השימושון

היוֹצרוֹתֶם

עברו כבר עשר שנים מאז הפעם האחרונה ששכונת נווה רותם הייתה בכותרות.
למי ששכח, התנהל פה מאבק סוער בין חילוניים לחרדים על אופייה של השכונה. המאבק הסתיים ונווה רותם חזרה להיות שכונה שקטה בפאתי מערב פרדס חנה. המרחק שלה ממרכז המושבה הופך אותה להיות מעין "הפרבר של הפרברים".
אבל הבידוד היחסי שנובע מהמרחק הפך את נווה רותם גם לשכונה מאד קהילתית. כולם פה מכירים את כולם, אם לא בשם אז בטח את הפנים. ככה זה, כשיש רק רחוב אחד בו כולם עושים את הסיבוב עם הכלב/העגלה/האופניים די מהר אתה לומד להכיר את השכנים. ההנהון עם הראש הופך למה נשמע ומה העניינים ומשם הדרך קצרה לאיך קוראים לילדים ואולי תקפצו לקפה.
ככה, פחות או יותר, התחברנו שש נשים, אומניות יוצרות הגרות כולן בשכונה, והחלטנו להקים יריד אומנויות או בשמו (הזמני) – "היוֹצרוֹתֶם הראשון".

היוצרות
(מימין לשמאל: גליה, ענבל, תמי, דנה, ענת וגלית)

האומניות המשתתפות, מצפון השכונה לדרומה, הן:

ענבל כהן- רפפורט: בוגרת לימודי עיצוב תעשייתי במכללת הדסה. עסקה מספר שנים בעיצוב גרפי וכיום יוצרת בפסיפס, צובעת ומשפצת רהיטים ישנים בטכניקות שונות . עבודתה מפיחה חיים ברהיטים שנשכחו זה מכבר.

תמי דורון-שפיצר: אמנית אוהבת טבע בוגרת תואר ראשון בחינוך. מציגה ביריד שרשראות, מחרוזות וצמידים המהווים ענף אחד של יצירה מתוך מגוון רחב של תחומים שאוהבת ועוסקת בהם.

גליה שמחאי: בוגרת החוג לצילום במכללת הדסה. מייסדת ומעצבת המותג "קוואלה" – אלבומים ותמונות לחדרי ילדים המפוסלים בעיסת נייר. עבודותיה מלאות דמיון, צבע ומקוריות. מותג "קוואלה" נמכר בחנויות נבחרות בארץ ובחו"ל ודרך אתר הבית.

ענת קלנר: גננת בשיטת וולדורף. תציג ביריד בובות בד ועבודות ליבוד צמר כבשים על פי שיטת החינוך האנתרופוסופי. ענת מעבירה סדנאות ליבוד ויצירת בובות אנטרופוסופיות בביתה.

גלית עמרני-דרור: אומנית ומטפלת באומנות. תציג ביריד ציורים המשקפים געגועים למדבר ולנופי סיני. ציורים המבטאים דרך של חיפוש עצמי ומתוך שכבות על שכבות של חיפוש ותהייה נוצר שטיח של צבע והרמוניה מדברית.

דנה בלייר: קרמיקאית, בוגרת החוג לקרמיקה במכללת תל-חי. עבודתה צבעונית ומגוונת תוך שימוש באלמנטים פיסוליים, חריטות וגמישות החומר. דנה יוצרת ומדריכה חוגים לקרמיקה בסטודיו שלה ברח' הגליל 51 בכרכור.

כולנו נשים שהאומנות היא חלק בלתי נפרד מאישיותן ומחייהן. חלקנו הפכו אותה לעסק ומתפרנסות מכך ולחלק זה עדיין נשאר בגדר תחביב. חלק מאיתנו הציגו כבר בבית הפתוח (סליחה, בדרך האמן) ולחלקנו זו תהיה חשיפה ראשונה של האומנות שלנו לקהל הרחב (בשאיפה…).

"היוצרותם הראשון" יתקיים ביום שישי בתאריך 06/07/07 בין השעות 09:00 ל- 13:30 בבית שברחוב אליהו 10/2. בנווה רותם, כמובן. אם אתם לא יודעים איך להגיע תתקשרו ל- 04-6230295

הראה עוד

16 thoughts on “היוֹצרוֹתֶם”

  1. הייתי, !!!!מבחינתי גם לזכור וגם להגיע באותו יום זה השג, תשאלו את אילנה אבל היה לי חשוב להגיע ולפרגן וגם זממתי על משהו ענוג פרי כשרונה של ענת שיוצרת במיטב מסורת וולדורף, הייתי זקוקה לגמד אישי באופן דחוף.
    היה מקסים אוירה נינוחה ונעימה עבודות יפות וחיוכים מאוזן לאוזן , אירוע מדויק עם שם מיוחד ומסקרן
    רכשתי לי גמד צמרירי ישוב ליד פטריה,
    כמעט ויתרתי עליו לטובת תינוק אחד הורס אבל מכיון שיש לו כל כך הרבה מוביילים מהממים הייתי נחושה לעמוד בפרגון לעצמי , תליתי אותי במטבח כדי להזכר בתום ביצירתיות בקסם שלא יפוג לו בין מטלות היום
    תודה ענת ותמשיכו…

  2. פתאום שמתי לב שאתם יחד עם השיקשוק… , אגב שמעתי שיש התארגנות ל"בית פתוח" בסוף אוגוסט – ממש מוזר שיש עוד מי שמתעקש אחרי שיצאתנו לדרך האמן לחזור לבית הפתוח ועוד בחם הנורא של סוף אוגוסט בזמן שהתרוששנו מקניית ציוד ביתצפר…- זה יוצר כל כך הרבה בלבול , אני ממש מוסיפה למה שאילנה חשבה, כמה יפה שמצאתם לכן שם מיוחד ומסקרן , אניאגיע!

  3. תודה לכולם על הברכות- איזה כיף!
    מלכה, המקום מאוד נגיש לכסא גלגלים. היריד יתקיים בקומת הקרקע ואין אפילו מדרגה אחת.
    לרוני- מכיוון שהמקום מוגבל (בכל אופן בית..)אנחנו לא מוסיפות כרגע משתתפות. נשמח להיות אתך בקשר בהמשך לירידים הבאים.
    נשמח לראות את כלכם ביום שישי!!

  4. יוצרותם מקסימות ,אני חושבת שכמעט את כולכן אני מכירה
    לכן מאוד קל לי לפרגן על היוזמה ולהמליץ לאורחים להגיע , כי יש מה לראות ולקנות , רעיונות מקוריים תוצרת פרדס חנה בעונת החתונות הסוערת
    אני מציעה שתשקיעו הרבה מאמץ לשווק את היריד בכל מני דרכים יצירתיות וקונבנציונליות כי מאוד קשה להביא אנשים

    ברכות על ראשכן ושיהיה בהצלחה

כתיבת תגובה

Close