השימושון

היולי – הורות מבראשית

מה צריך הבנאדם בשביל לבנות את השנים הראשונות שלו בכיף? שאמא שלו תהיה מחוברת אליו ולעצמה, למשל. מין סף מינימום שכזה, שנשים רבות וטובות מוצאות את עצמן בודדות בו. מתות לאיזה מקלחת ממש ארוכה או השתכשכות חסרת דאגות בים, מסאג' משחרר ומרגיע או סתם תנומה עמוקה של שעתיים. ושבינתיים ידיים אוהבות ומנוסות יטפלו בתינוקי ויתנו לה למלא מצברים. ובכל זאת, רבות מאיתנו סוחבות עייפות, מכבירות ציפיות על בן זוג מרוט, ולא מפרגנות לעצמנו את השקט הזה, מתוך תפיסה אימהית מובנית של "אני יכולה הכל לבד".

מרסי גבע, אמא לארבעה, גרה בשדות ים כבר עשרים שנה. היא התחילה כמטפלת תינוקות ושמעה הרבה סיפורי לידה כואבים. "הבנתי שאני מגיעה לזוגות מאוחר מידי, ושיש מה להשפיע על חווית הלידה עוד לפני כן". מרסי למדה במרכז הישראלי לחינוך ללידה והתחילה ללמד בבית את הזוגות של שדות ים. לאט לאט הורידה מינון בעבודה כמטפלת והתמסרה לייעוד: תומכת לידה ומדריכת הכנה ללידה. לפני כחודשיים השתדרגה פעם נוספת ובעזרת הקיבוץ פתחה את "היולי – הורות מבראשית" – מקום שבו היא מחברת את הניסיון שלה כמטפלת בתינוקות, וגם באמהות שלהם.

המטבח
מועדון ארוחת הבוקר

משמעות השם "היולי" היא: 'החומר הראשוני הבסיסי לפני הבריאה, שממנו ממציאים הכל; עצם רוחני, בלי כל צורה, המוכן לקבל צורה" (בהחלט מתאים למצב הצבירה הנפשי ברווח שבין לידה והורות..). פעם זה היה בית ילדים ואחר כך מתפרה – חלל גדול מרובה פינות אינטימיות ומאובזרות בפשטות ובטוב טעם, כמו פעם בקיבוץ. בחלל המרכזי הגדול נמצא המטבח ופינת האוכל, במרכזו פינת שעשועים מרופדת וצבעונית לזוחלים. כל יום מוגשת כאן ארוחת בוקר בריאה ומפנקת, במהלכה מתקיימת שיחת תמיכה על כל דבר שעולה אחרי לידה. ואפשר גם לקבל הדרכה מעשית, למשל מקלחת. בהיולי יש מקלחת עם כיור גדול (וברווזים) ומי שזקוקה לתירגול רטוב מוזמנת לאמבֶּט בו את העולל ביחד עם מרסי, ולתפוס ביטחון.

האולם

ליד המטבח נמצא אולם מאובזר עם מזרונים ופופים, בו מתקיימים שיעורי התעמלות ויוגה לנשים הרות ולנשים אחרי לידה (עם שירותי בייביסיטר כדי שאפשר יהיה להתמסר לשיעור בראש שקט), שיעורי יוגה משותפים להורים ולילדים, סדנאות לעיסוי תינוקות, מפגשי תנועה וליווי התפתחות, פעילות מוזיקה לאם ולטף, קורס מגע אבא, וכמובן – קורסי הכנה ללידה. בקצה המסדרון נמצאים שני חדרי מנוחה מתוקים, בהם אפשר לנוח ככה סתם או יותר טוב – לבוא עם המשפחה לסופשבוע! קונספט ייחודי להיולי, שאין באף מקום אחר. במקום צימר מפונפן אפשר לשכור את כל המבנה לשישבת ולבוא להתפנק ליד הים במקום הכי בייבי פרנלי שיש. וגם המחיר מפתיע: 400 ש"ח בלבד לכל הסופ"ש! בקיצור, אם כבר הלך על הרומנטיקה בזמן שאחרי הלידה ובכל זאת המשפחה זקוקה לאיזה גיבושון – זה המקום המושלם.

שלאפשטונדה אניבודי?

נכון לינואר 2007 היולי פועל חודשיים, וכנגזר משמו הוא מתרחב ומציע צורות פעילות חדשות בהתאם לביקוש ולרעיונות שעולים. למשל מסיבות זירוז, שמתקיימות פעם בחודש בירח מלא, ומזמינות אליהן נשים משבוע 39 כדי פשוט לרקוד את ההמתנה ללידה. "אנחנו מביאות למסיבה רקדנית בטן, מכינות תה פטל, יש ריקודים וטיפולים ובעיקר צחוקים! אני מאמינה בהומור ובהנאה גם בחודש עשירי" אומרת מרסי, ועונה בשובבות על השאלה המתבקשת: "הסם היחידי במסיבות האלה הוא אוקסיטוצין".

היולי – הורות מבראשית. קיבוץ שדות ים. טלפון 04-6364457 מרסי גבע: 052-8795375.

הראה עוד

12 thoughts on “היולי – הורות מבראשית”

  1. אני שמחה להודיע שאנו פותחים בימים אלא "גן בקיבוץ עם אמא". חויה מיוחדת לאם ולתינוק הכוללת מפגש בוקר, טיול טבע בקיבוץ: פינת חי, רפת, טרקטורים, חוף הים, ציפורים, נמלים, עלי שלכת וכו', ארוחת בוקר מזינה טעימה ובריאה לתינוק ולאמא, פעילות בתיבות ממוינות (חינוך קיבוצי), ג'מבורי קטן, מפגש והפעלה ביצירה, מוסיקה, תנועה וכו'. יש יום לדוגמא ביום ג' 23/9 והרשמה לסמסטר א' שיתחיל בנובמבר. לעוד פרטים:052-8795375 מרסי

  2. בהצלחה למרסי הדולה המדהימה והאדם המדהים עוד יותר!!!
    המקום נראה מקסים..האווירה חמה ונהדרת….אני בטוחה שכל מי שיגיע לא ירצה לעזוב
    בהצלחה בהצלחה בהצלחה………
    אפרת אמא של יהלי ונעם וגם קצת של ג'קי
    שלא תשכח למרסי לעולם את התמיכה והזרימה שהעניקה לנו לפני, בזמן ואחרי הלידה.

  3. אחרי שנתיים וחצי כמעט מאז הפגישה האחרונה שלי עם מרסי (בחדר לידה… לנשוף, לדחוף, לצחוק, לנשום…) אני כל כך שמחה לשמוע על ההתפתחות הזו. מקווה שעוד הורים והורים לעתיד יהנו מהאשה הנהדרת הזו. ממליצה מכל הלב.

כתיבת תגובה

Close