2012 זה עכשיוטורים אישיים

הגל הנוכחי לפי המאיה: כלב (25/9 עד 7/10)

[טליה טוקר]

שלום וברכה:

גל הכלב הבא לטובה על כולנו מיועד לכך שנפתח את הלב ושנלמד כיצד לשחק בהנאה את משחק החיים. בגל האדמה הקודם הרגשנו את ה"אינטנסיביות" האנרגטית של ראש השנה ויום כיפור ועד למחציתו של הגל הנוכחי אנו עומדים לחגוג את סוכות. הבנתו של גל הכלב תוכל להאיר רבדים שונים הקשורים בחג הסוכות ואת האפשרויות להתמרה ולשינוים העומדים בפנינו במהלך החג והגל.

סוכות הוא אחד ממועדי העליה לרגל המוזכרים בתורה: "בסוכות תשבו שבעת ימים כל אזרח בישראל ישבו בסוכות למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצריים" (שמות כ"ג). הישיבה בסוכה מיועדת לחזק את החיבור שלנו לחכמת הלב ולמלא אותנו בשמחה ובשלווה ואלו הן בדיוק האיכויות שממגנט אלינו הכלב.

הסוכה שבה אנו יושבים היא סוג של מבנה זמני שאין לו גג אמיתי שמפריד בינינו לבין השמים. השהות תחת כיפת השמים מאפשרת לשכינה האלוהית לזרוח אל תוך חיינו. אמנם אנו חיים על הקרקע ממש אך קיימת בידינו האפשרות לצמוח עד השמיים. בהקבלה לחג אתגר הקוף מלמד אותנו במהלך הגל להתחבר ישירות לאינסוף המידע הקיים ולבטא באופן יצירתי את הרעיונות שלנו על פני האדמה. אמן.

כלב
ב- 25/9 מתחיל גל הכלב: ב' חוהמ"ס:
בגל הקרוב הכלב דוחף אותנו לחבר את הכוונה ללב (כ-לב) ולפתוח את ליבנו יותר ויותר. הכלב ממגנט לחיינו אנרגיות של חמימות, אמון, פתיחות ושל חברות אמיתית. מכאן שלאורך הגל מערכות היחסים הקרובות יכולות לתמוך בנו ואף לגדול ולהתחזק בעצמן וכן קיים פוטנציאל להכרויות אינטימיות. אחד המנהגים המרכזיים של חג הסוכות הוא אירוח ה"אושפיזין". אנו פותחים את סוכתינו לאחרים, סימבול לברכה במהלך השנה. אנרגיית הכלב מזמינה אותנו לעשות חשבון נפש ביננו לבין עצמנו וביננו לבין חברינו ולשחרר סיטואציות קיצוניות ודרמות סוערות של האגו.

בחג הסוכות אנו מצווים ליטול את ארבעת המינים: "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפת תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל ושמחתם לפני יהוה אלוהיכם שבעת ימים" (ויקרא כ"ג). ארבעת המינים מסמלים סוגים שונים של אנשים הקיימים בעולמנו, כשלכל אחד מהם קיימת דרך משלו. כדי שנוכל לפתוח את ליבנו עם הכלב עלינו ללמוד להתבונן באופן אוביקטיבי על האנשים הסובבים ללא הסיווגים והשיפוטים המצומצמים של התוכנה הרגשית שלנו. מגוון ההשתקפויות הוא זה שהופך את עולמנו למרתק כל כך וזאת לעומת דגם אידאלי מושלם אחיד. על פני האדמה מסתובבים "לולבים" נישאים בגאווה, נטולי ריח ובעלי טעם, "הדסים" אהובים וקלילים, נטולי טעם ובעלי ריח, "ערבות" פשוטות ומופלאות, נטולות טעם וריח וכן "אתרוגים" זורמים ויצירתיים, בעלי טעם וריח.

ארבעת המינים הם סמל לאינסוף ההשתקפויות שמלמדות אותנו על עצמנו. כך שהשהות עם החברים והמשפחה במהלך החג מיועדת לנטרל מאיתנו את ההגדרות ואת מתן הערכים המוגבלים ובמקומם להפתח לתקשורת ישירה והגיונית עם העולם. עקב משברים שונים שעברנו עם אנשים ובמיוחד עקב חוויות של פגיעה ממערכות יחסים קרובות, רבים מאיתנו כיסו את ליבם במנגנוני הגנה. בגל הנוכחי ובחג נלמד להשתחרר מהסגירות הזאת, לאזן את הרגשות שלנו ולפתוח את ליבנו למגוון החוויות המרגשות הממתינות לנו. החכמה של הגל מלמדת שהצעד הראשון ביכולת לשיתוף פעולה עם הקרובים הוא להיות קשובים לעצמנו ולצרכים שלנו, כפי שנאמר- "ואהבת לרעך כמוך". ראשית אנו לומדים לאהוב את עצמנו כפי שאנחנו ולכבד את הרצון שלנו בכל רגע נתון. כשם שהכלב הוא ידידו הנאמן של האדם, כך האנרגיה שלו דוחפת אותנו במהלך הגל להיות נאמנים לעצמנו ולצרכים שלנו ולשים את עצמנו בראש סדרי העדיפויות בחיינו. במקום לרצות את הסובבים ולבזבז אנרגיה מרובה על הבחוץ, אנו מבינים שאנחנו הכי חשובים ושהגיע הזמן לעשות בדיוק את מה שטוב לנו. כשאנו שומרים על האנרגיה שלנו, ליבנו מתמלא באהבה לסובבים אותנו ולעולם בכלל. במהלך הגל הקרוב נלמד להכיר בערך העצמי שלנו ולבטא בבהירות את רגשותינו האמיתיים עד למצב של התמלאות בשמחת חיים, בתחושת חמימות ובהרגשה שאנחנו מוקפים באהבה.

קוף
ה- 26/9, ג' חוהמ"ס: אתגר הגל הוא הקוף: הקוף מאתגר אותנו לעלות על במת החיים עם הקסם והכריזמטיות הקיימים בנו ולשחק את המשחק בהנאה ובמקוריות. הוא מלמד כיצד לשזור את הכישורים הטבועים בנו אל תוך המציאות הקוטבית ובה ליצור את רצונותינו. מעניין שהדרך אל פתיחת הלב עם הכלב עוברת דווקא דרך הקוף הקליל והיצירתי. אנו מבינים שככל שנבטא את עצמנו ונחווה תחושות של סיפוק מהעבודה, מהיצירה האישית ומדרך ההתנהלות היום יומית שלנו, נוכל גם באמת להפתח כלפי הסובבים המקיפים. הקושי בגל הוא לבטא את מה שאנחנו מרגישים וחושבים ולהפסיק לקחת את עצמנו ברצינות רבה מדי. התהליך של פתיחת הלב יכול להציף אותנו בפחדים ובמועקות ואתגר הקוף מבקש שנשחרר מאיתנו את הכבדות, הריחוק והציניות.

חג הסוכות מוגדר כ"זמן שמחתנו" ונחשב לשבוע השמח ביותר של השנה. הקוף המלא בהומור ובקלילות מבהיר לנו במהלך החג והגל להיכן נעלמה השמחה שלנו על עצם הקיום בעולם הרבגוני והצבעוני שמקיף אותנו. לרוב מה שמונע מאיתנו לחיות את פרץ האש היצירתי הטבוע בכל אחד ואחת מאיתנו קשור במחסומים שעצרו אותנו עוד כששיחקנו כילדים. כדי שנוכל לבטא את הילד ההיפראקטיבי והמשועשע שבנו ולשחק בהנאה במציאות חיינו, עלינו ללמוד להוציא החוצה את כל מה שאנו עוצרים בבטן. היצירה של הקוף היא ספיראלית, באה ממקור של השראה וממלאה אותנו ביכולת ליצור יש מאין. עם הקוף אנו לומדים כיצד לשחרר את מה שמעכב את הקסם וההברקות האישיות מלהגיע אל חיינו ואז לנוע בחיים בקלילות ובהנאה תוך כדי ביטוי יצירתי מפרה.

אדם
היום השלישי של הגל, 27/9, ד' חוהמ"ס:
תחילת המיקוד בפתרון האתגר באנרגיית האדם: האדם היום מלמד שמותר לנו לעשות בדיוק את מה שאנחנו רוצים. אמנם זה נשמע מרחיק לכת, אך באמת ניתן לחיות במציאות שבה אנחנו יוצרים ומבטאים את הרצונות הפנימיים שלנו. ביום השלישי של הזרימה האדם מבקש שנשים את השכל בצד ונשחרר את שאלות הקיום הטורדניות שכל הזמן מנקרות ברקע. הספקות שעולים מקבלים כל הזמן את אותן התשובות בהתאם למידע הרגשי שקיים בתוכנה המוחית שלנו.

האדם מציע לנו היום לאפשר לליבנו להפוך לגורם המוביל, לקפטן ולשכלנו לגורם המבצע ואז לגלות כיצד הכל זורם בכיף ורעיונותינו היצירתיים מתגשמים בפקרטי. כדי להתאזן רגשית ולהיפתח לילד היצירתי שבנו, האדם מלמד כיצד ללכת בדרכינו ולהתגבר בתבונה על כל מכשול אפשרי. לאט ובהדרגה אנחנו הופכים לגביע שפתוח לשפע של היקום ונפתחים להזדמנויות הרבות הנקרות בדרכינו. ביום זה האדם מלמד להסתכל בגובה העיניים על הסובבים אותנו ולהתייחס לכל מפגש כאל התכנסות של חכמה. בדרך לאיזון הקשרים שלנו אנו מבינים שכל אחד והדרך שלו ואין לכך שום קשר אלינו ולרצונות שלנו. במקום האוביקטיבי שמשחרר שיפוט כלפי בני האדם, הרבה יותר קל לנו לזרום בדרך עם לב פתוח ולחזק שיתופי פעולה מפרים עם השותפים שלנו למסע החיים.

הלך שמים
היום הרביעי של הגל, ב-28/9, ה' חוהמ"ס, אנרגיית שער עם הלך שמים: האנרגיה של הלך שמים מאד מעניינת בעיתוי הזה של סוכות משום שהסמליות העיקרית של הסוכה היא האפשרות לחיבור לתדרים מעודנים יותר מזה של התדר הפיזי. למשך שבעה ימים אנו עוזבים את המותרות והקישוטים הגשמיים של חיי היום יום ועוברים למבנה פשוט וארעי שבו אנו אוכלים, לומדים וישנים. השמחה של החג נובעת מהעובדה שאנו משחררים את הביטחון החומרי ומתחברים לעולם פנימי ורוחני. כשאנו מתרחקים מכל התוספות הגשמיות, מתפנה המקום והזמן להתמקד במה שבאמת חשוב לנו בחיים ולהתחבר לידיעת הלב. זה בעצם המסר הסמוי של החג, שהתלות ברובד הגשמי מגבילה את יכולתינו להתחבר לרבדים נעלים יותר. כך גם הלך שמים מלמד להגביל כל שאיבה אנרגטית מהחוץ ובכך מאפשר להתחבר ישירות לידע משדה הנפש. החכמה של הקודים מלמדת שלא ניתן להגיע לאיזון רגשי אם לא נדע כיצד לשים גבולות ברורים לכל מי ומה ששואב את האנרגיה שלנו. הכלב מלמד אותנו שאנחנו במקום הראשון בחיינו, הכי חשובים והלך שמים עוזר לנו להגביל באופן החלטי את כל מה שמונע מאיתנו לזרום עם הרצונות שלנו. כדי שלא נתערבב רגשית בדרמות של החיים, אנחנו לומדים להתמלא בנחישות שלווה ולהגיד "לא" ברור ונחוש לדברים שלא באמת מתאימים לנו. כשאנחנו מקפידים לעשות ולהגיד את מה שבא לנו, אנו מצליחים לשמור על האנרגיה שלנו ונפתחים לצדדים היצירתיים והקלילים באישיותנו. ביום של הזריעה המנטלית הלך שמים ממלא אותנו בחמלה ובאומץ לבטא בבהירות את הרגשות שלנו.

יום שער זה של הגל ושל החג מאפשרים לקפיצה אישית עצומה ברמת המודעות ולחיבור לידע גבוה משדה הנפש שלנו. מודעות זו הולכת וגדלה ככל שאנו מוותרים על תפיסות עולם מקובעות שמוכרות לנו ומרחיבים את זווית הראייה בנוגע למצבים שונים בחיינו. כל אחד מאיתנו מוזמן היום לחקור וללמוד על עצמו ועל החיים בהיכל הסוכה החגיגי שלו. בחלל הנעים שיצרנו הלך שמים מעיר אותנו לדעת את עצמנו ואת מה שטוב ונעים לנו בחיים ואת המקומות שבהם כדאי לנו להציב גבולות מאד ברורים. ככל שאנו מכבדים את עצמנו אנו מתחברים לידע אינסופי, מתעצמים מאד, מתרגמים בדרכינו האותנטית את המידע שמתקבל ופותחים את הלב.

קוסם
היום החמישי ב- 29/9, הושענא רבה, באנרגיית הקוסם: על פי המסורת היהודית בימי חג הסוכות היו מבקשים בקשות שנקראו "הושענות" (הושע נא), שעליהן היו חוזרים בסוף כל בקשה. ביום השביעי מברכים יותר מבכל יום אחר בפיוטי תפילות. כל התקופה מראש השנה ועד ליום זה של סוף חתימת "גזר הדין" היא תקופה שאפשר להשפיע בה על השנה החדשה. משמח מאד שדווקא ביום של התפילות והבקשות מופיעה האנרגייה של הכוהנת הגדולה המלאה בחמלה ובתדר האהבה ללא תנאי. אנרגיית היגואר של היום מאפשרת לפעול ממקום פשוט וצנוע של אמונה וביטחון בידע שקיים בנו.

ביום שבו אנו מגבשים כח רצון פנימי להפסיק את הדרמות ואת חוסר האיזון הרגשי בחיינו הקוסם מלמד כיצד להפסיק להיות "קבצני אישורים" מהסביבה ומהעולם. אנחנו יודעים הכי טוב מי אנחנו ומה נכון לנו בחיינו. אף אחד מחוצה לנו לא מכיר אותנו כפי שאנחנו את עצמנו והגיע הזמן לתת אמון בידיעה האישית הזאת. הקוסם מלמד אותנו לסמוך על עצמנו ועל האינטואיציות שלנו ולשחרר את הצורך באישורים ובפידבקים מבחוץ. כדי שנוכל לפתוח עוד יותר את ליבנו הרגיש ולשחק בכיף עם היצירתיות שבנו, אנו לומדים להתחבר למקור עצום של אנרגיה הקיים בתוכנו, לקול פנימי עמוק שלא תלוי או מושפע מהחוץ. גל הכלב הולך ומתפתח ועניינים רגשיים שונים צפים והקוסם היום מרחיב את היכולת להכיל את אירועי המציאות השונים ולהפוך למיכל של ידע ואור. לקראת סוף חג הסוכות אנו מתחברים לעוצמה הנשית של תוכנית האם ולעומקים של בריאה שהם מבעד לזמן ולמרחב.

נשר
היום השישי של הגל ב- 30/9, שמיני עצרת ושמחת תורה, באנרגיית הנשר: החל מהמאה העשירית אנו חוגגים מועד מיוחד בשם "שמחת תורה" לכבוד סיום הקריאה של כל חמשת חומשי תורה הנמשכת כל השנה. מדהים בעיניי שיום זה מתרחש באנרגיית הנשר שמכוונת אותנו להגביה את מעוף הציפור שלנו אל מעבר לשגרה השוטפת של חיי היום יום ולהתבונן בתמונה השלמה של חיינו על כל הפרטים שבה. הרחבת נקודת המבט מאפשרת להפתח לאפשרויות ראייה חדשות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. במקום להסתבך בפרשנות של פרט ספציפי שהוא מיחזור של מידע רגשי, אנו מתרוממים לנקודת מבט אוביקטיבית יותר של המציאות.

הנשר ביום של שמחת תורה מראה לנו כיצד כל חלק בחיינו הוא בחירה שלנו ולרוב היא אפילו מוצלחת וגם אם לא, הנשר ממלא את ליבנו בתקווה ובכוחות לשנות את מציאותינו. בזרימה לקראת שיא הגל, אנרגיית הנשר מלמדת כיצד לאזן בין עשייה "רצינית" למנוחה. הפאזל של חיינו מורכב מהמון צדדים ואנו לומדים כיצד לשלב בינהם. ההרפייה חשובה באותה מידה כמו העשייה ואנו לומדים כיצד ליצור לעצמנו זמן לפנאי איכותי. כך שביום האחרון של החג יש לנו אפשרות להגיע לשקט פנימי סביב כל ההתרחשויות האחרונות דרך הגדלת זווית הראייה שלנו וקבלת פרספקטיבה מאוזנת על מהלך האירועים השוטפים. הנשר בשמחת תורה מלמד על שינוי מצב מודעות שאנחנו עוברים והגעה למקום של שלווה, כח פנימי ותנועה קלילה בחיינו.

לוחם
שיא הגל ב- 1/10, יום שער באנרגיית הלוחם:
תהליך פתיחת הלב מגיע לשיאו והלוחם ביום שער זה מאפשר לשחרור חוסר הביטחון בעצמנו ובאמת שלנו ואת התלות באחרים ובדברים חיצוניים. הלוחם הוא עצמאי בשטח, סומך על עצמו ויכול להסתדר בכל מקום ועם כל אחד. בשיא הגל הוא מחבר אותנו לקול פנימי ברור שמוביל לידיעת האמת האישית שלנו בנוגע להיבטים שונים בחיינו. הלוחם האינטליגנט ממשיך לשאול היום שאלות ולהטיל ספקות בנוגע למימוש היצירתי ולסוגיות שמלוות אותנו בנוגע למערכות היחסים הקרובות לנו. לאחר חקירה ממוקדת הוא מחבר להדרכה הפנימית שלנו ומאפשר לגלות מה היא הדרך שהכי פותחת את ליבנו עכשיו. הוא מזמין אותנו לבטא באומץ אמת זו מבלי לפחד מתוצאות עתידיות וליצור בחכמה את רצונותינו העכשויים בקצב שנכון לנו. בשיא התהליך של גל הכלב הלוחם מאפשר להציב את הגבולות מהזריעה של היום הרביעי, להתאים את הגוף לאנרגיות המעודנות שהקוסם מחדיר ביום החמישי ולתעל את האנרגיות לעבר מימוש החזון של היום השישי. אנו מוזמנים היום להקשיב לעצמנו לגבי מה שבאמת נכון לנו עכשיו ואז ליישם בנחישות ובאלגנטיות את הדרכת הלב.

אדמה
ב- 2/10, ביום השמיני מתחיל תהליך הירידה בקצב של הגל עם אנרגיית האדמה:
בתהליך החיבור ללב וליצירתיות שבנו הגיע הרגע לבדוק בצורה כנה עד כמה אנחנו מקורקעים ומחוברים למציאות. האדמה מבקשת שנשאל את עצמנו היום: "האם אני נוכח/ת במציאות הפיזית שלי עם שתי רגליים על הקרקע"?, "האם אני מבטא/ת בפועל את הרעיונות היצירתיים הקיימים בראשי?", "האם עיסוקיי היום יומיים משקפים את מה שהנשמה שלי מבקשת לעשות פה בכדור הארץ"?, "האם אני לומד/ת ופתוח/ה לעוד ועוד מידע חדש"?, "עד כמה אני פשוט עושה את שלי מבלי לנסות לשכנע את הסובבים אותי בצדקת דרכי"? האדמה היום מעירה אותנו לממש את רעיונותינו המקוריים במציאות ובאופן פרקטי להוציא אותם מהכח אל הפועל. היא מדרבנת אותנו לעשות, בלי יותר מדי דיבורים ולהוות דוגמא לחיים יצירתיים שנוצרים בלב אוהב ופתוח.

מראה
ביום התשיעי שמתרחש ב- 3/10 כוונת הגל מתחילה להתגשם במציאות באנרגיית המראה:
ביום של פענוח עלילת הגל אנו מבינים שתהליך פתיחת הלב חייב לבוא לידי ביטוי הלכה למעשה ביחסים עם המראות המקיפות אותנו. אנחנו לא חיים באי בודד ולב פתוח מעיד על נתינה ללא תנאים, בלי "חשבונאות" ו"פנקסנות". המראה מציעה שנתבונן בהשתקפויות המקיפות ונלמד דרכן על המקומות שעדיין נותר לנו "לעבוד" עליהם. דרך המראות אנחנו לומדים אילו היבטים יצירתיים חסומים אצלנו ואיזה גירויים והסחות מקטינים את יכולת הריכוז והמיקוד שלנו ברגע.

המראה מאפשרת היום לבדוק האם אנחנו באמת מאוזנים רגשית בסיטואציות השונות ונוכחים ברגע ללא שיפוט וביקורת על האנשים שאנו פוגשים על הדרך. אני ממליצה להתבונן במפגשים המתרחשים במהלך הגל ובתחושות השונות שעולות בנו בזמן הזה. נשים לב במיוחד למצבים שבהם אנחנו מתנתקים מהלב שלנו כדי לזכות באישור ובהכרה מבחוץ. נשים לב היכן אנחנו מושפעים מהדעות של הסביבה במקום לעשות את מה שבא לנו. כשנזהה את המקומות שבהם האנרגיה שלנו מופנית החוצה במקום פשוט להיות אנחנו עצמנו, נוכל לשחרר את התלות בסביבה, להסיר מאיתנו הרבה חוקים ונורמות חברתיות מזויפות ולחיות ללא פחד ועם לב פתוח.

סערה
ה- 4/10, היום העשירי של הגל באנרגיית הסערה:
ביום שבו הלב והיצירתיות מתחילים להפתח, הסערה מגדילה עוד יותר את הביטחון העצמי שלנו. היא ממלאה אותנו בתחושות של אמון והגנה ומגדילה את ידיעת הכישורים המייחדים אותנו. ביום העשירי של ה"פינישים" הסערה המרפאה מלמדת כיצד אנו יכולים להטעין את עצמנו מבפנים עד ליצירת עוגן יציב בתוכנו. היא מאפשרת לניקוי יסודי של דחיסות שהצטברה במוחנו ולטיהור של מידע שלילי מתאי הגוף שלנו. אנו מבינים שכדי לדייק עוד יותר את התהליך, עלינו להמשיך ולטפל בעצמנו עד שנדע שאנחנו מאוזנים לחלוטין. ככל שאנו מלאים באמון בעצמנו ובעולם, גדלה גם ההסכמה הפנימית שלנו לקפוץ לים החיים ה"סוערים" ולזרום בחופשיות עם היצירתיות הקיימת בנו.

שמש
ב- 5/10 אנחנו מגיעים ליום ה-11, שבו הזמן לשחרר את מה שעדיין מעכב את האיזון הרגשי שלנו באנרגיית השמש:
השמש היום מבקשת שנפשפש עוד יותר בעומק מוחנו ומשם נוציא עוד כמה מעצורים שמנעו מאיתנו עד היום מלהגיע לאיזון רגשי ולביטוי יצירתי. בעזרת השמש המאירה ניתן לשאול את עצמנו היום: "מה עדיין לא בהיר וברור לי באופן שבו אני רוצה לבטא את עצמי"?, "מה עוצר אותי מלפעול מתוך להט היצירה הקיים בתוכי"?, "באילו מקומות אני עדיין מרגיש/ה קור, ניכור, וכבדות בחיי היום יום שלי"? השמש היום ממלאה אותנו בחמימות, באור ובמידע לגבי דרכינו בחיים. האור הזה של השמש מבהיר לנו את התחומים שבהם אנחנו עדיין לא פועלים מהלב ולכן חווים מחסומים באש היצירה שלנו. אני ממליצה שנדמיין היום שמש במרכז הלב שלנו ונתבונן בכל אותם הדברים שמרגשים ופותחים אותנו אל שמחת החיים שבנו.

דרקון
ב- 6/10 מגיע פתרון הגל עם אנרגיית הדרקון: ביום ה12 של הפתרון אנו מתחברים לתוכנית האם ולעוצמה הנשית הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו. עברנו כברת דרך ביחד עם חג הסוכות עד שהגענו למקום שמסוגל לקבלה, לפרגון ולהתנהלות מתוך אהבה לעצמנו ולסובבים אותנו. הרצון לבטא את היצירתיות הפועמת בנו מוביל למיקוד בפלוס, במה שיש בנו ובחיינו עד למצב שבו אנו חווים אהבה לעצמנו בדיוק כפי שאנחנו היום. אנו לומדים שהחסימות הרגשיות והיצירתיות נובעות מביקורתיות מיותרת ומהרגלים של הרס עצמי.

תהליך הגל והחג איפשרו לנקות חלק מהשפיטה העצמית שעצרו את הזרימה ואת הביטוי האותנטי שלנו. במקומם אנרגיית הדרקון הקריסטלי ממלאה אותנו ברכות ובהזנה. ביום זה הלך שמים נמצא בהדרכה ומעיד על כך שלמדנו להיות החלטיים, נחושים ולכבד את הצרכים והרצונות שלנו. כשאנו שמים גבולות ברורים, קל לנו יותר לשמור על האנרגיה שלנו ולהזין את עצמנו באהבה ובחיוביות. בפתרון הגל אנו מלאים בביטחון, בעוצמה ובראייה אופטימית על עצמנו ועל חיינו. קבלה זו של עצמנו עם הדרקון הופכת לבסיס מוצק לביטוי של מי שאנחנו היום ולזרימה קלילה במציאות חיינו. ביום הפתרון אנו מחוברים לאנרגיה הנשית השופעת בעלת הפוטנציאל האינסופי לבריאה של עולמות חדשים בחיינו.

רוח
סוף הגל ב- 7/10, היום ה- 13 באנרגיית הרוח: במהלך הגל אנו עוברים תהליך שמתחיל בכלב הרגיש, הנאמן והאוהב ומסתיים ברוח המלאה בהשראה, בשמחה ובנועם. גל הכלב הופך אותנו לאדם עליז, תקשורתי, בהיר וכנה. הרוח של סוף הגל מלמדת על כך שיצרנו סוג חדש ואחר של תקשורת עם הסובבים אותנו, החל בקרובים אלינו ביותר וכלה באנשים שאנו פוגשים על הדרך. תהליך פתיחת הלב וביטוי הרגשות לימד אותנו כיצד לבטא את עצמנו בהגיון ובנועם, להוציא החוצה בפשטות את אשר בליבנו, ללא הצורך בדרמות ובקיצוניות.

לאורך הגל הכלב מיגנט אלינו את נתינת האמון בעצמנו ובשותפים למסע שלנו ולאט ובהדרגה אפשר לאיזון הרגשות הסוערים שלנו עד שהגענו לרוח זורמת ויציבה ביום האחרון. הרוח מסמלת דיוק ובהירות ומלמדת על כך שהיום אנחנו כבר לא מתבלבלים ולא מאפשרים להצפות רגשיות להתרחש. הגל מלמד שתקשורת ויכולת לבטא את הרצונות שלנו באופן מדוייק הם הכרחיים למערכות יחסים אוהבות, צומחות ומתפתחות. במהלך הגל הקוף דחף אותנו לבטא, להוציא החוצה את היצירתיות שבנו והרוח בסוף מעידה על כך שלמדנו כיצד לזרום בנועם ובקלילות מעניין לעניין כמו יונק דבש עליז וססגוני. הרוח מסמלת את האיכויות הזכריות של ביטוי האמת שלנו ברוגע ובהומור והעובדה שהיא מסיימת את הגל מעידה על כברת הדרך שיש לעבור כדי להצליח להתנהל בצורה הישירה הזאת. התהליך שבגל הכלב הופך אותנו לבני אדם ששמחים בחלקנו, שזורמים בעקבות האמת שבליבנו ומבטאים באהבה את השפע שקיים בנו.

מאחלת שאנרגיות הכלב

יעזרו לכולנו לפתוח את הלב

וחג שמח.

באהבה, טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337

talya@mayazone.co.il

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “הגל הנוכחי לפי המאיה: כלב (25/9 עד 7/10)”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close