השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: מגשר העולמות

[את הגל הזה אתם מקבלים באיחור קל. הזדמנות מעניינת להציץ אחורנית ולהבין בדיעבד (רונית)]

מאת: טליה טוקר

שלום רב וברכות:
שוב מפליא ומרגש הסנכרון בין החגים היהודים לגלי המאיה. במשך שנים אני כותבת את הגלים ובכל פעם מופתעת מחדש מרמת הדיוק המתקיימת בהקבלות לחגים. ביום השני של גל מגשר העולמות מתרחש ערב יום כיפור וביום השביעי מתחיל חג הסוכות שנמשך עד לסוף הגל. הבנת גל המגשר מאירה רבדים שונים הקשורים בחגי המפתח היהודיים ומאפשרת למימוש הפוטנציאל הגלום בתקופה זו.

מגשר העולמות
ה- 26/9 : ברוכים הבאים לגל מגשר העולמות:
מגשר העולמות מסמל את יכולת הסליחה, המוות לישן ואת ההתפתחות לקראת מצב רוחני חדש. הסמל של המגשר מאז ומתמיד הזכיר לי את האנרגיה של יום כיפור בגלל יכולת השחרור וההרפיה, ההכנעות והסליחה המאפיינים אותו. לכן ההקבלה ליום כיפור מרגשת ביותר ומעידה על פוטנציאל אדיר להטהרות והיוולדות מחודשת. בגל הלך שמים קיבלנו מידע חדש והרחבנו את מבנה המוחות שלנו ועכשיו, בגל המגשר הגיע הרגע לשחרר מתאי הגוף את המידע הדפוסי שבתוכנה האוטומטית, שעל פיה לרוב אנו חיים. מגשר העולמות מסמל מוות לאמונות, להרגלים, לתלות ובכלל לאורח החיים הישן ואז לידה מחודשת לדרך אחרת של התנהלות. בגל זה אנו מוזמנים להתגלגל מחדש לדמות שאותה אנו מבקשים לחיות עכשיו. למשך שלוש עשרה הימים של הגל, המגשר דוחף אותנו להרפות ולשחרר. זוהי משימה קשה מאד לרובנו שרגילים לחיות ברמת מתח גבוהה, לנוע בלחץ ממשימה אחת לאחרת, מודאגים לגבי הפעילות הבאה. הגל הקרוב מלמד כיצד ניתן להגיע למקום של שלווה וביטחון בחיינו ולנוע בקלילות מנקודה לנקודה, כשאנו רגועים, שלווים ומבטאים את עצמנו. מגשר העולמות מבקש שנסלח לעצמנו ולסובבים אותנו על הפער המדומה שאנו חיים בו. הפער בין המצוי לרצוי, בין המציאות לבין מה שרוצים ליצור בה וממנה. לרוב במציאות חיינו לוקח זמן לגשר על הפער הזה משום שהמח תופס את הזמן בחלקים ועל פני רצף. המגשר עוזר לשחרר מחיינו טראומות ותבניות שמונעות מאיתנו לחיות ברגע זה ממש את הרצוי עבורנו. לקראת ובמהלך יום כיפור נעזר באנרגיית המגשר כדי לטהר באור מידע שלילי ולהשתחרר מכבלי הטראומות שהם חלק מהתוכנה הישנה שלנו. בגל זה המגשר דוחף אותנו למחוק זיכרונות כואבים, לעבור טרנספורמציה פנימית ולנוע בשלווה ובסקרנות לקראת משחק חיים חדש ואחר מזה שהשתתפנו בו עד היום.

היד
ה- 27/9: ערב יום כיפור באתגר היד:
ערב יום כיפור מאתגר אותנו להתחבר לידיעה הפנימית של מה שנכון לנו. ההתכנסות פנימה היום תלמד אותנו כיצד לזרום בחיינו ממצב אחד לאחר, כשאנחנו מלאים באנרגיה. אם נתבונן בים נוכל לראות שהוא אינו עוצר אף פעם. בכל רגע נתון קיימת תנועה בים, גל עולה וגל יורד. בערב יום כיפור קיימת האפשרות להתחבר לתנועה האינסופית הזאת ולאמץ אל חיקנו את הזרימה עם הגל. אתגר היד מלמד להנות ממה שקורה בחיינו ומכל נקודה ספציפית במהלך היום. במקום להלחץ מעודף המשימות ולדאוג מ"מה יהיה" ו"איך יהיה", לזרום עם הידיעה הקיימת בנו מרגע לרגע. היד בגל מבקשת שנוריד את רמת המתח הגבוהה שלרוב אנו חיים בה, מתרוצצים מ"צריך" אחד למשנהו ומודאגים כל פעם ממשהו "חשוב" אחר. אנחנו מקבלים דחיפה מהמגשר להרפייה ועכשיו לומדים כיצד לזרום משוחררים ורגועים במציאות חיינו. היד מאפשרת להכיר בכשרונות הטבועים בנו ולהנות מהם במהלך העשייה היומית שלנו. ככל שאנו זורמים בהנאה ובקלילות מעניין אחד למשנהו, אנו מכירים בכוח הפנימי שקיים בנו ובכך שביכולתינו לעשות כל מה שאנו חפצים בו. כך שהיד מצמיחה אותנו למקום של תנועה זורמת בחיינו מתוך חיבור אמיתי לרצונות שלנו. הסמל של היד מורכב מארבעת האצבעות שמסמלות את ארבעת האלמנטים ורוחות השמים ומהאגודל שמסמל כוח אלוהי שמאחד את המבנה הריבועי אל עבר המרכז. אני ממליצה שננשום היום את הסמל של היד, תוך כדי התכווננות לארבע רוחות השמים ואז נתחבר למרכז שלנו. שם ננשום ונתחבר מתוך נקודת המרכז אל האנרגיה הספיראלית.

לפי החכמה הסינית האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה: "התקדמות", "דחיפה מעלה" (הקסגרמה 46), לפיה בעקבות התאמה הקיימת בין הפעולות העקביות שלנו לבין נטיות הקוסמוס, קיים עכשיו פוטנציאל להתקדמות והצלחה עצומים (מגשר 1). הסינים ממליצים להמשיך להשקיע מאמצים, להתמיד עם הפעילות שלנו ולהישען על כח הרצון החזק שלנו. ככל שנשקיע בבניית בבסיס רחב ויציב נוכל להשיג את מטרותינו (יד 2).

הכוכב
ה- 28/9: יום כיפור: טון 3 באנרגיית הכוכב:
ביום כיפור עצמו אנו מוזמנים להעזר באנרגיית הכוכב המאיר כדי להתמלא בחיוביות ובתחושת סיפוק מעצמנו ומחיינו. הגל מלמד שהצעד הראשון למות התוכנה הדפוסית הוא במעבר לתוכנה חיובית, שבה החסר והשליליות מפסיקים להשפיע עלינו. ביום כיפור תדרש מאיתנו עבודה על אותם המקומות שבהם אנחנו מבקרים את עצמנו, על זוויות הראייה הפאסימיות ועל חוסר היכולת שלנו להנות ממה שכבר קיים והשגנו בחיינו. הכוכב הזורח של היום מאיר אותנו באנרגיות האהבה ללא תנאי של ונוס ונותן לנו הזדמנות להטענה עצמית. חכמת הגל מלמדת שכדי שנוכל לממש בהנאה את ידי האלוהים שלנו עלינו לנקות חלק מהדימויים השליליים שיש לנו לגבי עצמנו ולגבי החיים. ככל שאנו רואים את היופי הקיים בכל רגע, אנו יכולים לזרום באלגנטיות ובמלאות, תוך כדי מימוש אומנותי של הרצונות שלנו. אני ממליצה היום על מדיטציה ארוכה שמתחילה עם מגשר העולמות. ננשום את המגשר לכל תאי גופינו ואז לאט ובהדרגה נמלא באור לבן כל תא ותא, תוך כדי ניקוי של כל התדרים הדחוסים. אז ננשום את הכוכב. נדמיין את הסמל במרכז הלב שלנו ואת האיזון של ארבעת האלמנטים בתוכנו. נאפשר לאור זהב למלא אותנו וניצור תצורות מחשבה חיוביות להמשך השנה.

ירח
ה- 29/9: טון 4 באנרגיית הירח:
שער: השער של הירח ביום הרביעי של הגל הוא מאד הגיוני. בגל שבו אנו משחררים מהרמה התאית זכרונות טראומתיים, ברור שנגיע גם לילדותנו הרחוקה שבה הוטבעו בנו חלק ניכר מהדפוסים, שמלווים אותנו עד עצם היום הזה. אנו מסיקים שהקושי לממש את עצמנו בהנאה נובע מפצעיי ילדות עמוקים, שנשארו חקוקים על לוח ליבנו וגורמים לכך שנמחזר את מעשינו שוב ושוב. דפוסי ילדות אלה חוסמים מאיתנו את החיבור ליצירתיות ולעוצמה אינסופיים שקיימים בנו. ביום שבו אנו זורעים מהמח אפשרויות לפתרון, מציע הירח שנפשפש באירועי הילדות שלנו ונבין את התבניות המחשבתיות שעוצרות אותנו. אז אנחנו מוזמנים לנקות את המידע הכואב ולאפשר לעצמנו זרימה נעימה וחיבור מחודש לילד היצרתי שבנו. הירח מלמד כיצד לשחרר את דפוסי ה"אני לא יכול/מוצלח/דחוי" וכו', לטהר את יסוד המים שבנו ואז לאט ובביטחון לזרום במיימי החיים. אנרגיית הירח ביום הרביעי מזמינה אותנו לחדד את חיישני הקליטה שלנו ולקבל סימנים מתנועת החיים השוטפת, כשאנו לוקחים לתשומת ליבנו מסרים מאנשים, מסיטואציות ומכל רגע נתון.

הכלב
ה- 30/9: טון 5, באנרגיית הכלב:
התהליך של הגל הולך ומעמיק עם יצירת עוגן פנימי של כלב ביום החמישי של הגל. הכלב מלמד כיצד להיות החברים הכי טובים של עצמנו ולהעמיד את עצמנו ואת רצונותינו במקום הראשון בחיינו. כשם שהכלב הוא ידידו הנאמן של האדם, כך אנו לומדים להיות קשובים לצרכים שלנו ואותם להעמיד בראש סדרי העדיפיות שלנו. כלב ביום של גיבוש המוטיבציה להמשך הגל מבהיר שהדרך לעבור טרנספורמציה ולהוולד מחדש חייבת לבוא מתוך ידיעת אני ברורה ונאמנות לרצונות הלב ולצרכים האישיים שלנו. רובנו בחיים נקלעים למצבים של ריצוי ולעשייה של דברים ש"לא נעים לנו" לסרב להם. הגל מלמד שאין לכך מקום וככל שנקפיד להקשיב לרחשי הלב שלנו ולממש אותם, כך ליבנו יפתח יותר ויותר לאהבה עצמית ולעולם כולו. הכלב מלמד גם כיצד להגיע לשלווה בקשרים עמוקים ואינטימים. כדי לחזק את כח הרצון להתמודד עם אתגר היד ולשחרר טראומות עם המגשר, ניתן ורצוי לשהות בחברתם של משפחה, חברים ואנשים אהובים.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה בימים אלה קרויה: "עידוד", ("שמחה") (הקסגרמה 58), לפיה הדרך להשיג עכשיו את המטרות שלנו היא ע"י עידוד אחרים בהשגת מטרותיהם. תקשורת נעימה ואכפתיות אמיתית לרגשות הזולת מאפשרים לתחושות של נאמנות, השראה ולבחינה אמיתית של העקרונות והמטרות האישיות שלנו (כלב 5).

הקוף
ה- 1/10: טון 6 באנרגיה של קוף:
כדי שנשאר רגועים ומאוזנים במהלך השינוי הפנימי והעשייה ההולכת וגדלה בחיינו, אנו מזומנים להטען ביצירתיות הסוחפת ובהברקות של הקוף. הקוף מחבר אותנו ליכולת לביטוי מקורי, קליל ומהנה של רצונותינו ומשחרר אותנו מלחץ, מתח ודאגה. ביום השישי של האיזון ותחילת הזרימה החיובית בגל, הקוף מאפשר להתבונן מזווית ראייה משועשעת על החיים, מבלי לקחת שום תהליך ברצינות רבה מדי או באופן אישי. אנו עוברים תהליך של ניקוי והתחדשות וההומור והיצירתיות של הקוף עוזרים בניקוי הטראומות והפצעים ומאפשרים להתכונן לקראת שיא התהליך של הגל וחג הסוכות.

אדם
ה- 2/10: ערב סוכות: שער: טון 7 באנרגיה של אדם:
חג הסוכות מוגדר כ"זמן שמחתנו" ונחשב לשבוע השמח ביותר של השנה. בערב החג מגיע האדם שמסמל הליכה שמחה ונבונה בדרכינו ומבהיר לנו להיכן נעלמה השמחה שלנו על עצם הקיום בעולם הרבגוני והצבעוני שמקיף אותנו.
האדם בשיא התהליך של גל המגשר מלמד לצעוד בביטחה בדרכינו, תוך כדי התגברות נבונה על ה"מכשולים" הקיימים בה. הוא מלמד לשים בצד את ספקות השכל ואת חוסר האמונה בכך שניתן לממש את רצון הלב שלנו ולהיות מאושרים במציאות היום יומית. כחלק מניקוי התוכנה, אנו משחררים מעלינו נורמות שונות ותפיסות קולקטיביות בדבר "האושר" והדרך להגיע אליו. המציאות בחיינו תלויה במחשבות שלנו והאדם היום מאפשר לשחרור המניפולציות של המח הדפוסי. אנו לומדים לשחרר אמונות פנימיות שהם מידע ממוחזר ומוגבל באפשרויות. אנרגיית האדם מאד מעניינת בעיתוי הזה של ערב סוכות. למשך שבעה ימים אנו עוברים לסוכה זמנית שבה אנו אוכלים, לומדים וישנים. השמחה של החג נובעת מהעובדה שאנו משחררים את הביטחון החומרי, הגשמי ומתחברים לעולם פנימי ורוחני. זה בעצם המסר הסמוי של החג, שהתלות ברובד הגשמי מגבילה את יכולתינו להתחבר לרבדים נעלים יותר. כך גם האדם שמחבר לתבונה האלוהית ומלמד אותנו לסמוך על עצמנו ועל היקום שכל מה שאנחנו מבקשים מגיע אלינו בקלות. בערב סוכות אנו מבינים שכשנתחבר לחכמת הלב שלנו, ללא תלות בעולם ובסובבים אותנו, שפע אינסופי ממתין לנו. האדם היום ממלא את ליבנו בחכמה שמאפשרת לצעוד בדרכינו בעליזות ובנדיבות כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו. בשיא גל מגשר העולמות ובערב החג ניתן לקבל בקלות ובהנאה שפע אל תוך חיינו, תוך שאנו מתחלקים במתנות שבורכנו בהן, מסתכלים על בני האדם סביבנו בגובה העיניים ומבטאים בחכמה את רצון הלב שלנו.

הלך שמים
ה- 3/10: סוכות: טון 8 באנרגיה של הלך שמים:
סוכות הוא אחד ממועדי העליה לרגל המוזכרים בתורה: "בסוכות תשבו שבעת ימים כל אזרח בישראל ישבו בסוכות למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצריים" (שמות כ"ג). הישיבה בסוכה מיועדת לחזק את החיבור שלנו לחכמה האלוהית, למלא את ליבנו בחמלה ואת מוחנו במידע מתחדש ובחזון יצירתי. כל אלה הם בדיוק האיכויות שממגנט אלינו הלך שמים. ביום שבו אנו עוברים בדק בית של כנות עם עצמנו ומגיעים ליושר פנימי, הלך שמים מזמין אל תוך ההיכל המקודש שלנו, שבו אנו מגדילים את הערנות והמודעות בנוגע לפרטים שונים בחיינו. ביום הראשון של הישיבה בסוכה אנו מוזמנים לשאול את עצמנו: "האם אני מכבד/ת את המרחב הפרטי שלי לחקירה וללמידה"? "האם אני יודע/ת להציב גבולות ברורים לכל מי ומה ששואב ממני אנרגיה?", "האם אני מאפשר/ת התעללות מכל סוג שהוא בחיי, שלי את עצמי או של מישהו בסביבה כלפיי"?, "האם אני לומד/ת ומתפתח/ת ומאפשר/ת לעצמי לפרוץ את גבולות הזמן/ מרחב שהאנושות חיה בהם"? ככל שנלמד להגיד 'לא' נחוש ובהיר לכל מה שלא מתאים לנו, ננהג באומץ ובנחישות וניצור לעצמנו את המרחב הדרוש לחיבור לרצונות הפנימיים שלנו, נוכל להתמלא בהשראה ובחדוות היצירה. הלך שמים ביום הראשון של החג ממלא אותנו בהבזקי חכמה, בחמלה ובעוצמה ומלמד על היכולת להיוולד מחדש לכל רגע ורגע נתון בחיים.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "עימות" (הקסגרמה 6), לפיה למרות שאנו פועלים עפ"י הטבע והרצונות שלנו, מכשולים והתנגדויות עשויים לעמוד בדרכינו. ייתכן כי קיים הצורך לשנות את השקפות היסוד שלנו באופן מציאותי יותר (אדם 7). בכל מקרה זהו זמן לעצור, לבחון מחדש את ההשקפות המקוריות שלנו ולהבשיל רוחנית (הלך שמים 8).

קוסם
ה- 4/10: א' חוהמ"ס: טון 9, באנרגיה של קוסם:
ביום התשיעי הקוסם עוזר לנו לפענח את הדרך המהירה לטרנספורמציה. אנו מבינים שכדי להיוולד מחדש לכל יום ורגע, עלינו להאמין בעצמנו ובידיעה הפנימית שלנו. אנו יודעים הכי טוב מי אנחנו ומה הרצונות שלנו. אף אחד מחוצה לנו לא יכול לדעת יותר טוב מאיתנו מה נכון לנו. הקוסם היום מחזק את החיבור לעוצמה הפנימית הזאת ומשחרר את הצורך באישורים ובפידבקים מבחוץ. ככל שאנו סומכים על עצמנו ומפסיקים את התלות באישורי החברה והסובבים, אנו יוצרים עוצמה פנימית של הכלה והגשמה, שבעזרתה ניתן ליצור את החלומות הפרועים ביותר שלנו. הקוסם של היום מבהיר שהעשייה מתוך האגו, מתוך הפניית האנרגיה לבחוץ היא בזבוז אנרגיה מוחלט ובמקומם הוא מטעין אותנו מבפנים בכוחות פנימיים ובמידע, שמאפשרים לתנועה מתוך ידיעה בטוחה פנימית במציאות חיינו. שחרור התלות וההטענה הפנימית הם למעשה תחילת בניית הסנטר עבור הספיראלה של אינסוף האפשרויות.

נשר
ה- 5/10: ב' חוהמ"ס: טון 10, באנרגיה של נשר:
הסוכה שבה אנו יושבים היא סוג של מבנה זמני שאין לו גג אמיתי שמפריד בינו לבין השמים. השהות תחת כיפת השמים מאפשרת לשכינה האלוהית לזרוח אל תוך חיינו. אמנם אנו חיים על הקרקע ממשית אך קיימת בידינו האפשרות לצמוח עד השמיים. כך בדיוק הנשר של היום העשירי מלמד אותנו להתרומם מעלה מעלה לשמים, להרחיב את נקודת המבט שלנו מאישית לאוביקטיבית ואז להגשים את הרעיונות שלנו על פני האדמה.
ביום שבו אנו מדייקים היבטים שונים של תהליך הטרנספורמציה, הנשר מלמד להגביה את מעוף הציפור שלנו, לקחת צעד לאחור, לשים את הדברים המתרחשים בחיינו בפרופורציה ולהתבונן על הכל מזווית ראייה רחבה הרבה יותר. אנו מתבוננים במקומות בהם אנו עדיין פועלים מתוך הצורך ולא מתוך הרצון והנשר היום מאפשר לראות שכל האירועים בחיינו הם בחירה שלנו ושביכולתנו לשנותם. "הפינישים" של הגל מלמדים שתחושת הקורבנות, ההאשמה, הכלא, התסכול ודומיהם הם יצירה של המח הדפוסי שלנו ואם רק נשנה חלק מדרכי הפעולה שלנו בחיים, נתמלא בתחושת חופש ושמחה. מעבר לכך אתגר היד שמכוון לפעולה נינוחה מתוך ידיעה פנימית הולך ונפתר, כשאנו מתחברים לזמן הפנאי של הנשר ומאזנים את העשייה המרובה עם מנוחה מבורכת של השראה. ביום השלישי של החג אנו מתחברים לנשר שבתוכנו, לחזונות ולחלומות שלנו ולאפשרות לממש אותם, בריקוד ובהנאה במציאות חיינו.

לוחם
ה- 6/10: ג' חוהמ"ס: טון 11, באנרגיה של לוחם:
עברנו כברת דרך בגל המגשר והגענו ליום האחת עשרה, שבו אנו משחררים את כל מה שעדיין מונע מאיתנו להרפות, לסלוח וליצור. הלוחם של היום מלמד שהתלות שלנו באנשים אחרים, בסדר יום מסוים, בהתמכרות כזאת או אחרת הם אלה שמנעו מאיתנו עד היום מלצאת לעולם ובגדול. ביום זה אנו משחררים חלק נוסף מהתלות שלנו בבחוץ והופכים לעצמאיים בשטח. כאן שוב אנו חוזרים אל עניין הסוכה: במשך השנה אנו יושבים בביתנו המלא בכל טוב, במיני חפצים, מוצרים ופינוקים שונים. בסוכות אנו משחררים את היתרונות הגשמיים לטובת החיבור לאלוהי. הסוכה מאפשרת להוסיף לקיום הגשמי רובד נוסף. כך גם הלוחם מלמד לשחרר את התלות בחומר ובסובב ולהתחבר לידיעה פנימית, שהיא צינור ביננו לבין שדה רחב בהרבה ובו אינסוף של מידע. מעבר לכך הלוחם החוקר והאינטליגנט מלמד להמיס את השאלות והספקות, שמנקרים כל הזמן במוח הדפוסי שלנו ומונעים עשייה מהנה וזרימה קלילה בחיינו. הלוחם היום מאפשר להתחבר לקול הידיעה הפנימית שלנו, שנבנה בעבודה וחכמה מרובים ועימו ועם התובנות שהגענו אליהן, לנוע באומץ במציאות חיינו. ביום הרביעי של החג
הלוחם מלמד אותנו כיצד ליצור באומנותיות את מארג חיינו, לנוע דרך אנשים, נופים ומימדים וליישם בחכמה את המידע הנרחב שעובר דרכנו.

אדמה
ה- 7/10: ד' חוהמ"ס: שער: טון 12, באנרגיה של אדמה:
אדמה בפתרון מעידה על כך שלמדנו כיצד ליצור באופן פרקטי את הרצונות שלנו ולעשות את שלנו בלי יותר מדי דיבורים. חכמת הגל מובילה אותנו למקום שבו רצון שווה עשייה. אתגר היד שלימד לזרום בהנאה ממצב אחד לאחר, פיתח בנו יכולת לבצע את הצעדים הנדרשים למימוש הרצונות שלנו, בלי כל מחשבות הביניים המיותרות של ה"מה יהיה" וה"איך יהיה". גל המגשר מאפשר לנוע באופן מדיטטיבי נטול מחשבות, תוך כדי הגשמת הרצונות שלנו. ביום הפתרון אנו מתחברים לרעיונות היחודיים הממלאים אותנו ובעזרת הכישורים הקיימים בנו, אנו מקרקעים אותם אל תוך המציאות ועוזרים לשינוי חיובי של שלום ואהבה להווצר על פני אמא אדמה. פתרון האדמה מעיד על כך שקיבלנו מידע חדש בגל הזה, מידע שמאפשר לזרום בתזמון מושלם במציאות חיינו. ככל שאנחנו פשוט עושים וזורמים עם הידיעה שלנו, אנו שמים לב כיצד כל מפגש, מילה ומחשבה, מגיעים ברגע המדויק ביותר וכיצד הכל קורה נכון בחיינו. חג הסוכות מלמד סוג אחר של חיים מאלה המוכרים לנו בביתנו ובשגרת חיינו. אנו עוזבים את המותרות והקישוטים הגשמיים של חיי היום יום ועוברים למבנה פשוט וארעי שקרוב לאדמה. כשאנו מתרחקים מכל התוספות הגשמיות, מתפנה המקום והזמן להתמלא במידע חדש, להתמקד במה שבאמת חשוב לנו בחיים ולהתחבר ליעוד הספציפי שלנו. החיבור לידיעה הפנימית מאפשר התנהלות של זרימה יעילה, פרודוקטיבית ומהנה בחיינו. לקראת סוף הגל אנו מתחברים לפעימת האדמה ועושים את מיטב יכולתינו כדי לתרום לתהליך התפתחות האבולוציה האנושית.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "סתירה" ("ניגוד")
(הקסגרמה 38), לפיה בזמן זה אנו עשויים לפגוש בדואליות הטבועה באישיות שלנו ולראות את שני הצדדים הקיימים בנו בבהירות רבה (לוחם 11). ככל שאנו מרחיבים את נקודת המבט, אנו יכולים לראות שכל הניגודים הקיימים בעולם זה הם חלק מהתוכנית הגדולה עבורנו במימד הפיזי (נשר 10). מה שבסופו של דבר מחלץ אותנו מסתירה טבעית זו הוא האינדיבידואליות שלנו (אדמה 12).

מראה
ה- 8/10: ה' חוהמ"ס: טון 13, באנרגיה של מראה: מדהים בעיני הסנכרון של מראה טון 13 עם עיצומו של חג הסוכות. אחד המנהגים המרכזיים של חג הסוכות הוא אירוח ה"אושפיזין". אנו פותחים את סוכתינו לאחרים, סימבול לברכה במהלך השנה. המראה מלמדת לראות את עצמנו דרך ההשתקפויות שמלוות אותנו בחיינו, כך שהאושפיזין שהקיפו אותנו במהלך הגל לימדו אותנו על עצמנו ועל הרצונות שלנו. מעבר לכך המראה מלמדת אותנו לראות "מבעד למראה". קיימים אינסוף אינדיבידואלים בעולמנו כשכל אחד והדרך שלו. בחג הסוכות אנו מצווים ליטול את ארבעת המינים: "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפת תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל ושמחתם לפני יהוה אלוהיכם שבעת ימים" (ויקרא כ"ג). ארבעת המינים מסמלים סוגים שונים של מינים, של מראות, הקיימים בעולמנו, לעומת דגם אידאלי מושלם אחיד. המראה יודעת כיצד לזרום בקלילות מסיטואציה אחת לאחרת ולשקף לסובבים את עצמם, מבלי להתערבב באופן אישי או לבקר את הנוכחים. מגוון ההשתקפויות הוא זה שהופך את עולמנו למרתק כל כך. על פני האדמה מסתובבים "לולבים" נישאים בגאווה, נטולי ריח ובעלי טעם, "הדסים" אהובים וקלילים, נטולי טעם ובעלי ריח, "ערבות" פשוטות ומופלאות, נטולות טעם וריח וכן "אתרוגים" זורמים ויצירתיים, בעלי טעם וריח. ארבעת המינים הם סמל לאינסוף המראות שמלמדות אותנו על עצמנו.
מראה בטון שלוש עשרה מעידה על אדם צלול וממוקד שנוכח ברגע ההווה. אדם שיודע לשמור על האנרגיה שלו בדינמיקות עם הסובבים אותו ובעל יכולת לשמור על הפוקוס בכאן ועכשיו. עברנו תהליך של טרנספורמציה בגל מגשר העולמות עם כל החגים שהסתנכרנו עימו הפעם, שבא לידי ביטוי ברמת ריכוז גבוהה ברגע העכשווי. הדחיפה של המגשר להרפייה ולסליחה בשילוב עם השער שנוצר ביום כיפור הובילה למצב שאנו רואים מבעד למראות הסובבות אותנו, משתקפים בהן ומשקפים אותן. במהלך הגל שחררנו את רמות המתח הגבוהות שתיפקדנו בהן וצמצנו את הפער בין הרצוי למצוי. הפחתנו בצורה ניכרת את הבזבוז האנרגטי המיותר על תרגום והשלכה על הסובבים ועל התרוקנות ממחשבות על עתיד וירטואלי. השחרור והניקוי של מחשבות טורדניות ושל פצעי העבר הובילו לאדם נוכח, ממוקד וצלול, שזורם בקלילות ובנעימים ונולד בכל יום לאפשרות חדשה מבין אינסוף האפשרויות המקיפות אותנו.

גל המגשר מסתיים והמראה ביום האחרון מובילה הישר לגל של ריפוי ואהבה, גל הסערה.

מאחלת לכולנו
גל מגשר של שחרור והגשמה
וחגים שמחים.
באהבה, טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close