי. זירוז תהליכים מתרחש תמיד לקראת סופו של הלוח המקודש והמהירות הזאת הולכת ומתגברת ממחזור צ'ולקין אחד למשנהו. ההאצה בזמן והתדר החדש מאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו לעבור לשלב הבא בהתפתחות האנושית שלנו. נדמה שכמות ההתרחשויות היא עצומה ביחס לכמות השעות הקיימת ביממה לינארית. "בקרוב" תפיסת הזמן שלנו עומדת להשתנות לחלוטין- מתפיסת זמן של קו לינארי עם עבר ועתיד לתפיסת זמן ספיראלית שהווה תמיד. ממצב של תנודה אנרגטית ל"מה יהיה" ול"מה היה" למצב של נוכחות שקטה ברגע הנוכחי. זוהי בעצם המטרה העיקרית של משחק הזמן הזה הקרוי צ'ולקין ושל הסמלים הגיאומטריים של המאיה. המטרה היא לעזור לנו להבין שאנחנו אלה שממציאים את הזמן שחולף, שהזמן לא נמצא אי שם בחוץ אלא שהוא קיים אך ורק בתוכנו.

ב-24/12 בסוף גל הכוכב אנחנו מסיימים מחזור של צ'ולקין ולמחרת מתחילים לוח חדש. כשם שאנחנו חווים קפיצה אישית ושינוי בין גל לגל, על אחת כמה וכמה שאנחנו משתנים ומתפתחים בין צ'ולקין אחד למשנהו. גל הכוכב מאפשר את ההתנקות והשחרור הסופי של הישן ואת הזריעה של הרצונות המדוייקים שלנו למחזור החדש. הימים של גל הכוכב יכולים לעזור לראיית התמונה הכוללת של חיינו וללמידת השינויים אותם אנחנו רוצים ליצור. לאורך הגל אנו מוזמנים להגדיר באופן מפורש את רצונותינו לקראת היוולדות מחודשת למחזור חיים מקודש.

כוכב
12/12, ברוכים הבאים לגל הכוכב:
למשך שלוש עשרה הימים הקרובים כולנו מוזמנים להפוך לכוכבים מאירים ובפעם האחרונה בצ'ולקין הנוכחי לנוע אל אור הזרקורים כשאנחנו מרגישים במיטבנו. הכוכב הזוהר והמנצנץ דוחף אותנו להתמלא בעוצמה ובחיוביות ולהקרין את הידע והאור שבנו לכל עבר. זהו הגל האחרון של לוח הצ'ולקין שבו אנחנו עושים את ה"פינישים" לקראת מחזור חדש בן 260 ימים. לכן הכוכב מבקש מאיתנו להתבונן בכל ההיבטים בחיינו ולראות כמה דברים כבר השגנו במהלך הזמן וכמה כבר יש בנו ויצרנו במציאות שלנו. הכוכב הוא "החיוביסט" שבחבורה ומלמד לראות את הפלוס שקיים בכל דבר ודבר. לקראת סוף הלוח אנחנו עושים סריקה כללית ומאירים את זוית הראייה שלנו בנושאים הנדרשים. הכוכב הוא המגדל-אור שממגנט דימויים חיוביים לגבי עצמו ולגבי העולם בכלל. ככל שנטעין את עצמנו במידע החיובי הזה נוכל להגיע לתחושה שאנחנו בסדר גמור כפי שאנחנו ברגע זה ממש. הוא מאפשר להחליף את הדימויים השליליים שיש לנו במחשבות חיוביות ומפרגנות ובכך להגדיל את האהבה לעצמנו ולהיבטים בחיינו. הכוכב מסמל את האנרגיה האומנותית של ונוס ומבקש מאיתנו לארוג באלגנטיות, בעדינות ובחינניות את מציאות חיינו. גל הכוכב מלמד לראות את היופי שקיים בתוכנו וכהשתקפות את היופי וההרמוניה שקיימים בחיים. מעבר לכך הכוכב מאפשר לקבל הדרכה מהחלומות, אם רק נבקש לזכור אותם ונלמד מהם.
הנכם מוזמנים לדמיין את הסמל של הכוכב לפני ההרדמות ולבקש ממנו לזכור את החלומות מיד כשמתעוררים בבוקר. להכין מחברת ועט ליד המיטה ולהנות מהסימנים והאהבה שהכוכב שולח.

הכוכב שמסמל זרע וביצית עוזר לנו גם לזרוע התחלות חדשות לקראת המחזור הבא ונותן את ברכתו לדרך רוויה בהרפתקאות משמחות. הוא מאפשר להתחלות בעבודה, בקשרים עם אנשים, בנסיעות ועוד ומביא לתחושה פנימית של פוריות והתמזגות. במשך הימים הבאים האנרגיה שאנו מושכים מאפשרת לזרוע את הכוונות שלנו להרמוניה, אהבה ושלמות בחיינו. כולנו מוזמנים לדמיין כוכב ורוד מעל לראשינו ועימו להתהלך במשך הימים של הגל.

דרקון
ה- 13/12: טון 2, האתגר של הגל באנרגיה של ירח בהדרכת דרקון: כמובן שלא בקלות עומד להסתיים לו הצ'ולקין ובסופו אנחנו מתמודדים עם פצעי ילדות שלא מרפים מאיתנו. בבסיסנו אנחנו מורכבים ממתח רגשי ששני שליש ממנו מתמקד בחסר. המח הזה נבנה היטב בילדותינו ולצערנו אנחנו ממשיכים למחזר שוב ושוב את פצעי העבר שלנו. אמנם אנחנו מתבגרים ומשתנים אך הטראומות המהותיות ממשיכות להשפיע על כל עולמנו. בסופו של הלוח הגיע הזמן להתנקות סופית מכמה "פיילים" כבדים שכאלה ולהתחבר לעוצמה האינסופית הקיימת בנו. בגל האחרון של הצ'ולקין אתגר הירח מבקש שבמקום החסר, האומללות ודפוסי הקושי שמלווים אותנו שנים ארוכות, נטעין את עצמנו באהבה ובחיוביות. אנו לומדים לשחרר טראומות ותחושות של "אני לא יכול/מספיק/מוצלח.." וכו'. הירח מסמל את אלמנט המים ואת הזרימה וככל שאנחנו מתנקים מדפוסי החשיבה השליליים, אנחנו יכולים לנוע במציאות עם כל עוצמת הרגשות שלנו ולממש את עצמנו. אנרגיית הדרקון מדריכה היום לשחרר את הביקורת העצמית ולהחליפה בחמלה וברכות כלפי עצמנו. הדרקון שמסמלת הזנה ורוך מלמדת כיצד להתייחס אל עצמנו כשם שאנחנו מתייחסים לילדים תמימים ורגישים. אתגר זה מוביל להיוולדות מחודשת לקראת מחזור חדש, לסוג של התקדשות. ככל שאנו מנקים את המידע של החסר ומזינים בחום את הילד שבתוכנו, אנו מתחברים ישירות למידע אינסופי ולעוצמה פנימית.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "חזרה", "נקודת מפנה" (הקסגרמה 24), עפ"יה קיים פוטנציאל גדול לצמיחה, לגישה חדשה בכל התחומים ולקבלה של הטבע שלנו כפי שהוא (כוכב 1). גם הסינים מדברים על סיום של מחזור ישן בימים אלה, על הסתגלות למצב החדש ועל ידיעה עצמית (ירח 2).

כלב
ה- 14/12: טון 3 בגל בו מתחיל הפוקוס לפתרון האתגר, באנרגיה של כלב בהדרכת קוסם:
הופעתו של הכלב ביום של הזרימה מלמדת לשחרר את התלות שלנו באנרגיה של הסביבה, החברים והמשפחה. כדי להשתחרר מהתלות האנרגטית הזאת עלינו ללמוד כיצד לשמור על האנרגיה שלנו בתוך עצמנו וזאת ע"י נאמנות לעצמנו ולרצונות שלנו. הכלב מלמד אותנו להיות החברים הכי טובים של עצמנו ולעשות את מה שנעים לנו. הוא מלמד כיצד לחבר בין ה"כ"- הכוונה ללב ולהתהלך בחיינו עם לב רחב ואוהב.

כשם שהסימבול של הכלב מלמד על אהבה ללא תנאי וחברות ונאמנות עד אין קץ, כך אנרגיית הכלב של היום מבקשת שנעשה את מה שטוב לנו בכל רגע ונעמיד את עצמנו בראש סדרי העדיפיות בחיינו. לעתים קרובות אנחנו מפנים את האנרגיה שלנו החוצה: מרצים את הסביבה, מתרגמים סיטואציות, נשאבים אנרגטית ומבזבזים המון אנרגיה. בתהליך החיבור שלנו לכוכב המאיר שבתוכנו, הכלב מלמד שהלב שלנו יוכל להפתח עוד ועוד כשנלמד להתייחס במלוא הרצינות הראויה לעצמנו ולרצונות שלנו. אתגר הירח יוצר תחושות של קושי במערכות היחסים הקרובות אלינו ויכולים להוביל לדרמות ולקיצוניות רגשית. הכלב מלמד כיצד לאזן את הרגשות הסוערים הללו ולפעול ממקום הגיוני. הקוסם המדריך מרחיב את יכולת ההכלה שלנו להתמודד עם כל מה שמתחיל לעלות ולהציף את המערכת שלנו. סיום הלוח וההתנקות מטראומות מעלים נושאים כבדים ועמוקים והקוסם מחבר אותנו היום לידיעה פנימית עמוקה בנוגע למה שטוב ונכון לנו, מבלי הצורך באישורים חברתיים או בהכרה מבחוץ. הקוסם ביום החשמלי עוזר לנו להתחבר עוד יותר אל העוצמה שהולכת ומתגברת בתוכנו יחד עם התדרים החדשים והמעודנים של סוף הלוח.

קוף
ה- 15/12: טון 4 של זריעת הצורות לפתרון האתגר, באנרגיה של קוף בהדרכת יד:
ביום שבו אנחנו מגדירים באופן מפורש את כל מה שניתן לעשות כדי לפתור את אתגר הירח, הקוף מבקש מאיתנו לשחק, לשחק ולשחק! כדי להתנקות מדפוסי ילדות כבדים אנחנו לומדים לשחק בקלילות את משחק החיים, מבלי לקחת שום דבר ברצינות רבה מדי. אז נכון שיש כמה וכמה מחשבות מעיקות, אך בעזרת הקוף אנחנו מבינים שאין מה להדגיש אותם ובמקום זאת עדיף לייצר לעצמנו מציאות של צחוק ושל זרימה קלילה. הקוף הוא הילד המבריק בעל הרעיונות והקסם ואנחנו לומדים היום להתמלא בהשראת היצירה שלו ולבטא את הגאוניות הגלומה בכל אחד ואחת מאיתנו. בעזרת הידיעה של אנרגיית היד המדריכה אנחנו לומדים להגשים בהנאה את רצונותינו. היד דוחפת אותנו לתקתק בקלות את העניינים השוטפים ומניעה אותנו היום פשוט לעשות את שלנו. בזריעה לפתרון אנו לומדים לצאת החוצה אל העולם ובו לבטא את היצירתיות שבנו בכל דרך שעולה בדעתנו. כך אנו מתחילים לאט ובהדרגה לזרום בכיף בין הסיטואציות השונות המרכיבות את חיינו, תוך כדי הגשמה קלילה ומהנה של מה שנכון לנו עכשיו.

אדם
ה- 16/12: טון 5 של גיבוש כח הרצון הפנימי באנרגיה של אדם בהדרכת שמש:
בהעלאת המוטיבציה הפנימית שלנו לניקוי פצעי הילדות, השמש ממלאה אותנו בבהירות, באש ובמידע. בתהליך הגל כולו השמש מהווה מעין עוגן של נדיבות וחמימות פנימית. האור והמידע שהשמש מזרימה אלינו במהלך הימים ההולכים ומתקצרים עכשיו, מאפשרים לסדר ולבהירות בחיינו. ככל שיש סדר במוח שלנו, אנחנו מסוגלים לנוע מתוך רצף הגיוני וליצור פוקוס פנימי על מה שבאמת חשוב לנו. האש שהשמש מטעינה אותנו בה מאפשרת לצאת לעולם ובו לבטא את הלהט הקיים בנו. האדם הנבון שמדריך אותנו היום מלמד כיצד להגדיר באופן מדויק את הרצונות שלנו ובחכמה אין קץ למגנט את מימושם. הוא מזמין אותנו לשוטט בעליזות בדרכינו תוך כדי יצירת חיבורים לבביים עם הסובבים אותנו. האדם מלמד אותנו כיצד ללכת בעקבות החלומות שלנו ולפתוח את המוח לאפשרויות של מזל מבורך ולהזדמנויות חדשות. ביום הקוואנטי אנו הולכים ומתעצמים ככל שאנחנו מאפשרים לרצונות האמיתיים שלנו למלא אותנו באש יוקדת של עשייה יצירתית.

הלך שמים
ה- 17/12: טון 6 בגל הכוכב, באנרגיה של הלך שמים בהדרכת הלך שמים:
הלך שמים הוא הנביא, המשיח, בעל האומץ והחמלה שבאמונה מבטא את החכמה שבו. כשאנחנו בנוכחות מלאה הוא מאפשר לקפיצה במודעות ולחיבור לשמים ולארץ. מכאן שביום של הזרימה עם הפלוס אנחנו מקבלים אינפורמציה אדירה להתחדשות ולהשתנות שלנו. הלך שמים מזמין אותנו היום ליצור לעצמנו מרחב אישי מקודש שבו נוכל ללמוד, לחקור, להתפתח וליצור תצורות מחשבה חיוביות למחזור החדש. ביום השישי שבו אנו מארגנים עניינים שוטפים בשטח לקראת שיא הגל, הלך שמים ממלא אותנו בהחלטיות ובנחישות פנימיים. במהלך הגל אנחנו לומדים כיצד להפוך את הרגישות הקיימת בנו לעוצמה והלך שמים מלמד שמאד חשוב שנעמיד את הרצון האישי שלנו בראש סדרי העדיפיות ונמנע ממצבים שלא נעימים לנו. אנו מתחילים לקלוט שנתח רציני ביותר מבזבוז האנרגיה הקבוע שלנו קשור בקושי שיש לנו בלהציב גבולות ברורים לכל סוג של הרס והתעללות. ביום השישי של האיזון אנו לומדים שכדי להתנקות מרגישות היתר, עלינו ללמוד להגיד "לא" החלטי וברור לכל מי ומה ששואבים את האנרגיה שלנו. הלך שמים ביום זה מראה לנו מהם הדברים שפותחים את ליבנו ואנחנו מעוניינים בהם עכשיו ומלמד כיצד להשאיר את כל שאר התחומים מחוץ לגבולות חיינו.

קוסם
ה- 18/12: טון 7, שיא הגל באנרגיה של קוסם בהדרכת מגשר עולמות:
הקוסם בשיא הגל מלמד כיצד לשחרר את ענייני השליטה מחיינו וכיצד להגיע למקום של שלווה פנימית. מתוך חוסר ביטחון בעצמנו ובידיעה שלנו, אנחנו נוטים לחפש אישורים מהסביבה ומנסים לשלוט על הסיטואציות השונות בחיינו. עניין השליטה הוא מעין אשלייה של ביטחון שנותנת לנו הרגשה שאנחנו מוכנים ללא ידוע. אך מכיוון שהכל משתנה כל הזמן אנחנו לא באמת יכולים לשלוט באירועים החיצוניים, אלא אך ורק במחשבות הפנימיות שלנו. ביום השביעי של ההדהוד אנחנו לומדים לבטוח בעצמנו, בידע שלנו ובתהליך כולו ומרפים. תהליך ההרפייה הולך ומתחזק עם אנרגיית המגשר המדריך שעוזר בריפוי סופי של הנקודות הכואבות בגופינו ובמחשבתינו. המגשר מאפשר היום להפרד מכמה מעגלים בחיינו מתוך ידיעה שסוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר. תהליך ההתנקות מפנה מתאי גופינו מקום למידע חדש. הקוסם בעל יכולת ההכלה האינסופית מאפשר לעכל ולעבד את המידע המקודם שמוזרם אלינו לקראת סוף הלוח ומכוון את הצמיחה שלנו עוד יותר. התדרים הולכים ומתעדנים והקוסם ממלא אותנו בעוצמה ובכוחות לחיות את האנרגיות החדשות הללו. קוסם בעיצומו של הגל מאפשר להתמלא בידע ישיר משדה הנפש ובו למצוא פתרונות לכל שאלה שמציקה לנו. שיא גל הכוכב מלמד שעלינו ללמוד להקשיב לידיעה הפנימית שלנו ועימה להתהלך בביטחון וברוגע במציאות חיינו הרבגונית והמרתקת.

נשר
ה- 19/12: טון 8, הטון הגלקטי של היושרה באנרגיה של נשר בהדרכת סערה: ביום של בדק הבית הפנימי הנשר ממגנט אלינו שמחה, מזל, ברכה ואת היכולת להשיג את המטרות שלנו. הנשר שמגביה מעוף ורואה את תמונת חיינו הרחבה מלמעלה מרחיב את זווית הראיה שלנו ומשחרר מאיתנו תפיסות קוטביות כובלות, התמכרויות מגבילות ותחושות של קורבן ואשם. כשאנחנו מרחיבים את הפרספקטיבה שלנו, אנו יכולים להתמלא בתחושת חופש פנימית ובחירה בחיינו. במקום השלם הזה תחושות הבדידות, הניכור והרצון לטשטוש מחליפים את מקומם לתחושות של תקווה, ריקוד, שמחת חיים ויצירה. ביום שבו אנחנו בודקים את מידת הכנות שלנו עם עצמנו, הנשר המרומם מזמין אותנו לשאול את עצמנו: "עד כמה אני מאזנ/ת את העבודה שלי עם הנאה ומנוחה"?, "עד כמה אני שר/ה ורוקד/ת את האמת שלי או שמא מהלכ/ת כפופ/ה אל מול אירועי החיים המרובים"?, "עד כמה אני יוצר/ת את החלומות שלי במציאות"?, "עד כמה אני רואה את התמונה הכוללת של התהליכים וחי/ה בפרופורציות ריאליות"? הנשר מאפשר לשנות את צורת החשיבה שלנו בנוגע לאירועים הטראומתיים בחיינו. הסערה המרפאה שמדריכה אותנו היום ממשיכה להזרים אנרגיות של ניקוי אל התאים בגופינו. דרך שחרור מאסיבי של המסה התאית השלילית, אנחנו מתמלאים ביותר ויותר אנרגיה שמאפשרת ליצירת החזון הפנימי שלנו במציאות. ביום השמיני הסערה מלמדת שדרך נתינת אמון ביקום והסכמה לקפוץ למיימי החיים הלא תמיד ידועים, אנחנו הולכים ומתקדמים אל עבר מימוש החלומות שלנו.

לפי החכמה הסינית האנרגיה המלווה אותנו בימים אלה קרויה: "התדרדרות" ("התבקעות"), (הקסגרמה 23) והיא מלמדת כי קיים מצב של התדרדרות בכל היבטי ההתרחשות האנושית. תקופת שפל שהיא חלק ממחזוריות רחבה יותר ומקשה מעט על מימוש של פרוייקטים (הלך שמים 6). לפי הסינים כל שניתן לעשות הוא לחזק את היסודות הפנימיים (קוסם 7), לקבל את הזמן הזה ולנהוג בנדיבות כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו (נשר 8).

לוחם
ה- 20/12: טון 9 של פענוח כוונת הגל, באנרגיה של לוחם בהדרכת אדם: הלוחם מסמל אדם אמיץ, עצמאי ואינטליגנטי שמפעיל ומיישם את היכולות האינסופיות הטמונות במוח האנושי שלו. הלוחם הנחוש מחזק את החיבור לקול הפנימי שבנו ומעודד אותנו ללכת עם האמת שלנו עד הסוף. פעמים רבות בחיינו נמנענו מלהעיז ולבטא את עצמנו בגלל פחד דחייה, אובדן או פחד אחר שהיה קבור בילדות שלנו. אחרי כברת הדרך של גל הכוכב אנחנו מתחילים להבין את השתלשלות העניינים בחיינו והלוחם היום מגבש בתוכנו החלטה נחושה להיות נאמנים לעצמנו ולאמת שנכונה לנו. לקראת סוף הצ'ולקין אנחנו נעים ממצב של שעבוד פנימי ותבניות חשיבה מקובעות למח אחר שנמצא במצב חדש של מודעות. ביום שבו "נופל אצלנו אסימון" בנוגע לתהליך הגל כולו, הלוחם משחרר מתלות, מספקות ומחוסר ידיעה ומחבר אותנו להדרכה גבוהה ולתנועה ממח הגיוני. ביום הסולארי הוא מאפשר לנו לבטא את הרצון שלנו, ללא פחד מתוצאות שליליות אפשריות ומתוך אמונה מלאה בעצמנו ובכישורים שלנו.

האדם המדריך אותנו היום מלמד להסתכל בגובה העיניים על השותפים שלנו למסע החיים ובכך להרחיב את יכולת ההשפעה שלנו ואת קבלת השפע בחיינו. הוא מלמד כיצד לשחרר ספקות של השכל המניפולטיבי בנוגע לחוקים הנוקשים ולדואליות המקיפה אותנו. ביום התשיעי אנו לומדים לבטא את הרצון שלנו בתבונה ובאלגנטיות ולנוע באומץ בדרך הלב שלנו.

אדמה
ה- 21/12: היום הקצר בשנה: טון 10 של ההתגלמות, באנרגיה של אדמה בהדרכת נחש:
ביום העשירי של הדיוקים האחרונים, האדמה מפנקת אותנו בחיבור נעים וזורם אל מציאות חיינו. כבר עברנו כברת דרך בגל הכוכב והאדמה הפלנטרית מראה לנו את השורשים העמוקים שיצרנו ושכבר קיימים בחיינו. לקראת סיום הלוח מתרחשת קפיצה קולקטיבית ברמת המודעות האנושית והאדמה מעירה אותנו לתפקיד הייחודי לנו בשינוי שמתרחש.

בטון שבו אנחנו מעצבים סופית את התהליך של הגל, האדמה מעוררת בנו עוד יותר את היכולות להגשים רעיונות ולהפוך לשותפים פעילים ביצירת המציאות שלנו. היא מסנכרנת אותנו עם צירופי מקרים מיוחדים שמאפשרים לנו להתחבר לעוצמה הטמונה בנו. היום ניתן להתבונן בסמל האדמה ולהפתח לדרך הספציפית שנכונה לנו כרגע. הדרכת הנחש מלמדת לשחרר את הפחד מדחייה חברתית ומתחושה של אי שייכות שעוצרים אותנו מהמימוש האישי שלנו. הנחש הצבעוני והאותנטי מחבר אותנו לרצון האינדיבידואלי שלנו ומלמד לבטא אותו, גם אם הוא שונה מהמקובל בחברה. אנרגיית הנחש ממלאה אותנו היום בחיות ובשמחה ומאפשרת ליצור במקוריות את רצונותינו. אנו מתחברים לעשייה הייחודית שמתאימה לנו עכשיו ושדרכה אנו יכולים להפוך למרכז עוצמתי שמחבר בין השמים לאדמה.

ה21/12 הוא גם יום השיוויון החורפי ומסמל את היום הקצר בשנה ובאופן פורמאלי את תחילת החורף. מזה עידנים ימי השיוויון מהווים נקודות יחס בין חושך לאור, עפ"יהם ניתן לקבוע את עונות השנה. בתרבות המאיה, במצרים, בסין ועוד התייחסו לימי השיוויון כנקודות מפנה בזמן בהן ניתן לנקות אנרגיה שלא רלוונטית יותר ולהטען בחדשה. הימצאותה של האדמה ביום הראשון של החורף מעידה על התכנסות חורפית נעימה וממלאה אותנו במידע מחודש ובהשראה יצירתית. אמן.

מראה
ה- 22/12: טון 11 של השחרור באנרגיה של מראה בהדרכת מראה:
ביום של השחרור הסופי של מה שעדיין חוסם את החיבור לעוצמת הירח שבנו, המראה מלמדת שאנחנו מבזבים המון אנרגיה על העולם. אנחנו בכל מקרה רואים רק את הסרט שמוקרן בתוך הראש שלנו בהתאם למידע שקיים בתוכנה המוחית המוגבלת שלנו. המראות הסובבות בסה"כ משקפות לנו את עצמנו. כל אחד עם המידע הרגשי שלו ולמעשה שום דבר שנאמר או נעשה אינו אישי נגדנו. דרך המראות שלנו אנחנו לומדים על דפוסים של השלכת אנרגיה על האחר ועל הנטייה לתרגום אישי שלנו את הסיטואציות. המראה שרואה מבעד לאשליית הזמן והמרחב מבקשת שנחתוך מחיינו את "שואבי" האנרגיה למינהם ושנלמד לראות את הטוב בכל מי ומה שמקיפים אותנו. ביום של המסת המכשולים בדרך להפיכתנו למגדל-אורים, המראה גם מלמדת אותנו כיצד להפסיק את בזבוזי האנרגיה המרובים על ענייני ה"זמן". אנחנו כמעט לא נוכחים ברגע ההווה שלנו משום שהמח שלנו כל הזמן עסוק במחשבות על עבר שלא רלוונטי או על עתיד וירטואלי. שעות על גבי שעות אנחנו יכולים לשבת ולחשוב על עתיד שאין לנו שמץ של מושג לגביו. המראה מאפשרת לנו להיות יותר ויותר נוכחים ומרוכזים ברגע העכשווי. ביום זה אנחנו מוזמנים לנשום את סמל המראה אל תוך תאי גופינו ולשחרר נדבך נוסף מההתניות שלנו בעולם החיצון.

לפי הסינים, האנרגיה בימים אלה קרויה: "אדמה", "היענות טבעית"

(הקסגרמה 2) ובה מדובר על איכויות הכניעה וההענות הטבעית. אנו מתבקשים להסכים לדרישות הזמן ולבקשות הילד הרגיש שבתוכנו (ירח 2) ובכך לרפא את עצמנו ולהסתגל לאינסוף האירועים המתרחשים בחיינו (סערה 12). זהו זמן של התבוננות עדינה באי עשייה כדרך להגשמת משמעות אמיתית בחיינו (אדמה 10). אנו לומדים להפתח ולהרחיב את אופיינו, לדבוק בחזוננו ולהמתין בסבלנות (מראה 11).

סערה
ה- 23/12: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של סערה בהדרכת קוף:
הגענו לפתרון הגל עם הסערה הקריסטלית שמעידה על טוהר מחשבתי ונקיון פיזי שתהליך הגל מוביל אליהם. ביום הפתרון אנחנו בטוחים בעצמנו, בכישורים הקיימים בנו ובמה שיש לנו בחיים וקופצים באמון מוחלט אל מימיי החיים הסוערים. עם הקוף המדריך אנחנו מוכנים לעלות על בימת החיים בהומור ובקלילות ולבטא ובגדול את החכמה הקיימת בנו. תהליך ההתעוררות של הילד הסקרן והיצירתי שבנו מוביל לרעיונות חדשים ומרתקים שעד היום לא יכולנו להעלות בדעתנו משום שמיחזרנו מידע רגשי מוגבל. ההתמודדות עם טראומות הילדות הובילה לניקוי מאסיבי של מסה תאית דחוסה ופינתה מקום למידע מסוג אחר בתוך המערכת שלנו. הדרכת הקוף בפתרון הגל מעידה על פתיחת התקשורת הישירה שלנו עם שדה הנפש ועל קבלה קבועה של השראה מקורית לביטוי העצמי שלנו. ביום זה אנחנו מוזמנים להתבונן בסמל של הסערה, לדמיין כיצד היא מחלחלת לכל התאים ומאירה את הגופים שלנו באור לבן של ריפוי ואהבה ללא תנאי. אז ננשום את הסמל של הקוף ונתחבר להשראה אלוהית אינסופית.

שמש
ה- 24/12: שער: טון 13, הטון הקוסמי של הנוכחות באנרגיה של שמש בהדרכת זרע: הגענו לסוף הלוח עם שמש טון שלוש עשרה! ליום אחד אנחנו מתמלאים בתדר הזהב הרוטט ופתוחים למסעות חדשים בזמן ובמרחב. בתהליך הגל אנחנו מתפתחים מכוכב קטן ומאיר ועד לשמש ענקית שבוערת בעוצמה. מכוכב מלא ביופי ועד לשמש שמקרינה שלמות הרמונית. החיבור לפלוס בכל דבר בחיינו עם הכוכב מוביל למקום שבו אנחנו מבטאים את האלוהות שבנו בנדיבות אינסופית. הזרימה עם עוצמת הרגשות של הירח מביאה לבהירות שלעתים מפתיעה אותנו, בכל היבט והיבט בחיינו. בסוף גל הכוכב אנחנו מאירים וזורחים לכל עבר, תוך כדי הבנה פנימית עמוקה של ההשתנות המתמדת המתרחשת בכל רגע נתון. ההתמודדות עם אתגר הירח והשחרור של המסה התאית השלילית מאפשרים למידע חדש וחיובי מהנפש לחדור אל תוך המערכת שלנו. הזרע המדריך היום נושא את דגל השינוי ומאפשר למידע המקודם להזרע ולנבוט בתוכנו. אנחנו מבינים שהשינויים הם לטובה ופותחים את ליבנו לאפשרויות חדשות בחיינו. בסוף הלוח הזרע מלמד אותנו שהחיים הם למעשה תנועה מתמדת. כשם שהים לא עוצר אף לא לרגע אחד, כך גם הזרע דוחף אותנו להמשיך ולנוע, לצמוח ולהשתנות. ביום האחרון של הצ'ולקין ננשום את השמש המוזהבת לתאי גופינו ונרגיש חמימות ושקט פנימיים. אז ננשום את הזרע, נאיר את אינסוף האפשרויות הקיימות עבורנו למחזור החדש ונזרע אותן באדמה הפורייה שהיא אנחנו.

זה הוא היום האחרון במחזור 260 הימים בלוח הצ'ולקין המקודש. אנו מתחילים מחזור חדש שהוא התחלה חדשה וזמן מרגש וגדוש ביצירה בקוסמוס כולו. גל הכוכב מאפשר להתבוננות עמוקה בכל אותם הדברים שאנחנו מבקשים לשחרר, שאין לנו צורך בהם יותר בתקופה החדשה ואז להגדיר באופן מדויק את הרצונות והחלומות שאנחנו מבקשים לעצמנו במחזור החדש.

מאחלת לכולנו גל כוכב מאיר,

ואינסוף של הזדמנויות משמחות בדרך מאושרת.

באהבה, טליה.

אשמח לשמוע מכם: 052-2203337

talya@mayazone.co.il

תגיות
הראה עוד

1 thought on “הגל הנוכחי לפי המאיה: כוכב (12-24/12/10)”

כתיבת תגובה

Close