התפתחות האתרטורים אישייםכתיבה פרטיתסדנאות, קורסים, חוגים

הגעגוע כמצפן פנימי – שתי סדנאות קרובות בפרדס חנה 18-19 למרץ

הגעגוע הוא אחד הרגשות העוצמתיים והשורשיים ביותר בתוכנו, ומפגיש אותנו עם קול פנימי צלול ועמוק בנפשנו.

אני רוצה לחלוק אתכם מאורע שריגש אותי בסדנה שהעברתי רגע לפני צאתנו למסע. מראה, ריח ומגע בבצק, החזיר חברה אל רגע בילדותה, בו סבתה מעסה עם שמן זית את בטנה הכואבת. היא הרחיבה ותיארה כמה סבתה הרגישה אותה ונענתה לצרכיה באהבה ונוכחות מלאה בשעות היקרות שאחרי הגן ובית הספר.
געגוע זה חיזק עבורה את משמעות בחירתה להיות נוכחת עבור ילדיה בשנים הרכות של חייהם.
יום למחרת לביתי הבכורה כאבה הבטן… בדר״כ הייתי מכינה לה תה שומר, מציעה לה להתפנות או לשכב על הבטן, בעודי עסוקה בטיפול באחיה הקטנים.
הפעם נזכרתי בעיסוי של הסבתא… הגעגוע של חברתי העניק לי השראה והוביל אותי לפעולה. פיניתי זמן ומקום ועיסיתי את בטנה הרכה בעדינות ובסבלנות. בזמן העיסוי הקצר (תוך שתי דקות, היא אמרה, ״אמא, כבר לא כואב לי״) מבטנו הצטלבו, וחשבתי לעצמי, שאם אזכור להתמיד בעיסוי בעת הצורך, הזכרון הנפלא הזה ייחרט בגופה ובנפשה ויעבור בבוא היום לילדיה.

לעיתים הגעגוע הוא כמו מנהרת זמן… מנהרה אליה אתה נכנס ברגעים לא צפויים ומוצא את עצמך רגשית, במקום וזמן אחר.

הגעגועים שלי לאבא שלי מגיעים לעיתים ברגעים לא צפויים. הם עולים מתוכי כשאני מחיה באופן לא מודע, התנהגות כלשהי שאפיינה אותו.
מצאתי את עצמי באיזה בוקר אחד שרה לעצמי. והשירה המשיכה כמן מלמול שקט יותר, כשהתארגנתי בין האנשים לשיעור פילאטיס. יכולתי להרגיש את הנוכחות של אבא שלי בתוכי, את השירה הקבועה שלו לעצמו, שליוותה אותו והשרתה עליו ועלינו רוגע ואופטימיות.
מדי פעם, כשאני ממציאה לילדי סיפור לפי השינה אני נזכרת איך ביקשתי מאבי שיספר לי שוב ושוב את כיפה אדומה. ובמיוחד שיחזור על החלק הזה, בו הוא מונה את המצרכים המתוקים שהיו לכיפה אדומה בסל… ואיך הדגיש ומשך את ה"ח" של ה"חחחלבה" במבטא הצרפתי החם והמתקתק שלו… ואני מסיימת סיפור לילדי והם מתפקעים מצחוק ומבקשים "עוד" ואני רק רוצה שירדמו כבר כדי שיהיה לי זמן לעצמי…. וה"עוד" שלהם מתערבב עם ה"עוד" של הילדה שהייתי ואני מספרת להם עוד סיפור…

במפגש ייחודי, דרך ריחות וצלילים נצא לטיול אל עצמנו, אל המקומות העמוקים בתוכנו, שם שוכנים הגעגועים…

נכיר את השפעת הגעגוע על מי שאנחנו ונוכל להשתמש בו כמצפן פנימי לקבלת החלטות ולסגירת מעגלים.

 

ציור של ים1****

***

Gill New Pic Squareגיל עמנואל, מטפלת בתרפיה הבעתית בין-תחומית (.M.A)  ומקדמת בארץ ובעולם את פרויקט הגעגוע כגשר להידברות ושינוי תודעה.  מטפלת אישית ומנחת  סדנאות  צמיחה  אישית בשילוב אמנויות בגישה ההומניסטית.

לפרטים

גיל  –  052-4636456
gill.emanuel@gmail.com
לדף האירוע בפייסבוק  /  Emotional Time Travel

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close