בילוייםזוגיות ומשפחהנשיםסדנאות, קורסים, חוגים

הדייט השבועי

[רותי פריש]

סדנת "הדייט השבועי" לזוגות – מפגש בין המאמץ לחשק

אני רושמת "זוגיות" בגוגל וזה הדברים הראשונים שעולים: "אל תאיימו לעזוב- 7 הסיבות שהורסות את הזוגיות", "זוגיות מושלמת? לא רק באגדות!", "זוגיות במשבר – טיפול זוגי". עוד אני מגלה שיש מלא פורומים לייעוץ זוגי ובויקיפדיה כתוב "שבנייה של קשר זוגי היא תהליך הדרגתי שמחייב ויתורים כאלה ואחרים" וכולם רק מזכירים לי שלא קל בחיי הזוגיות ושעל זוגיות טובה צריך לעבוד.
תודה שאתם מזכירים לי. אחרי 4 שנות זוגיות, יציאה מהקריירה, שתי ילדות ושני מעברי דירות אני בהחלט מבינה למה זה קורה. זוגיות זה חתיכת תיק! וגם אצל חברינו הזוגיים אני רואה שתשומת הלב והמאמץ שמוקדשת לגידול הילדים, לטיפוח הקריירה ולתחזוקה של הבית, המשפחה והחברים משאירה מעט מאד זמן איכות זוגי. תוסיפו לזה את השגרה, העייפות, והודאות והתוצאה הברורה היא שהתשוקה יורדת.

אין צדק. בדיוק מה שרציתי שהייתי סינגלית – אהבה יציבה, זה הדבר (לצערי אני מגלה…) שנהיה מתכון בטוח לשעמום בין הסדינים. זה לא קל לחשוק באותו בן אדם לאורך תקופה ארוכה. התשוקה היא חמקמקה, משנה צורה לאורך השנים ודורשת ממני כל הזמן תשומת לב, רגישות ודיוק. התשוקה לא אוהבת את הקבוע והיציב, היא זקוקה כל הזמן לשינוי וחידוש כדי לשמור על עניין. הבעיה היא שמשהו בי כמה לשמר את הניצוץ הראשוני שהיה בינינו כשרק נפגשנו, בימים ההם, הרומנטים של ההתחלה ולחוות אותו בשידור חוזר גם אחרי שהילדות נרדמות. משהו בי, עמוק בפנים, ממש זקוק לריגוש הזה, לכמיהה, לגעגוע, לחשק… זה ממש לא מפתיע שדווקא אצל זוגות ותיקים, שמתפקדים כשותפים עסקיים מוצלחים בצוות פרקטי ומנצח, אין מספיק תשומת לב לאותו חלק מסתורי ומורכב שכה נחוץ לנו. הם לא מוצאים את הזמן שנדרש לו כדי להתגלות.

הדייט השבועי

אני אוהבת להיות נחשקת. אני רוצה להיות במצב הזה כל הזמן. זה גורם לי להיות חיונית וחייכנית, זה נותן לי אנרגיות ואור בפנים, שמחה וקלילות. כשיש יותר סקס, יש יותר אינטימיות. זה מחזק את הזוגיות השבירה והרגישה כל כך והופך את שנינו ליותר נינוחים, יותר קשובים ומסופקים. אנחנו רבים פחות על כל אותם הדברים שרוב הזמן אנחנו דורשים אחד מהשני ולא מסוגלים לתת.
אז איך לעזאזל מתחזקים את החשק שלנו לאותו אדם לאורך שנים? כמה מאמץ נדרש מאיתנו בשביל זה ואיך אפשר להתרגש ממי שנמצא לידך כל הזמן?
ולא, אני לא רוצה מאהב. גם זה פתרון עבור חלק מהזוגות וזה מספק את הריגוש שהנפש כמהה לו בלי לפרק את המשפחה. אולי אני נאיבית אבל אני רוצה גם לחשוק בבן הזוג שלי בטירוף וגם לנקות איתו את הבית וגם לנהל את חשבון הבנק המשותף.

ככה רפיק ואני התחלנו עם "הדייט השבועי" שלנו; יום חמישי זה יום שמסומן ביומן (כרגע) כמקודש.
הוא מדריך טנטרה ותיק שמבין דבר או שניים ב"אמנות ההתמסרות" ויודע את החשיבות של לקבוע זמן לאהבה. בטנטרה מתעסקים הרבה בזוגיות, במערכת היחסים בין הזכרי לנקבי, בין השאיפה לנשיפה ועוד אלמנטים בטבע שמקיימים יחסים על בסיס קבוע.
אני באה מעולם היוגה. שם יש דגש על לקבוע זמן ומקום לתרגול. אפשר להגיד שהמפגשים האלה הם מעין "יוגה של הזוגיות". אנחנו מחוייבים לדרך ועצם ההחלטה, זה שאנחנו מתמסרים אליה, בלי ממש לדעת לאן היא לוקחת אותנו – זה העניין.

רותי ורפיקככה החלטנו – יום חמישי! זה היום המיוחד שבו אנחנו מתייחדים. קבוע ביומן. זו יכולה להיות שעה גנובה אחרי הסידורים של הבוקר ולפני שהילדות חוזרות מהגן או ערב מענג של עיסוי זוגי לאור נרות. פעם אני חושבת על משהו ופעם הוא, פעם הפתעה ופעם סתם שוכבים במיטה ומפטפטים. מתחבקים ונושמים או עושים אהבה סוערת. אחרי כמה זמן זה נהיה קל. אין כבר מאמץ. זה בתוך היומן. לא צריך להזכיר.
זה תרגול לזוגות אוהבים – לא לזוגות שכבר מפורקים. קידוש "הדייט השבועי" זו פעולה נבונה שמבקשת להקדים תרופה למכה. לא צריך לחכות למצב בלתי נסבל שמחייב טיפול זוגי או חלילה סכנת פרידה כדי להתחיל לקדש את הקשר. אפשר כבר להתחיל, ממש היום, מתוך מקום שמבין את הצורך בחיבור אמיתי, באהבה, בסקס אותנטי. היום הזה, הוא היום שאני מחכה לו כל השבוע כי אני יודעת שיש מרחב ויש זמן פשוט להיות ביחד.

התובנות שעלו מתוך הדרך המשותפת שלנו, נותנים לנו כוח ורצון להמשיך להעמיק עוד את המחקר על הקשר בין תשוקה, זוגיות, מרחב, אינטימיות ואהבה.

אנחנו מתרגשים להזמין אתכם לסדנת "הדייט השבועי", שזו גם סדנה חוויתית לזוגות וגם התחייבות הדדית לקדש תקופה של דייטים קבועים. בסדנה, נעסוק בין היתר בשאלות הבאות :
– מה נחשב ל"דייט" ? נבחן אמונות ותפיסות שונות סביב המושג הזה.
– איך שומרים על זרימה וספונטניות כשקובעים דייט קבוע ביומן ?
– מה עושים אם ההפתעה המדליקה שהכנו לבן זוג שלנו לא מדליקה אותו בכלל?
– איך מניעים את האנרגיה של החשק?

מהניסיון שלנו, לעבור תהליכים בקבוצה, בחברותא זה דבר שמקדם מאוד את ההתפתחות וההבנה. זה נותן מסגרת תומכת, אפשרות לשתף, לשמוע אחרים ולהעמיק את תהליך החקירה האישי.

לפרטים נוספים >
לעמוד הפייסבוק >

איפה, מתי וכמה?
סטודיו דיאן, כרכור.
25-26/1/13. שישי שבת.
יהיה גם ערב מבוא ב- 20/12, יום חמישי ב20:30
שמתאים לכל מי שלא ממש מבין מה הולך להיות בסדנה וצריך לשמוע עוד פרטים ולשאול עוד שאלות.
מחיר: 1150 ש"ח לזוג לשישי-שבת שבו נמסד ונקדש שנה של אינטימיות זוגית, הפתעות וחשק.
זמנים: שישי 14:00 עד 19:00 שבת 10:00 עד 16:00

רותי ורפיק גרים בכרכור ומגדלים 2 בנות חמודות. מעבירים שיעורי יוגה טנטרה לזוגות ואת הסדנה "הדייט השבועי". רותי פריש, מורה לויניאסה יוגה ומוסמכת להתמקדות רפיק ידידיה, מורה רוחני. ספרו החדש "מאושר בחלקו" יוצא בחודש הבא בהוצאת כנרת.

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “הדייט השבועי”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close