סביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

הידית, בית הספר לשחקן היוצר

תיאטרון הידית פרדס חנה
ימים פתוחים ב"ידית בית הספר לשחקן היוצר"
יום שישי 30.8.13 בשעות 10:00-12:30
יום שישי 4.10.13 בשעות 10:00-12:30
במהלך היום תיערך סדנת התנסות ושיחה עם היוצרים והאמנים הפועלים במקום.

"אני מגיעה מעולם התיאטרון. הגעתי ללימודים בתיאטרון "הידית" מתוך רצון לשטוף קצת את הראש. מצאתי פנינה.
מקום שהוא כל מה שאני אוהבת בתיאטרון – מעז, חדשני, משוגע ובעיקר – המון אהבה למקצוע.
בשנה הזו הבנתי שאפשר לשבור את הקיר הרביעי, הצלחתי להזיז דפוסים שלי. זה השפיע ומשפיע עד עכשיו על העבודה שלי".
[איילה דנוך, תלמידה בבית הספר לשחקן היוצר]

לב ליבו של תיאטרון הידית הוא האהבה הגדולה לתהליך החיפוש והחקירה, לצד חידוד וחידוש הכלים המקצועיים. התיאטרון החל דרכו לפני עשר שנים, וצמח מתוך קבוצת לימוד שחקרה ולמדה ביחד, יצרה ושאלה.  בית הספר לשחקן היוצר של תיאטרון הידית ממשיך בדרך זו, מעניק כלים ייחודיים בתחומי המשחק, ההבעה וההופעה, מקנה שפת תיאטרון פיוטית-פיזית וחזותית ומסייע בגיבוש זהות אמנותית.

העבודה היא עם הקיים – עם מה שיש – בתוכי ובסביבה שלי. היכולת להקשיב פנימה ומתוך כך ליצור. להביא את החומרים אל שולחן העבודה, אל הסטודיו.
היצירה נובעת מתוך תרגום וגיבוש עולם חוויתי – רגשי לכדי דימוי, אשר הופך לכוח מניע ומחולל בשדה הבימתי. עבודת המשחק מתמקדת בחיבור בין קול ומילה, נוכחות השחקן בחלל.

תחומי הלימוד המתלכדים לכדי ארגז כלים לשחקן היוצר: בימוי ויצירה אישית, אימון לשחקן, שפת אירוע, ליצנות ותיאטרון רחוב, כתיבה ויצירה חזותית.

בבית הספר שני מסלולי לימוד:

מסלול יוצרים
המסלול מיועד לבעלי רקע וניסיון בתחומי המשחק ואמנויות המופע, המעוניינים להעמיק, ללטש ולחדד כלים קיימים ולהיות חלק מקבוצה יוצרת וחוקרת. חידוד הזהות המקצועית וחשיפה החוצה, אל הקהל.  הקבוצה תיפגש לאורך השנה עם מנחים-בימאים לתהליך עבודה משותף, במסגרתו יועלו מספר פרויקטים אשר יוצגו בתיאטרון הידית ובמסגרות חשיפה נוספות.

הלימודים יתקיימו בימי ג' בשעות 9:00 – 13:00, החל מ-22 באוקטובר וימשכו עד יולי 2014.

מסלול יסודות
המסלול מיועד למי שאוהב לשחק, להופיע ולחקור, וכולל הקניית יסודות ובסיס מקצועי ליצירה בימתית, לחקירה עצמית ולשכלול היכולות כשחקנים, מופיעים ויוצרים.

הלימודים יתקיימו בימי א' בשעות 19:00 – 22:00, החל מ-20 באוקטובר וימשכו עד יולי 2014.

"לידית הגעתי בלי כל ציפייה. לא ידעתי למה אני שם, רק ידעתי שמשהו קורא לי ומרגיש לי נכון. פגשתי את שירי ג׳ורנו, מורה ומנהלת התיאטרון, והרגשתי שהאישה הרואה והיוצרת שבה מעוררת בי אמון. החלטתי לצאת למסע מבלי לדעת מה היעד ומה אפגוש בדרך.

כל שיעור היה כמו כניסה ליער חשוך וטוב, שבתוכו הזדמן לי לפגוש חלקים בתוכי שלא הסכמתי לתת להם קיום. בכל פעם שהגעתי לתיאטרון הרגשתי שאני בתוך מרחב מאפשר ומקבל, מרחב שבו מותר לי להיות הכל. הפוחדת. הכועסת. הנועזת. היצירתית. התקועה והכל בסדר, ויש מקום להכל, והכל הופך במן שרביט קסם לחומר יצירה רב עוצמה. במהלך השנה הזאת למדתי להכיר את עצמי, לקבל את חלקיי, לתת לדמיון לעוף ולהכיר אנשים נוספים במסע שלהם, בדרך שלהם ולאט לאט נהיינו קבוצה אינטימית ותומכת. הרגעים בתיאטרון היו רגעים של חופש מהמציאות המובנית לעבר מרחבים אין סופיים של פונטציאל גולמי טהור.

בסוף השנה מצאתי את עצמי עומדת על במה ומגלמת דמות מוחצנת ודעתנית שמעולם לא האמנתי שיהיה בי כח לחשוף בצורה כל כך בולטת וחשופה. בלי האפשור של הצוות, ובעיקר של שירי, ושאר חברי הקבוצה, לא בטוחה שכל זה היה קורה. כל כך הרבה צבע. כל כך הרבה חיים. כל כך הרבה יצירה עד שקשה לי להאמין שעברתי את כל זה בשנה אחת בלבד.
[ענבר לב-אלי, תלמידה בבית הספר לשחקן היוצר]

לפרטים נוספים מוזמנים להתקשר לטל. 077-5301381 , או לשלוח אלינו מייל – hayadit@gmail.com וגם להיכנס לדף הפייסבוק שלנו.

תיאטרון הידית מעבדת פיס לתרבות פרדס חנה- כרכור. רחוב חרושת 1,  פרדס חנה.


צילום: נואית זכאי. עיצוב לוגו: עופר כהנא. איור לוגו: מרגו גראן.

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close