סביבה וקהילה

היום: הפגנה מול בית הרב צדקה

הפגנה

הראה עוד

12 thoughts on “היום: הפגנה מול בית הרב צדקה”

  1. לא הבנתי, מחילה,
    ארנון (שם דומה…) מה התפלק לי ומה בטעות?
    היית בניו יורק אי פכם או שאתה נהנה מלהביע דעות חסרות בסיס? מיותר לציין עובדה נכונה ומוגמרת אשר על דרך הרוב תושביה השחורים של ניו יורק מסוכנים יותר לציבור מהלבנים, מה לא נכון כאן? תתקן אותי.
    זה נכון, נשמע אולי גזענות, אבל מיותר לומר שאם אכתוב אי פעם שנשים נכנסות רק לשירותי נשים זו הפליה, רבותי תקשיבו לעצמכם מדי פעם. לא עולה כסף.

  2. פעם אחרת בשכונה של וספים ניו יורקים בא לגור בשכנות יהודי כמובן שזה לא הדבר הכי כיף והכי נוח לגור ליד אדם המועד לפורענות ולמרעין בישין, וטבעי היה אפוא – שגם הוא מכר את ביתו. איך זה? ואיך זה כשיצא כרוז לא להשכיר בית ליהודים ? לא כל מחשבה צריכה להכתב ולהוביל לשנאה שמובילה ליותר שנאה.

  3. ארנון פ. – "יהודי אחד החליט למכור את ביתו לתושב שחור. שכנו הבחין בבוקר שלצידו מתגורר שחור, כמובן שזה לא הדבר הכי כיף והכי נוח לגור ליד אדם המועד לפורענות ולמרעין בישין, וטבעי היה אפוא – שגם הוא מכר את ביתו.
    " – זה התפלק לך בטעות או שזה אמיתי?
    מכאן זה נראה כי כתבת את הדברים המאוד מאוד חמורים האלה בטבעיות, וחבל שכך. עצוב לי לקרוא את זה.

  4. א. מה גזענות היא בשיקול אנושי נכון????
    הרי באום אל פאחם לא יתנו לנו לגור!!! וזה לא גזענות??
    למה אנחנו דווקא האלו שצריכים להתקבל נוכח אויבנו-שונאינו? למה אנחנו צריכים לסבול על זה?
    מיותר להביא את הדוגמאות הרבות, ואנקוט באחת. שימו לב, מעשה שהיה בברוקלין הרחוקה:
    שכונות קראון הייטס ובראונזוויל – שכונות עמוסות יהודים לעיפה, יהודים מכל הגוונים, מהגרי אירופה. אמריקאים, חרדים, רפורמים, ועוד. יום אחד, שימו לב, איך טיפש אחד שרף יער שלם.
    יהודי אחד החליט למכור את ביתו לתושב שחור. שכנו הבחין בבוקר שלצידו מתגורר שחור, כמובן שזה לא הדבר הכי כיף והכי נוח לגור ליד אדם המועד לפורענות ולמרעין בישין, וטבעי היה אפוא – שגם הוא מכר את ביתו.
    וכך רחוב אחר רחוב נהפך לעי חרבות ולאזור כניסה מסוכן.
    היום, למעשה שכונת ברונזוויל כולה אינה מקום יאה ליהודים וללבנים להסותבב בלילה, וביום לבד. קראון הייטס, אמנם נשארה מקום די בטוח, זאת בלי לדלג על האבקותו ומלחמתו הגלויה של הרבי מליובאוויטש על העניין, לצד השמירה המתמדת שם.
    והכל מטיפש אחד!
    האם אנחנו רוצים לסכן את ילדנו?
    הרי נמאס כבר להשלות את עצמנו תמידית שיש עם מי לדבר,
    חברה תתעוררו, אין עם מי לדבר!!! ואני מבהיר, יש ערבים ואפילו הרבה – שהם נינוחים וברי הבנה ואפשרות תקשור כאחד האדם, זאת כולנו יודעים.
    אבל 'הלכה היא שעשו שונא ליעקב', התחנופיותנו כי רבו וליקוקנו כי נמאסו. זה לא יעזור.
    אז היום מכרתי את ביתי לאחמד האדיב, הוא הרי לא יבחן בפלס למי למכור, נכון?
    פרדס-חנה עיר מולדתנו, המקום בו כל כך כיף לי וטוב לי להסתובב בשלווה ובנחת, יותר מכל מקום אחר בעולם. פרדס חנה הזו תהפך בעשר אצבעותנו לאזור סגור ומפחיד??!??!?!?!?!?
    ת ת ע ו ר ר ו

  5. רונית,
    אני רואה בעיה כבר בשאלה שנשאלת. כאן בדיוק טמונה הבעיה.
    האם תשכירי לעבריין? לאופנוען שדופק פול גז בשתים בלילה? לאדם שלא מסתדר עם שכניו? לאדם המסוכן לחברה?
    אלו לדעתי השאלות שצריכות להישאל. מה זה משנה אם הוא ערבי, נוצרי, יהודי, צ'רקסי או בודהיסטי?

  6. גם את הרב צדקה או אולי פשוט מר צדקה כי רב הוא בעיני לא, אז גם אם הוא "לא שם עלינו" כי אנחנו לא הציבור שלו , אנחנו עושים את מה שאנחנו צריכים לעשות ואני מקווה שבפעם הבאה נהיה רבים יותר וניצור מ"מלמטה" את התמיכהלמי שצריך להסיר את הקלון הזה מהמרחב הציבורי
    כמו שרונית כתבה- יש הבדל תהומי בין מה שכל אחד חושב לעצמו לבין גזענות שמתמסדת בהצהרות וחוקים

  7. תודה לכל מי שבא.
    אני לא בטוח שהצלחנו לשנות משהו בתפיסה הערכית של הרב צדקה. גם לא של שאר רבני הרשויות המקומיות. אולי גם לא משהו בשיח הציבורי במדינה בסוגיה זו.
    אבל נדמה לי שהצלחנו לאמר באופן ברור את דעתנו כהורים, כתושבים, כאזרחים במדינה: אמירה גזענית של משרת ציבור לא תעבור כאן בשקט. אנחנו לכל הפחות נציב מול אמירה ערכית קלוקלת כזו- עמדה ערכית חליפית. ובאופן אישי אני מאוד גאה להיות בין כמה עשרות התושבים שלקחו חלק באמירה הזו.
    לגבי ההמשך- ננסה לגבש כיוונים לעשיה. אם יש למישהו רעיונות- זה המקום להשמיעם.

  8. אתמול בשיחה עם אחת האמהות בבית ספר עלתה השאלה: היית משכירה את ביתך לערבי? היא אמרה בכנות: חשבתי על זה ואני לא יודעת. כל מקרה לגופו.
    וזה נכון. כל מקרה לגופו.

    הסיבה שלי להגיע להפגנה היא כדי למחות על פשיטת הרגל המוסרית של רבנים, שאמורים להיות סמכות רוחנית, שרבבות אנשים נשמעים להם באוטומט, והם כושלים ומכשילים מבלי לחשוב על ההשלכות המוסריות של קריאתם.

    היטלר לא המציא את האנטישמיות. היא היתה שם גם לפניו. ברגע שזה נהיה ממוסד (והממסד הרבני הוא רב השפעה בישראל) זו כבר נהיה מסוכן.

כתיבת תגובה

Close