2012 זה עכשיוטורים אישיים

הגל הנוכחי לפי המאיה: מראה (23/9 עד 5/10/12)

[מאת: טליה טוקר]

ברוכים הבאים לגל המראה

ברכות לכולנו:

בשעה טובה ומבורכת הסתיים לו גל הנחש עם ימי השער והחגיגות המרובות שבו וסופו מוביל הישר אל גל המראה, ליום כיפור, לחגיגות של חג הסוכות ואל מרכז הלוח הקדוש של המאיה! בתהליך הכולל שאנחנו עוברים במחזור המקודש בן 260 הימים, המעבר למרכז הצ'ולקין שמסמל את צינור האור שבתוכנו הוא משמעותי ביותר עבור כולנו. צינור האור הוא המרכז שקיים בגוף שלנו ושדרכו אנחנו מתחברים ישירות לנפש האלוהית ולאינסוף של מידע. בימים הללו שלקראת כיפור אנו לומדים לפעול מתוך הסנטר שבתוכנו.

מרכז הצ'ולקין הוא הטור השביעי והאמצעי של הלוח והוא מעיד על המעבר ממצב של קבלת מידע (שהסתיים בגל הנחש הקודם עם ה"אינטנסיביות" האנרגטית של ראש השנה והימים ה "נוראים") למצב של ביטוי והעברת הידע שהתקבל באופן מעשי אל מציאות החיים. לאחר העיכול, ההטמעה וההתמרה, אנחנו לומדים כיצד לממש את המידע המועבר אלינו ולבטא אותו (בגלים הבאים). בגל המראה על המיקום הייחודי שלו ביחד עם הסנכרון החגיגי קיים פוטנציאל לקפיצה משמעותית ומרחיקת לכת בדרכינו.

כחלק מהקולקטיב היהודי שחי וחווה את החגים פה בארץ מעניין אותי לחבר בין הפתחים האנרגטיים שנוצרים בזמנים של התכווננות משותפת של קבוצות שונות. יום כיפור וחג הסוכות הם ללא ספק ימים שאינם שגרתיים וגם אם אנחנו לא מתעמקים בסימבוליקה העמוקה, כולנו מושפעים באופן ישיר מהאווירה הכללית הסובבת. בזמן המיוחד של מרכז הלוח אנחנו מקבלים את התורה הפנימית שלנו, חווים התגלויות ונפתחים ליעוד הגבוה שלנו בכדור הארץ. יחד עם ההקבלה המרתקת ליום ה"גורלי" של כיפור, עכשיו זה הזמן עבור כולנו להתחבר לידע גבוה ולהדרכה הפנימית של מה שנכון לנו בחיים. ימי צינור האור הם ימים מרוכזים מאד מבחינה אנרגטית ובמהלכם אנחנו מתחברים לכמויות אדירות של ידע והכוונה ספציפיים בנוגע להיבטים שונים בחיינו. בגל המראה אנחנו בעיצומה של ההתמרה, של תרגום המידע שהועבר אלינו בחלק הראשון של הלוח ויחד עם כיפור וסוכות ניתן לחוות סוג של קפיצה קוואנטית. ימים מיוחדים אלה של מרכז הספיראלה שבצינור האור מהווים פתח לקפיצה במודעות שיכולה להוביל לנוכחות מלאה ברגע ול"טעימות" ממימדים ותדרים מעודנים עד מאד.

מראה
ה- 23/9: טון 1 באנרגיית המראה: בשלושה עשר ימי גל המראה אנחנו לומדים להתמקד במציאות הריאלית הממשית היחידה שקיימת. אנחנו מקפידים להוריד מהלכסיקון שלנו את ה- "מה יהיה", "מה יקרה" וגם את ה"מה היה" ומגדילים את הנוכחות הצלולה שלנו ברגע ההווה. בנטייה הטבעית האנושית כולנו מבזבזים המון אנרגיה על מחשבות עתידיות ונמצאים בתנודה מתמדת אל עבר מה שעומד להתרחש בהמשך היום, השבוע ובכלל החיים. שעות על גבי שעות אנחנו יכולים לשבת, לתכנן ולהמציא תסריטים שונים בנוגע לעתיד הוירטואלי, בעוד שבפועל הכל משתנה כל הזמן. המראה מלמדת אותנו כיצד לחתוך את התנועה המיותרת אל העתיד והעבר ומגדילה את המיקוד שלנו ברגע הממשי. אנחנו בכל מקרה לא יכולים לדעת מה יהיה והדבר היחידי שאנחנו כן יודעים בוודאות הוא מה קורה כאן ועכשיו במציאות הריאלית שלנו.

לאורך הגל המראה המגנטית דוחפת אותנו להתבונן בהשתקפויות הסובבות אותנו ולראות דרכן את עצמנו. אנחנו מתחילים להבין שהדרמות מתרחשות בתוך המוח שלנו בלבד ושהגיע הזמן להתבונן במציאות באופן אוביקטיבי יותר. המראות המקיפות מלמדות אותנו על המחשבות והרגשות שלנו ועל מצבנו בחיים. כשאנחנו מתבוננים במראה של ממש ומשהו לא מסתדר לנו, אנחנו משנים על עצמנו את מה שמפריע לנו. כך גם המראה מלמדת כיצד לשנות בתוכנו את מה שמציק לנו בהשתקפויות שלנו. ככל שנבין שאנחנו היוצרים הבלעדיים של המציאות ושהכל קיים בתוכנו, נלמד לשנות את עצמנו וכתוצאה מכך גם המראות שלנו משתנות. אנחנו לומדים להטעין את עצמנו מבפנים ללא התלות הרגילה שפיתחנו בסובבים והמלאות האנרגטית הזאת מאפשרת לנוכחת ולריכוז ברגע ההווה.

המראה מלמדת לשחרר מחיינו קושי, תלות ושאיבה אנרגטית ובמקביל גם למגנט את המראות שתומכות ועוזרות לנו להתמלא באהבה לעצמנו ולעולם. נזכור שאנחנו עוברים עכשיו אל מרכז הלוח שבו מתרחשת טרנספורמציה פנימית עמוקה של המידע שקיבלנו בחצי הראשון של הצ'ולקין. זהו זמן מעולה לשחרר מחיינו את התנודות אל עבר הבחוץ, הסובבים, הנורמות והעתיד. התהליך ממשיך וימשיך עד שנגיע למצב שבו כל האנרגיה שלנו בתוכנו, במרכז הלב שלנו ואנחנו הופכים לספיראלה שמאצילה שפע של אור לכל עבר. אמן ואמן!

סערה
ה- 24/9: אתגר הגל הוא הסערה: לקראת יום כיפור הסערה המרפאה מאתגרת אותנו לנקות דחיסות שקיימת בגוף ובמחשבות שלנו. היום שבו נקבעת סופית האנרגיה לשנה החדשה הולך ומתקרב ולצורך כך הסערה האלקטרומגנטית מזרזת את תהליך הטיהור הכולל שלנו, מגיעה עד לרמת התאים בגופנו ומבריאה אותנו. אתגר הסערה מבקש שנשים לב לחוסר איזון פיזי, רגשי או מחשבתי שאנחנו חיים איתם לאחרונה או בכלל לכאבים כרוניים שמלווים אותנו במהלך החיים. המראה מלמדת לשמור אנרגיה מאוזנת ברגע העכשווי שלנו וכדי שהריפוי יהיה יסודי ניתן לשאול את עצמנו: "איזה מקום בגוף שלי חלש יותר"?, "איזה מחשבות טורדניות מציקות לי ללא הרף"?, "איזה טראומות עמוקות יושבות בבסיס הזכרון שלי"? מדובר בתבניות לא הגיוניות שאימצנו לעצמנו בגילאים מאד מוקדמים של חיינו ועד היום חשבנו בטעות שהם אלה שמאפשרים לנו לשרוד כאן בעולם הקוטבי. לאורך הגל הסערה מאפשרת לנקות את החסרים ומנגנוני ההגנה הללו ובמקומם להטעין את המוח שלנו במידע חיובי ומצמיח.

הסערה הירחית מכוונת אותנו לבדוק מה מרפה את ידינו ומה בחיינו גורם לנו לתחושות של חוסר ביטחון ולמחשבות שליליות כמו "אני לא יכול", "אני לא מצליח", "אני לא שווה" וכו'. "האם זוהי ביקורת מיותרת שלנו על עצמנו?", "האם אלו הם דימויים שליליים שכבר שנים אנחנו מחזיקים בהם?", האם זוהי מראה ספציפית ששואבת את האנרגיה שלנו?" ככל שננקה את הדחיסות הפיזית והאנרגטית הקיימת בתוכנו ונגדיל את האמון בעצמנו וביכולות שלנו, נוכל לקפוץ בביטחון למימי החיים הסוערים והמרתקים ולחיות את חיינו בשמחה, בקלילות ובביטחון בשנה החדשה שהחלה.

שמש
ה- 25/9: ערב יום כיפור: טון 3 באנרגיה של שמש: יום כיפור הוא היום שבו נקבעות ההחלטות הסופיות ע"י "בית המשפט" של מעלה בנוגע לשנה החדשה שלנו. כל הבקשות שביקשנו ממלאכי המרום מוכרעות עם תקיעת השופר. השופר מסמל את ההחלטה הסופית ובנעימתו מטרתו להמתיק את "הדין" המתקה אחרונה בטרם יוצאים המלאכים למלא אחר ההוראות שנתקבלו מבורא העולם. מכיוון שמדובר בשער אנרגטי מאד חזק, כל המחשבות והתחושות שלנו ביום זה נקלטים ומשפיעים על מהלכה של השנה כולה.

בערב יום כיפור אנחנו מוזמנים לנשום את החמימות והאור שבאנרגיית השמש שעוזרים להמיס את תחושות השיתוק והרפיון של הצום והעבודה הפנימית. החמימות שהשמש מטעינה בה את אזור הלב ומקלעת השמש שלנו היום מאפשרת להתרכך, להרגע בתוך עצמנו ולהתעדן. הריכוך נמשך לאורך חשבון הנפש העמוק שלנו עד לרגע שבו אנחנו באמת מצליחים לאהוב את עצמנו ואז גם מסוגלים לאהוב את הסובבים ואת העולם כולו. בערב שבו אנחנו עורכים בדק בית יסודי אל תוך עצמנו, השמש ממקדת אותנו בעובדות ריאליות וברצפים הגיוניים. הבהירות וההגיון קיימים בכולנו וכדי להתחבר אליהם אנחנו מוזמנים לבקש מהשמש להאיר לנו את הדרך. תהליך הניקוי והריפוי עם הסערה יכולים לגרום לתחושות של פיזור ובלבול והשמש החשמלית עוזרת לנו למקד ולרכז את עצמנו במה שנכון עבורנו לרגע הזה. היא מאפשרת לעשות סדרי עדיפיות בתחומים השונים במציאות חיינו ומלמדת כיצד לזרום בקצב האישי שלנו בשנה החדשה. בערב יום כיפור אנרגיית השמש ממלאה אותנו באור מוזהב וביכולת לזרימה הרמונית ונדיבה רגשית וחומרית לעצמנו ולסביבתנו.

דרקון
ה- 26/9: יום כיפור: טון 4 באנרגיית הדרקון: הדרקון היא האנרגיה הנשית, האימהית, הרכה, המזינה והאוהבת וביום כיפור מלמדת אותנו שיעור בקבלה. היא מלמדת היום שרק כשקיימת קבלה אמיתית של מה שיש ניתן לנקות פצעים וטראומות וליצור שינויים. כל עוד אנחנו בשפיטה ובביקורת עצמית, ההרס וחוסר האיזון בחיינו רק הולכים וגדלים. כשאנחנו רוצים משהו אבל מדגישים ומעצימים במחשבות שלנו את החלק השלילי שבו אנחנו לא מעוניינים, השליליות הזאת הולכת ומתעצמת. הדרך היחידה להירפא היא להתחיל לראות את החיובי בכל רגע נתון ולשנות את זווית הראייה שלנו ממינוס לפלוס.

במהלך יום כיפור אנחנו מוזמנים לראות את הצדדים החיוביים שבנו ולקבל את עצמנו באהבה. ניתן לשאול את עצמנו היום: "כיצד אני יכול/ה להזין את המערכת שלי"?, "איפה נעים לי וקליל לי"? "באיזה מקומות קל לי יותר לקבל את עצמי"? "באילו סיטואציות אני מתמלא/ה בביקורת עצמית ובאילו באהבה"? ככל שנפסיק את השיפוט העצמי ונקבל את עצמנו על כל מה שיש בנו, נוכל בהדרגה לחוות תחושות של "מגיע לי" לקבל את כל מה שמבקש/ת בחיי. כתוצאה מתהליך הקבלה של מה שיש בנו ובחיינו אנחנו מסוגלים לקפוץ בהתרגשות ובביטחון למיימי החיים המרגשים. העבודה הפנימית עם הדרקון יכולה לאפשר להיוולדות לחיים שבהם אנחנו נוכחים ברגע ושמחים בחלקנו, על חיינו ועל מי שאנחנו. אמן!

מצאת יום כיפור ועד לשמחת תורה ניתן לערער על כל החלטה שנתקבלה ביום כיפור. זהו עדיין לא "פסק הדין" הסופי והמוחלט, כך שבימים הקרובים אנחנו מוזמנים לבקש הקלות ומתנות חיוביות מהיקום עד לשמחת תורה שבה נקבעת ההחלטה הסופית.

רוח
ה- 27/9: טון 5 באנרגיית הרוח: כדי להקל על תהליך הגל, הרוח ביום של הסנטר מבקשת שנתחיל לנשום. ככל שננשום ונמלא את אזור בית החזה והריאות שלנו באויר, כך נוכל לרפא דחיסות פיזית וספקות מחשבתיים שעולים בנו. כשאנחנו שואפים את מולקולות החמצן שבאויר, אנו מתמלאים במידע שמוזרם לתאי הגוף ומאפשר לרגיעה במערכת שלנו. תהליך הריפוי האינטנסיבי וההימצאות בצינור האור מחייבים אותנו לנשום יותר במהלך הגל וככל שנעשה זאת כך נטעין את עצמנו באנרגיה. בעזרת השמחה והנועם שבאנרגיית הרוח אנחנו מגבשים היום כח רצון פנימי חזק לניקוי המטענים השליליים ולראייה מבעד לאשליית המראות המקיפות. המוטיבציה הפנימית הולכת וגדלה ככל שאנחנו לומדים לנוע מעניין לעניין כמו רוח קלילה ועליזה של קיץ.

הרוח מסמלת את עקרון התקשורת ומגדילה את היכולת שלנו לבטא את עצמנו בבהירות, בפשטות וברוגע ללא התרגומים וההשלכות שלרוב מאפיינים את האינטראקציות השונות שלנו. היא מאפשרת לשנות תקשורת שואבת ומתישה למפגש מפרה ומעורר השראה. הדיוק והחדות שברוח הקוואנטית מאפשרים ליצירת תקשורת הגיונית עם האנשים הסובבים אותנו. אנחנו לומדים לבטא בנועם ובבהירות את האמת שלנו ולהקשיב בסבלנות ובתשומת לב לאמת של האחר. בעזרת דיבור ישיר והגיוני אנחנו מחזקים את עצמנו ואת הקשרים בחיינו ומסוגלים לממש בהחלטיות את רצונותינו.

לילה
ה- 28/9: טון 6, באנרגיה של לילה: הלילה היום מאפשר להעמיק אל תוככי מחשבותינו ושם לגלות את המקור הבסיסי הדפוסי למועקה ולחוסר הביטחון שלנו. אתגר הסערה מלמד שלא ניתן לרפא תבניות דחוסות ללא התבוננות אמיתית ומעמיקה בפחדים הפנימיים והנסתרים ביותר שלנו. לכן ביום השישי שבו מתארגנים לקראת שיא התהליך של גל המראה, אנרגיית הלילה מכוונת אותנו עמוק עמוק פנימה אל תוך החשכה הקיימת במוח שלנו מתוך תקווה שנסכים להאיר אותה במידע חדש. כשאנחנו עולים על הדפוס הבסיסי שקיים בתוכנו ומסתכלים עליו בעיניים בהירות, אנו יכולים לשנות את זווית הראייה לגבי מקור הבעיה ולשחררו. אותן אמונות דפוסיות שבהן אנו נאחזים, אותן מחשבות שחוזרות על עצמן ללא הרף, אותם הרגלים מחלישים של שנים יושבים במעמקי המוח הדפוסי שלנו.

ביום של הזרימה עם הפלוס הלילה הקצבי מאפשר חיבור חזק לידע פנימי אינסופי שקיים בנו. אנחנו מוזמנים לשבת היום בהיכל הלילה הנח והנעים שלנו, להתבונן בכל הפחדים שעלו בנו במהלך הגל ולשנות את צורת החשיבה שלנו לגביהם. דרך תהליך עמוק של חקירה פנימית אנחנו הולכים ומגלים שהשדים והחסימות  לא כאלה מפחידים, שחיינו מלאים במתנות ובשפע ושככל שנתחבר לאינטואיציה שבנו נוכל ליצור במציאות את כל מה שאנחנו חפצים בו.

זרע
ה- 29/9: טון 7 באנרגיה של זרע: יחד עם ההימצאות במרכז צינור האור עובדת הופעתו של הזרע בשיא הגל מעידה על פוטנציאל עצום של שחרור הישן ועל שינוי משמעותי באורחות חיינו. לקראת סוכות אנחנו מוזמנים להתבונן בהיבטים במציאות שלנו שאנו לא מעונינים לחוות אותם יותר. הזרע מאפשר לשחרר את הכאב והקושי הכרוכים בפרידה ובסוף ולהתמלא בתקווה מחודשת לנוכח שפע ההזדמנויות הממתינות לנו. אתגר הסערה מאפשר לנקות מרמת הד.נ.א מידע טראומתי ובכך לנטרל מחיינו הרגלים ממוחזרים ולהרחיב את טווח קליטת האפשרויות שלנו. בגלל הנטייה האנושית למחזר שוב ושוב את אותו מידע דפוסי מוכר וידוע, אנו מגבילים את עצמנו ואת יכולות התנועה במציאות היום יומית שלנו. כשאנחנו באמת מסכימים לקפוץ אל מימיי החיים הלא ידועים, אנו נפתחים לאינסוף של אפשרויות שכלל לא העלנו על דעתנו.

בשיא התהליך ניתן לשאול את עצמנו:” איזה הרגלים מקובעים הגיע הזמן לשחרר”?, "מה יקרה בפועל במציאות חיי לאחר השחרור והשינוי של הגל"?, "לאיזה הרגשה אני מייחל/ת"? כולנו מוזמנים לזרוע היום פרחי השראה בקרקע חיינו מבלי להגביל את דרכי היצירה שבהם היקום יכול להביא אותם אלינו. פעמים רבות אנחנו זורעים ומצפים לקבל את היבול בדרך מאד ספציפית. הזרע המהדהד מלמד לכוון את עצמנו בצורה מודעת מבלי לפתח ציפיות מוגדרות להמשך הגדילה שלנו. בשיא התהליך של גל המראה אנחנו נפתחים לאפשרויות אחרות של תנועה במציאות שלנו ולפנים חדשות של רבגוניות החיים.

נחש
ה- 30/9: ערב סוכות: טון 8 באנרגיה של נחש: סוכות הוא אחד ממועדי העליה לרגל המוזכרים בתורה: "בסוכות תשבו שבעת ימים כל אזרח בישראל ישבו בסוכות למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצריים" (שמות כ"ג). האנרגיה של הנחש הגלקטי מאד מעניינת בעיתוי הזה של סוכות. הסמליות העיקרית של הסוכה היא האפשרות לחיבור לתדרים מעודנים יותר מזה של התדר הפיזי. כך בהקבלה גם הנחש מסמל את ההתמרה של התשוקות הפיזיות והאינסטינקטים הבסיסיים לתדרים מעודנים של חיות ואנרגטיות. הנחש בגל מבקש מאיתנו לבחון את תחושת החיות בגופנו. במידה ואנו מגלים שאנחנו מרוקנים וכבדים, נבדוק אילו התמכרויות או דפוסי חשיבה שליליים יצרנו לעצמנו שבאים על חשבון שמחת החיים שלנו. בחג הסוכות למשך שבעה ימים אנחנו עוזבים את המותרות והקישוטים הגשמיים של חיי היום יום ועוברים למבנה פשוט וארעי שבו אנו אוכלים, לומדים וישנים. השמחה של החג נובעת מהעובדה שאנו משחררים את הביטחון החומרי ומתחברים לעולם פנימי ורוחני. כשאנו מתרחקים מכל התוספות הגשמיות, מתפנה המקום והזמן להתמקד במה שבאמת חשוב לנו בחיים ולהתחבר לידיעת הלב. זהו בעצם המסר הסמוי של החג, שהתלות ברובד הגשמי מגבילה את יכולתינו להתחבר לרבדים נעלים יותר.

בהקבלה לסוכות גם הנחש מלמד אותנו להתחבר לחכמת האבות הטמונה בסלילי הד.נ.א שלנו ולשחרר את התלות שפיתחנו בחומר, בארצי ובגוף. הנחש מלמד ליצור טרנספורמציה דרך יצירת תקשורת ישירה בין המוח לתאי הגוף ולהתמיר כל תלות בתשוקות ובחומר לטוהר ולידע. ביום שבו אנחנו מגיעים ליושרה פנימית בתוכנו, הוא מזמין אותנו לשאול: "עד כמה אני קשוב/ה לרצון האותנטי הייחודי לי"?, "עד כמה אני פועל/ת מתוך התשוקה לחיים הפועמת בתוכי"?, "עד כמה אני מכור/ה להרגלים שונים"?, “עד כמה אני מחוב/ת לחיות הקיימת בתאי הגוף שלי"?

תהליך ההתבוננות במראות המקיפות יחד עם ה"כובד" של כיפור יכולים להוביל לתחושות של בדידות וניכור ולהרגשה שאף אחד לא באמת מבין אותנו. בערב סוכות הנחש מלמד שקודם כל יש לנו את חברת עצמנו המשובחת וכל אחד מאיתנו הוא עולם ומלואו. במהלך החג הוא מזמין אותנו לראות שאנחנו אהובים ונתמכים בדרכינו הייחודית ושלמעשה אנחנו אף פעם לא לבד. כשאנחנו מפסיקים את הדיון הפנימי בנוגע לשונות או למיוחדות שלנו, אנו מתמלאים באש היצירה ומסוגלים לזרום במציאות החיים מבלי הצורך באישורים או בעמידה בנורמות החברתיות. אז אנחנו מתחברים לעוצמה הטמונה בתוכנו ומסוגלים להנות מהכאן והעכשיו המגוונים והמרתקים של מציאות חיינו.

מגשר עולמות
ה- 1/10: סוכות: טון 9 באנרגיה של מגשר עולמות: אחד המנהגים המרכזיים של חג הסוכות הוא אירוח ה"אושפיזין". אנו פותחים את סוכתינו לאחרים, סימבול לברכה במהלך השנה. אנרגיית המגשר בסוכות מזמינה אותנו לעשות חשבון נפש ביננו לבין עצמנו וביננו לבין חברינו ולשחרר את הנטייה שלנו לבקר ולשפוט את הדרכים השונות משלנו ואת מערכות המידע האחרות מאיתנו. המגשר מלמד להתבונן באופן אוביקטיבי נטול שיפוט על הסובבים ולקבל את האדם באשר הוא אדם. כל אחד והדרך הייחודית לו והמגשר מכבד את אינסוף הדרכים של הבריאה. בחג הסוכות אנו מצווים ליטול את ארבעת המינים: "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפת תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל ושמחתם לפני יהוה אלוהיכם שבעת ימים" (ויקרא כ"ג). ארבעת המינים מסמלים סוגים שונים של אנשים הקיימים בעולמנו, כשלכל אחד מהם קיימת דרך משלו. כדי שנוכל לזרום כמו גל בשנה החדשה עלינו ללמוד להתבונן באופן נקי על האנשים הסובבים אותנו ללא הסיווגים והקיטלוגים המצומצמים של התוכנה הרגשית שלנו. על פני האדמה מסתובבים "לולבים" נישאים בגאווה, נטולי ריח ובעלי טעם, "הדסים" אהובים וקלילים, נטולי טעם ובעלי ריח, "ערבות" פשוטות ומופלאות, נטולות טעם וריח וכן "אתרוגים" זורמים ויצירתיים, בעלי טעם וריח. ארבעת המינים הם סמל לאינסוף ההשתקפויות שמלמדות אותנו על עצמנו. כך שהשהות עם חברים, מכרים ומשפחה במהלך החג מיועדת לנטרל מאיתנו את ההגדרות השיפוטיות ואת מתן הערכים המוגבלים ובמקומם להפתח לתקשורת ישירה והגיונית עם העולם.

מגשר העולמות הסולארי מלמד כיצד לסלוח לעצמנו על הביקורת והשפיטה העצמית וכיצד לסלוח לסובבים על חוסר הרגישות וההקשבה. בתהליך הפענוח של הגל אנחנו מבינים שמה שמונע מאיתנו להיות נוכחים בריכוז מלא כאן ועכשיו לבד ויחד עם האחר קשור בדפוסים שקיימים בתוכנה הרגשית שלנו. ככל שנרפא אותם, המח יוכל לתקשר ישירות עם הגוף ותתקיים זרימה נורמטיבית בתוך המערכות שלנו. במצב הזה, במקום למחזר שוב ושוב את הדפוסים הטבועים בתוכנה המוחית שלנו, אנחנו מסוגלים לחיות את המציאות הריאלית הקיימת. תהליך הריפוי עם הסערה חייב להכיל בתוכו ניקוי יסודי של כמה וכמה זכרונות ששמורים עמוק בתוך התאים ושמשפיעים באופן אוטומטי ולא מודע על ההתנהלות שלנו. בסופו של התהליך הנחישות הפנימית האמיתית שלנו להרפות, להשתחרר ולסלוח תאפשר לריפוי וללידה מחודשת.

יד
ה- 2/10: א חוה"מ: טון 10 באנרגיה של יד: ביום של ה"פינישים" היד הפלנטרית מבקשת שנתבונן באילו תחומים בחיינו עדיין קיימים פערים בין הרצוי למצוי. במקום להילכד בתוכם, היד מאפשרת להכיר ולהודות על כל מה שכבר יש עכשיו בחיינו ואף להרחיק לכת וגם להנות מהיש הריאלי הזה. הפער בין הרצוי למצוי יוצר את רמות המתח הגבוהות שאנו חיים עימם והחסר הזה הוא זה שלרוב מניע אותנו לפעולה. במקום שהגורם ליצירה בחיינו יהיה הצורך שגורם למתח, היד תומכת בנו היום לזרום בהנאה עם הרצון האותנטי שלנו. אנרגיית היד יודעת בדיוק מה נכון לה ויש לה גם את היכולת לממש ידיעה זו של הלב.

ביום העשירי של הדיוקים הסופיים היד מלמדת כיצד לשחרר לחץ, דאגה ופיזור ובמקומם לפעול ממקום של הנאה ושמחה על התהליכים שאנחנו עוברים בחיים. היא מזמינה אותנו לבחור מבין אינסוף האפשרויות הקיימות עבורנו בכל רגע נתון ולפעול מתוך ידיעה פנימית של מה שנכון לנו להגשים עכשיו. אנו לומדים עשייה מתוך הנאה מה היא ומגלים שככל שאנחנו זורמים עם הידע והכישורים שבנו מבלי לאפשר למתחים לא הגיוניים להשפיע עלינו, התנועה במרחב המציאות הופכת לנעימה וזורמת.

כוכב
ה- 3/10: ב חוה"מ: טון 11 באנרגיה של כוכב: הכוכב המאיר היום מלמד שזרימה בחיים מתאפשרת כשאנחנו מצליחים לראות את המושלמת שכבר עכשיו קיימת בכל. כשאנחנו מלאים בסיפוק על מה שכבר קיים בעולמנו, אנחנו מסוגלים לזרום אל עבר אפשרויות חדשות. ביום ההמסה של מה שעדיין חסום בתוכנו הכוכב מבקש שנשחרר את הנטייה שלנו לפרפקציוניזם שנובעת מחוסר סיפוק. הסיבה לחוסר הסיפוק נעוצה בתוכנת החסר הקיימת במוחנו שמניעה אותנו להשיג עוד ועוד דברים בעולם החיצוני. אחרי כברת הדרך שעברנו בגל המראה אנחנו מבינים שהדברים שלמים בדיוק כפי שהם ושהגיע הזמן להרפות מהרדיפה האינסופית אחר הזנב של עצמנו. הכוכב מבקש מאיתנו להחליף את הדימויים השליליים שאנחנו עדיין מחזיקים בהם לדימויים ולהגדים חיוביים. להפוך את הביקורתיות והשליליות לפרגון ולקבלה. חכמת המאיה מובילה שוב ושוב לאותה נקודה: כדי להרפא עלינו להסכים לראות את החיובי שבנו ואת היופי והאלגנטיות הקיימים בחיים. הפלוס החיובי ממלא אותנו באהבה לעצמנו, לסובבים וליקום בכלל ומאפשר להאיר ולנצנץ לכל עבר. מעבר לכך הכוכב מאפשר להתחבר לעולם החלימה ולכן מומלץ בלילות הקרובים לבקש בזמן השינה להתמלא בחיוביות ובאהבה כלפי עצמנו. אנחנו מוזמנים לקרוא לאנרגיות הכוכב לפני שהולכים לישון ולהגיד: "אני מסכים/ה להתמלא באהבה ללא תנאי של הכוכב". זה הכל.

ירח
ה- 4/10: ג חוה"מ: טון 12 באנרגיה של ירח: ביום הפתרון אנחנו מחוברים למרכז פנימי יציב בתוכנו ומתגלגלים בכיף בין הרפתקאות החיים המרתקות. פתרון אתגר הסערה מגיע עם אנרגיית הירח הקריסטלי שמכיל בתוכו את כל מאגרי הזכרון האישיים והקולקטיביים שלנו. כל הטראומות והאמונות התקועות משחר ההיסטוריה נמצאות כקפסולות של מידע באנרגיית הירח. כך שאם מדובר באתגר של ריפוי והתנקות, ודאי הוא שמאגרי זכרון אלה נפתחו והשתנו. הריפוי העמוק של הסערה החזיר אותנו להיסטוריה האישית שלנו, שבה התחיל חוסר האמון בעצמנו ובכך ש"אנו לא יכולים/מוצלחים/יציבים" וכו'. ההתבוננות הכנה בעצמנו אפשרה לשחרור של תבניות מידע רגשיות בעיתיות. במקום שהרגישות הגבוהה שלנו לסיטואציות ולאנשים מסויימים תרפה את ידינו, היא הופכת לאיכות מחזקת של עוצמה שמקלה על תנועה זורמת ויצירתית במציאות החיים. ההתבוננות במראות לימדה אותנו ששום דבר אינו אישי ושאין מה להפגע מ"הסרטים" של האנשים המקיפים אותנו. תהליך הגל איפשר להתנקות עד לרמת התאים ולמחיקה של מידע שלילי רב וכתוצאה מכך ביום הפתרון אנחנו יכולים לזרום בכיף בחיינו.

הסוכה שבה אנחנו יושבים היא סוג של מבנה זמני שאין לו גג אמיתי שמפריד בינינו לבין השמים. השהות תחת כיפת השמים מאפשרת לחיבור ישיר ולשכינה האלוהית לזרוח אל תוך חיינו. חג הסוכות מלמד שאמנם אנחנו חיים על קרקע ממשית אך לכולנו קיימת האפשרות לצמוח עד השמיים. הירח מסמל סוג של תחנת תקשורת גלקטית וביום הקריסטלי על יכולת לחיבור ישיר לאינסוף של מידע משדה הנפש שלנו. וכך אנו מגיעים לפתרון הגל כשחיישני הקליטה שלנו פתוחים לסימנים ולמסרים שנשלחים אלינו על הדרך ואנחנו זורמים בחכמה, באיזון ובהנאה ממפגש אחד למשנהו.

כלב
ה- 5/10: ד חוה"מ: טון 13 באנרגיה של כלב: אנרגיה של כלב קוסמי מעידה על אדם עם לב פתוח ומלא באהבה כלפי עצמו וכלפי המקיפים אותו. בסוף גל המראה אנחנו מסוגלים להתייחס באופן אובייקטיבי לסובבים אותנו מבלי להשליך או לתרגם אותם באופן רגשי. ראייה אובייקטיבית מעידה על כך שבחשיבתנו אנחנו מעבר לקיטלוגים של הטוב והרע ומסוגלים לקבל בפשטות את האדם באשר הוא אדם. סוף כל סוף הבנו שבני האדם הם תוכנות סגורות שממחזרות מידע, ששום דבר אינו אישי, שאף אחד לא חייב לנו שום דבר ושגם אנחנו לא חייבים. תהליך הגל הביא אותנו למקום שאנחנו שמים את עצמנו בראש סדרי העדיפיות בחיים ודואגים קודם כל למימוש הרצונות שלנו. כשאנחנו שומרים על האנרגיה שלנו בתוכנו, נשארת לנו גם המון אנרגיה על מנת לאהוב ולתת אהבה לכל מי שסובב אותנו.

במהלך הגל למדנו כיצד לשמור על האנרגיה שלנו בכל מצב, מול כל אדם ובכל מערכת יחסים. למדנו כיצד להטעין את עצמנו באנרגיה חיובית, ללא תלות בפידבקים ובתשומת לב של המראות שלנו. למדנו כיצד להפסיק לבזבז אנרגיה על אנשים, להמנע מהתערבבות רגשית בדרמות של הסובבים ולהפסיק לחיות על חשבון האנרגיה של האחר. עם הכלב הקוסמי אנחנו נאמנים לעצמנו ולרצונות האותנטיים שלנו ומקפידים לעשות בדיוק את מה שנעים וטוב לנו, מבלי לרצות את הסובבים או להיכנע לנורמות ולתכתיבים חיצוניים. תהליך הריפוי וההטענה הפנימיים הופכים אותנו למאסטרים במערכות יחסים ובעלי יכולת ליצירת אינטימיות משודרגת בדרך של תקשורת הגיונית ומפרה. הגל מוביל אותנו ממראה שממגנטת נוכחות קלילה, משקפת וממוקדת בכאן ועכשיו אל כלב שמחבר בין הכוונה ללב, נוכח עם לב פתוח ואוהב ומלא בשמחה אמיתית על קירבתם של בני האדם ועל האהבה הקיימת בעולמנו.

גל המראה מסתיים לו ואנחנו מתרגשים ומברכים על הגל הבא, גל הרוח…

מאחלת לכולנו שגל המראה
יוביל אותנו מבעד למראה…
אל עבר "ואהבת לרעך כמוך".
באהבה, טליה.

אשמח לשמוע מכם: 052-2203337
talya@mayazone.co.il

הראה עוד

2 thoughts on “הגל הנוכחי לפי המאיה: מראה (23/9 עד 5/10/12)”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close